shuvit Postad 14 September , 2008 Rapport Postad 14 September , 2008 Tjena. Jag heter David och har spelat poker online i ca två år mer eller mindre. Spelar mest kontantspel på 20 och 40 euro inköps nivå. Jag går också mer eller mindre plus men skulle vilja ändra det till mycket mer plus så jag söker därför efter en eller flera som kan tänka sej ställa upp som en slags poker coach. Jag har inte pengar att lägga på massa 400kr/h lektioner så jag söker antingen riktigt duktiga spelare med väldigt låg taxa eller också spelare som är intresserade av att göra det gratis eller typ hjälpa varrandra genom att tex skicka inspelade videor och analysera varandras spel eller tipsa om bra videor eller bra böcker mm och allmänt diskutera poker händer. någon som är inttresserad så är det bara att kontakta mej. Citera
Arnan Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Du behöver inte någon poker coach så tidigt i poker kariären. Börja med att registerera dig på följande sidor, Deucescracked.com Cardrunners.com twoplustwo.com (Engelskt forum) Kolla videos . Ha som mål att se en eller fler per dag (Beror på hur mkt du nu vill satsa) LÄS LÄS LÄS , Ta in massa information. På olika sidor, forum osv. Sök efter artiklar osv. Titta på Handanalyser försök analysera för dig själv innan du tittar på svaret. Lär dig Pokerns Matematik, Köp Mathematics of poker. Spela och lär. NÖT NÖT NÖT on and on again. Tänk med hjärnan när du spelar. Ställ frågor till dig själv , Varför gjorde jag såhär ? Vad hade hänt om jag gjort såhär ? Varför gör han sådär ? osv osv osv.. http://s3.amazonaws.com/ryanfee/fees6max.pdf <-- LÄS Skaffa Holdem Manager eller PT och börja analyser ditt spel. http://www.holdemmanager.net http://www.pokertracker3.com Så börja göra allt det innan du skaffar dig en coach. På så låga nivåer behöver du ingen coach du kmr klara det galant själv med videos och dom andra sakerna. Behöver du mer artiklar osv kan jag tänka mig skicka över msn. GL Poker är som vilken sport som helst man måste träna dagligen för att bli något inom det. Citera
shuvit Postad 15 September , 2008 Författare Rapport Postad 15 September , 2008 Du behöver inte någon poker coach så tidigt i poker kariären. Börja med att registerera dig på följande sidor, Deucescracked.com Cardrunners.com twoplustwo.com (Engelskt forum) Kolla videos . Ha som mål att se en eller fler per dag (Beror på hur mkt du nu vill satsa) LÄS LÄS LÄS , Ta in massa information. På olika sidor, forum osv. Sök efter artiklar osv. Titta på Handanalyser försök analysera för dig själv innan du tittar på svaret. Lär dig Pokerns Matematik, Köp Mathematics of poker. Spela och lär. NÖT NÖT NÖT on and on again. Tänk med hjärnan när du spelar. Ställ frågor till dig själv , Varför gjorde jag såhär ? Vad hade hänt om jag gjort såhär ? Varför gör han sådär ? osv osv osv.. http://s3.amazonaws.com/ryanfee/fees6max.pdf <-- LÄS Skaffa Holdem Manager eller PT och börja analyser ditt spel. http://www.holdemmanager.net http://www.pokertracker3.com Så börja göra allt det innan du skaffar dig en coach. På så låga nivåer behöver du ingen coach du kmr klara det galant själv med videos och dom andra sakerna. Behöver du mer artiklar osv kan jag tänka mig skicka över msn. GL Poker är som vilken sport som helst man måste träna dagligen för att bli något inom det. Det går säkert att bli riktigt bra på egen hand men det kan nog ta längre tid än om man har en riktigt bra coach. Jag har gått med i ducescracked och börjat kolla videos och det finns mycket bra att lära sej därifrån, problemet är bara när jag följer deras råd och spelar som dom säger så tycker jag att det dom säger om en del saker inte stämmer med hur det oftast fungerar när jag spelar så jag skulle vilja ställa en massa frågor om det, vad som är fel vad jag gör fel, om dom har en del fel ang low stakes games eller om bara korten kommer väldigt skumt en period så att det verkar som om det inte stämmer. Helt enkelt ha nån riktigt duktig spelare att ställa alla möjliga frågor till och få bra svar och som kan gå igenom mitt spel och peka ut mina läckor mm. Kan ju själv prova olika sätt att spela under tiotusentals händer och märka vad som egentligen fungerar osv men det tar ju som sagt längre tid och ibland märker man kanske inte vissa misstag så lätt själv. Kanske inte går att få en bra coach billigt men tänkte det va värt ett försök iaf. Citera
Arnan Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Det går säkert att bli riktigt bra på egen hand men det kan nog ta längre tid än om man har en riktigt bra coach. Jag har gått med i ducescracked och börjat kolla videos och det finns mycket bra att lära sej därifrån, problemet är bara när jag följer deras råd och spelar som dom säger så tycker jag att det dom säger om en del saker inte stämmer med hur det oftast fungerar när jag spelar så jag skulle vilja ställa en massa frågor om det, vad som är fel vad jag gör fel, om dom har en del fel ang low stakes games eller om bara korten kommer väldigt skumt en period så att det verkar som om det inte stämmer. Helt enkelt ha nån riktigt duktig spelare att ställa alla möjliga frågor till och få bra svar och som kan gå igenom mitt spel och peka ut mina läckor mm. Kan ju själv prova olika sätt att spela under tiotusentals händer och märka vad som egentligen fungerar osv men det tar ju som sagt längre tid och ibland märker man kanske inte vissa misstag så lätt själv. Kanske inte går att få en bra coach billigt men tänkte det va värt ett försök iaf. Finns ju forum där kan du ju ställa alla möjliga frågor både här och på decuescracked och på 2p2. Sen kan du ju skapa en dagbok och börja grinda och lägga upp HH där du kan ställa dina frågor och förhoppningsvis kommer du få svar. Som sagt Coach behövs inte såhär tidigt tkr jag men du har ju ett eget val. MVH Citera
upandcoming Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Det finns inga duktiga spelare med riktigt låg taxa. Att någon duktig skulle hjälpa en random på PF.nu är inte heller särskilt troligt. DC osv. är nog din största chans. Citera
Agar Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Kolla videos . Ha som mål att se en eller fler per dag (Beror på hur mkt du nu vill satsa) Hijackar tråden lite och ställer en fråga. Vad är det för typ av videor du syftar på? Antar att du inte menar att man skall sitta o kolla highlights på Youtube från WPT etc. Citera
Arnan Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Hijackar tråden lite och ställer en fråga. Vad är det för typ av videor du syftar på? Antar att du inte menar att man skall sitta o kolla highlights på Youtube från WPT etc. Deucescracked.com Har mkt bra videos för alla limits. Cardrunners Samma här. Bara att regga där så förstår du nog vad jag menar.. O allt youtube skit är bara att avstå. Citera
Recommended Posts