Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har statsen: 9/6/7 efter 153 händer

Tar en ganska given syn med JTs i position. Får en ganska bra flopp med öppetstegdrag och funderar på om jag borde raisa floppen redan eller syn som nu (fel?). På turn parar sig brädan medan jag får öppet straightflushdrag. Hur gör man mot hans turnbet? Fi är uppenbarligen en tight spelare, så han borde inte ha luft. Frågan är om man ska representera en nia eller kåk och försöka ta hem potten här och nu eller syna och utvärdera pga den parade brädan (Fi kan ju ha KK, 88 alt 99)? Fold känns lite för tight i mina ögon med den handen jag har på turn.

Seat 3: L0LDonkam3nt ($50 in chips)

Seat 4: snowpepsi ($52 in chips)

Seat 5: coconut ($27.70 in chips)

Seat 6: Hero ($70.25 in chips)

Seat 7: gameandwatch ($74.55 in chips)

Seat 8: Team Wooley ($24.10 in chips)

Seat 9: justDgmt ($57.25 in chips)

Team Wooley: posts small blind $0.25

justDgmt: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Jack of Spades10 of Spades

misterloyal: folds

Kev!nK: folds

L0LDonkam3nt: raises $1.25 to $1.75

snowpepsi: folds

coconut: folds

Hero: calls $1.75

gameandwatch: folds

Team Wooley: folds

justDgmt: folds

*** FLOP *** King of Hearts9 of Clubs8 of Spades

L0LDonkam3nt: bets $4

Hero: calls $4

*** TURN *** King of Hearts9 of Clubs8 of Spades9 of Spades

L0LDonkam3nt: bets $9.50

Hero ?

Postad

Känns som om jag spelade handen fel, kanske borde jag höjt floppen? I vilket fall gick min semibluff (eller bluff i och med att jag reppar nia/kåk) på turn åt skogen. Borde kanske bara synat återigen..?

PokerStars Game #20377229396: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/09/13 14:23:13 ET

Table 'Helwerthia' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: misterloyal ($49.80 in chips)

Seat 2: Kev!nK ($52.40 in chips)

Seat 3: L0LDonkam3nt ($50 in chips)

Seat 4: snowpepsi ($52 in chips)

Seat 5: coconut ($27.70 in chips)

Seat 6: Hero ($70.25 in chips)

Seat 7: gameandwatch ($74.55 in chips)

Seat 8: Team Wooley ($24.10 in chips)

Seat 9: justDgmt ($57.25 in chips)

Team Wooley: posts small blind $0.25

justDgmt: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Jack of Spades10 of Spades

misterloyal: folds

Kev!nK: folds

L0LDonkam3nt: raises $1.25 to $1.75

snowpepsi: folds

coconut: folds

Hero: calls $1.75

gameandwatch: folds

Team Wooley: folds

justDgmt: folds

*** FLOP *** King of Hearts9 of Clubs8 of Spades

L0LDonkam3nt: bets $4

Hero: calls $4

*** TURN *** King of Hearts9 of Clubs8 of Spades9 of Spades

L0LDonkam3nt: bets $9.50

Hero: raises $14.50 to $24

L0LDonkam3nt: raises $20.25 to $44.25 and is all-in

Hero: calls $20.25

*** RIVER *** King of Hearts9 of Clubs8 of Spades9 of Spades9 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

L0LDonkam3nt: shows King of SpadesKing of Diamonds (a full house, Kings full of Nines)

Hero: mucks hand

L0LDonkam3nt collected $97.75 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $100.75 | Rake $3

Board King of Hearts9 of Clubs8 of Spades9 of Spades9 of Hearts

Seat 1: misterloyal folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Kev!nK folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: L0LDonkam3nt showed King of SpadesKing of Diamonds and won ($97.75) with a full house, Kings full of Nines

Seat 4: snowpepsi folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: coconut folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Hero mucked Jack of Spades10 of Spades

Seat 7: gameandwatch (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Team Wooley (small blind) folded before Flop

Seat 9: justDgmt (big blind) folded before Flop

Postad
En sån här tight snubbe släpper aldrig en hand. Så rejsa är helt uteslutet då du har typ noll fold equity samt Fi gärna slår om, precis som det hände här o då sitter du i skiten.

Syn flop, syn turn, fold river.

Trodde tighta spelare hade störe tendenser att folda iofs kanske inte en nl50 nit släpper AA.

Postad
En sån här tight snubbe släpper aldrig en hand. Så rejsa är helt uteslutet då du har typ noll fold equity samt Fi gärna slår om, precis som det hände här o då sitter du i skiten.

Syn flop, syn turn, fold river.

+1.

Vilka jävla stats förresten, 9/6/7... Litet sample visserligen, men ändå.

"minraise-syn" måste ju för övrigt vara det allra sämsta, vet inte om det var levling?

Postad
Trodde tighta spelare hade störe tendenser att folda iofs kanske inte en nl50 nit släpper AA.

Jo vanliga tajta är lättare att bluffa men såna hära med extrema värden som i princip bara spelar QQ+ dör med sina händer när de väl spelar dem. Inte en chans o få en sån o folda. Enda sättet o tjäna pengar på dem är att sno deras blinds och dra ut dem på floppen.

Postad

Sjuka stats, förvisso liten sample men ändå.

Jag ansluter till tequilas linje, sådana här stats tyder på att vi oftast har låg FE hos fi.

Man möter ibland spelare med dessa stats, har spelat mot sådana på crypto även fast dessa stats är exceptionella. Jag gillar att spela PP i position och träffa set (såklart...); man vinner en stor pott vid träff eller så förlorar man minimalt när man inte träffar.

Med JTs kommer man allt för ofta i dessa lägen att man spelar stackar med en draghand mot en hand som oftast leder. Ett annat problem med JT är att dess stegar innefattar Q samt K som oftast återfinns i FI hd. Inget jätteproblem, men ändå värt att nämnas.

Jag sticker ut min haka när jag säger följande:

Givet att statsen är korrekta, vad sägs om att folda pre? Låt dessa sjuka nitar sno blinds med QQ+.

Postad
Sjuka stats, förvisso liten sample men ändå.

Jag ansluter till tequilas linje, sådana här stats tyder på att vi oftast har låg FE hos fi.

Man möter ibland spelare med dessa stats, har spelat mot sådana på crypto även fast dessa stats är exceptionella. Jag gillar att spela PP i position och träffa set (såklart...); man vinner en stor pott vid träff eller så förlorar man minimalt när man inte träffar.

Med JTs kommer man allt för ofta i dessa lägen att man spelar stackar med en draghand mot en hand som oftast leder. Ett annat problem med JT är att dess stegar innefattar Q samt K som oftast återfinns i FI hd. Inget jätteproblem, men ändå värt att nämnas.

Jag sticker ut min haka när jag säger följande:

Givet att statsen är korrekta, vad sägs om att folda pre? Låt dessa sjuka nitar sno blinds med QQ+.

Nja, är ju snarare perfekt att se billiga floppar med 89s, JTs och liknande och stacka dom när vi träffar. Man ska ju dock ge fan i att 3beta dom med annat än typ AA-KK.