Gå till innehåll

mörkt, FL


Nemesis

Recommended Posts

Dåligt mörker spel eller inte? Fi är TAG (lite mer passiv än regular TAG)

 

Pre brukar jag 3betta tunt men efter att ha sett en video med KPR16 som synar hela sin range här så börjar jag omvärdera. Här har vi ju bara en ok hand så syn kan knappast va fel.

 

På floppen har jag strax över 30% equity. Här är jag osäker men det kan inte vara fel att peela en och se om turn förbättrar.

 

På turn förbättrar jag till gutshot och har nu 7-10 outs i genomsnitt. Denna motståndare lägger aldrig ett ess men kanske kan jag få honom folda kung högt eller bättre dam så jag höjer som semibluff. (kanske skulle han inte beta turn igen med kung? vet ej) Eller vore det bättre att bara syna? Fold känns svagt.

 

På river betar jag igen trots dåliga utsikter ifall jag kan få honom att folda K eller Q högt som han valde peela turn med.

 

2/4 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB 5:heart: Q:diamond:

4 folds, SB raises, Hero calls

 

Flop: 2:diamond: 4:club: 8:diamond: (4.0 SB, 2 players)

SB bets, Hero calls

 

Turn: 7:heart: (3.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls

 

River: A:club: (7.0 BB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tycker du kan folda pre med gott samvete.

 

Sedan, om du har 30% equity på floppen - varför fortsätta spela med den sämre handen? (och varför bara syna om du ändå tänker spela??) Det känns som om du söker ett skäl att få lägga in mer penger i potten när man kasnke istället ibland måste se "möjligheten" att folda.

 

Spela dina starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tycker du kan folda pre med gott samvete.

 

Sedan, om du har 30% equity på floppen - varför fortsätta spela med den sämre handen? (och varför bara syna om du ändå tänker spela??) Det känns som om du söker ett skäl att få lägga in mer penger i potten när man kasnke istället ibland måste se "möjligheten" att folda.

 

Spela dina starka händer.

 

Snark ZZZz... NL är dörren till vänster. Tack och hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja.. trash är ok att spela på FL alltså...

 

Jag ville inte vara taskig mot dig när jag gav dig ett tips. Fan va pinsam du är.

 

"ZZZ" - tssss varför la jag ner tid på dig?

 

Ok, då försöker vi igen. Om du foldar Q5o mot en steal så betyder det att du lägger över 40% gentemot en SB steal. Då får SB värde med att stjäla med any2 och vi ger upp tonvis med pengar. Gängse standard är att syna med minst 80% här. (många spelar 100%)

 

Mitt svar kommer utifrån att jag såg dig posta i en annan tråd som du slarvläst och jag kan svära på att du svarat utifrån NL här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mitt svar kommer utifrån att jag såg dig posta i en annan tråd som du slarvläst och jag kan svära på att du svarat utifrån NL här.

 

 

Så du menar att jag trodde detta var NL och menade att du ska folda mot en miniraise - medans det er riktigt att syna mot en raise på FL? :roll:

 

Du gjorde ett tappert försök att försvara din syn med trash men bara för att det är FL så betyder det inte att synen är riktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gjorde ett tappert försök att försvara din syn med trash men bara för att det är FL så betyder det inte att synen är riktig.

 

Än en gång, läs tydligt:

 

Om du foldar Q5o mot en steal så betyder det att du lägger över 40% gentemot en SB steal. Då får SB värde med att stjäla med any2 och vi ger upp tonvis med pengar. Gängse standard är att syna med minst 80% här. (många spelar 100%)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gjorde ett tappert försök att försvara din syn med trash men bara för att det är FL så betyder det inte att synen är riktig.

 

Jo det gör det faktiskt, läs valfri av standardverken i ämnet. Detta är en helt automatisk standardsyn, ingen vettig limitspelare har råd att slänga denna utan en stark och ganska udda read. (Eller ja, ska jag vara ärlig så gissar jag att det är rätt så autosyn i NLT också men efterssom jag är en NL-fisk låter jag det vara osagt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att jag trodde detta var NL och menade att du ska folda mot en miniraise - medans det er riktigt att syna mot en raise på FL? :roll:

 

Du gjorde ett tappert försök att försvara din syn med trash men bara för att det är FL så betyder det inte att synen är riktig.

 

Var spelar du och under vilket sn!? Vill mycket gärna spela FL mot dig, helst hu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...