Arnoldinho Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 $500 NL Texas Hold'em - Saturday, September 13, 23:58:37 ET 2008 Table Diana 45 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: jorden333 ( $366.88 ) Seat 2: sofipropp ( $1526.3 ) Seat 3: bente ( $1084.71 ) Seat 4: _Angel_ ( $1797.9 ) Seat 5: Baloo^ ( $2205.99 ) jorden333 posts small blind [$2.5]. sofipropp posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Baloo^ [ ] bente calls [$5]. _Angel_ calls [$5]. Baloo^ raises [$25]. jorden333 folds. sofipropp folds. bente calls [$20]. _Angel_ folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] bente checks. Baloo^ checks. ** Dealing Turn ** [ ] bente checks. Baloo^ bets [$40]. bente calls [$40]. ** Dealing River ** [ ] bente bets [$40]. Baloo^ raises [$155]. bente raises [$280]. Baloo^ calls [$165]. slå om ffs Citera
Balooo Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 slå om ffs Motivering? är det en stor range som vi får syn av som vi faktiskt slår? aldrig sett honom bluffa så jag utgick från att hans raise var för värde. Lirat sjukt seg session nu, fick inget flyt alls på nått ställe. Slutade iaf +400 efter 1100 händer. Spewade bort ett halvt inköp på en misslyckad float. Typ andra handen på bordet. Noll info om fi ***** Hand History for Game 803179595 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, September 15, 22:35:08 ET 2008 Table Diana 49 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Baloo^ ( $802.26 ) Seat 2: Kajsa80 ( $987.5 ) Seat 3: FongRuleZ ( $987.5 ) Seat 4: Sh97 ( $356.42 ) Seat 5: Rexen ( $877.49 ) Sh97 posts small blind [$2.5]. Rexen posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Baloo^ [ Kh Ad ] Baloo^ raises [$20]. Kajsa80 folds. FongRuleZ calls [$20]. Sh97 folds. Rexen folds. ** Dealing Flop ** [ Ks, 6c, Qd ] Baloo^ bets [$35]. FongRuleZ calls [$35]. ** Dealing Turn ** [ 7c ] Baloo^ bets [$80]. FongRuleZ raises [$340] Citera
cobb89 Postad 15 September , 2008 Författare Rapport Postad 15 September , 2008 Spelat en riktigt lång session. En del utdragningar samt en del riktigt kassa spel. Förstör mitt självförtroende totalt, men å andra sidan kanske jag inte ska ha så högt heller. Gjorde ungefär världens sämsta spel nyss. Förstår verkligen inte vad jag tänker med ibland, tänker inte alls obv. edit: slutar ~750- så inte hela världen. men tråkigt att man spelar helt okej hela sessionen för att förstöra allt i en hand... Citera
cobb89 Postad 17 September , 2008 Författare Rapport Postad 17 September , 2008 Inte blivit så mycket lir senaste dagarna, därav tystnaden i denna dagbok. Imorrn morgon åker iaf jag och Erik + 4 till kompisar ner till Stockholm för att njuta av Coldplay. Ska bli riktigt, riktigt roligt. Det blir därför en paus i pokerspelandet vilket nog kan vara bra för en av oss (läs mig). Jag är på nån sorts livstilt just nu nämligen. Vi åker också till Linköping där vi ska hälsa på några polare, det blir självklart utgång på lördagen. Hoppas på en riktigt trevlig kväll Jag testade för övrigt på lite Omaha idag, ganska klurigt spel men rätt roligt iaf Kalaset slutade-16$ Någon som har några nybörjartips? Jag tänkte börja spela lite för skojs skull. Är nämligen rätt less på Holdem ... Citera
Balooo Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Har precis kommit hem efter en sanslös fyllehelg. Var på coldplay i torsdags, var kvar i stockholm på fredagen och blev nått sanlöst full. Åkte till linköping på lördag till ett par kompisar som pluggar där, gick ut på studentkrogar på kvällen och blev även där sanslöst full. Ganska skönt att vara hemma nu. Citera
Balooo Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Sjukt jävla skitspel det här poker. Slutar -1200 efter typ 1000+ händer. Det enda som egentligen är jobbigt med det där minuset är att jag låg ganska bra med plus en stund. Sen spelade jag riktigt dåligt i vissa situationer. Formligen gav bort ett halvt inköp i en pott. Synar nog lite väl mycket på flop/turn för att egentligen veta att jag måste folda senare. Spelade en hand sjukt d¨åligt med facit i hand. 3bettade AKo OOP mot en med typ 23/28. Flopade KK7, betade och fick syn. Han hade stabbat massa potter tidigare och hade typ 10 i AF så jag var ganska säker på att han skulle beta turn om jag checkade vilket skulle bli en enkel push från min sida. Istället checkar han och river landar spader T så att brädan blir 3färgad. Jag betar nu och han pushar. Jag synar och han visar upp TT. Spelade sjukt fel på både turn och river. Menmen, så kan det gå. Blev även utdragen ett par gånger, bl.a i en 120bb pott när världens mest sämsta/tiltade kille spewar loss. Jag trycker honom pre med ATo och han synar med K7o som lyckas peta in en kung. Ska iaf inte spela nånting imorrn om jag inte får exeptionellt mycket tid över vilket är ganska teoretiskt omöjligt. Aja nu ska jag sova. Go natt Citera
cobb89 Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Postad 23 September , 2008 Coldplay var riktigt riktigt bra och hela helgen var en lyckad tillställning. Skönt att komma bort och göra något utöver det vardagliga. Har inte spelat så mycket senaste dagarna eftersom jag varit borta, nu är jag dock så jävla inne på Harry Potter boken, den senaste. Jag måste läsa klart den snart. Sen blire nog ganska lite spel eftersom de börjar bli dags att packa och fixa inför trippen till Oslo. Men i helgen tänkte jag väl iaf få in ett Holdemsession eftersom värdet lär vara grovt. Nu äre läsning och sen sovning. Night fellas! Citera
bigdwarf Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Tjena grääbz! Snackade med en polare som flyttat till Danmark nyss. Han skulle idag logga in på sitt SvSkonto men dom hade spärrat det pga att han inte är bokförd i Sverige längre, antar att ni ska fixa norskt personnr? samma sak där...lite trist Man får typ fråga nån polare man litar på som inte spelar poker att fixa ett konto man kan lira ifrån. GL Citera
cobb89 Postad 24 September , 2008 Författare Rapport Postad 24 September , 2008 Tjena grääbz! Snackade med en polare som flyttat till Danmark nyss. Han skulle idag logga in på sitt SvSkonto men dom hade spärrat det pga att han inte är bokförd i Sverige längre, antar att ni ska fixa norskt personnr? samma sak där...lite trist Man får typ fråga nån polare man litar på som inte spelar poker att fixa ett konto man kan lira ifrån. GL Jag har faktiskt funderat lite över det där, är det verkligen så illa? Fan isf... svs är ju rena rama dammen... Citera
bigdwarf Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Jag har faktiskt funderat lite över det där, är det verkligen så illa? Fan isf... svs är ju rena rama dammen... Ja det verkar vara så illa hehe, men som sagt bara fixa ett konto genom en polare så är det löst. Citera
cobb89 Postad 24 September , 2008 Författare Rapport Postad 24 September , 2008 Ja det verkar vara så illa hehe, men som sagt bara fixa ett konto genom en polare så är det löst. true, borde ju gå rätt smärtfritt... typ ta morsans eller nåt Citera
cobb89 Postad 24 September , 2008 Författare Rapport Postad 24 September , 2008 Men alltså, hur fan funkar det egentligen? Varför kan jag spela på ett annat konto men inte på mitt? Citera
cobb89 Postad 25 September , 2008 Författare Rapport Postad 25 September , 2008 Har spelat lite PLO, inte så mycket. Startat upp på 0,5/1 svs. Jag suger, men folk suger ännu mer. Tappar en hel del pengar på att jag helt enkelt inte alls vet om det är rätt tillfälle att värdebeta eller inte osv. Men det är iaf roligt som fan och känns lite uppiggande. Eftersom holdem gick så dåligt så var jag så sanslöst trött på det. Det ska bli roligt att lära sig något nytt. Måste dock säga att spelet är sjukt komplext och det är ju riktigt mycket man måste tänka på för att alltid försöka gå in med EV+. Speciellt när man verkligen inte vet hur motståndarna spelar alls eftersom man aldrig spelat förut. Jag spelar nog ganska vektight för tillfället men bombar rätt bra när jag har typ en made hand med re-draws. Citera
Balooo Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 har lirat en session ikväll á 1000 händer, gick 1200+. Spelade igår och slutade typ -600. Blev så sanslöst utdragen ett par gånger idag. Gick bl.a AI med KJ på KJ53 mot en kille som tryckte med KQo och petade in skabbdamen på river. Börjar komma närmare att vi ska flytta nu iaf, känns som att jag har lite grejer att uträtta här innan jag åker. Citera
Balooo Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Kom på att nämna att jag spelade fiskstats hela den här sessionen. Helt kasst, ska fan ta och bättra mig tills nästa gång jag spelar, synar för mkt skit. Blir så less. Sen hade jag väl inte speciellt mkt mer att tillägga. Eller jo, har precis beställt en dator som ska komma typ idag. Får fan hoppas att det hinner komma fram innan vi åker på måndag:evil: Citera
cobb89 Postad 26 September , 2008 Författare Rapport Postad 26 September , 2008 Kom på att nämna att jag spelade fiskstats hela den här sessionen. Helt kasst, ska fan ta och bättra mig tills nästa gång jag spelar, synar för mkt skit. Blir så less. Sen hade jag väl inte speciellt mkt mer att tillägga. Eller jo, har precis beställt en dator som ska komma typ idag. Får fan hoppas att det hinner komma fram innan vi åker på måndag:evil: sjukt bad beat om den inte skulle göra det, stäm företaget typ dom ska ju iaf betala frakten till norge varför är du inte inne på msn, tönt? Citera
cobb89 Postad 27 September , 2008 Författare Rapport Postad 27 September , 2008 Asså vafan. Jag har en så sjuk fylleångest nu att det är helt bisarrt. Förra helgen söp jag till ordentligt på lördag, jag va så jävla full. Problemet när jag blir för full är absolut inte att jag blir otrevlig eller börjar spy eller något liknande, problemet är att jag inte kommer ihåg ett SKIT dagen efter. Förra helgen kom jag inte ihåg nånting efter typ kl 1 och jag var uppe till typ 4, lixom 3 timmar helt jävla svart. Igår skulle jag ta det jävligt lugnt, jag drack 4-5 33or och ett vinglas, ner på krogen och tog 1 öl. Jag hade bestämt mig att det endast skulle bli en jävla öl för annars skulle det blir för mycket. Jag drar med några polare till en annan krog, sätter mig vid ett bord osså kommer det fram en kille som fullkomligt bjuder alla på oändligt med alkohol. Jag kommer ihåg att jag tog en drink där och sitter o snackar vid bordet, sen är det svart och det förblir svart tills jag vaknar imorse. Jag inser snabbt att jag inte riktigt har koll på vad jag gjort och kollar därför mina fickor, jag hittar inte min plånbok för den har jag tappat bort. Däremot hittar jag konstigt nog två st 500lappar i kontanter som jag fortfarande inte har nån aning vart jag fått dem ifrån. 10 minuter efter jag upptäckt att min plånbok är borta ringer hemtelefonen och det är en tjej som tydligen har hittat den, alltså jag är fan den tursammaste i världen, jag skulle kunna jämföra detta med att dra runnerrunner 1outarn i en 2k pott. För när jag flyttar måste jag ju verkligen ha min plånbok och allt i den! Jag har starka tankar på att bli nykterist nu, efter ikväll iaf för då äre fest... Citera
drisen Postad 27 September , 2008 Rapport Postad 27 September , 2008 Asså vafan. Jag har en så sjuk fylleångest nu att det är helt bisarrt. Förra helgen söp jag till ordentligt på lördag, jag va så jävla full. Problemet när jag blir för full är absolut inte att jag blir otrevlig eller börjar spy eller något liknande, problemet är att jag inte kommer ihåg ett SKIT dagen efter. Förra helgen kom jag inte ihåg nånting efter typ kl 1 och jag var uppe till typ 4, lixom 3 timmar helt jävla svart. Igår skulle jag ta det jävligt lugnt, jag drack 4-5 33or och ett vinglas, ner på krogen och tog 1 öl. Jag hade bestämt mig att det endast skulle bli en jävla öl för annars skulle det blir för mycket. Jag drar med några polare till en annan krog, sätter mig vid ett bord osså kommer det fram en kille som fullkomligt bjuder alla på oändligt med alkohol. Jag kommer ihåg att jag tog en drink där och sitter o snackar vid bordet, sen är det svart och det förblir svart tills jag vaknar imorse. Jag inser snabbt att jag inte riktigt har koll på vad jag gjort och kollar därför mina fickor, jag hittar inte min plånbok för den har jag tappat bort. Däremot hittar jag konstigt nog två st 500lappar i kontanter som jag fortfarande inte har nån aning vart jag fått dem ifrån. 10 minuter efter jag upptäckt att min plånbok är borta ringer hemtelefonen och det är en tjej som tydligen har hittat den, alltså jag är fan den tursammaste i världen, jag skulle kunna jämföra detta med att dra runnerrunner 1outarn i en 2k pott. För när jag flyttar måste jag ju verkligen ha min plånbok och allt i den! Jag har starka tankar på att bli nykterist nu, efter ikväll iaf för då äre fest... Hahahha det d'r var kul. Gillar de sista asså, brukar ju låta så Citera
Crappy Postad 27 September , 2008 Rapport Postad 27 September , 2008 "jag ska aldrig supa mer" är väl en gammal traditionell studentsång? Det minns jag, kan bero på att den sjöngs i korridorerna dagen efter:mrgreen: Men ha kul på festsen, och kom ihåg att "kul utan sprit" är en myt Citera
cobb89 Postad 29 September , 2008 Författare Rapport Postad 29 September , 2008 Ikväll bär det av, närmare bestämt 23:22. Dagboken har blivit lite inaktiv och det har berott på ett ihärdigt förberedande och festande, därav väldigt lite poker på sistonde. Får se när vi tar upp skrivandet igen, blir nog ganska lite nu ett tag framöver iaf. Önska oss alla lycka med lägenhet och jobb i Oslo. Kan behövas Citera
bigdwarf Postad 29 September , 2008 Rapport Postad 29 September , 2008 god lycka! Skriver till er när jag entrar Oslo hare nice så länge... Citera
Recommended Posts