Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen är lite märklig. Inte så mycket för att jag inte vet var jag står, men UTG och MP tycker jag gör märkliga spel här. Tacksam för kommentarer.

UTG är en tomte som spelar any two med undantag för att han slängt någon hand i MP med höjning från UTG. MP har suttit två varv så där har jag inte så mycket att säga.

HERO: CO med :Kd::Td:

UTG calls, MP calls, HERO raises, BTN folds, SB folds, BB calls, UTG calls, MP calls.

FLOP: :Qs::Jd::9h: (4 spelare, pot 8.5 SB)

BB checks, UTG bets, MP raises, HERO 3-bets, BB folds, UTG calls, MP caps, HERO calls, UTG calls.

Jaha? Är vi uppe mot en KT till måhända? Cappar någon med ett drag på den här brädan?

TURN: :Qs::Jd::9h::6d: (3 spelare, pot 10 BB)

UTG checks, MP bets, HERO raises, UTG calls, MP 3-bets, HERO caps, UTG calls, MP calls.

Que? Vad har dom här egentligen? Jag kan inte se något annat än split med MP här. För ingen kan väl missa att stegen är en realitet i det här läget? Med set så finns det outs förstås, men det motiverar väl inte den här jätteaggressionen?

Postad
Vet inte vad du är ute efter med att posta den här handen. Bara att bomba och hoppas att brädan inte parar sig på river.

Vem bryr sig vad dom har, kan vara KT, T8, set och antaglien mycket mer vi inte ens kan föreställa oss.

Jag var nog otydlig. Det jag vill få fram är om det finns koncept som skiljer SH och FR åt vad gäller att spela t ex ett set stenhårt på en sån här bräda? Men nu när jag förtydligar så framstår det ju som rätt orimligt...

Sorry. Ska göra som ni säger. Beta och se glad ut! :-D