Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ni andra problem med att stackback.com räknar helt fel rake? (väldigt fel, för lite)

Min rake på FTP är mestadels från SnG.

Jag har ett mellanslag i mitt användarnamn, läste någonstans att raken kunde räknas fel då.

Postad

Full tilt kan vara lite sega på att skicka alla handhistory till stackback och därför kan din rakeback vara lite fördröjd.

Annat problem kan vara att du har en startbonus på 100% vilket också påverkar din rake. Dvs du får inte lika mycket rake/100$

Ett annat problem är att du rejkar mindre during happy hours då du får dubbla full tilt poäng.

Men alla siffror stämmer på stackback, tro mig. :-)

Postad
Full tilt kan vara lite sega på att skicka alla handhistory till stackback och därför kan din rakeback vara lite fördröjd.

Annat problem kan vara att du har en startbonus på 100% vilket också påverkar din rake. Dvs du får inte lika mycket rake/100$

Ett annat problem är att du rejkar mindre during happy hours då du får dubbla full tilt poäng.

Men alla siffror stämmer på stackback, tro mig. :-)

Har startbonus och grindar en del under happy hour, men det är väl inte lägre rake på SnG under HR?

Det är väl lite fördröjning som spökar altså. Tack för svaren.

Postad
Hej Valborg,

Et mellomslag i navnet har ingen påvirkning på utregning av rake. Statsen tas direkte fra Full Tilt's databaser. Hvis du sender en mail med brukernavnet ditt på Full Tilt til support@stackback.com så skal jeg se på det og gi detaljer på hva som har skjedd og eventuelle deductions.

Tack för ditt svar men tror nog det är som det ska ändå efter det andra svaret här i tråden.

Postad

Brorsan gnällde på det där oxå för en tid sen o luskade lite. Visade sig att snik-FTP inte bara drar av bonusarna på rb`n, utan även transaktionskostnader och värdet på det man handlar i shoppen

Postad
Brorsan gnällde på det där oxå för en tid sen o luskade lite. Visade sig att snik-FTP inte bara drar av bonusarna på rb`n, utan även transaktionskostnader och värdet på det man handlar i shoppen

Så att handla i shopen = inget värde?

Postad
Så att handla i shopen = inget värde?

Matnyttig tråd.

I tråden sägs att MGR (monthly gross revenue) minskas med $5 för varje 1000 FTPs du spenderar i shoppen. Det är din MGR som du får tillbaka 27% av, så om du inte hade spenderat dina 1000 FTPs så hade du alltså istället fått 5*0,27=$1,35. Infon kommer dock inte från någon FTP-representant, så man får väl ta det med en nypa salt och kolla med dom för att vara säker.

Som exempel. Jag kollade upp en 30-tumsskärm man kan köpa på Full Tilt för 413.500 poäng. På Pricerunner är det billigaste priset på samma modell ca 12.000. Skulle du köpa den på Full Tilt så går du miste om (5*413500)/1000=$2067,5 i MGR. Du förlorar då 2067,5*0,27=ca $558 i rakeback om du köper skärmen. Med en dollarkurs på 6,8 innebär det att du köper skärmen för 558*6,8=ca 3795 kronor. Du sparar alltså över 8000 kr genom att köpa den hos Full Tilt.

Om det tillkommer skatter eller tull på varor från Full Tilt vet jag inte, om det gör det så sjunker ju värdet, men lär vara värt det många gånger ändå.