Gå till innehåll

Avskedsbrev, parre lägger ner för gott!


parre

Recommended Posts

Ja, då har jag då äntligen fattat ett beslut som jag borde ha fattat för ett halvår sedan. Jag ska sluta med pokern, helt och hållet, i alla fall i ett halvår minst, antagligen längre. Jag kan inte ens lura mig själv längre att jag någon gång kommer vara en konstant vinnare, och om jag inte slutar nu så kommer det antagligen gå åt helvete med hela mitt liv. Jag har helt enkelt inte lust att spela bort alla pengar jag har (och inte har), därför får jag helt enkelt ta och lägga av.

 

Ju bättre jag har blivit på poker desto mer trodde jag på att jag skulle kunna klara av det, kunna spela bra, vinnande poker. Dock bevisar jag för mig själv gång på gång att så inte är fallet. Den slutgiltiga brytpunkten mellan mig och poker kom i torsdags. Efter att ha tiltat ur lite väl mkt på fyllan på vårt homegame så satte jag mig vid datorn och skulle hämta igen förlusterna. Sätter in 300 dollar, spelar upp dom till 500. Slutar och cashar ut.

 

Nej, förresten. Det var så denna historia BORDE ha slutat. Egentligen var det visst som så att jag spelade bort de pengarna och fortsatte sätta in pengar. Backade 7000 kronor på några timmars 1/2-2/4 PLO/Texas. Backade kanske 3-4000 på homegamet (vilket inte var så farligt, visst tiltade jag ur på slutet och torskade nån lax mer än planerat, men ingen direkt katastrof). Summa summarum backade jag alltså runt 10-11000 kr på kanske 12 timmars spel.

 

Sedan dess har jag naturligtvis mått som skit. En människa som nyss förlorat praktiskt taget alla sina pengar mår, trot eller ej, inte direkt bra. Jag har alltså jobbat gratis hela förra månaden, eftersom jag bara har marginellt mer pengar nu än innan jag fick lön. Jag har knappt pengar kvar till att täcka alla nödvändiga räkningar och inköp, om jag ens har det. Denna månad kommer jag antagligen vara totalt jävla socialt handikappad eftersom jag antagligen inte ens kommer ha råd att ta en lunch eller kaffe. Jag kommer inte kunna hänga med alla polare ut på söndag som planerat eftersom jag inte har råd.

 

Jag vet inte, nätpokern (live till en mkt mindre del) har på något äckligt sätt lyckats ta över mitt liv. När jag inte spelat så har jag tänkt på spelet, på olika situationer, hur jag ska agera, ibland drömt lite om den där stora vinsten. Jag har planerat, läst på en mängd nätforum, kollat WPT... typ allt det där. Att sedan veta att man kan spela riktigt bra när man väl spelar bra gör att man inte vill sluta. Man är ju grym, varför då sluta? Varför inte bara fixa en bankrulle och sikta mot stjärnorna?

 

Det är här min spelmissbrukarläggning kommer in i bilden. Även om jag, när jag spelar bra, kan prestera grym poker så räcker det med en tilt, eller en fylletilt, för att jag ska antingen gula eller spela bort alla pengar på kontot. Nätpoker är så jävla lättillgängligt så det är sjukt. Det räcker med att skriva in ens CVV-kod och en summa pengar så sitter man vid bordet igen. Torskar man är det bara fylla på. Två timmar senare sitter man pank och ångestfylld.

 

Å ena sidan så är det skönt att detta hände när jag inte hade någon bankrulle. Skulle jag haft 1000 dollar på kontot och tiltat bort dessa så hade det inte kännts bra, men jag hade väl tänkt som förut i dessa situationer: "jag är bra, det var en engångsgrej, jag kan bygga upp rullen ingen". Nu känns det åt helvete. Jag torskade pengar som jag inte hade råd att torska ur mitt eget jävla bankkonto, jag torskade pengar som jag jobbat för i en månad för att få.

 

Jag har helt enkelt kommit till fasen där jag inte kan lura mig själv längre. Jag kan inte fortsätta spela poker om jag inte vill sluta hos kronofogden med några hundra tusen i skulder. Det spelar ingen roll hur bra jag må spela, mina gamblerinstinkter kommer förr eller senare att ta över och jag kommer torska allt. När jag torskar allt kommer jag inte sluta utan försöka ta igen förlusterna. Om det går dåligt då så är steget inte långt till Finax telefonlån, skulder, brott. Det är helt enkelt inte värt det.

 

För att jag ska sluta spela poker krävs det också att jag slutar tänka på poker. Därför kommer jag sluta hänga på pf.nu@quakenet samt på detta forum. Om jag konstant tänker på, och läser om, poker så kommer jag inte kunna sluta. Jag kommer ta ett skott till. Och ett till. Och så vidare.

 

Jag blir även tvungen att spela live, vilket smärtar mig allra mest då livepoker är så enormt jävla sjukt kul. Men, om jag fortsätter spela live, kommer jag tänka "men det gick ju bra idag, alla andra plussar på nätet, jag kan också plussa på nätet". Det har jag gjort förut. Alltså inget Klubben eller homegames för min del på minst ett halvår, antagligen aldrig mer igen.

 

För mig har helt enkelt poker visat sig vara alldeles för beroendeframkallande. Jag har spenderat för mycket tid och pengar på detta spel, och utan att inse det själv konstant lurat mig själv att det ska vända förr eller senare. Nu har jag försatt mig i en sits där jag antagligen kommer bli tvungen att låna pengar för att ha råd att leva denna månad, vilket leder till mindre pengar över nästa... etc. Visst har jag varit där förut men nu vill jag fan bort. Ska även snacka med mina föräldrar när de kommer hem från sin semester, med deras hjälp ska jag säkert kunna lösa detta.

 

Ni som vill ha kontakt med mig, skicka ett PM. Jag kommer väl kolla forumet då och då, men inte längre aktivt delta. Kommer sluta hänga på IRC-kanalen också, mest för att jag måste. Måste kommer bort från pokern, helt och hållet.

 

Jag önskar er alla lycka till!

 

Mvh,

Parre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

man märkte tydligt dina missbrukartendenser mot slutet av kvällen då folk började gå hem.. trots att du låg lite plus redan då så var du tvungen att spela varje pott och ösa in pengar i potten så det blev maximal vinst om du vann. tyvärr blev det ju maximal förlust för dig själv. du hade uppenbarligen kommit in i "ruset av spelmissbruk".

 

klart trist att du slutar spelar poker, jag tror ändå att det är helt rätt beslut. jag la av själv för några månader sen när det blivit lite "för mycket"

nu har jag tagit upp spelet en viss del. hoppas du kan komma tillbaka spela för att det är kul. en rolig sak ska få kosta pengar.. men inom rimliga gränser givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man märkte tydligt dina missbrukartendenser mot slutet av kvällen då folk började gå hem.. trots att du låg lite plus redan då så var du tvungen att spela varje pott och ösa in pengar i potten så det blev maximal vinst om du vann. tyvärr blev det ju maximal förlust för dig själv. du hade uppenbarligen kommit in i "ruset av spelmissbruk".

 

Jo, lätt hänt på fyllan. Jag låg i och för sig inte plus då, medan du var borta lyckades jag tilta bort typ 1500-2000 på nått varv eller så. Nicklas sa tom åt mig att ta en paus, du är på tilt. Jag tog det till mig men fortsatte dock tilta ;)

 

Men, att jag fylletilar i ett homegame är en sak. Att jag sedan spelar bort alla mina pengar på nätet är värre. Och det är ju långt ifrån första gången det händer, bara att den här gången så verkar jag i alla fall kunna inse vad som är bäst för mig.

 

Tack för allas stöd, jag tittar till den här tråden då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag tagit upp spelet en viss del. hoppas du kan komma tillbaka spela för att det är kul. en rolig sak ska få kosta pengar.. men inom rimliga gränser givetvis.

 

Absolut.

 

Jag hoppas någon gång i framtiden kunna leka med elden igen och slaska på klubben eller på något skönt homegame. Men först ska jag i alla fall ta en rejäl paus, sen om något halvår eller så kanske jag kan försöka mig på livespel igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra där, gjorde samma sak nu. Men av olika skäl, har inte tillräckligt med tid nu.

Ligger på den mest stressande tiden nånsin för mig, har massa skolprojekt som är tvugna och bli färdiga nu annars får jag kicken från skolan och därmed 4år av mitt liv till spillo.

 

Och därmed när man spelar under stress är man inte så värst koncentrerad och bara förlorar pengar så tänkte jag ta paus tills allt med skolan är bra.

 

Läsa nya pokerböcker och mera grejer från nätet och jobba till lite större BR och göra comeback :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insiktsfullt och bra beslut! Jag har sett dig på klubben, men vi har aldrig snackat. Genom dina berättelser här, har man lärt känna dig lite känns det som. Om poker nu är slut, antar jag att humorn kommer finnas kvar?

Tilt har jag haft gigantiska problem med, dock inte så stora som du. Synd att du inte kunde lägga dig på en rimlig nivå när det gäller spelet du älskar. Minst en lååååång paus eller sluta för gott. Jag önskar dig lycka till med allt som inte rör poker! (för nu har du fan lovat att ta en paus!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag blev tagen av vad du skrev. Ibland får man bilden av att alla här på pf.nu är vinnare om nu vi alla inte tjänar lika mycket. När jag läser vad du skriver så ser man som quasi nämner "den mörka sidan". Enda jag kan säga är att otroligt moget och insiktsfullt beslut, även om du har ångest så du vill spy så är du en vinnare. Vinnare i den bemärkelse att du har själv insett att något måste göras, o då har du taget första steget på vägen. Det e väl just det som är det svåraste, att det är dags att lägga av.

 

Jag vet att jag själv fick en knäpp på näsan av din läsning och hoppas att andra som ligger på gränsen tar till sig det du har skrivit. Vi alla kanske borde ta o tänka till en eller två gånger hurvida vi är på väg ner i träsket eller ej, det skadar aldrig att försöka vara så jordnära och ärlig mot en själv man bara kan. Jag hoppas eller snarare jag är helt övertygad om att det kommer gå bra för dig parre, hoppas du någon gång i framtiden kan spela kort igen för att det är kul o inte pågrund av pengarna.

 

lycka till mannen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt om man kan skriva att det är tråkig läsning at en av den stora anledningen till att detta forum är vad det är inte ska posta längre. Du måste precis som du nu gjort ta ett jättebeslut och lägga ner.

Du har gjort det förr men då inte lika seriöst som nu så denna gång kommer det funka. Lycka till och ha ett bra liv.

 

Denna tråd av Parre kan vara intresant läsning:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3551&highlight=

 

Här är några gamla klassiker som kan vara skoj att läsa igen:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=8277&highlight=

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6990&highlight=

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3590&highlight=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej parre

 

Jag har aldrig spelat med dig eller ens sett dig vid något bord (live/nätet). Men genom forumet har jag fått nöjet att följa din äventyr.

 

Du har tagit ett väldigt starkt beslut. Med starkt så menar jag att du tagit ett beslut som kommer vända upp och ner på ditt liv till en början. Men det kommer gynna dig personligen i slutändan.

 

Jag kan inte ens tänka mig hur det känns att förlora "hyrespengarna", för mig känns det nog så fruktansvärt att ta en swing på 10% av min rulle. Ångesten av att ha hamnat där du är måste vara fruktansvärd. Det finns bara en väg ut för dig just nu och det är den som du valt att vandra.

 

Egentligen har jag länge funderat hur du kunnat spela då man ofta sett dig skriva att din rulle var uppspelad och dagen efter är det en ny historia om hur du suttit och spelat om några kkr. Men det är ändå först nu som jag förstår hur pokern tärt på din ekonomi.

 

Jag hoppas att du klarar av att hålla dig från poker tills ett av nedanstående stämmer in på dig;

* Lyckats bli av med alla gambler/tilt tendenser och uppnått en hög grad av självkontroll.

* Blivit så snuskigt rik att pengar inte spelar någon roll.

 

 

Jag kommer sakna din humor och dina historier, jag kommer aldrig att få ett lika bra A-game som du. Du har min respekt och beundran, starkt beslut.

 

Lycka till

/Anders Karlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om poker nu är slut, antar jag att humorn kommer finnas kvar?

 

Absolut. Humorn har aldrig varit kopplad till mitt pokerspelande. Humöret kanske ibland, men fan inte humorn...

Se nu till att ta bort alla pokerklienter från datorn. Lycka till

 

Ska mejla alla sajter jag har konto på och få mina konton avstängda.

 

måste ju vara härligt att leka lite med döden på funmoney-borden

 

Du leker med döden när du skriver sådana här kommentarer om funmoney ;)

 

Bäst för dig att vi tar lunchen imorrn på något ställe som ej har kniv o gaffel ;)

Jag hoppas eller snarare jag är helt övertygad om att det kommer gå bra för dig parre, hoppas du någon gång i framtiden kan spela kort igen för att det är kul o inte pågrund av pengarna.

 

Tack, det hoppas jag också.

ag vet inte riktigt om man kan skriva att det är tråkig läsning at en av den stora anledningen till att detta forum är vad det är inte ska posta längre.

 

Tack, tyvärr tror jag inte jag kommer kunna sluta om jag konstant läser om poker och tänker poker. Det skulle dessutom vara rätt idiotiskt att läsa om poker och tänka poker om man inte spelar poker, ganska så bortkastad tid... ;)

 

Du måste precis som du nu gjort ta ett jättebeslut och lägga ner.

 

Var faktiskt enkelt att ta det beslutet, sen får vi se hur det går.

 

Jag kan inte ens tänka mig hur det känns att förlora "hyrespengarna", för mig känns det nog så fruktansvärt att ta en swing på 10% av min rulle. Ångesten av att ha hamnat där du är måste vara fruktansvärd.

 

Just nu känns det faktiskt jävligt bra. Helt ärligt. Ångesten har gått över, å andra sidan så har alltid skrivande fungerat som terapi för mig. Poker handlar om att fatta rätt beslut i rätt läge. Jag har svårt att se någon lyckas argumentera fram att jag fattat fel beslut denna gång i alla fall ;)

 

 

Det jobbigaste är inte pengaaspekten. Skulle jag veta att jag skulle torska 2000 i månaden i resten av mitt liv om jag fortsatte spela (naturligtvis med vinstperioder däremellan) skulle jag som det känns just nu iaf fortsätta då poker är så jävla roligt. Dock vet jag att jag inte klarar av att fortsätta spela, alltså måste jag sluta.

 

Den andra jobbiga aspekten är att jag konstant får höra av folk att jag spelar riktigt grymt när jag spelar mitt A-game. Det är fan inte kul att veta att man faktiskt är rätt bra på något men att man inte kan fortsätta med det. Får väl intala mig själv att folk sagt så till mig enbart för att få mig kvar vid deras bord ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tråkigt beslut att ta del av. då jag sett dig spela så jag vet vad du kan. och sen inte minst så kommer man sakna dig i pf.nu@quakenet.

men det här är för ditt bästa så jag önskar dig lycka till och hoppas du kommer tillbaka utan tilt tendenser och ekonomiskt oberoende eller något sådant=) hur som helst så har det varit kul den tiden som varit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

 

ag vet inte riktigt om man kan skriva att det är tråkig läsning at en av den stora anledningen till att detta forum är vad det är inte ska posta längre.

 

 

Tack, tyvärr tror jag inte jag kommer kunna sluta om jag konstant läser om poker och tänker poker. Det skulle dessutom vara rätt idiotiskt att läsa om poker och tänka poker om man inte spelar poker, ganska så bortkastad tid... Wink

 

Är du verkligen säker på det där? Själv så tycker jag faktiskt att poker blivit ganska tråkigt att spela efter det att jag börjat jobba med poker så mycket som jag gör - medan det faktiskt är riktigt roligt att arrangera de prylar jag håller på med.

 

Om du vill ha terapi genom att hjälpa till med mitt "kneg" så är du välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du verkligen säker på det där? Själv så tycker jag faktiskt att poker blivit ganska tråkigt att spela efter det att jag börjat jobba med poker så mycket som jag gör - medan det faktiskt är riktigt roligt att arrangera de prylar jag håller på med.

 

Om du vill ha terapi genom att hjälpa till med mitt "kneg" så är du välkommen!

 

Jag vet inte. Just nu känns det iaf som om jag vill bort från allt som har med poker att göra. Bort från alla lockelser, bort från internetslasket, bort från poker i allmänhet. Möjligt att jag kommer ändra mig, fast jag har svårt att se mig själv spela nätpoker i alla fall. Live kommer jag säkert att spela nån gång förr eller senare, jag har inte karaktär nog för att inte göra något så roligt, men just nu behöver jag i alla fall en rejäl paus från allt som har med poker att göra. Tack för erbjudandet ändå, ska ha det i åtanke ifall jag ändrar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket insiktsfullt måste jag säga att inse att man har ett problem och göra en så kraftfull (nåja) ansats att lägga av/komma bort.

 

Lycka till. Men är det så att du verkligen har ett problem är det kanske ingen superidé att säga till sig själv att man kanske kommer tillbaka om ett halvår heller? Bara en tanke, men du förstår givetvis dig själv mer än jag eller nån annan någonsin kommer göra.

 

Vi kan väl lägga upp nåt ghostforum med samma människor men annan topic så att vi inte saknar dig för mycket, http://www.baltforum.nu kanske. Skriver du fortfarande på sourze förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det så att du verkligen har ett problem är det kanske ingen superidé att säga till sig själv att man kanske kommer tillbaka om ett halvår heller? Bara en tanke, men du förstår givetvis dig själv mer än jag eller nån annan någonsin kommer göra.

 

Jag vet inte. Livepoker är så oerhört kul så jag vet inte om jag klarar av (nånsin) att helt sluta med det. Men klart är att jag ska ta en lång paus även från livepoker.

 

Jag förstår dessutom inte mig själv bäst. Det gör min morsa. Förra veckan sa hon åt mig att det som nu hände kommer hända förr eller senare. Grym read, måste jag säga.

 

Vi kan väl lägga upp nåt ghostforum med samma människor men annan topic så att vi inte saknar dig för mycket, http://www.baltforum.nu kanske. Skriver du fortfarande på sourze förresten?

 

Vet inte, forumet kommer jag ändå titta till då och då, i alla fall mina trådar. Typ off-topic delen. Sourze har jag inte skrivit på på ett bra tag, orka betala för skiten. Du vet inte något liknande fast gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...