Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nyss kommit till bordet och därav inga reads alls.

Känns som att han antingen är tom här eller har set. Tror inte jag sett någon spela en floppad färg så aggresivt nånsin på nivån iaf så det utesluter jag nästan.

Är han tom tillräckligt ofta för att hitta syn? observera stackdjupet på 210bb

Table Britta 5 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Dunno ( $268.74 )

Seat 3: patjohan ( $395.78 )

Seat 4: Greb ( $589.56 )

Seat 5: CobbV ( $425.21 )

Greb posts small blind [$1].

CobbV posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Ad ]

Dunno folds.

patjohan folds.

Greb calls [$1].

CobbV raises [$6].

Greb calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 8d, Kd, 3d ]

Greb bets [$12].

CobbV raises [$42].

Greb is all-In.

CobbV ?

Postad

Känns ganska marginellt imo, dock hittar jag förmodligen alltid syn med tanke på alla outs. Ofta lär du väl gå upp mot låg färg lr set som försöker försvara mot att ge kort för att skapa 4färgad bräda. Det som motiverar syn är väl att man ser folk spewar bort hela stacks för ofta tom lr med typ överspelat TP

Postad

Denna är jobbig. Men sen kan man ju ställa sig frågan varför han ställer in på den där brädan ? Han kan likaväl ha set eller redan färdig färg men även en marginel hand som KQ med Q i ruter men jag tror på färgen där. Syn eftersom hans range är så bred

Postad

Jag tycker handen är för stark för att folda utan read. K8s och KQ eller KJ med ett ruter bör utgöra en hyffsad del av hans range vilket ger oss bra equity. K8s leder vi t o m över även om det är marginellt. Om du inte tror att han spelar en färg på detta vis så är det bara 88 samt 33 som slår oss.

Postad

Jag hittade synen och sjukt nog kom inte turn 6 och river 7 eller tvärtom.

Killen bluffade bort resten av sin stack inom nästa runda så...

svårt att veta om synen är EV+ mot random, fast random trycker väl inte in allting på flop heller antar jag

** Dealing Flop ** [ 8d, Kd, 3d ]

Greb bets [$12].

CobbV raises [$42].

Greb is all-In.

CobbV is all-In.

** Dealing Turn ** [ Jh ]

** Dealing River ** [ Qh ]

Greb shows [ 9d, 5h ] high card king.

CobbV shows [ As, Ad ] a pair of aces.

Greb wins $164.35 from side pot#1 with high card king.

CobbV wins $835.42 from the main pot with a pair of aces.

Postad
Tycker inte du ska höja floppen om du inte tänker syna. Jag är dock för både höjningen och synen, skulle aldrig komma på tanken att folda här och det är bäst att få in det på floppen.

det är iofs en tanke.. dock inte så vanligt att dom trycker in.. en vanlig reraise hade jag ju synat mtp oddsen

Postad
Vi leder oftast, så liksom, vad ska du med FE till? Vi foldar givetvis inte ut något vi inte slår.

ojsan.. jag va inne i en annan hand i mitt huvud..

det jag egentligen funderade på var om vi får syn av nånting sämre om vi reraisar.. fast det är väl bäst hur som helst mtp på scarecards som han skrev