Gå till innehåll

Är det möjligt att leva på MTT?


Ferna

Recommended Posts

Det är lika sällsynt som att ha en downswing på CG. Men skillnaden är, om man backar $11k på fyra månader, dvs inte cashat en enda gång, då måste man ju vara rätt dålig?

 

Snälla. Han skriver att han spelat på Stars, vilka har större startfält=högre varians. Och nej variansen i cg kan inte jämföras med MTT.

Dessutom är det bara 89 turneringar och som nämnts har han cashat (men bara lite).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lika sällsynt som att ha en downswing på CG.

 

Är det här verkligen sant?

Cashgames är ju som en turneringar där alla får betalt med en jämn utbetalningsstruktur baserat på antalet marker vid ett givet tillfälle. Tar man det hela vägen till extremfallet så "grindar" jag turneringar med 1 miljon spelare "winner-takes-it-all". Borde vara mer statistikt sannolikt med större varians på MTT, jämfört med CG, eller?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lika sällsynt som att ha en downswing på CG. Men skillnaden är, om man backar $11k på fyra månader, dvs inte cashat en enda gång, då måste man ju vara rätt dålig?

 

eftersom du uppenbarligen inte vet NÅGONTING om detta så kanske det är lika bra att vara tyst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här verkligen sant?

Cashgames är ju som en turneringar där alla får betalt med en jämn utbetalningsstruktur baserat på antalet marker vid ett givet tillfälle. Tar man det hela vägen till extremfallet så "grindar" jag turneringar med 1 miljon spelare "winner-takes-it-all". Borde vara mer statistikt sannolikt med större varians på MTT, jämfört med CG, eller?!

 

Självklart ökar variansen på grund av hävstång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

1000 Buyins för spelet och en sisådär 200k SEK på banken utöver det så du klarar dig de månader du inte plussar på spelet.... och hoppas att downswingen inte blir mer än 3 månader lång.

 

Klart det går men jag tror det är lättare på cashgame eller SnG för det är LÄGRE varians än i turrar.

 

Varians i CG < SnG < MTT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har 3 000 kronor och ställer frågan om det går att leva på dem...

 

Vill inte vara elak men då har man lite kvar att lära...

 

Börja fundera på en pokerkarriär när du spelat ihop ett avsevärt mycket större belopp. Fortsätt spela för skojs skull.

 

I all välmening :-P

 

 

+1

 

Jag har spelat ihop en rulle som är 10ggr den OP har och jag har inte ens funderat på att leva på pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000 Buyins för spelet och en sisådär 200k SEK på banken utöver det så du klarar dig de månader du inte plussar på spelet.... och hoppas att downswingen inte blir mer än 3 månader lång.

 

Klart det går men jag tror det är lättare på cashgame eller SnG för det är LÄGRE varians än i turrar.

 

Varians i CG < SnG < MTT

 

Shit vad fel du har, skulle säga att SNG har klart högst varians och är framförallt svårast att göra pengar på. MTT och CG är det knappt någon skillnad på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000 Buyins för spelet och en sisådär 200k SEK på banken utöver det så du klarar dig de månader du inte plussar på spelet.... och hoppas att downswingen inte blir mer än 3 månader lång.

 

Klart det går men jag tror det är lättare på cashgame eller SnG för det är LÄGRE varians än i turrar.

 

Varians i CG < SnG < MTT

 

SnG < CG < MTT skulle jag tro. Inte avvikelsen i antalet vunna buyin/session MEN avvikelsen bör räknas mot genomsnitt $/h eller cash/session eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...