freeman Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 har 2 exempel exempel 1 kom just hem ifrån lanzarote första jag inser är att bensinen har gått UP MER pinsamt illa... tänker jag och börjar fundera lite jag har en toyta celica 87.. försäkring: 795kr varannanmånad ( trafik ) skatt: 2K misstänker jag snitt förbrukning 1liter ( vi kör lätt matte ) NÄR jag hade ett jobb åkte jag 8km till jobb och 8km hem 16km dag 5 dagar i veckan. 4 veckor/månad nu insåg jag att jag TJÄNAR pengar på att vara arbetslös och ha 90% av min grundlön om jag börjar cykla istället för att åka bil när jag ska till affären etc. exempel nummer 2 varför installerar inte våra politiker värmeslingor i marken där folk cyklar under vintern varje dag?. jag har frågat poliktiker ang detta och oftast får man höra vi har inte råd etc etc: OKEJ.. det kostar att installera/ström etc i SNITT så kostar en patient ca 5000kr/tim ( EJ överdriven ) på akutmottagningen om vi nu säker att om vi installerar värmeslingor på ställen för folk cyklar när det snöar så vi säger 2 personer inte får benbrott. hur mycket pengar tjänar inte svenska staten på dom här 2 personern? sjukhuskostnader.. försärkingskostander etc etc jag tror jag kan hålla på hela kvällen men när är det dax att vakna? när kommer svenska folket insee detta? är vi så blåögda så vi inte ens ser verkligheten? Citera
HeadLess- Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 tror många svenskar tänker i samma banor, tyvärr gör inte politikerna som tjänar 500 000:- efter skatt detta efter som dom har råd att ta sin nya bmw modell dyr till jobbet utan att behöva tänka på kostnader Citera
erbus Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 nu insåg jag att jag TJÄNAR pengar på att vara arbetslös och ha 90% av min grundlön om jag börjar cykla istället för att åka bil när jag ska till affären etc. om vi nu säker att om vi installerar värmeslingor på ställen för folk cyklar när det snöar så vi säger 2 personer inte får benbrott. hur mycket pengar tjänar inte svenska staten på dom här 2 personern? sjukhuskostnader.. försärkingskostander etc etc jag håller med dig, MEN man kan aldrig tjäna något på att inte betala,men man kan spara. /A Citera
callen Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Lägre skatter och mindre bidrag till folket! Citera
Swede Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 det smartaste ar val anda att skara ner skolgympan... lika bra att barn far dalig halsa som sedan fortsatter i hogre alder. Inte alls kostsamt for samhallet. Mkt dyrare att ha skolgympa... Citera
Tympanon Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 det smartaste ar val anda att skara ner skolgympan... lika bra att barn far dalig halsa som sedan fortsatter i hogre alder. Inte alls kostsamt for samhallet. Mkt dyrare att ha skolgympa... haha den var bra Citera
baller Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 Swede, helt plötsligt framstår "bluffsyn" som en bra move... politiker är klåpare... Citera
Swede Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 nu blir det mer OT, jag har namligen haft en tanke i banorna lange. Helt seriost har jag tankt satsa pa att bli politiker na rjag kommer hem till Sverige. Sa jakla manga inkompetenta medelsvenssons som sitter i riksdagen. De vet ju fan inte vad de sysslar med. Jag gillar verkligen Sverige, men jag tycker det ar helt fel folk som sitter o bestammer. Och istallet for att sitta o klaga pa dessa tycker jag att man borde gora nagot. Det blir politiker eller polis, for jag anser fan ta mig att poliserna i Sverige borjar bli samre o samre med Citera
Recommended Posts