Gå till innehåll

FLT - 55 floppar hålstege, bra att spela aggressivt?


morberg

Recommended Posts

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

 

Efter ~60 händer har bisons auto-regler gett följande info om motståndet:

 

UTG+2: semi-loose passive passive

SB: semi-loose aggressive aggressive

BB: semi-loose aggressive aggressive

 

Övriga spelare är för nya vid bordet för att ha några relevanta siffror, men knappen har sett väldigt många floppar på 30 händer (VPIP på 40-50%).

 

Preflop: Hero is MP3 with 5h, 5s.

2 folds, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 calls, Hero calls, CO calls, Button calls, 1 fold, BB raises, UTG+2 calls, MP2 calls, Hero calls, CO calls, Button calls.

 

Hoppas som alltid på att floppa triss och är beredd att mucka handen annars.

 

Flop: (12.50 SB) 7s, 9c, 8d (6 players)

BB bets, UTG+2 calls, MP2 calls, Hero raises, CO calls, Button folds, BB calls, UTG+2 calls, MP2 calls.

 

Hm. Ett bet från BB som höjde preflopp säger inte så mycket. Han kan sitta på överkort, PP eller ha floppat ett set. Även om jag bara har ett underpar har jag två outs till en triss och fyra till en stege som samtidigt ger alla med en tia på hand en högre stege.

 

Stor pott. Jag väljer att höja. Detta sätter tryck på två spelare efter mig och ger bollen tillbaks till BB som väljer att syna i stället för att höja. Rätt tänkt, eller ska jag slänga handen här? Syn känns som det sämsta alternativet.

 

Turn: (11.25 BB) Qc (5 players)

BB checks, UTG+2 checks, MP2 checks, Hero checks, CO checks.

 

När alla checkar och jag har chans att se river gratis (om inte CO bettar) väljer jag att ta den. Att bluffa bort fältet ser jag som uteslutet.

 

River: (11.25 BB) Td (5 players)

BB bets, UTG+2 calls, MP2 folds, Hero folds, CO folds.

 

Ingen vidare hand för min del och jag skickar den.

 

Final Pot: 13.25 BB

 

Tja. Som framgår är det floppspelet som är det avgörande för min del i handen. Skulle ett par i femmor slängas på högen eller är det rätt att höja? Finns det kanske till och med någon som förespråkar en syn rätt och slätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ni har säkert rätt.

 

Mitt problem nu är att jag inte kan få bort Millers "Don't fold in large pots!" ur huvudet och hade hoppats att det fanns något vettigt i mitt spel. Jag får fortsätta jobba med att hitta till en mer aggro spelstil (från min gamla lite weak-tighta) utan att bli totalt sjövild...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag ser så har du inga bra outs alls här. Femma går bort eftersom den fyller stegen för sexa på handen (66, A6s t.ex borde kunna finnas ute på ett löst bord med sen höjning). Sexa ger någon annan en högre stege, som du själv säger. (Dessutom kan stegen finnas ute redan på floppen för någon med JT.) Du har inga färgdrag, så du behöver typ en femma och parad bräda för kåk för att vinna, och även då sitter du illa till mot högre par. Släng.

 

Jag spelar själv ofta för passivt. Men det blir faktiskt enklare när så många är med i potten, eftersom det då ofta räcker med att spela sina kort, dvs har man bäst hand så vinner man. Om du var man-mot-man på floppen skulle du ligga mycket bättre till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns inte som att du kommer få den vinnande stegen om du nu får in den 6a som behövs, tyvärr.

Ett annat tips som jag brukar ge till folk som gillar att dra in ett lågt par för att få setet är: På flopen; no set = no bet...

 

Alltså, om du inte får ditt set så ska du nog slänga det fortare än kvickt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...