BaadBoooy Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 Hero 25k marker FI 11k marker Blinds 250-500 Hero SB FI BB Hero får nu och Limpar in FI checkar Flopp FI check Hero check Turn Fi check Hero check River Fi Pottbet Hero ? Vad gör man ? Citera
slowboy Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 Fråga 1. Varför limpa? Fråga 2. Varför checka turn? Fråga 3. Varför är du inte all in redan.. all in nu.. Citera
Vrakman Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 Skulle vi vara rädda för färgen här? Är det det du menar? Du har ju visat svaghet genom hela handen, så du leder jätteofta här och måste givetvis raisa... Citera
Fetto Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 håna polaren, spring och hämta en ny öl och pusha in degen. Citera
Teh_MoUsE Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 Höj preflop Beta flop Beta turn Höj river. Citera
kravmärkt Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 fold riv. fi visar styrka och din hand är överrepresenterad. shippa obv! Citera
ampixo Postad 7 September , 2008 Rapport Postad 7 September , 2008 räjs preflop, bet turn, all in rivor. sen som fettot säger så är det viktigt att konstant suga på en öl så man inte avger några "tells" så att säga. Citera
DrRoland Postad 7 September , 2008 Rapport Postad 7 September , 2008 Fråga 1. Varför limpa? Det är rätt höga mörkar. Höjer man preflop här så är man ju typ committad. Genom att limpa in så blir det ju iaf lite spel. På rivern är det väl bara att slå upp det till 3-4 tusen? Citera
okocha Postad 7 September , 2008 Rapport Postad 7 September , 2008 Det är rätt höga mörkar. Höjer man preflop här så är man ju typ committad.Genom att limpa in så blir det ju iaf lite spel. Bättre att minraisa pre imo då man ger fi möjligheten till att göra fel. Mot kompetent motstånd är nog limp bra tror jag. Citera
Stelu Postad 7 September , 2008 Rapport Postad 7 September , 2008 Finns nog inte rätta svar här eller det beror ju på hur spelaren spelar? En galning, en solid spelare, eller bara en homegame spelare som synar i stort sett ner allt om man har ett ganska bra drag. Har han checkat förut när han har haft färgdrag och betat på rivern? Men all-in från dig kan man glömma direkt. Varför skrämma bort han om FI inte har färg. Eller om han har färg så åker du dit och det blir ombytta roller med markerna. Samma sak med en höjning om du höjer till 3-4k så är du bunden till potten. Om man ska höja är så kan man höja till 2-2.5k. Får man ett omslag så kan man lägga handen. Personligen så skulle jag bara ta en syn och gå till nästa hand istället. Citera
Antisk Postad 7 September , 2008 Rapport Postad 7 September , 2008 Samma sak med en höjning om du höjer till 3-4k så är du bunden till potten. Om man ska höja är så kan man höja till 2-2.5k. Får man ett omslag så kan man lägga handen. Personligen så skulle jag bara ta en syn och gå till nästa hand istället. Palla lägga bättre än Q-hög i ett homegame. Bet turn raise river imo. Pre och på flop ser jag inga konstigheter med iaf. Citera
BaadBoooy Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Postad 7 September , 2008 Facit var iaf att Hero synade ner och FI visar AA. Jag kritiserade Hero efter det och påpekade att han borde raisat Citera
BaadBoooy Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Postad 7 September , 2008 Finns nog inte rätta svar här eller det beror ju på hur spelaren spelar?En galning, en solid spelare, eller bara en homegame spelare som synar i stort sett ner allt om man har ett ganska bra drag. Har han checkat förut när han har haft färgdrag och betat på rivern? Men all-in från dig kan man glömma direkt. Varför skrämma bort han om FI inte har färg. Eller om han har färg så åker du dit och det blir ombytta roller med markerna. Samma sak med en höjning om du höjer till 3-4k så är du bunden till potten. Om man ska höja är så kan man höja till 2-2.5k. Får man ett omslag så kan man lägga handen. Personligen så skulle jag bara ta en syn och gå till nästa hand istället. Båda spelarna är tighta o ganska passiva, varav Hero extremt tight.. Jag tror stenhårt på miniraise och vik mot en AI Citera
sTARVIN89 Postad 7 September , 2008 Rapport Postad 7 September , 2008 Facit var iaf att Hero synade ner och FI visar AA. Jag kritiserade Hero efter det och påpekade att han borde raisat Bra spelat av båda parterna ...... men var iof homegame. Citera
BaadBoooy Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Postad 8 September , 2008 Bra spelat av båda parterna ...... men var iof homegame. Det roliga är ju att en av dom är grovt spelberoende och har spelat poker i ca 3 år och aldrig plussat, men han fattar de inte själv.. Citera
TheFool Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Postad 11 Oktober , 2008 Facit var iaf att Hero synade ner och FI visar AA. Jag kritiserade Hero efter det och påpekade att han borde raisat Varför kritisera FI:s spel om det uppenbarligen är +EV för dig? Det roliga är ju att en av dom är grovt spelberoende och har spelat poker i ca 3 år och aldrig plussat, men han fattar de inte själv.. Jag kan inte se vad som är roligt med det? Citera
Playboy Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Postad 11 Oktober , 2008 Det roliga är ju att en av dom är grovt spelberoende och har spelat poker i ca 3 år och aldrig plussat, men han fattar de inte själv.. Det är rätt sjukt att du tycker att hans spelberoende är roligt. Citera
Recommended Posts