Gå till innehåll

Vad är överföring via bank draft?


Recommended Posts

Typ som en check fast pengarna är bundna till pappret på nåt vis, så banken kan inte annulera "checken" utan o ha pappret.

Detta har jag sett på nån film, så det kan vara helt åt helvete.

 

Det verkade vara åt helvete, googlade nu:

A check drawn by one bank against funds deposited into its account at another bank, authorizing the second bank to make payment to the individual named in the draft.

Så typ nästan lite halvrätt ;)

 

Men tror det har förekommit scams med checkar, läste nåt på kiteforum om folk som hade då fått in pengarna på kontot men som sedan togs bort därifrån efter dom skickat varan, så akta dig om du säljer nån vara till nån i utlandet! Be dom skicka med nåt annat istället, även om du får in pengarna så kan den andra banken annulera det från sitt håll o dina pengar försvinner.

Här är lite info om vanliga checkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ som en check fast pengarna är bundna till pappret på nåt vis, så banken kan inte annulera "checken" utan o ha pappret.

Detta har jag sett på nån film, så det kan vara helt åt helvete.

 

Det verkade vara åt helvete, googlade nu:

A check drawn by one bank against funds deposited into its account at another bank, authorizing the second bank to make payment to the individual named in the draft.

Så typ nästan lite halvrätt ;)

 

Men tror det har förekommit scams med checkar, läste nåt på kiteforum om folk som hade då fått in pengarna på kontot men som sedan togs bort därifrån efter dom skickat varan, så akta dig om du säljer nån vara till nån i utlandet! Be dom skicka med nåt annat istället, även om du får in pengarna så kan den andra banken annulera det från sitt håll o dina pengar försvinner.

Här är lite info om vanliga checkar

 

ok..tack för info..det är ingen privat person som skickar den utan det är en poker sajt som skickar minna pengar..så om jag uppfattar det rätt så kommer pengarna att skickas in på mitt bank/visa konto eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...