Agent Cooper Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 Kommer ni ihåg tidningen En Ding Ding Värld? Tidningen har nu återuppstått under namnet Expressen. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1290067/allt-fastnar-pa-magnetmannen Citera
chepplin Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 hahaha. Ding Ding värld var en grym tidning. Kommer ihåg upplägget. Varannat uppslag svartvit, varannat uppslag med färg. Dom färgade artiklarna var sanna men lite "knäppa" berättelser, typ världens största tårta eller mannen som bor i hus gjort av gamla skor. Däremot var de svartvita artiklarna alltid rena påhitt om utomjordingar, spöken, konstiga djur, sjöodjur, ufo etc etc. Min kompis prenumerera på denna tidning när vi var i 12-års åldern och blev helt tagen av ett reportage (svart-vit)om att amerikanska forskare hade lyckats avla fram "mini-blåvalar" som man kunde ha i akvarium. Det slutade med att han ringde till Ding Ding Värld och frågade var man kunde få tag på dessa... Hade varit kul och veta vad personenen svarade ..typ: "kan vi få återkomma till dig..." Citera
krippe69 Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Jag o jobbarpolarna snackade om denna tidning idag faktiskt. Vad sägs om dessa rubriker: *Stenålderspojken vägrade äta upp sin spenat - svalt ihjäl *Chris gifte sig med sin gitarr *Oljeborren öppnade portarna till helvetet - släppte ut djävulen *Krokodilmannen finns *Hemligt foto bevisar den fientliga handlingen: Ryssarna sköt ner ett UFO - 1987 *Dinosaurierna utrotade sig själva - med krocklekar *Columbus fick hjälp av utomjordingarnas karta *Reuben var en bråkstake - kniven genom huvudet botade honom *Draken flög 30 mil ut i rymden http://sv.wikipedia.org/wiki/En_Ding_Ding_V%C3%A4rld Man garvar knäna av sig... Citera
KingCosmoKramer Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Ding ding imo <-- Länk Citera
honest99 Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Kommer ni ihåg tidningen En Ding Ding Värld? Tidningen har nu återuppstått under namnet Expressen. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1290067/allt-fastnar-pa-magnetmannen Kommer ihåg. :lol: Citera
eurythmech Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Hur får Anna Skarin äta? Citera
Agent Cooper Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Ding ding imo <-- Länk Här räcker det inte ens med nackskott. Utdragna naglar, tumskruvar mm som uppvärmning. Sedan nackskott, kremering av liket och slutligen skjuts askan ut i världsrymden så långt bort från Jorden som möjligt. Då kanske, men bara kanske, kan äckelkänslorna försvinna... Citera
Agent Cooper Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Hur får Anna Skarin äta? Expressens hjärndöda läsare betalar hennes lön. Jag skickade ett mail till henne med några synpunkter på artikeln samma dag som den publicerades. Fortfarande inget svar. Mycket konstigt. Citera
JesperPV Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Här räcker det inte ens med nackskott. Utdragna naglar, tumskruvar mm som uppvärmning. Sedan nackskott, kremering av liket och slutligen skjuts askan ut i världsrymden så långt bort från Jorden som möjligt. Då kanske, men bara kanske, kan äckelkänslorna försvinna... jag antar att du pratar om cosmo och inte artisten som framförde låten Citera
eurythmech Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Varför göra det antagandet? Citera
Agent Cooper Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 jag antar att du pratar om cosmo och inte artisten som framförde låten Artist var väl att ta i? Äcklig fjolla är en mer korrekt beskrivning av varelsen ifråga. Alltså inte Cosmo jag snackar om. Citera
Hakflem Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Vänta lite nu. Vad är det nu för fel på Gunter? "It's a no-no, and you like it" liksom. Citera
Recommended Posts