Gå till innehåll

Glimnes senaste


SlickJack

Recommended Posts

Eller så är han utav den skolan (som de flesta icke nordbor verkar vara - kanske därför andra nationer dominerar....) att man bör inte ant aatt motståndarna alltid bluffar.

 

De som tycker hans analyser är kassa är ofta såna som bluffar lika mycket som de har gedigna händer och inte sällan bluffar all-in.

 

Såna spelare har ingen framtid.

 

mvh Jonas

Lol. Man bör anta att motståndarna bluffar en viss frekvens av händerna, sen hur man uppskattar den frekvensen kan väl kanske diskuteras men om man strävar efter en oexploaterbar spelstil så ska det inte spela någon roll med vilken frekvens fienderna bluffar.

 

Och de spelare som tycker hans analyser är kassa är oftast folk som slår nl25 och inser att gubben har fel.

 

Kan tillägga att jag tycker glimne verkar vara en skön snubbe och jag respekterar honom för hans förmåga att skriva anekdoter och hans förmåga att skapa grymma sällskapsspel. Hans pokerkunskaper är dock ytterst begränsade, om man inte inser det så tycker jag man ska lägga ner pokern om man gillar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eller så är han utav den skolan (som de flesta icke nordbor verkar vara - kanske därför andra nationer dominerar....) att man bör inte ant aatt motståndarna alltid bluffar.

 

De som tycker hans analyser är kassa är ofta såna som bluffar lika mycket som de har gedigna händer och inte sällan bluffar all-in.

 

Såna spelare har ingen framtid.

 

mvh Jonas

 

Med ditt inlägg lyckas du bevisa att du inte fattar någonting när det gäller poker.

 

För övrigt är jag en tight nötgrinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E.H.,

Glimne är en väldigt duktig skribent och verkar även vara en mycket sympatisk person. MEN, hans pokeranalyser är totalt värdelösa. Så enkelt är det!

 

Är det något annat du undrar över?

 

Men är dom verkligen värdelösa för nybörjarnivåer? Jag skulle påstå att du blir en vinnare på t.ex. NL10 (även kanske NL25) genom att spela Tight-Weak som Glimne. Att däremot följa elitens tips skulle gula dig på dessa nivåer. Glimne skriver för den stora massan. Glimne skriver sina tips för som som ligger på NL10-25$ eller SS 0,50/1,00kr.

 

När proffsen däremot går in och talar om hur man skall spela på dessa nivåer så blir det absurt. Jag har fått lära mig att man ligga exakt en nivå över motståndarna i tankenivå. Är dom på level0 så skall du tänka på level1. Att du börja ge level3-tips mot level0 spelare blir galet.

 

Vad jag vet så är det främst i Afonbladet han kommer med sina tips. Vilken är målgruppen? Level0 till Level1-spelare. Er kritik är ungefär lika befogad som om Michael Phelp skulle stiga in på ett badhus och börja håna simlärarens råd till de 6-åringar som håller på att ta Baddaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är dom verkligen värdelösa för nybörjarnivåer? Jag skulle påstå att du blir en vinnare på t.ex. NL10 (även kanske NL25) genom att spela Tight-Weak som Glimne. Att däremot följa elitens tips skulle gula dig på dessa nivåer. Glimne skriver för den stora massan. Glimne skriver sina tips för som som ligger på NL10-25$ eller SS 0,50/1,00kr.

 

När proffsen däremot går in och talar om hur man skall spela på dessa nivåer så blir det absurt. Jag har fått lära mig att man ligga exakt en nivå över motståndarna i tankenivå. Är dom på level0 så skall du tänka på level1. Att du börja ge level3-tips mot level0 spelare blir galet.

 

Vad jag vet så är det främst i Afonbladet han kommer med sina tips. Vilken är målgruppen? Level0 till Level1-spelare. Er kritik är ungefär lika befogad som om Michael Phelp skulle stiga in på ett badhus och börja håna simlärarens råd till de 6-åringar som håller på att ta Baddaren.

Bara för att det går att vinna på de lägsta nivåerna betyder det inte att hans råd är bra. Det är garanterat mycket bättre att spela lösaggro än weaktajt även på låga nivåer. Om du vill dra paralleller till simning så är glimnes spelsätt som att bara ligga och flyta och vid behov vifta lite på tårna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är dom verkligen värdelösa för nybörjarnivåer? Jag skulle påstå att du blir en vinnare på t.ex. NL10 (även kanske NL25) genom att spela Tight-Weak som Glimne. Att däremot följa elitens tips skulle gula dig på dessa nivåer. Glimne skriver för den stora massan. Glimne skriver sina tips för som som ligger på NL10-25$ eller SS 0,50/1,00kr.

 

När proffsen däremot går in och talar om hur man skall spela på dessa nivåer så blir det absurt. Jag har fått lära mig att man ligga exakt en nivå över motståndarna i tankenivå. Är dom på level0 så skall du tänka på level1. Att du börja ge level3-tips mot level0 spelare blir galet.

 

Vad jag vet så är det främst i Afonbladet han kommer med sina tips. Vilken är målgruppen? Level0 till Level1-spelare. Er kritik är ungefär lika befogad som om Michael Phelp skulle stiga in på ett badhus och börja håna simlärarens råd till de 6-åringar som håller på att ta Baddaren.

 

Snälla, gör oss en tjänst och skriv inte mer på pf förrän år 2020 då du kanske har någon som helst aning om vad poker är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att det går att vinna på de lägsta nivåerna betyder det inte att hans råd är bra. Det är garanterat mycket bättre att spela lösaggro än weaktajt även på låga nivåer. Om du vill dra paralleller till simning så är glimnes spelsätt som att bara ligga och flyta och vid behov vifta lite på tårna.

 

Lös-Aggro?

 

Är vi på samma planet? Det är fullständigt omöjligt att gå plus med en Lös-Aggro stil på låga nivåer.

 

När man lär sig simma så är väl de första stegen att just bekanta sig med vattnet. Att som du skriver ligga och flytta och vid behov vifta lite på tårna. Fast det är klart. Våra kära sk pokerproffs har aldrig varit nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doyle har ju en gång sagt att på 70-80-talet, fanns typ bara checkraise när man hade nöten och att semibluffa var det inte tal om när man drog till färg eller stege. Pokern har utvecklats och Glimne har väl inte riktigt hängt med...

 

Att folk tänker HD och EV är faktiskt relativt nytt och de flesta äldre vet knappt vad som menas även om de framgångsrika naturligtvis använder sig av det utan att veta om det.

 

Tror tom att det var i nåt PAD-program där Doyle sa till nätproffsen att man ska inte fokusera så mycket på HD o så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, gör oss en tjänst och skriv inte mer på pf förrän år 2020 då du kanske har någon som helst aning om vad poker är.

 

 

Skulle du kunna ge en hint vad poker är till någon som tydligen inte ha förstått hur det är att vara nybörjare? Men du får som du vill. Jag skall sluta skriva här så ni proffs slipper en nybörjare.

 

Hejdå Svinpälsar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lös-Aggro?

 

Är vi på samma planet? Det är fullständigt omöjligt att gå plus med en Lös-Aggro stil på låga nivåer.

 

När man lär sig simma så är väl de första stegen att just bekanta sig med vattnet. Att som du skriver ligga och flytta och vid behov vifta lite på tårna. Fast det är klart. Våra kära sk pokerproffs har aldrig varit nybörjare.

 

Jag lovar att jag kan vinna på nl25 även om jag spelar 29/24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Dan Glimne någon blogg eller liknande?

 

Vill posta den här handen och fråga vad han hade gjort.. han kommer väl säga att jag ska folda och köpa en big mac meny för de 10 dollar som jag sparat mig. :rolleyes:

 

Angående handen så tycker jag att det är en solklar push/syn all in. Men jag är en spewtard så vad vet jag. (handen som diskuteras dvs Dan Glimne handen och inte min hand. Notera inte min hand. Notera igen. Och en gång till.)

 

GAME #1159149616: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2008-09-10 21:29:26

Table "TURBO" Kisoro

Seat 1: 3llvera ($124.20 in chips) DEALER

Seat 3: Ebbe1904 ($84.75 in chips)

Seat 5: IRLisOMG ($173.20 in chips)

Seat 6: I3uIvI ($83.95 in chips)

Seat 8: Cuurrttann ($60.40 in chips)

Seat 10: YoureOnTiltdood ($99.50 in chips)

Ebbe1904: Post SB $0.50

IRLisOMG: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG 7 of Clubs7 of Hearts

I3uIvI: Raise (NF) $3.00

Cuurrttann: Fold

YoureOnTiltdood: Call $3.00

3llvera: Fold

Ebbe1904: Fold

IRLisOMG: Call $2.00

*** FLOP *** 7 of Spades7 of Diamonds3 of Hearts

IRLisOMG: Check

I3uIvI: Check

YoureOnTiltdood: Check

*** TURN *** Queen of Clubs

IRLisOMG: Check

I3uIvI: Check

YoureOnTiltdood: Bet $6.00

IRLisOMG: Call $6.00

I3uIvI: Fold

*** RIVER *** Queen of Hearts

IRLisOMG: Bet $10.00

YoureOnTiltdood: Raise (NF) $20.00

IRLisOMG: Gör vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Dan Glimne någon blogg eller liknande?

 

Vill posta den här handen och fråga vad han hade gjort.. han kommer väl säga att jag ska folda och köpa en big mac meny för de 10 dollar som jag sparat mig. :rolleyes:

 

Angående handen så tycker jag att det är en solklar push/syn all in. Men jag är en spewtard så vad vet jag. (handen som diskuteras)

 

Han kan ju bara ha fyrtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lös-Aggro?

 

Är vi på samma planet? Det är fullständigt omöjligt att gå plus med en Lös-Aggro stil på låga nivåer.

 

När man lär sig simma så är väl de första stegen att just bekanta sig med vattnet. Att som du skriver ligga och flytta och vid behov vifta lite på tårna. Fast det är klart. Våra kära sk pokerproffs har aldrig varit nybörjare.

Bara för att man är nybörjare tycker jag inte att man ska behöva lära sig felaktiga saker. Sen tänkte jag säga som sak som hampulito, med vissa tillägg (fet)

Jag lovar att jag kan vinna mer än en tajt-weak på nl25 även om jag spelar 40/30

 

:lol: :lol: :lol: Får man citera den ibland? :lol:

Verkar vara ett bekvämt sätt att vinna pengar i alla fall.

Kör på bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är dom verkligen värdelösa för nybörjarnivåer? Jag skulle påstå att du blir en vinnare på t.ex. NL10 (även kanske NL25) genom att spela Tight-Weak som Glimne. Att däremot följa elitens tips skulle gula dig på dessa nivåer. Glimne skriver för den stora massan. Glimne skriver sina tips för som som ligger på NL10-25$ eller SS 0,50/1,00kr.

 

När proffsen däremot går in och talar om hur man skall spela på dessa nivåer så blir det absurt. Jag har fått lära mig att man ligga exakt en nivå över motståndarna i tankenivå. Är dom på level0 så skall du tänka på level1. Att du börja ge level3-tips mot level0 spelare blir galet.

 

Vad jag vet så är det främst i Afonbladet han kommer med sina tips. Vilken är målgruppen? Level0 till Level1-spelare. Er kritik är ungefär lika befogad som om Michael Phelp skulle stiga in på ett badhus och börja håna simlärarens råd till de 6-åringar som håller på att ta Baddaren.

 

Kritiken är främst av typen att glimne hävdar att 2+2=3. Det är liksom fel oavsett hur man vrider och vänder på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, hans största problem är ju faktiskt bara att han är för vektajt. Att han hela tiden ser spöken i potter där man får anta att man leder. Det är knappast ett totalfel, det gör bara att man tjänar mindre samt minskar variansen. Och det kan säkert vara en plussande strategi på låga nivåer. Att man sen tjänar mer på att öppna upp och bli mer agressiv är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vädrar utmaning!

 

10 weak-tajt ala Glimne vs 10 lagtards ala hampulito. 10k händer på 10 dagar på NL25. gogogo :mrgreen:

 

intressant jag är på, 10k händer på nl25 lag sidan måste ligga över 27/23

Weaktighta sidan måste ligga under 14/9.

Kom gärna med förslag på ändringar av upplägget. Men om det finns någon utmare på den tighta sidan är jag med.

 

40/30 som okocha sa tror jag blir svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant jag är på, 10k händer på nl25 lag sidan måste ligga över 27/23

Weaktighta sidan måste ligga under 14/9.

Kom gärna med förslag på ändringar av upplägget. Men om det finns någon utmare på den tighta sidan är jag med.

 

40/30 som okocha sa tror jag blir svårt.

Jag är inte intresserad av att spela nl25 för att testa min tes, men jag kan bidra med en gissning hur det kommer gå. 27/23 kommer få en bättre ptbb i längden. 14/9 kommer däremot komma upp i en högre timlön genom att man på det viset kan spela betydligt fler bord utan att tappa spelkvalitet. Inräknat rakeback/bonus tror jag timlönen skulle bli väsentligt högre för nitten.

 

Så reultatet kommer bero på upplägget imo. Mäter man ptbb så vinner LAG. Men sätter man istället en tidsgräns och låter spelarna köra så många bord de vill, och mäter resultatet i hur mycket de tjänat så kommer en duktig NIT vinna på NL25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte det spelar någon större roll, tvivlar på att hampulito skulle sno överdrivet många bb/100 händer mot mig om jag tvingade spela 14/9. går ju att anpassa sig rätt mycket även inom de ramarna. inte överdrivet många LAGs som lirar under NL1000 som spelar så bra att de kör över en smart nit. däremot på NL2000 blir man ofta sönderknullad som nit.

 

däremot om jag var tvungen att folda nästnöten varje hand a la glimne så blir det jävligt svårt att spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...