Gå till innehåll

$22 FR - Vilken syn-hd har vi som chiptvåa?


Recommended Posts

Som rubriken lyder, vilken syn-hd har vi som chiptvåa här i BB när shortien pushar först in? Har inga direkta reads på FI...

 

Seat 2: AdamDUEW ($2,085 in chips)

Seat 5: TCHULUCK ($1,360 in chips)

Seat 6: Larssonax ($5,895 in chips)

Seat 10: A.Babar ($5,660 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Larssonax posts blind ($150), A.Babar posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

AdamDUEW folds, TCHULUCK bets $1,360 and is all-in, Larssonax folds, A.Babar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får 1.7:1 odds, Ett ess leder väl mot hans range så synar med det iaf plus diverse annat smått å gott som i stort sett flippar mot hans range iaf (QJ eetc). Sen så suger ja på sitngoes men ja antar att vi inte vill spräcka bubblan å syna med allt sånt som ger oss potodds för det utan endast då vi gör ett rätt ok ev+ beslut så inte så mycket bredare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på ;) Vi kanske inte vill spräcka bubblan här?

 

Sen så suger ja på sitngoes men ja antar att vi inte vill spräcka bubblan å syna med allt sånt som ger oss potodds för det utan endast då vi gör ett rätt ok ev+ beslut så inte så mycket bredare?

 

Så vi har alltså två olika hd's beroende på om vi vill spräcka bubblan (vilket kan diskuteras om det är bra eller inte i den givna situationen ) eller inte. Med vilken hd är det bättre att spräcka bubblan här? Hur pass bra hand behöver vi? Antar att det finns ett gäng händer vi aldrig skulle folda här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får 1.7:1 odds, Ett ess leder väl mot hans range så synar med det iaf plus diverse annat smått å gott som i stort sett flippar mot hans range iaf (QJ eetc). Sen så suger ja på sitngoes men ja antar att vi inte vill spräcka bubblan å syna med allt sånt som ger oss potodds för det utan endast då vi gör ett rätt ok ev+ beslut så inte så mycket bredare?

 

Känner man att man kan mobba sönder bordet ifall man torskar så tycker jag definitivt att man ska syna brett. Oftast kan man köra rätt hårt med dom andra på bubblan. Vinner vi blir vi CL och bör gå till HU iaf. Torskar vi så är vi fortfarande tvåa och mobbar dom andra tills vi är CL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om vi antar att han degar top30%

så kan vi syna:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, KQ, KJ, KT, K9, K8, K7, K6, K5, K4s, K3s, K2s, QJ, QT, Q9, Q8s, Q7s, Q6s, Q5s, JT, J9s, J8s, J7s, T9s, T8s, T7s, 98s, 97s, 87s, 86s, 76s, 65s

 

om han degar top20%:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, KQ, KJ, KT, K9, K8s, K7s, K6s, K5s, K4s, QJ, QTs, Q9s, JTs, J9s, T9s, 98s, 87s

 

om han degar top50%:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, K*, Q*, JT, J9, J8, J7, J6, J5s, J4s, J3s, J2s, T9, T8, T7, T6s, T5s, T4s, T3s, 98, 97, 96s, 95s, 87, 86s, 85s, 76s, 75s, 65s, 64s, 54s

 

jag gissar att han faktiskt degar 30%, så synar väl utifrån det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om vi antar att han degar top30%

så kan vi syna:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, KQ, KJ, KT, K9, K8, K7, K6, K5, K4s, K3s, K2s, QJ, QT, Q9, Q8s, Q7s, Q6s, Q5s, JT, J9s, J8s, J7s, T9s, T8s, T7s, 98s, 97s, 87s, 86s, 76s, 65s

 

om han degar top20%:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, KQ, KJ, KT, K9, K8s, K7s, K6s, K5s, K4s, QJ, QTs, Q9s, JTs, J9s, T9s, 98s, 87s

 

om han degar top50%:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, 88, 77, 66, 55, 44, 33, 22, A*, K*, Q*, JT, J9, J8, J7, J6, J5s, J4s, J3s, J2s, T9, T8, T7, T6s, T5s, T4s, T3s, 98, 97, 96s, 95s, 87, 86s, 85s, 76s, 75s, 65s, 64s, 54s

 

jag gissar att han faktiskt degar 30%, så synar väl utifrån det.

 

 

Väldigt likt den handrange jag synar med i detta läge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vi har alltså två olika hd's beroende på om vi vill spräcka bubblan (vilket kan diskuteras om det är bra eller inte i den givna situationen ) eller inte. Med vilken hd är det bättre att spräcka bubblan här? Hur pass bra hand behöver vi? Antar att det finns ett gäng händer vi aldrig skulle folda här?

 

Nja... jag menade att om vi viker här kan vi köra med de 2 kortare stackarna ATC i nästkommande händer, och få momentum på bordet med störst stack och fortsätta bullyspela därefter.

 

Klart det kan vara jobbigt att vika AA/KK/QQ och såna händer här, men beroende på hur spelarna är så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... jag menade att om vi viker här kan vi köra med de 2 kortare stackarna ATC i nästkommande händer, och få momentum på bordet med störst stack och fortsätta bullyspela därefter.

 

Klart det kan vara jobbigt att vika AA/KK/QQ och såna händer här, men beroende på hur spelarna är så...

 

 

Nu är inte jag sng-fisk och vänder mig starkt mot detta resonemang. Du har alldeles för höga tankar om att "bullyspela" skulle ge så högt värde.

 

Edit: Jag kallar inte dig för fisk, utan försöker bara visa lite auktoritet (motsats till snabelguy).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller sng-fisk, och menar inte på något sätt att detta skulle vara standard. Men att vi skulle kunna vika för att sätta press på chiptrean i nästa hand och båda två i handen därefter är ju jätteelementärt! Då minskar vi gapet mellan dessa bådas stackar, vilket är jättejättebra! Alla tajtar till sig i de lägena. De effektiva stackarna kommer därefter att vara 5BB, ser lätt att det skulle vara ett tänkbart spel i lägen som detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... jag menade att om vi viker här kan vi köra med de 2 kortare stackarna ATC i nästkommande händer, och få momentum på bordet med störst stack och fortsätta bullyspela därefter.

 

Klart det kan vara jobbigt att vika AA/KK/QQ och såna händer här, men beroende på hur spelarna är så...

 

Vika AA/KK/QQ??

 

Sen är det lite jobigt att bullyspela när blindsen är så höga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller sng-fisk, och menar inte på något sätt att detta skulle vara standard. Men att vi skulle kunna vika för att sätta press på chiptrean i nästa hand och båda två i handen därefter är ju jätteelementärt! Då minskar vi gapet mellan dessa bådas stackar, vilket är jättejättebra! Alla tajtar till sig i de lägena. De effektiva stackarna kommer därefter att vara 5BB, ser lätt att det skulle vara ett tänkbart spel i lägen som detta.

 

Väldigt, väldigt tänkvärt och bra skrivet!

 

Vika AA/KK/QQ??

 

Sen är det lite jobigt att bullyspela när blindsen är så höga.

 

Han har inte sagt att han skulle vika AA/KK/QQ utan att det vore jobbigt att göra det. Sen undrar jag, är det verkligen så jobbigt att bullyspela med de här blindsen? Jag tycker inte det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Han har inte sagt att han skulle vika AA/KK/QQ utan att det vore jobbigt att göra det. Sen undrar jag, är det verkligen så jobbigt att bullyspela med de här blindsen? Jag tycker inte det...

 

Jobbigt och jobbigt, jag tycker att det hade varit omöjligt.

 

Vete fan, det känns som det är jobbigt eftersom alla de 2 shortstack har ca. 6BB kvar, de kommer ju syna nästan med any 2 när vi ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Vi viker alltså JJ mot en shortstack. Nu får vi chansen att bullyspela. Alla lägger sig fram till oss i SB och nu sätter vi press på BB. Vi höjer upp med T8 off och han pushar med sin A8. Vet inte om vi synar, då det står skrivet i stjärnorna.

 

Annat troligt alternativ. Vi viker JJ och ska bullyspela. TL är först in och trycker. Vi foldar. Vad som händer i det som är kvar av denna sng är väl att TL pushar lite hej vilt och vinner skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att FI pushade ganska brett här och tyckte att de ca 1800 som låg på bordet iom hans push var mer värda att vinna än att hålla bubblan vid liv och köra bullypoker. Synade därför och så här gick det:

 

 

Seat 2: AdamDUEW ($2,085 in chips)

Seat 5: TCHULUCK ($1,360 in chips)

Seat 6: Larssonax ($5,895 in chips)

Seat 10: A.Babar ($5,660 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Larssonax posts blind ($150), A.Babar posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

AdamDUEW folds, TCHULUCK bets $1,360 and is all-in, Larssonax folds, A.Babar calls $1,060.

 

FLOP [board cards: 6 of Hearts,6 of Clubs,2 of Diamonds ]

 

TURN [board cards: 6 of Hearts,6 of Clubs,2 of Diamonds,8 of Clubs ]

 

RIVER [board cards: 6 of Hearts,6 of Clubs,2 of Diamonds,8 of Clubs,Jack of Clubs ]

 

SHOWDOWN

TCHULUCK shows [ King of Spades,Ace of Hearts ]

A.Babar shows [ 10 of Clubs,Ace of Diamonds ]

TCHULUCK wins $2,870.

 

Surt sa räven men en enligt mig korrekt syn. SnGWiz håller med och säger syn med 22+, A7+, A4s+, KQ, KTs+, QTs+, JTs och T9s, detta förutsatt att FI pushar 20% dvs 33+, A4+, A2s+, KJ+ och KTs+.

 

Jag och den andra storstacken hamnade så småningom HU där jag efter ett tag satt med ca 9600 men torskade på fem händer... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Vi viker alltså JJ mot en shortstack. Nu får vi chansen att bullyspela. Alla lägger sig fram till oss i SB och nu sätter vi press på BB. Vi höjer upp med T8 off och han pushar med sin A8. Vet inte om vi synar, då det står skrivet i stjärnorna.

 

Annat troligt alternativ. Vi viker JJ och ska bullyspela. TL är först in och trycker. Vi foldar. Vad som händer i det som är kvar av denna sng är väl att TL pushar lite hej vilt och vinner skiten.

 

Självklart är det inget optimalt spel i det här läget att vika en topphand för att spela bully, men vi är inte jättelångt från ett sånt upplägg, något större blinds och lite större övervikt för vår markerstapel. När du menar bullyspel så inkluderar det raise-fold? Inte hos mig! Klart vi kommer ställa ATC på SB först in handen efter, och där måste BB ha en MYCKET bra hand för att syna. Samma sak i nästa hand. Det är heller ingen katastrof om TL hjälper oss i bullyspelet.

 

Det är dåligt att ens fundera på att slänga dom händerna.

 

 

 

Nej, tvärtom.

 

Klart att vi inte kommer slänga de händerna här, vad jag sa (eller i varje fall menade) var bara att det finns lägen där vi kanske inte vill ta syner och spräcka bubblan, oavsett hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt, väldigt tänkvärt och bra skrivet!

 

 

 

Han har inte sagt att han skulle vika AA/KK/QQ utan att det vore jobbigt att göra det. Sen undrar jag, är det verkligen så jobbigt att bullyspela med de här blindsen? Jag tycker inte det...

 

"Bullyspela" förklara gärna för en nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...