Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

FTP turre 1600/800 A150, 80 kvar, priser från 135. $24 inköp.

Jag har 20 000 kvar, dvs shortstackad.

Sitter på knappen med K 10o, fold till mig.

Jag höjer upp till 4000. Potten är drygt 4000.

SB fold

BB funderar och synar tillslut. Hans stack ca 40000

Flopp: J 10 5 regnbåge.

BB funderar och pottbetar.

Jag blixtställer mina 16000.

Han steksynar med J 3.

Min analys av själva situationen, jag tolkar hela hans spel som svagt, ni vet när man nästan känner att han funderar på fold pre. Jag har spelat bra från 250spelare sen haft en kortkall period men hängt med i spelet. Han är passiv. Hade han haft en bra hand, hade han ställt min knappraise, pottbeten på flop får mig att tro att han troligen är tom och bluffar (passiv spelare), med en hand tror jag inte han betat så hårt, eller har en svag hand. Visserligen vet jag att han i princip måste syna, därav min blixtställning, möjligen kan jag få han att lägga eftersom han "vet" att han är stekt. Jag har nåt varv tidigare "snott" blindar och gör man det två gånger så måååååste man ju bluffa, två spelbara händer i rad är ju såååå osannolikt.

Men borde jag folda här? Oavsett min läsning/känsla...hade ju typ tre varv kvar.

Jag ogillar ju hans syn rätt mycket...vad ska han in med J 3 för? Visserligen är ju min bet pre för klen...men mot en reraise AI pre hade jag släppt handen.

Det känns som jag gjorde en korrekt läsning och att degen ska in där, men jag är inte säker och man blir lite tiltad när man känner att man spelar bra och har kontroll på vad som sker på bordet....och kanske gjort ett misstag.

Postad

ganska enkel shove pre som reb säger. Du vill ju inte missa floppen o sen cba bort 1/3 av din stack så det är mycket bättre och shova direkt och hoppas på det bästa. Har själv också varit grymt besviken när man tex kommer 9a i en $24 turre med $7.3k i första så får man 450. Specielt när man känner hur alla dom andra är så sjukt dåliga

Postad

Ja, jag kan nog inte annat än hålla med....shova blunda och få syn av J3 för att han tror att jag snor blindar och alltså kan syna med vilken hand som helst eftersom jag ju kan ha ATC. J3 var ju suuuuted :shock:

Ett litet problem med ställningen tycker jag är att folk läser en som svag, vilket innebär att han oavsett sin egen stack tar syn med AX, K x-10 låga pp osv. En liten bet när man är shortstackad lyser ofta "ge mig betalt". Detta beror givetvis på nivå, men det står ju i varenda pokerartikel att alla snor på knappen (man kan ju aldrig ha en hand där liksom) men det är ju trots allt en $24 turre. I just det här fallet hade det ju troligen räckt med en bet på 5000 istället för 4000. Men jag antar att jag egentligen inte har fold eq i någto av fallen.

Bra att veta att flopspelet inte var donkish iaf...kan man kanske sova inatt.

Postad
Ja, jag kan nog inte annat än hålla med....shova blunda och få syn av J3 för att han tror att jag snor blindar och alltså kan syna med vilken hand som helst eftersom jag ju kan ha ATC. J3 var ju suuuuted :shock:

Ett litet problem med ställningen tycker jag är att folk läser en som svag, vilket innebär att han oavsett sin egen stack tar syn med AX, K x-10 låga pp osv. En liten bet när man är shortstackad lyser ofta "ge mig betalt". Detta beror givetvis på nivå, men det står ju i varenda pokerartikel att alla snor på knappen (man kan ju aldrig ha en hand där liksom) men det är ju trots allt en $24 turre. I just det här fallet hade det ju troligen räckt med en bet på 5000 istället för 4000. Men jag antar att jag egentligen inte har fold eq i någto av fallen.

Bra att veta att flopspelet inte var donkish iaf...kan man kanske sova inatt.

det är fortf unexploitable att shova KT här. oavsett vilken range han synar med så tjänar du pengar i längden.

Postad

Push pre för enklare beslut. Som du spelar nu så sätter du dig i en svår situation (beslutet är enkelt hade också pushast) men FI fick möjligthet att hitta ngt med sin hand och tyvärr hittade han TP, trist men thats life