Gå till innehåll

mörker krig, FL


Nemesis

Recommended Posts

Vad tycker ni om min motståndares spel? +/-? Jag kan bara anta att han hade tänkt syna river även om inte 7:an kommit.

 

5/10 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is BB K:club: 4:club:

3 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls

 

Flop: J:heart: 4:diamond: 2:heart: (6.0 SB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls

 

Turn: A:spade: (5.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls

 

River: 7:spade: (9.0 BB, 2 players)

SB checks, Hero checks

 

Final Pot: 9.0 BB

SB shows: K:heart: 7:club:

Hero shows: K:club: 4:club:

 

SB wins 8.7 BB ( won 4.2 BB )

Hero lost 4.5 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om turnhöjningen är så himla dålig. Ofta när du är efter så köper den ju en gratis showdown och esset är ju ett definitivt scare card om han inte har ett ess själv. Han släpper väl knappast en knekt men helt otänkbart att han skulle släppa ett PP högre än fyror är det väl inte.

 

Problemet med höjningen är väl snarare att han kan ha ett ess och då blir det ju nästan garanterat en trebet plus bet på river.

 

Hans spel är inte direkt i min smak. Mot en försvarsbenägen BB så foldar jag K7o i en ren höjningsstrategi eller eventuellt synar i en blandad strategi. Oavsett vilket har han ju fastnat med handen i syltburken då du höjer pre och givet att han inte ens snuddar floppen så känns det relativt givet att det är "tack och hej" som gäller.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om turnhöjningen är så himla dålig. Ofta när du är efter så köper den ju en gratis showdown och esset är ju ett definitivt scare card om han inte har ett ess själv. Han släpper väl knappast en knekt men helt otänkbart att han skulle släppa ett PP högre än fyror är det väl inte.

 

Problemet med höjningen är väl snarare att han kan ha ett ess och då blir det ju nästan garanterat en trebet plus bet på river.

 

Hans spel är inte direkt i min smak. Mot en försvarsbenägen BB så foldar jag K7o i en ren höjningsstrategi eller eventuellt synar i en blandad strategi. Oavsett vilket har han ju fastnat med handen i syltburken då du höjer pre och givet att han inte ens snuddar floppen så känns det relativt givet att det är "tack och hej" som gäller.

 

/Bjorn

 

Visst kan han släppa ett lågt PP nån gång sällan men det motiverar nog ej turn raise med tanke på:

 

1. Han kan 3betta en semibluff och få mig lägga bästa handen.

2. Han kan donkbeta river och få mig lägga bästa handen eller få mig betala av.

3. Han kan 3betta en stark hand och få mig att lägga outs.

4. Har han ett lågt mellanpar så checkar han ofta river och på så sätt sparar jag en bet med sämsta handen.

 

Jag tror jag tänkte som så att han inte skulle bluffa igen på river eftersom jag 3betta pre och syna A turn. Så det var bäst att ta fullt betalt för en semibluff på turn. Detta stämmer dock inte och hade jag tänkt efter en sekund till så hade jag synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om turnhöjningen är så himla dålig. Ofta när du är efter så köper den ju en gratis showdown och esset är ju ett definitivt scare card om han inte har ett ess själv. Han släpper väl knappast en knekt men helt otänkbart att han skulle släppa ett PP högre än fyror är det väl inte.

 

Problemet med höjningen är väl snarare att han kan ha ett ess och då blir det ju nästan garanterat en trebet plus bet på river.

 

Hans spel är inte direkt i min smak. Mot en försvarsbenägen BB så foldar jag K7o i en ren höjningsstrategi eller eventuellt synar i en blandad strategi. Oavsett vilket har han ju fastnat med handen i syltburken då du höjer pre och givet att han inte ens snuddar floppen så känns det relativt givet att det är "tack och hej" som gäller.

 

/Bjorn

 

 

Foldar man K7o i SB HU så är man en stor fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om min motståndares spel? +/-? Jag kan bara anta att han hade tänkt syna river även om inte 7:an kommit.

 

5/10 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is BB K:club: 4:club:

3 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls

 

Flop: J:heart: 4:diamond: 2:heart: (6.0 SB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls

 

Turn: A:spade: (5.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls

 

River: 7:spade: (9.0 BB, 2 players)

SB checks, Hero checks

 

Final Pot: 9.0 BB

SB shows: K:heart: 7:club:

Hero shows: K:club: 4:club:

 

SB wins 8.7 BB ( won 4.2 BB )

Hero lost 4.5 BB

 

Syna bara före floppen, höj flopp. Du borde inte höja turn eftersom SB är en maniac och dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...