Nemesis Postad 2 September , 2008 Rapport Share Postad 2 September , 2008 Vad tycker ni om min motståndares spel? +/-? Jag kan bara anta att han hade tänkt syna river även om inte 7:an kommit. 5/10 Limit Holdem 5 players Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is BB K:club: 4:club: 3 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls Flop: J:heart: 4:diamond: 2:heart: (6.0 SB, 2 players) SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls Turn: A:spade: (5.0 BB, 2 players) SB bets, Hero raises, SB calls River: 7:spade: (9.0 BB, 2 players) SB checks, Hero checks Final Pot: 9.0 BB SB shows: K:heart: 7:club: Hero shows: K:club: 4:club: SB wins 8.7 BB ( won 4.2 BB ) Hero lost 4.5 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 2 September , 2008 Rapport Share Postad 2 September , 2008 Förstår inte riktigt din turnraise. Tror du att han släpper en knekt? Jag synar bara turn och låter han beta om han har drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 2 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 September , 2008 Förstår inte riktigt din turnraise. Tror du att han släpper en knekt? Jag synar bara turn och låter han beta om han har drag. Nä, min turn raise är keff. Slarvfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 2 September , 2008 Rapport Share Postad 2 September , 2008 Fi tar ett skott på en hyfsat raggig flop och sen är han tydligen väldigt säker på att du bluffar turn eftersom han synar. Spelet från både dig och fi andas lite "det är blindbattle nu måste jag slåss för livet" -mentalitet. Känns som en bra motstånder att syna ner tunnt i BvB mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 2 September , 2008 Rapport Share Postad 2 September , 2008 Vet inte om turnhöjningen är så himla dålig. Ofta när du är efter så köper den ju en gratis showdown och esset är ju ett definitivt scare card om han inte har ett ess själv. Han släpper väl knappast en knekt men helt otänkbart att han skulle släppa ett PP högre än fyror är det väl inte. Problemet med höjningen är väl snarare att han kan ha ett ess och då blir det ju nästan garanterat en trebet plus bet på river. Hans spel är inte direkt i min smak. Mot en försvarsbenägen BB så foldar jag K7o i en ren höjningsstrategi eller eventuellt synar i en blandad strategi. Oavsett vilket har han ju fastnat med handen i syltburken då du höjer pre och givet att han inte ens snuddar floppen så känns det relativt givet att det är "tack och hej" som gäller. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 2 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 September , 2008 Vet inte om turnhöjningen är så himla dålig. Ofta när du är efter så köper den ju en gratis showdown och esset är ju ett definitivt scare card om han inte har ett ess själv. Han släpper väl knappast en knekt men helt otänkbart att han skulle släppa ett PP högre än fyror är det väl inte. Problemet med höjningen är väl snarare att han kan ha ett ess och då blir det ju nästan garanterat en trebet plus bet på river. Hans spel är inte direkt i min smak. Mot en försvarsbenägen BB så foldar jag K7o i en ren höjningsstrategi eller eventuellt synar i en blandad strategi. Oavsett vilket har han ju fastnat med handen i syltburken då du höjer pre och givet att han inte ens snuddar floppen så känns det relativt givet att det är "tack och hej" som gäller. /Bjorn Visst kan han släppa ett lågt PP nån gång sällan men det motiverar nog ej turn raise med tanke på: 1. Han kan 3betta en semibluff och få mig lägga bästa handen. 2. Han kan donkbeta river och få mig lägga bästa handen eller få mig betala av. 3. Han kan 3betta en stark hand och få mig att lägga outs. 4. Har han ett lågt mellanpar så checkar han ofta river och på så sätt sparar jag en bet med sämsta handen. Jag tror jag tänkte som så att han inte skulle bluffa igen på river eftersom jag 3betta pre och syna A turn. Så det var bäst att ta fullt betalt för en semibluff på turn. Detta stämmer dock inte och hade jag tänkt efter en sekund till så hade jag synat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 2 September , 2008 Rapport Share Postad 2 September , 2008 Ganska galet spel av båda, där du såklart gör flest rätt, hade nog synat pre och checkraisat floppen själv.. din variant känns farligare, men man tycker ju gott han kan släppa en del händer på turn här (tex k7o, wtf) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 3 September , 2008 Rapport Share Postad 3 September , 2008 Ganska galet spel av båda, där du såklart gör flest rätt, hade nog synat pre och checkraisat floppen själv.. din variant känns farligare, men man tycker ju gott han kan släppa en del händer på turn här (tex k7o, wtf) Det är ju för att han kan släppa händer som K7o som vi inte ska höja turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 3 September , 2008 Rapport Share Postad 3 September , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill_SWE Postad 4 September , 2008 Rapport Share Postad 4 September , 2008 Vet inte om turnhöjningen är så himla dålig. Ofta när du är efter så köper den ju en gratis showdown och esset är ju ett definitivt scare card om han inte har ett ess själv. Han släpper väl knappast en knekt men helt otänkbart att han skulle släppa ett PP högre än fyror är det väl inte. Problemet med höjningen är väl snarare att han kan ha ett ess och då blir det ju nästan garanterat en trebet plus bet på river. Hans spel är inte direkt i min smak. Mot en försvarsbenägen BB så foldar jag K7o i en ren höjningsstrategi eller eventuellt synar i en blandad strategi. Oavsett vilket har han ju fastnat med handen i syltburken då du höjer pre och givet att han inte ens snuddar floppen så känns det relativt givet att det är "tack och hej" som gäller. /Bjorn Foldar man K7o i SB HU så är man en stor fisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill_SWE Postad 4 September , 2008 Rapport Share Postad 4 September , 2008 Ganska galet spel av båda, där du såklart gör flest rätt, hade nog synat pre och checkraisat floppen själv.. din variant känns farligare, men man tycker ju gott han kan släppa en del händer på turn här (tex k7o, wtf) SB är en idiot! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill_SWE Postad 4 September , 2008 Rapport Share Postad 4 September , 2008 Vad tycker ni om min motståndares spel? +/-? Jag kan bara anta att han hade tänkt syna river även om inte 7:an kommit. 5/10 Limit Holdem 5 players Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is BB K:club: 4:club: 3 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls Flop: J:heart: 4:diamond: 2:heart: (6.0 SB, 2 players) SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls Turn: A:spade: (5.0 BB, 2 players) SB bets, Hero raises, SB calls River: 7:spade: (9.0 BB, 2 players) SB checks, Hero checks Final Pot: 9.0 BB SB shows: K:heart: 7:club: Hero shows: K:club: 4:club: SB wins 8.7 BB ( won 4.2 BB ) Hero lost 4.5 BB Syna bara före floppen, höj flopp. Du borde inte höja turn eftersom SB är en maniac och dum i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts