Gå till innehåll

förutsägbart turn spel av TAG, FL


Nemesis

Recommended Posts

Det jag vill diskutera här är min motståndares spel. Han spelar 33/14/1.7 (efter 3000 händer). Min read är att han värdecheckar turn rel. ofta (rädd för mina turn höjningar?). Så när han betar turn igen så är hans range överrepresenterat av händer som inte tål att se en showdown. Hade jag därför haft sämre än Ax så hade jag check/högt honom på turn. $$$. Nu när jag har Ax så blir det en lätt nedsyn eftersom han spelar så förutsägbart. $$$

 

Hur bör han spela mot mig? Om jag check/höjer honom på turn, bör han syna ner med Kx då?

 

2/4 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is BB 6:heart: A:club:

UTG raises, 3 folds, Hero calls

 

Flop: 4:club: 4:heart: 7:club: (4.5 SB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls

 

Turn: 2:spade: (3.2 BB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls

 

River: 8:club: (5.2 BB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag inte att fi skall betta en Kx-hand (utan drag) på turn in the first place. Vad ska du ha som du kan folda likssom. Bättre då att checka bakom och eventuellt plocka upp en bet på river när du bluffar med dina missade drag eller överkort.

 

Men om han nu väljer att betta så tycker jag han skall folda mot checkraise.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag inte att fi skall betta en Kx-hand (utan drag) på turn in the first place. Vad ska du ha som du kan folda likssom. Bättre då att checka bakom och eventuellt plocka upp en bet på river när du bluffar med dina missade drag eller överkort.

 

Men om han nu väljer att betta så tycker jag han skall folda mot checkraise.

 

/Bjorn

 

SAnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade Qx i denna hand.

 

Med Qx blir ju hans spel något bättre efterssom det då med den andra strategin (Checka bakom turn, syna river) finns för många händer där du kan tänkas bluffa med bästa handen.

 

Med Qx är väl i och för sig även linjen betta flopp, checka/folda turn, checka/folda river rätt så gångbar. Speciellt mot en tuff (dvs motsatsen till vek) fi.

 

Dessutom är alla utom de bästa Q-höga händerna tecken på dålig hand selection här. Speciellt med en stark och tuff spelare på BB.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag var fi hade jag checkat turn med K-high och synat river för det mesta. Med Q high hade jag tagit frikortet på turn och släppt river för det mesta. Alt bet/fold turn.

 

Om han betar turn med Kx så är ju X med all säkerhet ett överkort till brädan så då bör han syna turn.

 

Du spelar handen perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag var fi hade jag checkat turn med K-high och synat river för det mesta. Med Q high hade jag tagit frikortet på turn och släppt river för det mesta. Alt bet/fold turn.

 

Om han betar turn med Kx så är ju X med all säkerhet ett överkort till brädan så då bör han syna turn.

 

Du spelar handen perfekt.

 

Checka turn med Qx är ganska dåligt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är så liten att värdet att protecta om jag har bästa handen är litet, och en check på turn ser så mycket ut som en värdecheck att jag inte förväntar mig att fi bluffar river särklilt ofta. Dessutom stor risk att bli bortbluffad på turn mot any two.

 

Om vi räknar med att inte bli utbluffade för ofta på river så kan vi ju nästan beta Q högt på vissa riverkort (efter värdecheck) i hopp om att få honom folda framförallt K högt (men även A högt på vissa riverkort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är så liten att värdet att protecta om jag har bästa handen är litet, och en check på turn ser så mycket ut som en värdecheck att jag inte förväntar mig att fi bluffar river särklilt ofta. Dessutom stor risk att bli bortbluffad på turn mot any two.

 

Blir jag höjd på turn när jag satsar här synar jag om fi är aggro på turn och bluffglad så länge jag inte har sett att fi slowspelar ofta på flop då hans range som han höjer på turn är så polariserad att det blir värt att syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt intressanta handanalyser för en novis i sammanhanget.

Verkar ju finnas många olika linjer att välja på. Grym read

av nemisis. Men är det verkligen ett lönande spela att syna

utg-raise m Ax mot en TAG? Du måste känna att du har bra pf

edge? Jag hade lagt A6 direkt. Är väl kanske för weaktight:oops: GG WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt intressanta handanalyser för en novis i sammanhanget.

Verkar ju finnas många olika linjer att välja på. Grym read

av nemisis. Men är det verkligen ett lönande spela att syna

utg-raise m Ax mot en TAG? Du måste känna att du har bra pf

edge? Jag hade lagt A6 direkt. Är väl kanske för weaktight:oops: GG WP.

 

Det är fem spelare vid bordet (UTG=HJ), så synen är enkel. Vore det 3OTB så hade jag nog foldat även om jag har hört att Hoss synar alla Ax mot UTG raise och han menar att det är profitabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fem spelare vid bordet (UTG=HJ), så synen är enkel. Vore det 3OTB så hade jag nog foldat även om jag har hört att Hoss synar alla Ax mot UTG raise och han menar att det är profitabelt.

 

Hoppas att du eller om det nu är ett rent citat Hoss fortfarande pratar 6-max här när ni säger UTG (dvs 3 kvar att agera plus två blinds). Att syna en UTG-raise på fullbord med alla A känns lite typ knäppt om inte fi är helt mongo postflop.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att du eller om det nu är ett rent citat Hoss fortfarande pratar 6-max här när ni säger UTG (dvs 3 kvar att agera plus två blinds). Att syna en UTG-raise på fullbord med alla A känns lite typ knäppt om inte fi är helt mongo postflop.

 

/Bjorn

 

Jo, det var UTG 6max. Där många lägger A6o-A2o i BB mot en UTG höjning men en känd postare sa att Hoss spelade dessa och menade på att de var profitabla. Detta var nånstans i high stakes forumet på 2+2. Tyvärr var det ett tag sen som jag läste detta och är osäker på hur skicklig man måste va så därför foldar jag tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var UTG 6max. Där många lägger A6o-A2o i BB mot en UTG höjning men en känd postare sa att Hoss spelade dessa och menade på att de var profitabla. Detta var nånstans i high stakes forumet på 2+2. Tyvärr var det ett tag sen som jag läste detta och är osäker på hur skicklig man måste va så därför foldar jag tills vidare.

 

Givet att det är heads up (har nån synat är det ju en ganska enkel fold) så misstänker jag att det är i värsta fall ytterst marginellt fel att syna med ett svagt offsuit ess mot en "typisk" UTG raise, synar själv ofta/ibland med dessa händer mot en öppningsraise från mellanpositionerna på fullbord och det är ju ungefär ekvivalent även om man kanske bör vara aningen tightare både med sina öppningar och sina mörkförsvar på 6-max.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...