Gå till innehåll

Fl7cs - (44)A hur spela på femte


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter)

 

3rd Street - (1.75 SB)

 

Seat 1: xx xx 4:spade: ___brings-in___folds

Seat 2: xx xx 7:diamond: ___calls___calls

Hero: 4:heart: 4:club: A:heart: ___raises

Seat 4: xx xx 6:spade: ___folds

Seat 5: xx xx J:heart: ___calls

Seat 7: xx xx J:club: ___folds

Seat 8: xx xx 6:diamond: ___folds

 

Ett litet par i hålet, en hyffsat levande tvåfärg (en död hjärter) samt ett ess som kicker och uppkort. Givet den höga anten så känns det inte som en fold även då en av mina fyror är döda. Att uppkorten bakom är duplicerade talar ju också för att spela handen. Givet spel så är det väl bara att höja. Små par gillar ju inte direkt flervägspotter. Känns som att syn är det klart sämsta alternativet här.

 

 

4th Street - (5.25 SB)

 

Seat 2: xx xx 7:diamond: A:club: ___checks___calls

Hero: 4:heart: 4:club: A:heart: 5:heart: ___bets

Seat 5: xx xx J:heart: T:spade: ___calls

 

Det är ju inte jättebra att ett av mina ess hamnar hos fi men givet att jag plockar upp en trefärg så känns det som det naturligaste att fortsätta betta och representera splittade ess. Alternativet är väl att checksyna.

 

5th Street - (4.13 BB)

 

Seat 5: xx xx J:heart: T:spade: T:club: ___checks

Seat 2: xx xx 7:diamond: A:club: T:diamond: ___checks

Hero: 4:heart: 4:club: A:heart: 5:heart: 3:heart: ___???

 

Hmmm, ena fi drar in ett öppet par men väljer att checka. Jag slår ju inte ens hans par i tior och han kan ju mycket väl ha tvåpar JJTT eller något sådant. (Never mind att det korrekta tredjegatsspelet med split J's är att höja, de flesta gör inte det ändå.)

 

Jag har ju dock själv ett bra drag med ett litet par plus färgdrag plus hålstege. Räknar jag rätt har jag femton outs till Aces up eller bättre med två gator att gå. Min image är också rätt aggresiv så det är inte alls konstigt att jag skulle spelat en trefärg så här på tredje och fjärde.

 

Sooo, den stora fråga... Checka bakom och ta gratiskortet eller betta som semibluff?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betbetbetbetbet.

 

Är nästan omöjligt för dig att ha sämre än 50% här (svårt att ha så mycket bättre heller) och JTT är rejält sönderblockad vad gäller möjlighet till triss och kåk, så det är inte ofta du torskar ett bet ofta, och du har bra chans att få 2:1 mot två motståndare när du har 50% i equity.

 

Enda anledning till att låta bli skulle väl vara något i stil med att checka tillbaka för att balansera oparade AA-händer utan färgdrag (vilket är en rejäl del av din range här). Vilket känns lite skumt, särskilt som jag inte direkt ser någon anledning att vilja checka sådana händer heller.

 

Dessutom så borde du ju vinna potten direkt en betydande del av tiden här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...