Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

5 spelare första spelaren höjer pott alla lägger till mig i BB och jag synar med AcKh.

Flop:4d9hQc Check-Cbet strax under pott, och jag synar.

Turn:Qs Jag donkbettar strax under pott och han synar på mindre en en sekund. Den snabba synen gör att jag tror att han har JT eller nån marginell hand.

River:7c jag checkar och han tänker en stund och gör sedan en satsning i pottstorlek. Jag synar och han visar upp QdTh.

Gör jag rätt att syna eller är jag jag en synstation?

Jag synar för att jag tror det är en bluff på rivern då jag sätter honom på JT eftersom jag tror att han hade höjt på turn med kåk och även AQ och kanske KQ som jag inte tycker är särskilt troliga eftersom jag har AK, han är aggro och jag tror att han bluffar hyfsat ofta och så tog han en stund innan han satsade precis som han tänkte och jag trodde att han skulle vb lite mindre då han måste sätta mig på ett svag hand. Gjorde jag rätt i att syna eller är jag en synfisk?

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Det verkar troligt att han har JT, förmodligen en spader och en ruter... beroende på hur snabbt han synade på turn...

För övrigt tror jag man kan kallas för en synstation om man synar helt tom, ja... iaf om det händer ofta...

Postad
Det verkar troligt att han har JT, förmodligen en spader och en ruter... beroende på hur snabbt han synade på turn...

För övrigt tror jag man kan kallas för en synstation om man synar helt tom, ja... iaf om det händer ofta...

Är du full eller är du bara dryg? Seriöst du verkar helt blåst...

Hur hade du spelat handen och vad sätter du fi på?

Postad
Attan!!!...Svaret var alltså att det är rätt att syna?

Ahh du är full:-D Vet inte om det är rätt att syna, förmodlingen inte eftersom jag förlorade... men tyckte det var rätt att syna då och kanske lite fortfarande.

Postad

Nej det var inte rätt att syna eftersom man inte kan sätta motståndaren på en specifik hand (JT då i detta läge). Och sätter man motståndaren på en "range" av händer, och givet potoddsen du får var det inte en korrekt syn då A högt ofta inte ens håller för att syna bluffar med.

Postad
5 spelare första spelaren höjer pott alla lägger till mig i BB och jag synar med AcKh.

Vad har ni för stackdjup och varför bara synar du med AK?

Hur stor var potten när du synar hans river bet?

Jag spelar inte mycket cashgame men från BB skulle jag spela handen raise pre, bet flopp fold rr, check/fold turn, om jag inte har stats eller read på spelaren i fråga. Imo gillar jag inte synen på river efter hans "snabba" syn på turn. Kan själv inte se vilken HD han kan ha efter river där du vinner tillräckligt ofta med AK. Jag tycker det är djävligt svårt att spela AK på ett bra sätt, oop på en sån där flop.

Postad
Nej det var inte rätt att syna eftersom man inte kan sätta motståndaren på en specifik hand (JT då i detta läge). Och sätter man motståndaren på en "range" av händer, och givet potoddsen du får var det inte en korrekt syn då A högt ofta inte ens håller för att syna bluffar med.

Det är inte många händer som slår mig på den brädan, vilken "range" sätter du fi på här? Kan ingen säga hur ni hade spelat handen och resonerat? Detta är NL$200 btw.

Postad

Som sagt, utgå från en range istället för en specifik hand. Han kan ju ha vilket pocketpar som helst, eller någon SC t ex T9s. Han kanske är ace happy och spelat A9.

Om du tror att FI har en svagare hand en denne ger sken av bör du checkraisa, eller på nåt annat sätt pressa FI.

Det är sällan vara lönsamt att syna tom, inte ens när du tror att FI bluffar.

Postad

Du valde verkligen absolut sämsta linjen.. call, check call, lead, check call

Visst trixa upp det om du vill och syna någon gång med AK ur pos men som standard bör du höja. Angående riversynen så vill jag nog iaf se ett flushdrag lr något och inte bara JT som vi slår.

Postad
;1058639']Vad har ni för stackdjup och varför bara synar du med AK?

Hur stor var potten när du synar hans river bet?

Jag spelar inte mycket cashgame men från BB skulle jag spela handen raise pre' date=' bet flopp fold rr, check/fold turn, om jag inte har stats eller read på spelaren i fråga. Imo gillar jag inte synen på river efter hans "snabba" syn på turn. Kan själv inte se vilken HD han kan ha efter river där du vinner mer tillräckligt ofta med AK. Jag tycker det är djävligt svårt att spela AK på ett bra sätt, oop på en sån där flop.[/quote']

Jag har inte PT på denna datorn så därför är HH lite kass. Vi hade båda över 100BB och potten var ca 90BB på rivern efter han satsat. Jag 3betar aldrig från BB då jag tycker det är jättedåligt(fd FL spelare;-) ). Skulle vara intressant att höra hur ni som 3betar från BB spelar i BB? Eran "synrange" måste ju vara patetiskt vek och ni kan ju inte "försvara" BB särskilt ofta och effektivt?. Eller är det jag som är trög och det är nått som jag inte fattat?

Postad
Jag har inte PT på denna datorn så därför är HH lite kass. Vi hade båda över 100BB och potten var ca 90BB på rivern efter han satsat. Jag 3betar aldrig från BB då jag tycker det är jättedåligt(fd FL spelare;-) ). Skulle vara intressant att höra hur ni som 3betar från BB spelar i BB? Eran "synrange" måste ju vara patetiskt vek och ni kan ju inte "försvara" BB särskilt ofta och effektivt?.

Så du försvarar BB genom att aldrig 3b där?

Eller är det jag som är trög och det är nått som jag inte fattat?

Sitter du inne med svaret på denna också?... Annars gissar jag på att så är fallet, med risk för att bli påhåppad såklart....

Postad

jag tycker du spelar fel alla gator. Återhöj preflop till att börja med, finns ju massa döda pengar i potten med alla synare.

När du nu väljer att spela en mulitway-pott och floppar absolut ingenting, varför synar du då?

Postad
Som sagt, utgå från en range istället för en specifik hand. Han kan ju ha vilket pocketpar som helst, eller någon SC t ex T9s. Han kanske är ace happy och spelat A9.

Om du tror att FI har en svagare hand en denne ger sken av bör du checkraisa, eller på nåt annat sätt pressa FI.

Det är sällan vara lönsamt att syna tom, inte ens när du tror att FI bluffar.

Jag utgår alltid från en range. Fi satsar pott på rivern med par i 9:or här? NO WAY! Jag har inte gjort några tunna riversynar som han har sett... Jag trodde bluff eller Qx,77(fi borde ju checka bakom med svaga sd händer?)och Qx,77 var inte så troligt då det inte är många Qx händer som han höjer först ut med som finns då jag har AK. Ser inget värde i att pressa fi med cr eller att satsa river istället för att checka då jag inte tror att fi lägger par i nior etc då rivern inte är särskilt skrämmande. Jag är 50/50 om det är rätt att syna på rivern eller inte, kan ingen övertyga mig om hur jag borde ha spelat?

Postad
Det är inte många händer som slår mig på den brädan

Syn här är definitivt -EV. Fi har oftare en hand än är helt tom dvs syn är dåligt.

Rätt linje är reraise preflop där vinner du oftast potten mot en hand som QTo.

Postad
Jag utgår alltid från en range. Fi satsar pott på rivern med par i 9:or här? NO WAY! Jag har inte gjort några tunna riversynar som han har sett... Jag trodde bluff eller Qx,77(fi borde ju checka bakom med svaga sd händer?)och Qx,77 var inte så troligt då det inte är många Qx händer som han höjer först ut med som finns då jag har AK. Ser inget värde i att pressa fi med cr eller att satsa river istället för att checka då jag inte tror att fi lägger par i nior etc då rivern inte är särskilt skrämmande. Jag är 50/50 om det är rätt att syna på rivern eller inte, kan ingen övertyga mig om hur jag borde ha spelat?

Nej, det verkar rätt jävla omöjligt!

Du kan ställa in dej i ledet med Djens och Klyka, dom har aldrig gjort fel dom heller har jag hört...

Postad
Så du försvarar BB genom att aldrig 3b där?

Sitter du inne med svaret på denna också?... Annars gissar jag på att så är fallet, med risk för att bli påhåppad såklart....

Jag försvarar aldrig med 3bet nej. Ditt inlägg var drygt och onödigt! Klart jag hoppar på dig då... Vad menar du med att sitta inne med svaret?

Postad
jag tycker du spelar fel alla gator. Återhöj preflop till att börja med, finns ju massa döda pengar i potten med alla synare.

När du nu väljer att spela en mulitway-pott och floppar absolut ingenting, varför synar du då?

Potten är inte multiway.

Postad
Syn här är definitivt -EV. Fi har oftare en hand än är helt tom dvs syn är dåligt.

Rätt linje är reraise preflop där vinner du oftast potten mot en hand som QTo.

Vilka händer synar du med här eller 3betar du alla händer? Oftast synar jag och cr flop istället för att 3beta då jag blir mer svårläst då.

Postad
Du valde verkligen absolut sämsta linjen.. call, check call, lead, check call

Visst trixa upp det om du vill och syna någon gång med AK ur pos men som standard bör du höja. Angående riversynen så vill jag nog iaf se ett flushdrag lr något och inte bara JT som vi slår.

Detta var standard från mig. Jag synar före floppen med händer som AK från BB hu och cr flop eller cc,lead beroende på floptextur istället för att vinna UI då jag blir mer svårläst då. Vilka händer synar du med här då? och vilka 3betar du?