Gå till innehåll

FL7CS - Ska det svänga så här?


KKT

Recommended Posts

Hej :D

 

Håller på att lära mig 7CS på party-nätverkets lägsta bord. Måste säga att det inte är särskilt svårt att vinna i längden där, men svängningarna är kraftiga minst sagt.

 

Frågan är nu om detta är specifikt för denna nivå eller ett generellt faktum? Jag lutar åt det senare pga att man alltid är på drag i detta spel.

 

Kan dock vara en blandning av båda alternativen pga att spelarna är så sjukt dåliga att de mest otroliga utdragningarna händer oftare än på högre nivåer. Jo, det låter troligt... naturligtvis. Hmm, jag har nog svarat själv nu när jag tänkt efter. :)

 

Hur som helst, vad säger ni som spelat på flera nivåer?

 

Följdfrågan blir på vilken nivå det blir tydligt att spelarna kan grundläggande saker som bra starthänder, räkna döda kort (egna och andras), spela på sina synliga kort och lägga sig när de "vet" att de är slagna?

 

PS. Det kan ju iofs vara jag som är en tomte... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det så är den generella uppfattningen att 7CS har "normalt" sett större standardavikelse än Texas Hold'em.

 

Detta stämmer också med mina erfarenheter.

 

Sedan ska man också komma ihåg att stud är ett "högre" spel än hold'em om båda har lika stora bets efterssom stud har 5 satsningsrundor mot 4 i hold'em. Rimligtvis kan man då (allt annat lika) vänta sig både högre EV och standardavikelse på $1/2 7CS än på $1/2 Hold'em.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall väl också tilläggas att ante och bring-in strukturen också påverkar väldigt mycket. $1/2 FL7CS med 0.10 ante kommer eller i alla fall bör spelas drastiskt anorlunda än $1/2 FL7CS med 0.50 ante.

 

Och detta påverkar i sin tur givetvis standardavikelsen (och din winrate).

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall väl också tilläggas att ante och bring-in strukturen också påverkar väldigt mycket. $1/2 FL7CS med 0.10 ante kommer eller i alla fall bör spelas drastiskt anorlunda än $1/2 FL7CS med 0.50 ante.

 

Och detta påverkar i sin tur givetvis standardavikelsen (och din winrate).

 

På party gäller den senare strukturen. Jag antar att man måste spela lite lösare för att inte blöda för mycket då.

 

Men vad säger du om motståndet på högre nivåer?

 

Sedan tänkte jag att det måste vara en enorm fördel att ha någon programvara som räknar korten åt en i 7CS. Det är rätt så påfrestande mentalt i jämförelse med Texas och Omaha tycker jag. Men det kanske är för att jag är nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...