Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Sverige och svenskarna ska absolut hyllas!

 

Vi invandrare har det jävligt bra imo , kör fina bilar köpta i Tyskland tack vare smuggelsprit försäljningen och inte behöver vi jobba och betala massa skatt heller.

 

Dansar kolo till livets symfoni gör vi också !

 

Du är alltså en illegal invandrare? Annars går du nog under bennys kategori "svenskar"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sverige och svenskarna ska absolut hyllas!

 

Tack :)

 

Vi invandrare har det jävligt bra imo ,

 

Kul att höra! :)

 

kör fina bilar köpta i Tyskland tack vare smuggelsprit försäljningen och inte behöver vi jobba och betala massa skatt heller.

 

Inte alla invandrare. Om du nu skulle leva så hoppas jag du kommer in i matchen och börjar bygga landet istället :)

 

Dansar kolo till livets symfoni gör vi också !

 

Helt rätt. Själv har jag tagit del av kulturberikningen från Cuba och dansar salsa. Det finns negativ och positiv kulturberikning. Jag känner inte till kolo dansen närmare men genrellt är jag väldigt positiv till dans och kolo är förmodligen en bra kulturberikning! :)

 

 

Du är alltså en illegal invandrare? Annars går du nog under bennys kategori "svenskar"...

 

Ja, jag hade ingen tanke på etnicitet eller ursprung i mitt inlägg. Men Railfish brukar vara duktig på att misstolka mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag: Paus.

Lördag: 539 givar, +1.324:-

 

Är inte så sugen på poker nu faktiskt. Trots att det gått så bra den här veckan. Blev liten av en hit and run idag alltså. Kommer nog inte att bli så mkt mer poker resten av månaden. Det viktiga är inte att jaga plusmånader eller plusdagar. Det viktiga är att må bra och spela bra.

 

Får mysa och vara nöjd över bra spel och att jag hittade värdet ikväll. Spelade trots allt bra, vann pengar och längre än en timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag: 895 givar, -2.607:-

Veckan: 5893, +4.350:-

Veckans träning: 1,5h dans.

 

Rörande dagens spel: Ja, vad säger man. Ibland vill det sig inte. Hittar inget värde men jag tycker ändå jag spelade rätt hyfsat. Ändå rann bara pengarna iväg tyvärr. Det är sådär ibland. Alltså sitter och kollar igenom kvällens givar och visst gjorde jag något dumt spel. Men överlag hade jag väldigt mkt oflyt.Typ färg mot högre färg, KK mot QQ när han träffar Q på rivern efter AI 500:- pre, AQ mot AK med träff på A, två toppar mot triss på dragig bräda mot aggri Fi osv. Sen gjorde några dessutom några bra spel mot mig när jag blev medlurad. Dåligt av mig men samtidigt bra av de.

 

Blir nästan spelsugen direkt när jag ser vilket oflyt jag haft! Får ändå vara nöjd med veckans spel och värde!

 

Carry on! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag: 593 givar, +1.876:-

Träning: 1,5h dans.

 

Störda summor för mig. Igår var det ingen bigdeal att torska 2,6k på 900 givar och idag tyckte jag det gick segt när jag plussade 1,9k på 600 givar. Bra start på veckan iaf! Nöjd med mitt spel idag och dessutom kändes det som att jag hittade fiskar som donerade. Jobbar mkt med tableselection. Får vara mkt nöjd med mig själv för dagens insats. Skulle kunna vara missnöjd för att jag inte fick in fler givar men det är jag inte. Vafan, jag har ju ett liv utanför pokern. Så istället myser jag över en fin slant och en bra insats! :)

 

På dansen har det hänt en rätt kul grej. Man blir ju som sagt lite av flickornas favorit som dansare men nu är det en söt tjej som jag blivit lite intresserad av. Hoppas hon kommer på dansgängets pubafton på onsdag!

 

Carry on Benny! 8-)

 

...

 

Nu ska jag se film. Fått lite störd dygnsrytm på slutet. Men det tänker jag ordna till ASAP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag: 1309 givar, +52:-

Träning: 20 minuters promenad.

 

Har stora problem att spela bra direkt jag får lite otur. Men men jag skärpte till mig och turen kom och då blev det iaf plusminus noll och veckan har börjat bra. Får vara nöjd över att jag skärpte till mig och inte kom in någon slags halvtilt!

 

För mkt poker och för lite liv stora delar av augusti och september. En anledning till att det går som det går. Mer plugg, dans, träning och dylikt står på programmet framöver!

 

Carry on! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan du hittar guldrushen idag. Mvh Guldrush

 

Gold3nRush... är nog den som ligger bäst till i min databas. Marcus800 är en av de som ligger mest minus. Så några få givar säger inte så mkt men du gör iaf skäl för ditt namn om du är den jag tror 8-)

 

...

 

Tror jag ger mig på onsdagens poker redan nu! Har svårt att sova och inget för mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började onsdagen med att dra ett litet nattpass. 451 givar och +9:- Svårt att göra några pengar på ett kort pass när sånt här händer:

 

 

BossMedia Game #1: Table Diana 68 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 01:56:04 - 2009/09/23

Seat 3: Szagel (kr1095.75)

Seat 5: Benny_81 (kr1102.58)

Seat 1: TiltMeNot (kr316.82)

Seat 2: malwin (kr1143.37)

Seat 4: Enthral (kr1084.79)

Szagel posts the big blind of kr5.00

malwin posts the small blind of kr2.50

TiltMeNot is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Ace of SpadesAce of Diamonds

Enthral folds

Benny_81 raises kr20.00

TiltMeNot folds

malwin raises kr80.00

Szagel folds

Benny_81 raises kr215.00

malwin raises kr490.00

Benny_81 goes all-in with kr1102.58

malwin calls kr1102.58

*** FLOP *** 7 of HeartsQueen of Diamonds4 of Diamonds

*** TURN *** 7 of HeartsQueen of Diamonds4 of Diamonds6 of Clubs

*** RIVER *** 7 of HeartsQueen of Diamonds4 of Diamonds6 of Clubs10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot kr2195.16 | Rake kr15.00

Board: 7 of HeartsQueen of Diamonds4 of Diamonds6 of Clubs10 of Clubs

TiltMeNot won (kr0.00), mucks

malwin won (kr2195.16), showed Queen of HeartsQueen of Clubs

Szagel won (kr0.00), mucks

Enthral won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr0.00), showed Ace of SpadesAce of Diamonds

 

 

Tiltade dock inte till det minsta utan grindade bara tillbaka pengarna. Kändes som det fanns pengar och jag kände mig i form. Tyvärr så stängde staten ner siten för underhåll i natt som brukligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är raken och maxraken samma på högre bord på SvS?

 

Rake - så här mycket tar vi ut i avgifter på pokerborden

Rake är den avgift som Svenska Spel tar ut för tillhandahållande av ringspelsbord. Det sker enligt tabellen nedan.

 

När det gäller turneringar varierar kostnaden, vi tar dock aldrig ut mer än 10%. I satelliter tas ingen rake.

 

No Limit och Pot Limit

Pottstorlek Bord Avgift

2 kr < 200 kr 2-manna 2,5%

200 kr och över 2-manna 5 kr

2 kr < 600 kr 5-manna 2,5%

600 kr och över 5-manna 15 kr

2 kr < 800 kr 10-manna 2,5%

800 kr och över 10-manna 20 kr

 

 

Fixed Limit (1/2 kr till 10kr/20 kr)

Pottstorlek Bord Avgift

2 kr < 200 kr 2-manna 2,5%

200 kr och över 2-manna 5 kr

2 kr < 400 kr 5 & 10-manna 2,5%

400 kr och över 5 & 10-manna 10 kr

 

 

Fixed Limit (15/30 kr och över)

Pottstorlek Bord Avgift

2 kr < 200 kr 2-manna 2,5%

200 kr och över 2-manna 5 kr

2 kr < 600 kr 5 & 10-manna 2,5%

600 kr och över 5 & 10-manna 15 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gold3nRush... är nog den som ligger bäst till i min databas. Marcus800 är en av de som ligger mest minus. Så några få givar säger inte så mkt men du gör iaf skäl för ditt namn om du är den jag tror 8-)

 

...

 

Tror jag ger mig på onsdagens poker redan nu! Har svårt att sova och inget för mig =)

 

Tja visst har du rätt, själv tycker jag det är lite kul att Markus800 ligger långt enr för den killen har verkligen trampat mig på tårna för ofta men sina snygga utdragningar :) Jo, din bas stämmer väl rätt bra gällande Gold3nRush i alla fall det har gått ganska bra sen återstarten för en månad sen.. Stort GL till dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rake - så här mycket tar vi ut i avgifter på pokerborden

Rake är den avgift som Svenska Spel tar ut för tillhandahållande av ringspelsbord. Det sker enligt tabellen nedan.

 

 

Nice, thx. Skulle förstås ha kunnat kolla själv men tänkte mig inte för.

 

No Limit och Pot Limit

Pottstorlek Bord Avgift

2 kr < 200 kr 2-manna 2,5%

200 kr och över 2-manna 5 kr

2 kr < 600 kr 5-manna 2,5%

600 kr och över 5-manna 15 kr

2 kr < 800 kr 10-manna 2,5%

800 kr och över 10-manna 20 kr

 

Perfekt alltså blir raken lägre desto högre jag spelar 5-manna! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+850:- på dagens första 1k givar. Stabilt jävla episkt spel om jag får säga det själv! Seriöst så spelade jag hyfsat och korten var med mig. Brukar vara så. Svårare att spela hyfsat när oturen grinnar en i ansiktet..

 

Nu ska jag iväg på salsafest med salsagänget. Har blivit lite intresserad av en tjej som sagt. Hoppas hon är där! 8-)

 

Faster, harder! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+850:- på dagens första 1k givar. Stabilt jävla episkt spel om jag får säga det själv! Seriöst så spelade jag hyfsat och korten var med mig. Brukar vara så. Svårare att spela hyfsat när oturen grinnar en i ansiktet..

 

Nu ska jag iväg på salsafest med salsagänget. Har blivit lite intresserad av en tjej som sagt. Hoppas hon är där! 8-)

 

Faster, harder! 8-)

 

Efter sötnosarna bara, på dom!

 

Kul med ett bra spel också, btw :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+850:- på dagens första 1k givar. Stabilt jävla episkt spel om jag får säga det själv! Seriöst så spelade jag hyfsat och korten var med mig. Brukar vara så. Svårare att spela hyfsat när oturen grinnar en i ansiktet..

 

Nu ska jag iväg på salsafest med salsagänget. Har blivit lite intresserad av en tjej som sagt. Hoppas hon är där! 8-)

 

Faster, harder! 8-)

 

Lycka till Benny!!! väntar på rapporten i morgon bitti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter sötnosarna bara, på dom!

 

Kul med ett bra spel också, btw :mrgreen:

 

Lycka till Benny!!! väntar på rapporten i morgon bitti

 

Tack, tack :)

 

Det gick sådär. Väl på salsakvällen så hade jag bestämt träff med en kille från nybörjargruppen men han kom inte. Och jag såg inte en enda kille eller tjej från nybörjargruppen så jag stog bara och tittade på de som dansade en stund och sen gick jag hem. Eftersom jag nyss börjat dansa så är det inte direkt läge att bjuda upp någon som verkligen kan dansa. Salsa är rätt svårt. Det var därför synd att ingen från nybörjargruppen hade kommit.

 

Men på vägen hem så gick jag och åt på donkan. Och då kom kvällens outfit(nytvättade kläder, nyduschad, nyrakad med rakhyvel och aftershave) till användning. Satt och flörtade med två supersnygga tjejer. Kul för killarna som var med tjejerna hade ett smaklöst uppförande och en smaklös stil. Själv trodde de säkert något annat. Inte undra på att tjejerna flörtade med mig istället :)

 

Inte mkt att glädja sig åt. Men man får försöka glädja sig åt det lilla! 8-)

 

...

 

Onsdag: 1.559 givar, +1.790:-

 

Spelar poker som en gud atm. CB:ar rätt, bluffar rätt och kör över borden totalt. Bara en tidsfråga innan jag flyttar upp till 5/10. ;)

 

Allvarligt talat så harvar jag på som vanligt. Men har haft flyt i veckan och då är det lätt att spela hyfsat. Drog dessutom ut i en 0,4k pott. Jag blir nästan alltid så jäkla glad när jag ser att folk spelar kasst. Så enormt lätta pengar att bara ta emot. Och ikväll hade jag förmånen att få några kassa spel emot mig samtidigt som mina händer stog.

 

Spelade hur som hur hyfsat och gjorde en fin slant ikväll. Det får jag vara nöjd över och mysa över! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...