Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det kan jag inte hålla med om, tycker det ofta är just så det är. Det är nog det värsta forumet jag varit på ur den synpunkten hehe.

Dock blev det ju lite bättre när dom där två blev bannade för ett tag sen, kommer inte ihåg vad dom hette :-P

Man önskar att andan här kunde vara mer lik den på twoplustwo; seriösa, lagomt lättförklarande, respektfulla, svar.

T ex som http://forumserver.twoplustwo.com/15/poker-theory/how-do-you-break-yourself-tilt-435137/

(Men måste också säga att det blivit bättre på senare tid även här...)

Men jag har bara hängt på zatzy.com, och lite mindre forum tidigare...

Ok. Det jag försöker göra är att sköta mig själv. Så mycket mer kan man inte göra. Och trivs man inte så erbjuder nätet ett smörgåsbord av alternativ om man vill dra vidare. Nätets struktruella problem rörande kommunikation kvarstår dock. Blir det för mkt av problem kan man koppla ner ett tag och ge sig ut och åka skidor med en fin tös slättförs istället :)

Nej, menar bara att du behöver sprit med Bjoelle&Roob. Gärna mörk rom.

Rock on! 8-)

Det vore som sagt trevligt. Vart i Sverige är du lokaliserad? Jag hänger gärna med på partaj! :)

Ska förresten till Polen av alla länder nu i maj! 8-) Visst ska man möta våren i Polen?

Postad
Ok. Det jag försöker göra är att sköta mig själv. Så mycket mer kan man inte göra. Och trivs man inte så erbjuder nätet ett smörgåsbord av alternativ om man vill dra vidare. Nätets struktruella problem rörande kommunikation kvarstår dock. Blir det för mkt av problem kan man koppla ner ett tag och ge sig ut och åka skidor med en fin tös slättförs istället :)

Rock on! 8-)

Det vore som sagt trevligt. Vart i Sverige är du lokaliserad? Jag hänger gärna med på partaj! :)

Ska förresten till Polen av alla länder nu i maj! 8-) Visst ska man möta våren i Polen?

Vi är belägna i Borås, hade för mig att du var i belägen i Gbg? Polen låter nice, måste själv ta mig i kragen och hälsa på en kompis som pluggar där.

Postad
Vi är belägna i Borås, hade för mig att du var i belägen i Gbg? Polen låter nice, måste själv ta mig i kragen och hälsa på en kompis som pluggar där.

Tyvärr, jag lever mitt liv vid polcirkeln. Men det är ok det också.

Ja, ta dig i kragen och möt våren i Kraków! :)

Postad
Umeå-regionen. Förvisso 50-60 mil från polcirkeln. Men vafasiken det är ju nästgårds ;)

haha, sjukt. var i umeå? själv är jag uppvuxen "på" polcirkeln ganska exakt, så därför undrade jag om du var från trakterna.. bor och studerar i umeå just nu!

Postad
haha, sjukt. var i umeå? själv är jag uppvuxen "på" polcirkeln ganska exakt, så därför undrade jag om du var från trakterna.. bor och studerar i umeå just nu!

Centrum.

Är du från Gällivare eller? Hur trivs du i Umeå då? För mig tog det ett tag innan jag kände mig bekväm med asfaltsbarnen och hemma i stadens mer anonyma tillvaro.

....

Nu får jag fan skärpa mig. Har mkt skolarbete att göra undan idag/ikväll. Dags att JOBBA på det!

Postad

nej, uppvuxen nära polcirkel-byn juoksengi :P

jo jag trivs jävligt bra, läser jöken, var tänkt att läsa vidare på arbetsrätten men ska nog hoppa av, verkar sjukt ointressant. vad studerar du och hur trivs du?

bor själv på berghem!

Postad
nej, uppvuxen nära polcirkel-byn juoksengi :P

jo jag trivs jävligt bra, läser jöken, var tänkt att läsa vidare på arbetsrätten men ska nog hoppa av, verkar sjukt ointressant. vad studerar du och hur trivs du?

bor själv på berghem!

Berghem är fint och har nära till det mesta. Skulle kunna tänka mig att bo där både som singel och som familjefar(nu har jag inga barn, men man kan få). Många av lägenheterna är ju dessutom rätt nya.

Jag har också läst jöken. Jag tyckte faktiskt den var rätt intressant. Men iom att min syster är jurist så blev det ju lite roligare(och lättare, jag pluggade inte många dagar). Hur som hur tycker jag det var kul att lära sig lite om hur juridik fungerar.

Jag läser något liknande nu(försöker vara lite anonym på internet). Jag trivs bra med studentlivet, klasskompisarna och ämnet jag valt är jag väldigt intresserad av(läser en b-kurs nu). Men jag är fruktansvärt besviken på lärarna som jag ofta tycker är för sega i skallen, och jag är dessutom väldigt besviken på att vi har så lite lektioner.

Men men, jag kan inte kräva ett hejdlöst engagemang från lärarna och institutionen utan att engagera mig så mycket själv. Pluggar nämlingen lite väl lite....

Edit: Vill du köpa några böcker från jöken?

Postad

ja, det är väldigt fint och dessa nya lägenheter är väldigt fräscha. ska dock som sagt hoppa av kursen och försöka bli av med lägenheten ganska omedelbums.. har den till månadsskiftet maj/juni, vettefan om det går att bli av med den innan, är ju inte så lagligt att hyra ut två månader i tredje hand :D

ok, jo vissa lärare är lite insnöade och tråkiga.

edit

nej, jöken är snart slut, tenta nästa vecka, så jag behöver inga böcker!

Postad
ja, det är väldigt fint och dessa nya lägenheter är väldigt fräscha. ska dock som sagt hoppa av kursen och försöka bli av med lägenheten ganska omedelbums.. har den till månadsskiftet maj/juni, vettefan om det går att bli av med den innan, är ju inte så lagligt att hyra ut två månader i tredje hand :D

ok, jo vissa lärare är lite insnöade och tråkiga.

Ska du hem till byn då eller?

Postad
nej, jöken är snart slut, tenta nästa vecka, så jag behöver inga böcker!

Ett tips om du ska skriva tentan, är att skriva några gamla tentor och stryka under mkt i lagboken. Det hjälpte mig mkt på tentan.

Postad

Att du faktiskt lever i Umeå och inte gbg som jag fått för mig gör mig inte lycklig inombords. VI har ju tidigare avhandlat ämnen som hur kåta högskolebrudar är, och umeå är en enorm studentstad. Nu Benny, nu har vi krav på lite gogogoggo i dig.

Postad

jo, det ska jag. har ett förhållande som ligger på is också pga att vi är två st i en 30 m² så det är nog den bästa lösningen.

okej, jo vi har börjat lösa de gamla tentorna och ska ta tag i understrykandet.

tack för tipsen!

Postad
Att du faktiskt lever i Umeå och inte gbg som jag fått för mig gör mig inte lycklig inombords. VI har ju tidigare avhandlat ämnen som hur kåta högskolebrudar är, och umeå är en enorm studentstad. Nu Benny, nu har vi krav på lite gogogoggo i dig.

Mm, jag ska ösa på. Åker ju under våren på gruppresa med ett gäng studenter till Polen. En hel del riktigt sjukt fräscha sötnosar som följer med. Jag har stora förhoppningar på att det ska hända roliga grejor med svenska sötnosar på någon nattklubb i Polen! 8-)

Rörande Umeå. De som är intresserade av sötnosar mellan 17-25 ska verkligen titta förbi. Speciellt under perioden augusti - maj.

jo, det ska jag. har ett förhållande som ligger på is också pga att vi är två st i en 30 m² så det är nog den bästa lösningen.

okej, jo vi har börjat lösa de gamla tentorna och ska ta tag i understrykandet.

tack för tipsen!

GL, HF! Hör av dig om du kommer tillbaka till stan så kanske vi kan ses på någon pokerkväll. Var och spelade live här om veckan med ett gäng studenter.

Postad

Dagens spel: Paus.

Tyvärr har jag inte fått så mkt annat gjort heller. Nåja, kvällen är inte slut än.

Dagens sötnos-rapport!

En ny take-away butik har öppnat i stan. Jag var inne och kollade läget idag och en av kunderna visade sig vara världens superheta brud och dessutom i min ålder. Hon spannade in mig och det var förstås smickrande. Borde ha gått fram och raggat på henne lite lätt, då det fanns en möjlighet. Men det är som min far säger, jag är för feg.

Blir man modigare mot sötnosar om man grindat ihop ett par hundra tusen och satt de på bankboken? Jag tvivlar då jag har umgåtts med en del pokermiljonärer som är sanslöst dåliga på att skaffa sötnosar.

Postad
tipsETT

kalla dom inte för sötnos, inte ens här på pokerforum :D

Vad ska man säga då? Brudar? Snyggingar? Hetingar? Godingar? Tjejer? Flickor? Tösar? Jäntor? Kvinnor? Milfar?

Hur som hur, I like em all 8-)

Postad
tipsETT

Ok, tack för tipset!

Brukar inte kalla pälsdjuren för sötnosar när jag träffar de. Här tycker jag inte det spelar så stor roll vad jag säger.

Vad är tips två? 8-)

Postad

Här kommer nästa :mrgreen:

http://singelhandboken.se/Hur%20man%20pratar%20med%20tjejer.pdf

1.

Undrar hur du smakar, du som luktar så gott.

2.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet eller ska jag gå förbi en gång till?

3.

Söt hund, får man klappa husse?

4.

Om jag sa att du hade en underbar kropp, skulle du bli sur på mig då?

5.

Mamma sa att jag skulle hålla mig borta från sötsaker men...

6.

Lämna fram en lapp där det står "Le om du vill följa med mig hem..."

7.

Kan jag låna din telefon? -Varför det? -Jag lovade att ringa mamma när jag blev kär..

8.

Kommer du också från Mars?

9.

Jag sätter 100 spänn på att du inte får av dig alla kläderna på 30 sekunder.

10.

Jag har glömt mitt telefonnummer kan jag få ditt.

Postad
Jo det är sant. Men "boken" i länken överst kan nog vara intressant för många, även om jag lade in den lite som skoj i kvinnojakts-diskussionen :-P

Mm, får kika på den. Läste några sådan böcker förut och jag tyckte de var rätt skoj.

Postad

Onsdagens spel: Paus.

Äntligen så har jag snart pluggat klart! Tveksamt om jag fixar den här skrivningen. Men de dagar jag lagt ned har ju igen om jag får göra om skrivningen. För lite har man ju lärt sig.

Imorgonkväll hoppas jag kunna ta en löptur och dessutom pokra 1500 givar. Men jag kommer och börja lungt med pokern och köra 4 istället för 5 bord. Har blivit lite sugen på poker på slutet faktiskt. Inte som ett godis-sug utan mer ett sug efter att spela bra och göra fina pengar i längden. Tycker det har varit så mkt skitsnack här i forumet på slutet och jag känner att det är dags att visa vart skåpet ska stå.

• Skapa nytt...