Benny_81 Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Måndagens spel: 1519 givar, -970:- Analys: Träffar sällan och när jag väl träffar blev jag ofta utdragen eller så får jag ingen action, överlag kändes borden väldigt döda ikväll. Trots det lyckades jag hålla mig på plusminus noll länge. Sen börjar jag spela sämre och sämre. Synar lite för många raisar före floppen. Går allt för långt med allt för mediokra händer. Checkar när jag borde ha fortsatt bettat på turn. Bluffar stort när jag får syn. Jag har oflyt och otur. Fast inte i några extrema mängder. Det är svårt att spela bra när mycket går en emot. Men jag kan spela bättre än vad jag gjort de här senaste dagarna. Jag gjorde 2-3 stora spel ikväll som inte gick hem. Jag har fredag, lördag och söndag gjorde jag ungefär ett stort spel per kväll som inte gått hem. Vad ska jag göra åt det här? Är allmänt jävla less på pokern sen ett par dagar. Men får jag upp rullen i 50k ska jag unna mig en fin sak. Det ger lite motivation. Tigtha till spelet. Med SC ska det enormt mkt till för att jag ska syna en raise före floppen. Har slarvat med maten på slutet. Är så jävla tråkigt att laga och äta mat själv. Men det är ett måste att äta ordentligt om man vill spela vinnande poker. Så det är bara bita ihop och ställa sig vid spisen i väntan på en sötnos som man kan laga mat tillsammans med i framtiden. Stora spel som inte går hem... ibland går de ju hem. Men de har bara inte gjort de på slutet. Förstås kan jag tigtha till mig lite överlag. Men framförallt tighta till mig mot spelare som jag har en read på att de har bra händer när de går långt. Ev. så tar jag paus ett par dagar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Det flöt ju på riktigt bra och jag hade bra flyt ganska många dagar i sträck fram till slutet av förra veckan. Två veckor i rad när det var vanligt att jag vann mer än ett 1k en kväll. Sen hade jag inte lika mycket flyt sen i torsdags. Faktum är att jag skulle ha kunnat vinna iaf ett par hundra de flesta kvällar om jag haft bättre tålamod. Men det har varit svårt att bibehålla tålamodet när jag blivit van med att ha så mycket flyt. Så läxan tills nästa session är: Tålamod, man kan inte ha dunderflyt varje kväll. Och en rejäl middag innan jag börjar grinda. Annars blir det ingen grind. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Ja man får inte vänja sig för mycket när man går mycket plus varje dag, och inte bli förbannad när man förlorar lite av det. Jag har börjat tänka att ett stort plus ska räcka både till "pluset" och att betala minusdagar i framtiden, så en liten del ska förloras igen! Jag talar av egen erfarenhet, men har inte hunnit börja leva efter det själv särskilt bra Du kanske tycker pokern skulle bli roligare/utveckla spelet om du ibland spelade 1 eller 2 bord och testade lite nya moves, och försökte läsa spelarna på ett annat sätt än man hinner göra med 5 bord? Jag tycker inte att du nästan ska sluta att syna raise med SC. Men gör det från bra position i rätt tillfälle, och inte varje gång. Annars tror jag man är för tight för 5 spelare. Dock är ju att syna 3-bet med SC en annan sak. Men du känner väl själv vad som fungerar. Sen vette sjutton om det är bra att beta pot på nästan varje flop man höjt pre. Är fi någorlunda bra lär han ju se mönstret och checkraisa dig ofta, och då förlorar du onödigt mycket pengar när du inte träffat, skrämmer bort fi från potter där du leder, och kanske bygger upp för stora potter med skapliga händer där du ändå är slagen av en monsterhand. Som t ex mot ett set, när du har AK och floppen kommer A92. Betar du pot kommer potten bli jäkligt stor innan du förstår att du ligger under och måste folda. Vet inte kanske svamlar, har bara sovit 2.5 timmar i natt och jobbat 14. Dags att sova kanske Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Ja man får inte vänja sig för mycket när man går mycket plus varje dag, och inte bli förbannad när man förlorar lite av det. Tidigare hade jag större problem. Vann jag stort en dag så förväntade jag undermedvetet att jag skulle vinna lika stort nästa dag. Nu är problemet på nivån att vinner jag stort flera dagar i rad så förväntar jag mig till slut att nästa dag ska gå så lätt också. Jag har ju intalat mig själv att jag ska ha tålamod osv. Men det gick ändå inte riktigt. Jag tror det är att kämpa på som gäller. Då får jag mer erfarenhet och förhoppningsvis lär jag mig att ta varje dag som en ny dag. Jag har börjat tänka att ett stort plus ska räcka både till "pluset" och att betala minusdagar i framtiden, så en liten del ska förloras igen! Jag talar av egen erfarenhet, men har inte hunnit börja leva efter det själv särskilt bra Ok Det är svårt att leva som man lär. Men gör man det så gör man pengar Du kanske tycker pokern skulle bli roligare/utveckla spelet om du ibland spelade 1 eller 2 bord och testade lite nya moves, och försökte läsa spelarna på ett annat sätt än man hinner göra med 5 bord? Mm. Men jag tror en stor anledning till att jag blev less var att jag tappade tålamodet så att säga. Och det tappade jag för att jag inte fick det flyt jag undermedvetet förväntade mig att jag skulle få. Så det gäller att jobba bort tankar på att man ska ha sådant flyt mest hela tiden. Har man flyt så är det en bonus. Har man inte flyt så kan man göra en slant ändå. Har man enorm otur så får man bita ihop. Jag tycker inte att du nästan ska sluta att syna raise med SC. Men gör det från bra position i rätt tillfälle, och inte varje gång. Annars tror jag man är för tight för 5 spelare. Dock är ju att syna 3-bet med SC en annan sak. Men du känner väl själv vad som fungerar. Du har rätt och jag uttryckte mig fel. Jag synar generellt raise med SC men inte 3-bet. Dvs när jag spelar bra i förhållande till vad jag kan, och det gör jag faktiskt oftast. Sen vette sjutton om det är bra att beta pot på nästan varje flop man höjt pre. Är fi någorlunda bra lär han ju se mönstret och checkraisa dig ofta, och då förlorar du onödigt mycket pengar när du inte träffat, skrämmer bort fi från potter där du leder, och kanske bygger upp för stora potter med skapliga händer där du ändå är slagen av en monsterhand. Som t ex mot ett set, när du har AK och floppen kommer A92. Betar du pot kommer potten bli jäkligt stor innan du förstår att du ligger under och måste folda. Framförallt så ska man inte betta pot om man inte träffar och 3-4 stycken går med samtidigt som man har dålig position! Jag bettar inte alltid pot som cb på floppen när en gått med men oftast. Och det tror jag är rätt bra. Funkar nog för mig. Men visst man måste läsa av spelet och inte bli överaggro för då börjar ju folk spela tillbaka med skit och då är det svårt att spela tillbaka igen om man öht inte har ngt! Vet inte kanske svamlar, har bara sovit 2.5 timmar i natt och jobbat 14. Dags att sova kanske Tyckte det var ett bra inlägg och starkt jobbat att jobba 14h Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Jerico gjorde pengar på 5/10 fast han har lagt ner sin DB. Nebo har gjort fina pengar på 2.5/5. Likaså periodvis Partyjack antar jag. Finns det någa dagböcker på PF där någon grindar bra på 5/10 och uppåt på SvS? Skulle vara kul och att läsa och se om det finns någon som konstant gör riktigt fina pengar numera, på SvS, CG. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilttAA Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Det flöt ju på riktigt bra och jag hade bra flyt ganska många dagar i sträck fram till slutet av förra veckan. Två veckor i rad när det var vanligt att jag vann mer än ett 1k en kväll. Sen hade jag inte lika mycket flyt sen i torsdags. Faktum är att jag skulle ha kunnat vinna iaf ett par hundra de flesta kvällar om jag haft bättre tålamod. Men det har varit svårt att bibehålla tålamodet när jag blivit van med att ha så mycket flyt. Så läxan tills nästa session är: Tålamod, man kan inte ha dunderflyt varje kväll. Och en rejäl middag innan jag börjar grinda. Annars blir det ingen grind. rungood? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 rungood? Gick ju bra. Men inget superduperflyt. Tror jag gjort 11-12k den här månaden vilket förvisso är rekord sen jag började på SvS men jag har gjort 6k, 10k osv andra månader och inte backat någon månad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Jerico gjorde pengar på 5/10 fast han har lagt ner sin DB. Nebo har gjort fina pengar på 2.5/5. Likaså periodvis Partyjack antar jag. Finns det någa dagböcker på PF där någon grindar bra på 5/10 och uppåt på SvS? Skulle vara kul och att läsa och se om det finns någon som konstant gör riktigt fina pengar numera, på SvS, CG. Jag tror att de flesta som gör lite större pengar där avstår från dagböcker av ganska uppenbara orsaker. Man ger lätt bort lite för mkt. På lägre nivåer är spelarbasen mkt större och framförallt sämre så det spelar mindre roll där. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Jag tror att de flesta som gör lite större pengar där avstår från dagböcker av ganska uppenbara orsaker. Man ger lätt bort lite för mkt. På lägre nivåer är spelarbasen mkt större och framförallt sämre så det spelar mindre roll där. Ja, det verkar så. Trots att man inte behöver gå ut med nicket. Men om någon ser någon dagbok där någon stabil +5/10 grinder på SvS lägger ut sina tankar så får ni gärna tipsa Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Ja, det verkar så. Trots att man inte behöver gå ut med nicket. Men om någon ser någon dagbok där någon stabil +5/10 grinder på SvS lägger ut sina tankar så får ni gärna tipsa Lägger man ut några händer så listar nog de flesta ut vem man är ändå. Det blir nog svårt att vara hemlig även om man inte ens postar några händer. Kees och Eblinho (aka smekt) är stabila, duktiga grinders med dagböcker. Den senare verkar dock ha slutat skriva i sin men han skulle vara upptagen med en del annat har jag för mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Lägger man ut några händer så listar nog de flesta ut vem man är ändå. Det blir nog svårt att vara hemlig även om man inte ens postar några händer. Ja, det verkar ju inte vara så många som spelar lite högre. Iaf inte en kväll som denna när jag kollade runt lite. Helgerna kanske är bättre! Kees och Eblinho (aka smekt) är stabila, duktiga grinders med dagböcker. Den senare verkar dock ha slutat skriva i sin men han skulle vara upptagen med en del annat har jag för mig. Kollade lite på Kees db men det är ju inte direkt några sinnesrubbade summor han gör på CG spelet. Än om det förstås är oerhört mycket mer än vad jag gör. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Kollade lite på Kees db men det är ju inte direkt några sinnesrubbade summor han gör på CG spelet. Än om det förstås är oerhört mycket mer än vad jag gör. Nej, men han verkar inte spela överdrivet mkt heller. Du har pm Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Tack för det! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Tisdagens spel: 987 givar, +160:- Sista given så torskar jag 200:- med QQ mot AA. Fi 1: Bet 7:-, 200:- i stack. Fi 2: Syna. Jag, från sb: Raise till 30:-, 500:- i stack. Fi 1: Raise till 61:- Fi 2: Lägger sig. Jag: Synar. Pott: Cirka 130:- Jag börjar med att checka. Fi 1 går all-in med sina sista 130:- Floppen har förresten bara låga kort. Hade ingen read på mer än att han snackade en massa skit i chatten när han blev utdragen. Men det är ju det många kompetenta spelare som gör. Skulle nog ha lagt mig redan på floppen. Små marginaler som skiljer ett bra plus från ett marginellt plus. Får dock inte fokusera för mkt på de stora givarna. De är förstås av stor vikt. Men spelet i övrigt måste funka så bra att jag kan göra något stort spel som med i facit i hand visar sig mindre bra. Så vad ska jag göra för att spelet ska funka: 1. Jobba mycket med att tänka före floppen. Kunde tex lagt mig idag före floppen med QQ... 2. Tålamod, tålamod, tålamod. 3. Mat i magen före grind. Det skötte jag bra idag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 +160:- 1. Jobba mycket med att tänka före floppen. Kunde tex lagt mig idag före floppen med QQ... . Du ska alltså folda QQ pre när du får en reraise mot dig? Hoppas bara inte någon du spelar mot läser det här! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Du ska alltså folda QQ pre när du får en reraise mot dig? Hoppas bara inte någon du spelar mot läser det här! Det är svårt. Ibland får man väl acceptera att det bara är att betala så att säga. Men när man några gånger i rad fått betala med bra händer så börjar man undra om man spelar sina bra händer för hårt. Som tur är så är det evigheter sedan jag mötte AA med KK. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Sitter och railar. Har aldrig gjort det tidigare. Vill upp i nivå och tittar därför först lite på spelen som är ovanför mig. Ngt som jag alltså aldrig gjort innan jag gått upp. Det är något positivt att jag förbereder mig för uppgång och har slutat skotta. Tilt känns också väldigt avlägset. Hade förmånen att ha en PM-diskussion med slasktratt och har dessutom funderat lite själv. Och jag har kommit fram till att mitt spel borde räcka till på 2.5-5. Fast det vet man inte förrens man slagit den nivån också eller gett upp karriären. Här är iaf mina framtidsplaner: Rullen är nu på cirka 40k. Jag vill ha upp den till 50k och då köpa en pryl för 4k till mig själv som belöning. Sen vill jag ha upp rullen till 50k igen för att då börja spela på 2.5-5 och spela där så länge min rulle är på över 40k. Extremt viktigt att jag håller på att ha över 40k som minimum på 2.5-5 för struntar jag i det så rinner lätt hela rullen iväg snabbt. När jag gick upp från 0.5-1 till 1-2 så lyckades jag inte riktigt komma upp i den rullen jag ville ha innan jag klev upp. Det var för att jag levde upp så mkt av vinsterna att det gick väldigt segt att bygga rulle. Nu tror jag inte att jag kan hitta någon ursäkt för att gå upp innan jag klarat de mål jag satt upp. Jag har också en dröm(bara dröm nu, inget mål) och det är att få upp rullen till 75k och då köpa PT och en dator som klarar av PT. Kan gå loss på sisåsådär 5k. 5k som är värt ungefär 0:- om två år pga hemelektronikens värdeminskning. Men det kan betala sig... Nåja, ska inte fokusera på det nu, är ju bara en "dröm". Just nu är fokus på att få upp rullen till 50k. Jag är ganska nära en fin pryl till mig själv om inte annat! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Sålänge du inte spelar för scared money osv(det vore löjligt om du gjorde det med 50k:P) kommer du inte ha några problem alls med 2.5/5, slår man 1/2 med så bred marginal som du verkar göra så kommer du slå 2.5/5 med nästan lika bred marginal Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Sålänge du inte spelar för scared money osv(det vore löjligt om du gjorde det med 50k:P) kommer du inte ha några problem alls med 2.5/5, slår man 1/2 med så bred marginal som du verkar göra så kommer du slå 2.5/5 med nästan lika bred marginal Det låter lovande. Jag börjar bli sugen Jag railade lite igår för första gången men det var väldigt tråkigt. Hur som helst såg jag lite spel som verkade fiskigt och det var ju också peppande För att jag skulle göra mer pengar på 1-2 än jag gjorde på 0.5-1 så krävdes det att jag började spela bättre före floppen. Det är nog möjligt att det krävs att jag utvecklar mitt spel på någon punkt för att jag ska göra mer pengar på 2.5-5 än jag gör på 1-2. Som det är nu så bettar jag mest pot. Kanske kommer jag att göra mer pengar om jag börjar anpassa betstorleken lite mer! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 KLONK! +3.000:- Min syster har en ganska bra ekonomi samtidigt som jag själv aldrig brukar vilja ha något. Vare sig av mig själv eller henne. Men jag blev sugen på en skolväska och frågade om jag kunde få den av henne. Hon var lite tveksam iom att den kostade 3.000:- samtidigt som hon inte är miljonär. Men hon sa, "klarar du tentan du skriver nu eller omtentan" så får du den. Och det gjorde jag. Jag räknade kallt med att jag skulle fixa tentan så jag lånade pengar från rullen och nu kan jag betala tillbaka dessa pengar till rullen och kampen för att få upp rullen till 50k fortsätter Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Frågan om min bankrulle har kommit på slutet men jag har inte riktigt kunna svara. Nu har jag mer koll på min ekonomi och detta är min rulle: SvS: 21.660:- Avsatt på sparkontot för poker: 14.736:- Utlånat från rullen(får snart igen): 3.000:- Totalt: 39.396:- Uppslösat från rullen i år: -1.611:- Uppslösat från rullen i fjol: -18.807:- Totalt: 20.414:- Jag har alltså slösat upp dessa pengar eftersom jag lever lite dyrare än jag borde med tanke på att jag lever på studiemedel. Dessa pengar räknar jag med att kunna sätta tillbaka till rullen när jag får tillbaka på skatten i sommar och när jag jobbar i sommar. Om jag däremot tar ut pengar från rullen för att belöna mig själv och köpa något anständigt så räknar jag det inte som att slösa upp rullen utan som en "investering". Nu är målen att få upp rullen i 50k! Edit: Jag har tidigare sagt att jag haft en rulle på drygt 40k. Dels så förlorade jag en tusenlapp här om kvällen och dels så har jag den här gången lämnat lite mer pengar på mitt lönekonto så att jag förhoppningsvis slipper låna pengar från rullen innan nästa studiemedel kommer i slutet av februari. Edit 2: Hur jag ska kunna leva på 7k i månaden vet jag inte riktigt. Men om jag slutar slösa pengar borde det funka... sen kan man ju ta ut pengar från rullen och köpa något vettigt. Men det är inte att slösa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Det är svårt. Ibland får man väl acceptera att det bara är att betala så att säga. Men när man några gånger i rad fått betala med bra händer så börjar man undra om man spelar sina bra händer för hårt. Ja, tror att du har rätt där. Man får nog hålla sig någonstans i mitten av alla lösningar. QQ kan vara svår ibland. Ofta när nån 3/4-betar på låga nivåer är man ju som sagt slagen eller IBLAND i ett 50-50 läge. Så det skulle nog inte vara fel om man klarade av att lägga QQ i vissa tillfällen, eftersom det är stor chans att man är slagen, och då ligger man riktigt risigt till. Dom sista 20 gångerna den situationen uppstått för mig har jag alltid varit uppe mot AA/KK. EN gång var jag uppe mot AK när pengarna åkte in. Jag menar alltså dom gånger man känner på sig att fi nog sitter med AA/KK, inte varje gång nån 3-betat. Men jag tror man måste ta det gång för gång, och känna om det är läge att pusha all-in, se en flop, eller kanske lägga sig. Kul att du börjat snegla på 2.5/5 på svs Det är rätt roligt spel där, och bra blandning mellan bra/dåliga spelare. Det skadar ju inte att spela 1 bord, och testa nivån. Om man är på rätt humör och kan spela solid poker, och inte gör det en gång då man förlorat och vill skotta hehe. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Ja, tror att du har rätt där. Man får nog hålla sig någonstans i mitten av alla lösningar. Ja. QQ kan vara svår ibland. Ofta när nån 3/4-betar på låga nivåer är man ju som sagt slagen eller IBLAND i ett 50-50 läge. Ja. Eller om jag trebettat och Fi dubblar mig från tex 30 till 60 innan floppen. Så det skulle nog inte vara fel om man klarade av att lägga QQ i vissa tillfällen, eftersom det är stor chans att man är slagen, och då ligger man riktigt risigt till. Dom sista 20 gångerna den situationen uppstått för mig har jag alltid varit uppe mot AA/KK. EN gång var jag uppe mot AK när pengarna åkte in. Jag menar alltså dom gånger man känner på sig att fi nog sitter med AA/KK, inte varje gång nån 3-betat. Ok. Men jag tror man måste ta det gång för gång, och känna om det är läge att pusha all-in, se en flop, eller kanske lägga sig. Exakt. Om jag trebettat med QQ till 30:- och Fi dubblar mig till 60:- innan floppen kan det vara läge att se floppen och sen kanske lägga sig om Fi öser på. Men det beror som sagt hela tiden på hur man själv spelar och hur Fi spelar. Men man vill ju in riskeras att köras över därför kan det vara läge att gå ganska långt med QQ mot en del spelare. Kul att du börjat snegla på 2.5/5 på svs Det är rätt roligt spel där, och bra blandning mellan bra/dåliga spelare. Låter perfekt. Det är riktigt kul om man spela jämnt mot bra spelare och kanske tom få ute lite värde av de samtidigt som de finns en rad fiskar som donerar så det står härliga till. Men som du vet så söker jag aktivt efter fisk och har inga illusioner att jag ska kunna göra några större pengar på folk som gör pengar på poker. Det skadar ju inte att spela 1 bord, och testa nivån. Om man är på rätt humör och kan spela solid poker, Mm, men jag ska försöka att hålla hårt på mina BR-regler. Tror det är oerhört viktigt för att man ska kunna kombinera vinnande poker med att må bra mentalt. Så jag vill ha upp rullen i 50k asap! och inte gör det en gång då man förlorat och vill skotta hehe. Känns som jag "vuxit" ifrån skottandet helt och hållet. Funderar inte ens på att skotta och blir inte sugen på att skotta när det går dåligt. Det känns bra och jag strävar efter att hålla kvar den mognaden i mitt spel. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Onsdagens spel: Paus. Hungrig och äter men blir inte mätt. Då blir det ingen grind när man inte har koll på maten. Bör nog börja äta frukost... Imorgon har jag mycket skolarbete att göra men till helgen lär det bli en hel del poker iaf. Två saker att glädja mig åt och mysa åt ikväll: 1. Jag klarade en svår skrivning! Kom nog på den övre resultathalvan i klassen. 2. Jag är "rikare" än jag någonsin varit. Mina mörker funderingar som jag störts av de sista veckorna finns inte här ikväll. Så jag ska bara må gott Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Ja. Eller om jag trebettat och Fi dubblar mig från tex 30 till 60 innan floppen. Jo precis, faktiskt är man ju oftast slagen. Det gäller nog både mot fisk eller reg. Man får tänka på hur han spelat innan såklart. Exakt. Om jag trebettat med QQ till 30:- och Fi dubblar mig till 60:- innan floppen kan det vara läge att se floppen och sen kanske lägga sig om Fi öser på. Men det beror som sagt hela tiden på hur man själv spelar och hur Fi spelar. Men man vill ju in riskeras att köras över därför kan det vara läge att gå ganska långt med QQ mot en del spelare. Det farliga om fi hunnit 4-beta till 60 är att man lagt in mycket pengar i potten redan, och det blir riktigt dyrt innan man fått reda på om han har AA/KK. Så med QQ kan det ju vara bra att bara syna en raise preflop ibland. Mm, men jag ska försöka att hålla hårt på mina BR-regler. Tror det är oerhört viktigt för att man ska kunna kombinera vinnande poker med att må bra mentalt. Så jag vill ha upp rullen i 50k asap! Ja kör på det. Tycker det är starkt om man klarar att hålla dom regler man satt upp, så se till att hålla dom! Känns som jag "vuxit" ifrån skottandet helt och hållet. Funderar inte ens på att skotta och blir inte sugen på att skotta när det går dåligt. Det känns bra och jag strävar efter att hålla kvar den mognaden i mitt spel. Låter bra. Det är nog ett tecken på att man börjar få ordentlig förståelse för spelet. Skönt att klara skrivning och bara må lite gott ibland! Såna dagar ska man ta vara på för ofta är det ju tvärt om Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts