shuvit Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Hej. ex från idag spel nl he 20 cent Jag sitter med 20 euro på Knappen. Pliring i första position minhöjer till 40 cent( pliring är en medioker spelare som är nått mellanting av lös och tight och spelar lite konstigt ibland, förlorar inte så ofta stora potter men kan inte kalla honom för bra direkt) Det läggs fram till mej och jag tänker att han bör va för bra för att spela en monsterhand på det sättet utan han sitter troligen på ett lägre pocket par eller en suited connector, ev ett mediokert ess eller bara två klädda kort som Qj så jag anser mej leda över det mesta han kan hålla på och vill helst inte att han ska få ett billigt sett eller att han ska bluffa om det kommer ett överkort till mina knecktar så jag höjer till 1.80, han synar rätt snabbt. Floppen kommer 778 två spader han satsar 87 cent i potten på 3.80, eftersom han kan spela konstigt så känner jag att han nu kan sitta på lite vad som, en 7:a eller 8:a ett färg eller steg drag ett lägre par än mitt eller kanske ett högre slowspelat även om det känns konstigt att spela AA KK eller QQ på det sätter före floppen. Jag väljer att syna eftersom en höjning från mej kan leda till en återhöjning med både en triss par i 10, par i kungar AQ i färg eller nån annan drag hand. så jag vill se vad turnen ger och vad han gör där, turnen kommer. En blank 5:a han satsar 1.53 i potten på 5.50, jag känner ungefär likadant, han kan ha vad som helst men han spelar en monsterhand väldigt dåligt om det är vad han har så jag väljer att syna, jag kan ju ha tur att få en kneckt om han drar på lite större på riven, iof så kan en kneckt också kompletera ett stegdrag. river kommer en blank dam och han satsar 2.50. känns forfarande som jag kan va upp emot ett lägre pocket par, par i 8:a eller ett missat färgdrag likväl som att han kan ha träffat damen eller möjligen sitta på KK eller AA. Jag synar. Ja vad säger ni? Citera
cobb89 Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Jag tror faktiskt inte att nån orkar läsa allt det där Citera
ProToss Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Sitter du mellan höga par bör du folda, så länge du inte har AA. Citera
frekje Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Sitter du mellan höga par bör du folda, så länge du inte har AA. =) Citera
Weedobooty Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Du får be din fröken eller magister att hjälpa dig lite. Citera
shuvit Postad 26 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2008 jävla lustigkurrar, va faan skriver ni i tråden när ni inte känner för o svara. testa nått komediforum, tex jagskrattaråtmejsjalvforum.com Citera
Supertequila Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Internet Explorer: Your search - jagskrattaråtmejsjalvforum.com - did not match any documents. Suggestions: Make sure all words are spelled correctly. Try different keywords. Try more general keywords. Citera
lappen Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Postningsregler för Handanalys 1) Inga resultat. Klipp alltid bort resultatsdelen av din post och berätta heller inte om utgången av handen förren diskussionen haft sin gång. Orsaken till det är tvåfaldig, dels är det väldigt svårt att inte låta sitt tänkande färgas av utgången om man känner till den och dels är det för att undvika poster om fyrtal vs fyrtal, bad beats och annat trist. Notera att all information som följer det sista viktiga beslutet ska bort. Exempelvis turn- och riverkort när man blir all-in på floppen. 2) Posta bara händer som du tycker innehåller beslut du är tveksam över. Undvik att posta händer som du tror spelet är mer eller mindre självklart i, det är inte intressant för någon. 3) Skriv en informativ rubrik. Rubriken ska alltid inledas med speltypen och sedan en beskrivning av problematiken. Följande förkortningar gäller: FLT - fixlimit texas; NLT - nolimit texas; PLO - potlimit omaha; 7CS - seven card stud; 2-7-3 - tripple draw lowball. En "8" efter speltypen anger att spelet är "high-low, eight or better". Vidare så anger man Trn för flerbordsturnering och SnG för Sit'n'Go samt HU för Heads Up eller SH för Shorthanded. 4) Posta en tydlig handbeskrivning. Det här innebär att du ska skära bort felmeddelanden och annat som inte har med handen att göra för att det ska bli så lättläst som möjligt. Ett förslag är att använda en handkonverterare. 5) Skriv ned vad du tänker. Det här är väldigt viktigt för att du ska kunna få hjälp på ett så bra sätt som möjligt eftersom det snabbt exponerar feltänk. 6) Ta med all relevant information. Om en spelare tidigare varit superlös och synat all-in med ett dåligt par så behöver vi veta det, diskussion blir sällan särskilt bra när deltagarna talar om olika saker. 7) En hand per post. 8) Övriga händer hör hemma i Pokerresultat. Om du följer dom här reglerna så får du mer informativa svar Citera
strater Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 nog för att dryghet är rätt vanligt förekommande, men någon som faktiskt läser allt det där istället för att klaga är ju rätt dum i huve... Citera
minucci Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Om hälften av alla som postar en HH lägger ner lika mycket kärlek i sina inlägg som OP har gjort så hade pf kunnat bli riktigt bra. För många tomtar som ska vara så jävla fyndiga i varje tråd som skapas. Citera
Supertequila Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Man får ju ha lite humor om man särskriver så det blir så här roligt. Citera
Tottyville Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Postad 27 Augusti , 2008 Om hälften av alla som postar en HH lägger ner lika mycket kärlek i sina inlägg som OP har gjort så hade pf kunnat bli riktigt bra. För många tomtar som ska vara så jävla fyndiga i varje tråd som skapas. Ja, agreed till fullo. Men håller även med ST.. Man får ju ha lite humor om man särskriver så det blir så här roligt. Hur höga är egentligen paren TS sitter mellan? Citera
Applefish Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Postad 27 Augusti , 2008 Sitter du mellan höga par bör du folda, så länge du inte har AA. hahahahahaahahahahahahahah aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv Citera
shuvit Postad 27 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2008 Humor i all ära! baka gärna in en stor jävla klase humor i svaret, det uppskattas så länge du också har nått vettigt att tillföra på samma gång. Jag tror faktiskt inte att nån orkar läsa allt det där Har också redigerat inlägget eftersom jag inte hade läst o följt reglerna, men i övrigt så blir en handanalys tämligen värdelös om man bara skriver vad man hade för kort och vilka som kommer upp utan att ge någon info om spelarna och vad man tänkte när man spelade. my opinion iaf. Citera
bananuz Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Postad 27 Augusti , 2008 Humor i all ära! baka gärna in en stor jävla klase humor i svaret, det uppskattas så länge du också har nått vettigt att tillföra på samma gång. Har också redigerat inlägget eftersom jag inte hade läst o följt reglerna, men i övrigt så blir en handanalys tämligen värdelös om man bara skriver vad man hade för kort och vilka som kommer upp utan att ge någon info om spelarna och vad man tänkte när man spelade. my opinion iaf. Du har rätt i att det blir bra mkt intressantare när man lägger in reads och vad man har för uppfattninga om spelarna etc, men händerna blir väldigt svårgenomträngliga när de beskrivs i löpande text... Citera
Recommended Posts