Gå till innehåll

SnG-Spelare Goes CG (Micro)


Bubblan

Recommended Posts

Han kan givetvis inte veta att han är uppe mot AK. Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att hans spel är bra för att han ibland har odds att syna. Jag skulle gissa att Fi är uppe mot ett överpar tillräckligt ofta här för att hans syn ska vara ganska kraftigt EV-.

 

För övrigt känns det ganska kasst att inte dega när chiptvåan sitter på 9BB om han nu ens ska spela handen. Alltid kul att syna sig själv in i heros bluff med T6o och inse att man ligger långt efter.

 

Hehe, jag är väl lite inne på ditt resonemang. I det här läget på bubblan är AK en av dom sämre händerna jag ställer med mot CL efter att han har öppnat då jag ligger en bra bit före trean. Oftare har jag JJ-AA. Eftersom han har committat så pass mycket får man syn ganska ofta och då vill jag ha en hand som står sej bra emot hans tänkbara handrange. Han kan å andra sidan inte veta att jag är en tänkande spelare utan tror väl att jag är en random fisk som ställer med ett mycket bredare spektrum av händer. Mot shortstacken hade jag ställt med ett bredare spektrum av händer. Tycker också att det är dåligt av honom att höja till 3xBB om han inte kan vika för omslag. Då är det mycket bättre att trycka själv direkt. Hade jag vunnit den hade CL blivit chipmongo och jag hade ställt den jäveln all in åtminstone kommande två varv för att mest troligt steala ner honom till en ministack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I min bok är det en läggning från Fi. Att han är CL på bubblan och riskerar en majoritet av sin stack genom att syna omslag med 86s känns dumt. Han måste inväga att han troligen hamnar utanför pengarna vid torsk i den potten.

 

Som tidigare sagts så visst är det EV+ OM han vet att HERO sitter med AK eller andra överkort men det kan han ju omöjligt veta och därför tycker jag synen är slaskig så det sjunger om det under rådande omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min bok är det en läggning från Fi. Att han är CL på bubblan och riskerar en majoritet av sin stack genom att syna omslag med 86s känns dumt. Han måste inväga att han troligen hamnar utanför pengarna vid torsk i den potten.

 

Som tidigare sagts så visst är det EV+ OM han vet att HERO sitter med AK eller andra överkort men det kan han ju omöjligt veta och därför tycker jag synen är slaskig så det sjunger om det under rådande omständigheter.

 

Mjo. För min egen del känns det som fold eller ställ i det här läget. Syn är rätt dumt, där hade jag nog fläskat in allt på den floppen och torskat i alla fall. Folden hade jag kunnat hitta där och gör det ibland i dom här lägena, hade chiptrean haft lite mindre chips hade folden legat betydligt närmare. Just nu var dock Fi:s raise en bluff och jag tycker att han borde ha kunnat vika.

Dock är Fi:s syn mycket bättre imo än folk som synar helt ocommittade med typ A2 på bubblan, dom gör mej betydligt mer irriterad när jag torskar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens grind hade två ansikten. Först den delen då min korttorka var enorm och varje gång jag fick något synade nån ouppmärksam jävel med en "skithand" och drog ut mej. Jag kokade inombords förstås, och en del fick höra vad jag tyckte om dom :D Men det var inte mycket att göra annat än att bita ihop och hoppas på att det skulle vända. Sen kom den delen då jag fortfarande hade korttorka och varje gång jag fick något synade nån ouppmärksam jävel med en "skithand" och min hand fick stå. Jag slutade kvällen på +$48 till slut efter 12 spelade. Borde ha vart mer imo, men man ska aldrig vara besviken när man har gått plus. Avslutade med placeringarna 1, 2, 2, 1. Fortfarande håller min HU-svacka i sej och även fast jag nästan alltid har mest marker då jag hamnar HU så lyckas jag alltid torska på suckout+coinflip eller set up+coinflip... Typ :D Men just ikväll lyckades jag ändå vinna 3/6 HU, borde ha vart någon till men man kan ju inte styra över allt som händer.

 

Här är lite händer från kvällen.

 

Hand 1:

Här har vi en sån där ouppmärksam jävel som synar lite väl löst. Han måste skämta om han tror att han leder. Otroligt nog var den här handen från första delen av grinden, den enda som höll.

 

Dealer: Hero posts Small Blind 100

Dealer: WerIschDeChef posts Big Blind 200

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards Qh Qd

Dealer: hybo folds

Dealer: tiger9 folds

Dealer: cipo7819 folds

Dealer: Hero raises to 1,580

Dealer: WerIschDeChef calls 1,380

Dealer: Dealing Flop

4h Js Qs

Hero: wp

Dealer: Dealing Turn

4h Js Qs 2d

Dealer: Dealing River

4h Js Qs 2d 3d

Dealer: Hero shows Three of a kind

Qh Qd

Dealer: WerIschDeChef shows High Card

7c Ad

Dealer: Hero wins with Three of a kind

4h Js Qd Qh Qs 3,160

Dealer: Hero wins with Three of a kind

4h Js Qd Qh Qs 3,160

 

Hand 2 :

Dåligt spelat av mej, dåligt tajmad bluff mot en tomte som inte kan släppa en dålig hand. Onödigt hårt spelat av mej och onödiga, dumdristiga syner av Fi med så låga blinds.

 

Dealer: PSR545200002 posts Small Blind 10

Dealer: Hero posts Big Blind 20

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards 9d As

Dealer: zzbort3 folds

Dealer: forging folds

Dealer: Ceddi82 calls 20

Dealer: henry14zz folds

Dealer: PSR545200002 calls 10

Dealer: Hero raises to 80

Dealer: Ceddi82 folds

Dealer: PSR545200002 calls 60

Dealer: Dealing Flop

Ks 4c Td

Dealer: PSR545200002 bets 40

Dealer: Hero calls 40

Dealer: Dealing Turn

Ks 4c Td 7h

Dealer: PSR545200002 bets 40

Dealer: Hero raises to 190

Dealer: PSR545200002 calls 150

Dealer: Dealing River

Ks 4c Td 7h 7d

Dealer: PSR545200002 bets 100

Dealer: Hero raises to 400

Dealer: PSR545200002 calls 300

Dealer: PSR545200002 shows Two Pair

Tc 5h

Dealer: Hero shows One Pair

9d As

Dealer: PSR545200002 wins with Two Pair

7d 7h Td Tc Ks 1,440

Dealer: PSR545200002 wins with Two Pair

7d 7h Td Tc Ks 1,440

 

Hand 3:

Här var det nära att datorn åkte ut genom fönstret när turn landade, lyckligtvis fick jag en fin river och en stack som bäddade för HU. Kanske var en marginell syn preflop, men med tanke på hur bra betalt jag fick när jag fick det set jag letade så var det en bra syn.

 

Dealer: Hero posts Small Blind 20

Dealer: alex615 posts Big Blind 40

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards 5h 5c

Dealer: TTR80726032 folds

Dealer: Gus337 folds

Dealer: HAMILTON2008 raises to 160

Dealer: Hero calls 140

Dealer: alex615 calls 120

Dealer: Dealing Flop

5s 4h 9s

Dealer: Hero checks

Dealer: alex615 checks

Dealer: HAMILTON2008 bets 2,360

Dealer: Hero goes All-in 1,270

Dealer: alex615 goes All-in 1,100

Dealer: Dealing Turn

5s 4h 9s 6s

Dealer: Dealing River

5s 4h 9s 6s 6h

Dealer: Hero shows Full house

5h 5c

Dealer: alex615 shows Flush

Js Qs

Dealer: HAMILTON2008 shows Two Pair

Ad Ah

Dealer: HAMILTON2008 wins with Two Pair

6h 6s 9s Ad Ah 1,090

Dealer: HAMILTON2008 wins with Two Pair

6h 6s 9s Ad Ah 1,090

Dealer: 1,090 returned to HAMILTON2008

Dealer: 1,090 returned to HAMILTON2008

Dealer: Hero wins with Full house

5h 5s 5c 6h 6s 4,120

Dealer: Hero wins with Full house

5h 5s 5c 6h 6s 4,120

Dealer: alex615 has finished tournament in 5. place

 

Hand 4:

Här är det min motståndare som spelar bländande och verkligen ser till att få betalt...

 

Dealer: MashaxLiyft posts Small Blind 200

Dealer: Hero posts Big Blind 400

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards 8s Jc

Dealer: MashaxLiyft calls 200

Dealer: Hero checks

Dealer: Dealing Flop

2s 7d Ac

Dealer: MashaxLiyft checks

Dealer: Hero checks

Dealer: Dealing Turn

2s 7d Ac 2d

Dealer: MashaxLiyft checks

Dealer: Hero checks

Dealer: Dealing River

2s 7d Ac 2d 6h

Dealer: MashaxLiyft checks

Dealer: Hero checks

Dealer: MashaxLiyft shows Full house

As Ah

Dealer: MashaxLiyft wins with Full house

2d 2s Ah As Ac 800

Dealer: MashaxLiyft wins with Full house

2d 2s Ah As Ac 800

Hero: lol wp

 

Hand 5:

Jag kan inte förstå att folk inte inser att dom är slagna i såna här situationer. I hans sits hade jag foldat innan det blev min tur...

 

Dealer: Braierfranz posts Small Blind 30

Dealer: PokerMarcuZ posts Big Blind 60

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards Kc Kd

Dealer: dfallen raises to 120

Dealer: jaks11 folds

Dealer: Hero raises to 450

Dealer: Braierfranz raises to 1,740

Dealer: PokerMarcuZ folds

Dealer: dfallen folds

Dealer: Hero goes All-in 1,100

Dealer: Dealing Flop

2h 8h Qc

Dealer: Dealing Turn

2h 8h Qc 5s

Dealer: Dealing River

2h 8h Qc 5s 4c

Dealer: Hero shows One Pair

Kc Kd

Dealer: Braierfranz shows One Pair

As Qs

Dealer: Braierfranz wins with One Pair

5s 8h Qs Qc As 190

Dealer: Braierfranz wins with One Pair

5s 8h Qs Qc As 190

Dealer: 190 returned to Braierfranz

Dealer: 190 returned to Braierfranz

Dealer: Hero wins with One Pair

5s 8h Qc Kd Kc 3,280

Dealer: Hero wins with One Pair

5s 8h Qc Kd Kc 3,280

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här är kul. Fi är beviset på att mänsklig dumhet är oändlig.

 

Dealer: onatoper posts Small Blind 10

Dealer: JAM767 posts Big Blind 20

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards Ks Kd

Dealer: mouritzen folds

Dealer: Jorge144 calls 20

Dealer: Hero raises to 100

Dealer: RusselCrowe folds

Dealer: onatoper folds

Dealer: JAM767 calls 80

Dealer: Jorge144 calls 80

Dealer: Dealing Flop

3s 7s 4d

Dealer: JAM767 checks

Dealer: Jorge144 bets 310

Dealer: Hero raises to 1,240

Dealer: JAM767 folds

Dealer: Jorge144 calls 930

Dealer: Dealing Turn

3s 7s 4d Ah

Dealer: Jorge144 bets 160

Dealer: Hero calls 160

Dealer: Dealing River

3s 7s 4d Ah 2d

Hero: omfg

Dealer: Jorge144 shows Straight

5d 4s

Dealer: Hero shows One Pair

Ks Kd

Dealer: Jorge144 wins with Straight

Ah 2d 3s 4d 5d 3,110

Dealer: Jorge144 wins with Straight

Ah 2d 3s 4d 5d 3,110

 

Senare i samma SnG och samma motståndare möter jag samma hand med min KK och får en liten hämnd. Men vilken jävla idiot Fi är. Helt sanslöst. Han var CL efter första suckouten och roffade åt sej ännu mer. Sen åkte han ut på några totalt idiotiska spel. Ren komedi att skåda :D

 

Dealer: Hero posts Small Blind 30

Dealer: onatoper posts Big Blind 60

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards Kh Kd

Dealer: JAM767 calls 60

Dealer: mouritzen calls 60

Dealer: Jorge144 calls 60

Dealer: Hero raises to 510

Dealer: onatoper folds

Dealer: JAM767 folds

Dealer: mouritzen folds

Dealer: Jorge144 calls 450

Dealer: Dealing Flop

8s 9h Ks

Dealer: Dealing Turn

8s 9h Ks 7c

Dealer: Dealing River

8s 9h Ks 7c 3c

Hero: phew

Dealer: Hero shows Three of a kind

Kh Kd

Dealer: Jorge144 shows High Card

5s 4d

Dealer: Hero wins with Three of a kind

8s 9h Kd Kh Ks 1,200

Dealer: Hero wins with Three of a kind

8s 9h Kd Kh Ks 1,200

 

Lyckades sen med konststycket att ta mej tillbaka och bli CL med 8400 vs 600 i HU torska alla all ins och sluta tvåa. Det är helt sjukt vilken förbannelse som vilar över mej när det gäller HU denna månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir lätt frustrerad efter 15 SnGs utan en bra starthand och utan att ens träffa ett toppar. Inte lätt att vinna då man bara kan vinna på bluff. Men vad i HELVETE sysslar Fi med här? FYfan såna jävla idioter det finns. Bottenpar, så jävla värdelöst.

 

Dealer: Hero posts Small Blind 20

Dealer: Jotho posts Big Blind 40

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards Ks Ts

Dealer: After this hand Blinds will be 30/60.

Dealer: After this hand Blinds will be 30/60.

Dealer: TheYid08 calls 40

Dealer: oxygen76 folds

Dealer: Hero raises to 160

Dealer: Jotho folds

Dealer: TheYid08 calls 120

Dealer: Dealing Flop

6s 3d 5c

Dealer: Hero checks

Dealer: TheYid08 bets 160

Dealer: Hero raises to 1,140

Dealer: TheYid08 calls 980

Dealer: Dealing Turn

6s 3d 5c Jc

Dealer: Dealing River

6s 3d 5c Jc 4s

Dealer: TheYid08 shows One Pair

3s Qs

Dealer: Hero shows High Card

Ks Ts

Dealer: TheYid08 wins with One Pair

3d 3s 6s Jc Qs 2,640

Dealer: TheYid08 wins with One Pair

3d 3s 6s Jc Qs 2,640

Dealer: Hero has finished tournament in 4. place

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bara inte. Det här var den 8e bubblingen i rad på samma sätt. Har dock tidigare många gånger åkt på 2-3 såna här innan jag har åkt ut. Nu hade jag så liten stack att jag inte ens tålde en. Helt sinnessjuk morgon så här långt. Har bara mött idioter utan någon som helst läsförmåga och som bara träffar som fan hela tiden.

 

Dealer: Lou Zingett posts Small Blind 200

Dealer: efrykberg posts Big Blind 400

Dealer: Dealing cards

Hero: Your cards Tc Ah

efrykberg: lol

Dealer: Hero raises to 1,620

Dealer: Lou Zingett folds

Dealer: efrykberg calls 1,220

Dealer: Dealing Flop

5d 2d Kc

Dealer: After this hand Blinds will be 300/600.

Dealer: After this hand Blinds will be 300/600.

Dealer: Dealing Turn

5d 2d Kc 2c

Dealer: Dealing River

5d 2d Kc 2c Jc

Dealer: efrykberg shows Flush

5c Ac

Dealer: Hero shows One Pair

Tc Ah

Dealer: efrykberg wins with Flush

2c 5c Jc Kc Ac 3,440

Dealer: efrykberg wins with Flush

2c 5c Jc Kc Ac 3,440

Dealer: Hero has finished tournament in 3. place

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvvägs genom månaden i antal spelade enligt mitt mål. Dagens usla resultat där idioterna suger ut hela tiden och korttorkan är enorm har jag bara kommit ITM 2/13 och det var andraplatser där jag blev svårt utdragen i HU i båda.

Fan vad jag hatar downswings. Har hållt i sej en månad nu.

Så här ser det ut så här långt i september i alla fall.

 

Spelade: 76 (74 x $10+1, 2 x $5+0,50)

 

Placeringar:

 

1. 12 st

2. 23 st

3. 17 st

4. 13 st

5. 7 st

6. 4 st

 

Omsatt: $825

 

Resultat: +$75

 

ROI: ~9%

 

Jag skäms, inte mycket att göra dagar som idag dock. Är väl bara en pott jag har gett lite till skänks idag och det är bluffen ovan där motståndaren gör en idiotsyn med bottenpar och hans hand håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs gärna min text innan du frågar.

Som jag skrev var jag frustrerad. Hade inte träffat något på hela dagen och visste att han var svag. Hans syn är 100 gånger sämre än min all in.

 

Han synar din raise preflop och träffar på en låg bräda i en lowlimitSnG och du tror att du kan bluffa bort han? Hans syn är kanske inte EV+ i längden men att den skulle vara 100ggr sämre än din kassa push köper jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han synar din raise preflop och träffar på en låg bräda i en lowlimitSnG och du tror att du kan bluffa bort han? Hans syn är kanske inte EV+ i längden men att den skulle vara 100ggr sämre än din kassa push köper jag inte...

 

Naturligtvis är det inte ett spel jag är stolt över eller brukar göra. Gör det bara under tilt och jag tiltar i princip aldrig spelmässigt. Naturligtvis ska han lägga den handen i alla fall så länge han inte är helt efterbliven. Så dåliga brukar inte ens spelarna i $10+1 SnG vara, dom brukar vara ganska bra på att vika när dom har såhär dåliga händer och "uppenbart" är slagna. I det här läget har jag set eller överpar 99% av gångerna. Jag älskar när spelare tror att dom är Gus Hansen och "sätter en" på AK i såna här potter och så tar man hela deras stack för att dom ska spela Allan. Nu hade han rätt att jag hade överkort men det var en ren turgissning. Kolla bara min KK mot 54 några poster upp, ganska likvärdigt spel eller hur?

Har du aldrig sett överpar till exempel? Jaja, du kan ju fortsätta att syna folks pushar med bottenar och medioker kicker. Om ett år kan du rapportera ditt resultat av det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte med i den handen...

 

Hade han varit en mer rutinerad spelare hade han såklart vikt preflop. Nu blir han insyltad i något han kanske inte vill men orkar inte vika.

 

Du kan väl checkraisa AI med två överkort i ett år och rapportera i din dagbok hur det går...

 

Jag skrev just att jag inte gör så särskilt ofta. Jag har överpar eller set 99% av gångerna jag gör så. Nu hade min stack smält bort efter raise med bra kort, syn av en till två och vik på floppen i 10-12 SnGs i rad, var less och tiltad. Men det är garanterat bättre EV med checkraise AI med två överkort än syn med bottenpar i såna här potter. Då finns det ju chans att motståndaren lägger sej, men synar man all in med bottenpar kommer man att ligga under i dom allra felsta fall och dra ut väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det väljer att spela Q3, varför skulle det vika vid träff? Det är ju inget proffs du spelar mot och om du gjorde det skulle du ju knappast vara vinnande. Jag tycker din bluff suger mot den här sortens motståndare.

 

För övrigt, har jag fattat dig korrekt att du tycker han ska lägga sig för du spelar så där när du har t ex set? Varför vill du att någon ska kasta sig när du har set? Man brukar vinna med den handen och vill väl ha lite extra chips...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det väljer att spela Q3, varför skulle det vika vid träff? Det är ju inget proffs du spelar mot och om du gjorde det skulle du ju knappast vara vinnande. Jag tycker din bluff suger mot den här sortens motståndare.

 

För övrigt, har jag fattat dig korrekt att du tycker han ska lägga sig för du spelar så där när du har t ex set? Varför vill du att någon ska kasta sig när du har set? Man brukar vinna med den handen och vill väl ha lite extra chips...?

 

Dom brukar sällan spela Q3, det är bara ett fåtal idioter som gör det efter höjningar. Sen verkar du ha svårt att förstå det även fast jag har skrivit det flera gånger att det var ett TILTMOVE! Men hans syn är fortfarande idiotisk. Fullkomligt. Du verkar underskatta läggningsförmågan hos $10-spelare, inte ens där brukar dom gå hela vägen med bottenpar mot hårt motstånd då hade det ju gått att få betalt varje gång man har en hand och så lätt är det inte. Dom brukar snarare vara lite för vektighta, och det mer och mer ju längre turneringarna håller på. Jag har en ROI på mellan 20-30% till och med $30 nivån på SnG (utan bonus), så jag har nog ett ganska väl fungerande spel.

Ja, den handen han har ska han lägga i 99,9% av fallen då det är ren idioti att syna en all in på låga blinds med bottenpar. Jag vill inte att dom ska lägga sej när jag har set men gärna överspela ett toppar eller så som dom i princip alltid gör. Bottenpar får dom gärna syna med, men få är såpass dumma. Är det en dragig bräda och jag har set kan jag gärna ta att dom lägger för check raise all in för då vinner jag en del chips utan risk för utdragning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt, har jag fattat dig korrekt att du tycker han ska lägga sig för du spelar så där när du har t ex set? Varför vill du att någon ska kasta sig när du har set? Man brukar vinna med den handen och vill väl ha lite extra chips...?

 

Han ska lägga sej för att hans hand är snudd på totalt värdelös och slår bara en ren bluff. Det är sällan man möter en ren bluff så tidigt in i en turnering från en spelare som har höjt pre flop och sen check raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han ska lägga sej för att hans hand är snudd på totalt värdelös och slår bara en ren bluff. Det är sällan man möter en ren bluff så tidigt in i en turnering från en spelare som har höjt pre flop och sen check raisar.

 

Han ska lägga sig PREFLOP, nu när han har börjat krångla får han stå sitt kast. Finns väl otaliga spelare som biter sig kvar i potten med ett lågt pocketpar, jag tycker det är dålig poker att försöka bluffa dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah, tackar!

Lirar på iPoker nu, men cashade ut där igår och ska börja på Ongame så fort pengarna har kommit in på neteller :)

Var lirar du och vilka nivåer?

 

Lirar SnG på RedBet, kör 500st på varje nivå, har snart genomfört €5 nivån och halva €10 nivån, satsar på en nivå / månad..

 

Hittar min dagbok här: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/49116-donate_kid-lirar-sit-goes-och-mtts-15.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han ska lägga sig PREFLOP, nu när han har börjat krångla får han stå sitt kast. Finns väl otaliga spelare som biter sig kvar i potten med ett lågt pocketpar, jag tycker det är dålig poker att försöka bluffa dem.

 

Det också. Nu visste jag ju naturligtvis inte att han hade synat med den handen. Han verkade svag på floppen och jag var tiltad och trodde han hade överkort eftersom han synade pre och skulle sätta mej på överpar eller så när jag skickade. Felläsning och fel spelat av mej pga tilt. Det underliga är att när man är i balans så fungerar dessa moves men är man på tilt får man alltid syn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...