Gå till innehåll

rAilFISH stäng dagboken mods !


rAilFISH

Recommended Posts

Hand1: Din 3bet på floppen är väl för att få in pengarna, därför vill jag bara se syn på en blank turn som denna.

 

Hand3: Jag tror han har set på floppen relativt ofta så gillar din syn, på river synar jag mtp readen på flopp, tycker en Khög färg är för bra att lägga.

 

Mja , exakt..tror jag fkt har bäst hand på flopp även om han dubblar mig. På turn blir jag nästan mer säker när han pushar men finns i bakhuvudet rätt bra att han lika gärna kan ha en 7.a. Men orkar inte folda ändå..

 

I hand 2 så foldade jag fkt i ren tilt. Att folda K hög färg är inte direkt min grej men var brutalt tiltad. Kan ha varit rätt , men är ändå en cp fold känns det som.

 

Hand2: Jag 3bettar floppen för att få in allt. Du har gutshot+färgdrag+överkort och ligger under mot set endast. Du har nog rätt fet FE oxå.

Som spelad checkraisar turn.

 

Yes , blev en checkraise turn. Gillar din linje dock , har många drag så jag tycker helt ok om att få in degen , nu minns jag inte hur djupa vi var dock. Och han foldar nog det mesta förutom set/överpocket troligtvis.

 

 

Spelade en liveturra 250 kr + 2 rebuys. Åkte på finalbordet , AQ push preflop mot A,9. Klart han träffar så som det går nu.

 

Blir grind nu hela kvällen , är back ett inköp för dagen så ska se till att få gröna siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 703
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett inköp ner för dagen är mer hittils , ner 1,1 k för dagen. Jag ska inte whina , jag ska bara inte det. Springer jävligt dåligt helt enkelt. 350 kr av dom är en KK mot AA allinpreflop , jag kan tyvärr inte folda KK preflop. Tycker jag spelar på stabilt och försöker gneta , men ibland så får man bara svåra beslut hela tiden och på ett eller annat sätt så har dom träffat nåt.

 

När jag springer dåligt så blir jag alltid mer synbenägen , försöker verkligen hålla ner det och tycker inte jag synar ner när jag anser mig vara slagen men antar att variansen har hunnit ikapp.

 

Jävligt tråkigt att det ska vara såhär speciellt med tanke på förra månaden , hade velat ha ett fint resultat i februari också , planen var ju att sakta men säkert gå upp till 2,5-5. Nu känns det typ som jag inte kan vinna en 300 krs pott ens.

 

Antar att det bara är att gneta på , får inte action på nåt och har jag halvmedioker träff så smäller det bara konstant med checkraises på floppar och turn. 450 kr + på över 11,5 k händer är brutalo.

 

Kan bjuda på ett läckert spel av fi , gillar verkligen hans push på turn..

 

***** Hand 944418260 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, February 12, 2009 11:41:22 PM

Britta Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Soulflyer (428.05)

Plats 2: Eskil3 (224.58)

Plats 3: HERO (489.60)

Plats 4: dtheman (476.21)

dtheman lägg LM 1.00

Soulflyer lägg SM 2.00

** Giv **

Soulflyer [N/A, N/A]

Eskil3 [N/A, N/A]

HERO [Kh, Es]

dtheman [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Eskil3 Höj till 6.00

HERO Höj till 25.00

dtheman Lägg

Soulflyer Lägg

Eskil3 Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [10k, Ks, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

Eskil3 Satsa 8.00

HERO Höj till 26.00

Eskil3 Syna 26.00

*** Turn(Board): *** : [10k, Ks, 2r, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

Eskil3 All-in 173.58

HERO Syna 173.58

*** River(Board): *** : [10k, Ks, 2r, Kk, 9s]

*** Showdown *** : Rake: 11.30 Totalpott: 440.86

Soulflyer Lägger mig Vinst: 0.00

Eskil3 [Dh, Kns] Stege med högsta kort kung Vinst: 440.86

 

Aja , ska gneta sönder nu några timmar. Lär ta paus i helgen , ska till Estocolmo och hoppas på fin utgång i detta downstreak mörker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja , rekordback inatt. Sickt tråkigt , åkte på KK mot AA för 3:dje gången inatt/igår , suckaa. Natten slutar 1300 kr -. Spelar mina normala stats och har kollat igenom PT , ligger 2200 kr - under mitt EV också enligt POKERev.

 

Tar en paus till måndag , minus för månaden. Rensar skallen med lite utgång i huvudstaden + annat. Poker sucks rätt hårt nu , eller så suger jag. För plussar man inte ens på en sån pissig nivå så får man fan funderingar. Kommer också ihåg att jag klagade över månadens start för ett par kompisar , jävla pajas jag är...

 

 

2/2 300 kr + 1 tim 30 min

3/2 600 kr + 1 tim 30 min

4/2 700 kr + 2 tim

5/2 900 kr + 3 tim

6/2 - 400 kr 1 tim 45 tim

7/2 -

8/2 - 100 kr 1 tim 30 min

9/2 - 700 kr 3 tim

10/2 - 450 kr 4 timmar

11/2 400 kr + 2 timmar

12/2 - 400 kr 3 timmar

13/2 - 1300 kr 4 timmar

 

totalt : 12 k händer 550 kr - :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja , rekordback inatt. Sickt tråkigt , åkte på KK mot AA för 3:dje gången inatt/igår , suckaa.

 

Det svänger som fan det där. Ibland åker jag på så många KK mot AA att jag seriöst börjar undra om jag ska börja lägga KK ibland före floppen. Och ibland händer det typ aldrig. Har inte mött AA med KK på hela året.

 

 

Natten slutar 1300 kr -. Spelar mina normala stats och har kollat igenom PT , ligger 2200 kr - under mitt EV också enligt POKERev.

 

Jag har backat närmare 10 inköp på 1-2 utan spela så speciellt jävla dåligt. Går korten emot en så en lite längre period så går det inte att vinna då. Spelar ingen roll hur bra man är. Världens bästa pokerspelare kan hamna sist i poker-vm om han har otur.

 

Det fina är att det vänder och bra spel lönar sig i längden så länge pokermarknaden är lukruativ. Min bedömning är att den fortfarande är det på den nivå vi befinner oss. Men om det är så för dig kan ju bara du bedömma.

 

Tar en paus till måndag , minus för månaden. Rensar skallen med lite utgång i huvudstaden + annat.

 

GL, HF, använd kondom 8-)

 

Poker sucks rätt hårt nu , eller så suger jag. För plussar man inte ens på en sån pissig nivå så får man fan funderingar.

 

Som sagt så kan man inte plussa hela tiden än bra man är. Pga att ibland har man otur. En kväll blev jag övertrissad tre gånger på floppen inom loppet av tjugo minuter. En annan kväll blev jag utdragen 5-10 gånger(har förträngt exakt hur många gånger det var) när jag var all-in före rivern mot full stackar som favorit.

 

När det går tungt brukar jag tigtha till mig lite. Snäppa upp tålamodet, kämpa hårdare och tänka mer. Då brukar det vända för mig.

 

 

Kommer också ihåg att jag klagade över månadens start för ett par kompisar , jävla pajas jag är...

 

Lätt hänt. Har själv börjat klaga när jag bara "gått lite plus" vissa dagar. Men man pressa sig själv att tänka ett steg längre då. Går man plus dåliga dagar ska man hålla käften! :)

 

2/2 300 kr + 1 tim 30 min

3/2 600 kr + 1 tim 30 min

4/2 700 kr + 2 tim

5/2 900 kr + 3 tim

6/2 - 400 kr 1 tim 45 tim

7/2 -

8/2 - 100 kr 1 tim 30 min

9/2 - 700 kr 3 tim

10/2 - 450 kr 4 timmar

11/2 400 kr + 2 timmar

12/2 - 400 kr 3 timmar

13/2 - 1300 kr 4 timmar

 

totalt : 12 k händer 550 kr - :ola:

 

En tröst i bedrövelsen är ju att du inte torskat stora summor de dagar du torskat och att du bara är marginellt minus för månaden. Att backa 3 inköp en dag är en del av livet som pokergrinder. Men backar man 10 inköp(har jag gjort för många år sedan) en dag så bör man fundera på vad i helvete man sysslar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va patetisk man känner sig efter att ha läs whineinläggen några dagar efter , ska sluta whina förfan , its a promisee.

 

Bra utgång igår i Sthlm , har dock fått blåsor på fötterna. Gå runt i ett par Converse på vintern är osmart nog , men att till och med sova med dom på är ännu osmartare. Aja , kul fredag iallfall..lyckades till och med få ett jobb erbjudande av en grogg glad manager. Gillade tydligen min inställning till arbete , vettefan vad jag fumlade ur mig :-) . Kan ha ljugit om att jag byggt broar i Polen för 12,50 per timma och att det var det bästa jag gjort i livet typ....

 

En polare "festade" tydligen Fredde Ljungberg igår , det enda han hade att säga var att Ljungan var bög :lol:. Någon som trott annat liksom..kom med lite nyheter ffs.

 

Blir antagligen grind sen. Det kommer gå bra , ta mig på orden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat än 1,5 k händer iallfall , hittade ett plus på cirka 1 k vilket är grymt skönt med tanke på hur det sett ut tidigare. Fick inte många svåra beslut under kvällen dock har jag några händer som jag tycker jag spelade tveksamt , lägger upp dom imorn.

 

Varit en del swings i stugan , kompisen som grindar Omaha på 1/2 och 2,5-5 har svängt totalt 10 k under natten..:ola: Rätt sick på den nivån iallfall , hitta ett plus på 7 lax till slut varav han plussade 9 k på 2,5-5 på en timma , Omaha är ju ett sjukt spel men motståndarna är sjukare. En av oss rullar bra iallfall..:oops:

 

Aja , plus för månaden nu , tjohej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hans aggressiva spelstil och de motståndet som bjuds hos omahan på Svs så förstår jag de där svingarna. :)

 

Mja , 9 k + på cirka 1 timma på 2,5-5 är pretty siick ändå. Han är sjukt duktig så hoppas det rullar på för han.

 

Laddning inför Milano derbyt ikväll...Inter kommer vinna med 3-0...easy game !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare "festade" tydligen Fredde Ljungberg igår , det enda han hade att säga var att Ljungan var bög :lol:. Någon som trott annat liksom..kom med lite nyheter ffs.

 

Påminner om när Hermann Hreidarsson ville spöa Ljungberg under en landskamp häromsistens. Anledningen var ju att han tyckte Ljungberg var bögig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner om när Hermann Hreidarsson ville spöa Ljungberg under en landskamp häromsistens. Anledningen var ju att han tyckte Ljungberg var bögig...

 

haha machoo Hermann !

 

 

 

Spelat 1 timma och 30 min , slutade på 450 kr + drygt , kunde varit mer men droppade nån halvstor pott med färdig färg på flopp mot set. Givetvis parar sig brädan på river.

 

 

Hur spelar ni oftast tillbaka här när fi dubblar er? Standard är ju att reraisa igen men oftast betalar dom bra av med enbart ett J om turn är hyffsat blank. Vad är ett bra bet på river?

 

***** Hand 947383608 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, February 16, 2009 9:43:03 AM

Britta 69 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: Fiskbert (437.14)

Plats 5: HERO (431.53)

Plats 2: omonia (345.88)

Plats 4: Roled (232.73)

Plats 1: MP12 (397.19)

omonia lägg LM 1.00

Fiskbert lägg SM 2.00

** Giv **

Fiskbert [N/A, N/A]

HERO [Ds, Dh]

omonia [N/A, N/A]

Roled [N/A, N/A]

MP12 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Roled Lägg

HERO Höj till 8.00

MP12 Syna 8.00

omonia Lägg

Fiskbert Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 5h, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

Fiskbert Passa

HERO Satsa 18.75

MP12 Höj till 37.50

Fiskbert Lägg

HERO Syna 37.50

*** Turn(Board): *** : [Knk, 5h, 4h, 10r]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 50.00

MP12 Syna 50.00

*** River(Board): *** : [Knk, 5h, 4h, 10r, 10s]

*** Bet Runda 4 ***

HERO ???

 

 

Ska se en DC/CR video nu , va ett tag sedan jag kollade..och sedan fortsätta med lite grindoo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en säker syn av Fi så är halvpott bra, är väl ~100kr om jag räknade rätt.

 

Jag hade nog höjt flop iaf, men man kanske skrämmer iväg dom oftast då. Men gillar inte att ge gratiskort.

 

Ah precis , halvpott är nog det bästa för att framkalla en syn av en J. Tror inte att den andra 10:an är ett farligt kort heller så v-betta är ganska klart här.

 

Mjoo , standard har varit att reraisa flopp igen men ibland mot olika fis så synar jag också , tror dock att jag ska sluta med det mer och mer.

 

 

Spelat 1 k händer idag och slutar på ett plus på 850 kr + , skönt att det verkar ha vänt. Tycker jag spelar solid poker också..Nåt som jag funderar över när jag kollar på PT över händerna idag är att jag bara har 44.90 % i Showdown Winnings? Tycker det är rätt skumt ändå..finns det flera olika faktorer som detta kan bero på?

 

Blir kanske mer grind sen , ska trixa med jobbsökningar och kolla utbildnignar också. En jobb intervju fixat iallfall hittils , gogogog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en säker syn av Fi så är halvpott bra, är väl ~100kr om jag räknade rätt.

 

Jag hade nog höjt flop iaf, men man kanske skrämmer iväg dom oftast då. Men gillar inte att ge gratiskort.

 

vi vill inte beta en summa som vi är säker på att fi synar, vi vill beta summan som maximerar vårat EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi vill inte beta en summa som vi är säker på att fi synar, vi vill beta summan som maximerar vårat EV

 

jag vet, bättre att få syn 1/10 om man betar 1000kr än att få syn 9/10 om man betar 100kr.

 

jag menade att han kommer troligtvis folda en knekt om vi betar mer än 100kr så som vi har spelat handen. Får nog syn 4/10 ggr om vi betar 150kr och 8/10 ggr om vi betar 100kr istället.

Detta är ju uppskattningar som man får göra själv är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken som är den bästa linjen beror helt på fi imo. Om fi gayraisar med drag oftast brukar jag ta din linje, om han gör det med tp så kan jag tänka mig att 3beta flopp eller syna flopp och check/raisa turn.

 

Jag gillar nog en överbet på river. Tror det är svårt för fi att folda en knekt på det brädet och har han inte det kommer han nog inte syna ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi vill inte beta en summa som vi är säker på att fi synar, vi vill beta summan som maximerar vårat EV

 

Word , men angående betsize så får man verkligen anpassa det från fi till fi.

 

Vilken som är den bästa linjen beror helt på fi imo. Om fi gayraisar med drag oftast brukar jag ta din linje, om han gör det med tp så kan jag tänka mig att 3beta flopp eller syna flopp och check/raisa turn.

 

Jag gillar nog en överbet på river. Tror det är svårt för fi att folda en knekt på det brädet och har han inte det kommer han nog inte syna ändå.

 

Om jag vet att han gör det med drag så 3-bettar jag oftast , gör han det med toppar kan jag enbart syna , vet inte om jag tänker dåligt eller annorlunda här. Men sett många som överspelat tex A,J eller K,J på den där brädan om jag bara synar där och sedan gör ett spel på turn. Men som oftast så väljer jag fkt reraise igen oavsett om han har ett toppar eller drag. Men beror från fi till fi hur som helst.

 

Överbets linjen gillar jag fkt inte i längden. Har han drag så synar han inte det på river , men har han J kan den dock vara bra då han kanske får för sig att jag missat något och gör en call.

 

 

Kommer inte spela mer idag , dagen slutar på 850 kr + iallfall på 1 k händer.

 

Här är en intressant hand jag funderat över. Kan posta hur den gick sen på river. Hur spelar vi på river? Valuebettar? Checkar ?Och vad gör vi om han reraisar river om vi v-bettar?

 

 

***** Hand 947558512 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, February 16, 2009 3:16:31 PM

Britta 28 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: HERO (625.31)

Plats 4: Luhrmann (411.71)

Plats 5: HerrGårman (489.40)

Plats 3: Crizzze (384.73)

Luhrmann lägg LM 1.00

HerrGårman lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [Kk, Ks]

Luhrmann [N/A, N/A]

HerrGårman [N/A, N/A]

Crizzze [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 8.00

Crizzze Syna 8.00

Luhrmann Lägg

HerrGårman Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 10s, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

HerrGårman Passa

HERO Satsa 18.75

Crizzze Syna 18.75

HerrGårman Lägg

*** Turn(Board): *** : [Knk, 10s, 5s, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 46.87

Crizzze Syna 46.87

*** River(Board): *** : [Knk, 10s, 5s, 5h, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word , men angående betsize så får man verkligen anpassa det från fi till fi.

 

 

 

Om jag vet att han gör det med drag så 3-bettar jag oftast , gör han det med toppar kan jag enbart syna , vet inte om jag tänker dåligt eller annorlunda här. Men sett många som överspelat tex A,J eller K,J på den där brädan om jag bara synar där och sedan gör ett spel på turn. Men som oftast så väljer jag fkt reraise igen oavsett om han har ett toppar eller drag. Men beror från fi till fi hur som helst.

 

raisar han med t ex A högt flushdrag så kommer du oftast få in det som en liten favorit, därför tycker jag det är bättre att syna flopp och donka ut turn om den blankar.

 

Överbets linjen gillar jag fkt inte i längden. Har han drag så synar han inte det på river , men har han J kan den dock vara bra då han kanske får för sig att jag missat något och gör en call.

 

Han borde väl inte syna en riverbet, oavsett storlek, om han har ett missat drag, därför gillar jag överbeten i den här situationen.

 

Kommer inte spela mer idag , dagen slutar på 850 kr + iallfall på 1 k händer.

 

 

Här är en intressant hand jag funderat över. Kan posta hur den gick sen på river. Hur spelar vi på river? Valuebettar? Checkar ?Och vad gör vi om han reraisar river om vi v-bettar?

 

 

***** Hand 947558512 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, February 16, 2009 3:16:31 PM

Britta 28 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: HERO (625.31)

Plats 4: Luhrmann (411.71)

Plats 5: HerrGårman (489.40)

Plats 3: Crizzze (384.73)

Luhrmann lägg LM 1.00

HerrGårman lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [Kk, Ks]

Luhrmann [N/A, N/A]

HerrGårman [N/A, N/A]

Crizzze [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 8.00

Crizzze Syna 8.00

Luhrmann Lägg

HerrGårman Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 10s, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

HerrGårman Passa

HERO Satsa 18.75

Crizzze Syna 18.75

HerrGårman Lägg

*** Turn(Board): *** : [Knk, 10s, 5s, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 46.87

Crizzze Syna 46.87

*** River(Board): *** : [Knk, 10s, 5s, 5h, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

HERO ??

 

Jag bet/synar eller bet/foldar river beroende på fi. Kan tänka mig att folda mot en 60/5/1 spelare tex men syna mot en 20/18/3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bet/synar eller bet/foldar river beroende på fi. Kan tänka mig att folda mot en 60/5/1 spelare tex men syna mot en 20/18/3.

 

Ok , jag betfoldade och han sa att han hade missat färgdrag + missad holk. Kändes rätt utspelad då , va fkt nära på att syna då han kände som ett drag på både flopp och turn. Jag gillar fkt att ta check/syn linjen ibland när jag sätter folk på drag om fi är någolunda aggresiv , gillar verkligen inte att betfolda där tyvärr även om spelaren kan ha bättre.ofta.

 

Spelade en session nyss , slutar på 330 kr + tyvärr. Hade 2 st fina stackar på närmare 1000 kr på 2 bord men va några mindre potter jag fick vika.

 

Hatar att potten ska bli såhär stor egentligen då han bara dubblar preflop , men fick för bra flopp och valde att skjuta turn också. Hatar hans push men vafan , vi gamblar även om vi vet att vi e slagna för tillfället :ola:

 

***** Hand 948328975 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 17, 2009 10:05:33 AM

Britta Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: cbgbs (266.28)

Plats 4: TIIIDAN (264.25)

Plats 5: HERO (501.80)

Plats 1: Inkasso. (207.47)

Plats 2: sharkbit (331.18)

HERO lägg LM 1.00

Inkasso. lägg SM 2.00

** Giv **

cbgbs [N/A, N/A]

TIIIDAN [N/A, N/A]

HERO [8r, 7r]

Inkasso. [N/A, N/A]

sharkbit [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sharkbit Höj till 4.00

cbgbs Lägg

TIIIDAN Syna 4.00

HERO Syna 4.00

Inkasso. Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Er, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Passa

Inkasso. Passa

sharkbit Satsa 12.00

TIIIDAN Lägg

HEROHöj till 46.00

Inkasso. Lägg

sharkbit Syna 46.00

*** Turn(Board): *** : [5h, Er, 6r, Ks]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 81.00

sharkbit All-in 281.18

HERO Syna 281.18

*** River(Board): *** : [5h, Er, 6r, Ks, Eh]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 655.36

cbgbs Lägger mig Vinst: 0.00

TIIIDAN Lägger mig Vinst: 0.00

HERO Lägger mig Vinst: 0.00

Inkasso. Lägger mig Vinst: 0.00

sharkbit [6h, Es] Kåk Vinst: 655.36

 

 

Värdet var helt enormt nu på morgonen , inte en reg inne och den enda var väl Mars och xpkt2win som jag inte har nån respekt för. Därav detta spel , dom här tomtarna betalade av med all möjlig skit och jag var 100 på att få syn när den andra dubblar. Inget spel jag gillar , men kom tänka på Benny_81. Dock inget jag gör om även om det funkade.

 

***** Hand 948330797 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 17, 2009 10:11:12 AM

Britta 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: poppe33 (256.87)

Plats 3: HERO (482.42)

Plats 4: TJQKA (390.00)

Plats 1: saddam (413.12)

TJQKA lägg LM 1.00

saddam lägg SM 2.00

** Giv **

poppe33 [N/A, N/A]

HERO [5r, 5h]

TJQKA [N/A, N/A]

saddam [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

poppe33 Syna 2.00

HERO Höj till 9.00

TJQKA Lägg

saddam Syna 9.00

poppe33 Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [5s, Dh, Ds]

*** Bet Runda 2 ***

saddam Satsa 6.00

poppe33 Höj till 12.00

HERO All-in 473.42

saddam All-in 404.12

poppe33 Lägg

*** Turn(Board): *** : [5s, Dh, Ds, 10k]

*** River(Board): *** : [5s, Dh, Ds, 10k, Es]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 833.24

poppe33 Lägger mig Vinst: 0.00

HERO [5r, 5h] Kåk Vinst: 833.24

TJQKA Lägger mig Vinst: 0.00

saddam Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Blir säkert mer grind sen , ska ner på möte på komvux och styra lite kurser hade jag tänkt. Yao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok , jag betfoldade och han sa att han hade missat färgdrag + missad holk. Kändes rätt utspelad då , va fkt nära på att syna då han kände som ett drag på både flopp och turn. Jag gillar fkt att ta check/syn linjen ibland när jag sätter folk på drag om fi är någolunda aggresiv , gillar verkligen inte att betfolda där tyvärr även om spelaren kan ha bättre.ofta.

 

Ja jag gillar verkligen inte bet/fold mot en någorlunda aggressiv spelare. På den här brädan finns det så många drag som kan ha missat och lägsta kortet på brädan är parad. Blir nog inte mycket bättre bräda än så här för KK. gillar både bet/syn och check/syn här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig syn?

 

***** Hand 949311530 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, February 18, 2009 2:59:46 PM

Britta 32 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: HERO (452.90)

Plats 4: drake84 (227.98)

Plats 1: Moller (206.19)

Plats 3: Jäääm (360.27)

Plats 5: Fecht (858.96)

Moller lägg LM 1.00

HERO lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [5s, 5h]

drake84 [N/A, N/A]

Moller [N/A, N/A]

Jäääm [N/A, N/A]

Fecht [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Jäääm Lägg

drake84 Höj till 8.00

Fecht Lägg

Moller Syna 8.00

HERO Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 7k, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Moller Passa

HERO Satsa 18.00

drake84 Lägg

Moller Syna 18.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 7k, 5r, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

Moller Passa

HERO Satsa 45.00

Moller All-in 180.19

HERO Syna 180.19

*** River(Board): *** : [8s, 7k, 5r, Knr, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 10.50 Totalpott: 409.88

HERO Lägger mig Vinst: 0.00

drake84 Lägger mig Vinst: 0.00

Moller [10s, 9r] Stege med högsta kort knekt Vinst: 409.88

Jäääm Lägger mig Vinst: 0.00

Fecht Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig syn?

 

***** Hand 949311530 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, February 18, 2009 2:59:46 PM

Britta 32 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: HERO (452.90)

Plats 4: drake84 (227.98)

Plats 1: Moller (206.19)

Plats 3: Jäääm (360.27)

Plats 5: Fecht (858.96)

Moller lägg LM 1.00

HERO lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [5s, 5h]

drake84 [N/A, N/A]

Moller [N/A, N/A]

Jäääm [N/A, N/A]

Fecht [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Jäääm Lägg

drake84 Höj till 8.00

Fecht Lägg

Moller Syna 8.00

HERO Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 7k, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Moller Passa

HERO Satsa 18.00

drake84 Lägg

Moller Syna 18.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 7k, 5r, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

Moller Passa

HERO Satsa 45.00

Moller All-in 180.19

HERO Syna 180.19

*** River(Board): *** : [8s, 7k, 5r, Knr, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 10.50 Totalpott: 409.88

HERO Lägger mig Vinst: 0.00

drake84 Lägger mig Vinst: 0.00

Moller [10s, 9r] Stege med högsta kort knekt Vinst: 409.88

Jäääm Lägger mig Vinst: 0.00

Fecht Lägger mig Vinst: 0.00

 

mot rangen [JJ,88-77,J8s,T9s,J8o,T9o] har vi odds för syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...