Gå till innehåll

Sätter in - Vinner - förlorar allt..


estling

Recommended Posts

Hellu igen.

 

Jag.. börjar tappa greppet känns det som. Som många andra väcktes mitt intresse för NLH när Multipoker.com körde sin reklam i Kanal 5s ruta för några år sedan.

 

Sedan dess har intresset vuxit och vuxit, men jag vill inte påstå att jag är "bra" på poker.. Eller. Ibland är jag, ibland inte?

 

 

Någon bok har jag inte brytt mig om att läsa och jag är en amatör helt enkelt.

 

Nu till mitt problem.

 

När jag känner för att spela poker så sätter jag in en hundring på svenskaspel. Då spelar jag en dag och ligger när dagen är slut på 600 kr. Jättebra, tycker jag. Dock har jag inte haft möjligheten att kunna ta ut pengarna då jag varit en latmask som inte skickat in det dära pappret, men nu har jag det iallafall.

 

Skitsamma.

 

Dessa sexhundrakronor som jag är mäkta stolt över spelar jag sedan bort mer eller mindre på några timmar. Jag vet inte varför. Det känns som att jag synar mer, blir utdragen mer och förlorar allt pga badbeats. Jag vet att folk fiskar som stryk på 0,50/1-borden (det här är ju bara kaffepengar, säger'om) men ja.. Om folk bara fiskade och om jag bara badbeatade så borde jag väl ändå inte ligga 500kr plus?

 

 

Jag vet inte vad jag gör för fel, så jag undrar om ni kan ha någon aning om vad som händer med mig när jag ligger plus? Övermod? Högmod?

 

 

Så förlorar jag allt.. Och sätter in 100 kr till. Och ligger på 500 kr plus igen. Och förlorar allt..

 

Sen sätter jag in 100 kr till... och förlorar allt på en gång. Sen 100 kr till. Och förlorar allt. Tar paus. Sätter in 100. Ligger plus. Förlorar allt. Sen samma veva hela tiden.

 

 

Nu ligger jag nere på 23 spänn av mina 100 som jag satte in för en kvart sedan. Att jag ska sätta in mer pengar innan jag börjar spela vill jag inte ens överväga. Om jag kan få 100 att bli 600 borde jag väl klara det "hela tiden"?

 

 

Nej jag är trött bara.. 21 spänn nu. Usch.

 

Ursäkta mig för ett krångligt inlägg. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu är allt borta...

 

Får 77, höjer som liten till 5, två synare, 995 på flopp, knappen checkar, jag går all in, spelare 3 synar och knappen går all in... spelare 3 synar...

 

knappen sitter på 3-9, skitbra hand, verkligen.............................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ja kanske.

 

Tror också att jag vinner när jag verkligen VILL spela poker. Nu de senaste dagarna har jag spelat för att jag "vill vinna tillbaka det jag förlorat" ... och då ska man aldrig spela. Men jag lurar väl mig själv att jag verkligen vill spela. ;p

 

Tog cirka 10 händer att förlora dessa 100 som jag satte in idag, min pokerpeng som jag får varje vecka :P

 

Vad är det om "varians" jag ska läsa på om?

 

Och att jag spelar lösare för att jag har mer pengar att spela för, det stämmer nog också en del. Känns som att jag kan chansa mycket mer, framförallt om det har fungerat innan. Nätpoker är så osäkert på något vis.. Tycker jag. Iallafall om man inte har "mycket kaffepengar att slösa bort". Jag skulle t.ex. aldrig syna en höjning eller ens SM med 3-9 på knappen.. aldrig -.-

 

Känns som att det inte spelar någon roll. Folk synar med precis vad som helst på SvS, iallafall på 0,50/1-borden. Men ja..

 

Varians?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem som du förr. Så fort jag byggde upp min rulle rasade den igen. Och jag började ju så klart undra varför. Kom sedan på "tricket" att anteckna alla händer jag spelade under några sessioner och kom fram till det som JUGGLR79 skriver om. Så fort jag hade lite mer pengar började jag chansa, bluffa etc.

Jag spelade alltså MYCKET bättre när jag hade lite pengar på kontot än mycket.

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte seriös i ditt spelande och du har därför väldigt liten chans att gå med vinst. Du verkar se ditt pokerspelande mer som nöje, typ en stund vid Jack Vegas-maskinen. Du klonkar ibland, men eftersom du fortsätter spela så kommer du att förlora pengarna.

 

För att bli vinnande krävs att du är bättre än dina motspelare. Många av de du möter är förmodligen bättre än du. Du måste alltså studera och analysera mer och lägga upp en långsiktig plan. Sluta med att stoppa in 100 kr då och då som vore det en slotmaskin.

Läs på om fundamentala faktorer såsom varians, läs på om spelet och bestäm dig för om du är villig att satsa seriöst (jag menar inte att du ska fundera på att bli proffsspelare).

Är du inte villig att satsa på det så får du enkelt vänja dig vid att dina pokerpengar ligger på nöjeskontot och att du sannolikt inte har en vinst i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör börja skriva ner dina resultat så du får allt "svart på vitt". Gå till väga så här: Svs har en statistik del i klienten som du nollställer inför varje spelomgång: Du startar med t.ex 100kr och efter drygt 1.5 timme har du förlorat allt. Du tittar hur många händer du har spelat och ser siffran 144. I ett rutat block med a4 gör du två kolumner. I den ena skriver du spelade händer och den andra resultat. Här för du alltså in siffrorna 144 och -100.

 

När du har spelat 20 omgångar summerar du siffrorna i kolumnerna. Spelade händer kanske är på 3000 och ditt resultat är på -900. Då tar du dig an lite divisionsräkning och räknar detta: resultat/ antal spelade händer= resultat/ per spelad hand. Siffrorna blir då -900/3000=-0.30.

 

Detta betyder att du under de omgångarna poker du spelat har du förlorat 30 öre i snitt på varje hand poker som spelats. Ditt stora mål bör bli att den här siffran ska bli +-0. För att det ska bli så kan du ta hjälp av de specifika råd du fått i den här tråden och även surfa runt här på forumet för att bli bättre.

 

Och statistiken ska du självklart hålla på med mer än de här 20 omgångarna.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Estling,

 

Två klyschor som dyker upp ofta är "gå upp i nivå så respekterar dom dina höjningar" och "spela Fixed Limit så förlorar du inte pengar lika snabbt". Det är lika roligt att läsa båda dessa.

 

Jag är själv "grinder" på SvS Nl .5/1 bord sedan SvS öppnade och jag letar aktivt efter just bord där folk leker lotto och synar med vad som helst därför att detta är en guldgruva om man själv har ett någotsånär fungerade spel.

 

Primärt är tålamod och konsekvens. Konsekvens innefattar bl a att man kanske begränsar sitt spelande till , exempelvis, exakt 2 timmar och inte en sekund till.

Konsekvens är också att börja med strikt ABC poker och inte ens drömma om att hitta på "snygga spel" utan hålla sig till ramarna.

 

Variansen (dvs att man bör inte förlora tre kanonhänder på raken men att man ibland gör det) innebär att 100kr är för lite att ha som startkapital.

 

Läs på grundläggande pokerteori.

 

Inse också att alla inte är skapta för poker. Många av dessa spelar ändå och det är dom som "vi" som går plus lever på. Månne elakt och krasst men sant.

 

Skrivet i all välmening.

Mvh

Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag ser poker som ett nöje, det stämmer helt. När "jag inte har något att göra" så spelar jag poker, eller, då vill jag spela poker iallafall. Det händer allt för ofta.

 

Att jag matar SvS som en slottmaskin kan faktiskt vara sant, nu när jag tänker efter. Kanske bör jag offra 50 dollar istället och lira på mikronivåer på t.ex. PokerStars?

 

Att alla inte är skapta för poker vet jag mycket väl, men jag vet att jag har potential. Visst, jag förstår mig knappt på detta med ROI, "varians" och andra slanguttryck, men jag kan grunderna väl och jag slutade faktiskt på 21 plats av 6700 på Nordic Freeroll. Då hade jag ett good game.. Dock waste med 6 timmars spel och 8 dollar i vinst. Men men, jag hade väldigt kul när jag spelade.

 

Och det är väl därför (delvis) man spelar poker? För att det är kul. Jag ser det inte som en möda, eller är det kanske det jag börjar göra? Nu när jag satte in 100 spänn idag, så kände jag mig inte direkt "glad" över att få spela, utan mer "nu måste jag spela för att jag ska kunna gå plus igen..". Detta låter kanske mer som spelberoende (vilket jag medger att jag inte är, faktiskt) men ja, jag vet faktiskt inte.

 

Att man slutar på 21 plats på Nordic Freeroll en gång innebär inte att man är skapt för poker. Men som jag sa, jag tror jag har potential. Kanske borde jag skaffa mig ett jobb och ha en större Bankroll. Vad tror ni om det? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höhö, tog studenten nu i juni och letar jobb. Jag lever på min farsa, mer eller mindre. Han ger mig 100 kr att spela poker för varje vecka, vilket är snällt av honom tycker jag. Han vet ju att jag kan "förvandla" pengarna till mer än 100. Och mindre än 100.. -.-

 

 

Och jovisst, freerolls spelas av all-innare fram till finalbordet, och att 0,50/1 är lite seriösare i sitt spel, men det märks knappt faktiskt.

 

 

Men föra statistik över mitt spelande och se vad som är bra och dåligt, helt enkelt?

 

Ska jag enbart spela de där top 10 starthänderna (phil helmuths)? För jag VILL inte enbart spela de händerna.. Jag tycker suited connectors i sen position är jättekul att spela, men man kanske måste ha en hög BR för att det ska funka i slutändan?

 

 

Tackar så mycket för er support, sannerligen härligt att kunna vara ärlig och få en positiv respons (dvs inte bli kallad för "lollerball nubf-ck"), ska läsa runt lite på forumet som någon annan sa också.

 

Kanske det är mitt tålamod det är fel på.. Hm. Ja, det blir freerolls ikväll iallafall, hoppas att det går vägen och att man vinner en liten dollar så man kan, förhoppningsvis, spela upp den...

 

Föresten, off topic, varför finns det inge freerolls på SvS? Äger staten SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du förlorar 100kr en dag så sätter du så klart in 200kr nästa dag och spelar dubbelt så högt. Martingale är svaret på dina problem! 8-)

 

Martingale är allas vän. Häromdan var jag sugen på lite triss och återupplivade mitt LB konto. Grindade ett tag, men verkade helt ha tappat mina skillz (körde vänster till höger, nerifrån och upp). Gav upp och med 90 kr sitter man vid roulette-bordet, som är ett dokumenterat skicklighetsspel ( har studerat proffsen med roulette-lapparna på CC). Upplever dålig varians då jag gulade med ett bet på röd. Sätter in 300 kr och drar in på röd igen. Vinst såklart! Rullen finfina 600kr och närmar sig miljonen.

 

Då börjar jag köra 6 nummer á 5kr. Hittar 8 raka bom och nu tycker jag det är dags att bli seriös. Dubblar såklart insatsen i sann Martingale anda. Blev gul tyvärr efter 6 bom till. Bara otur.

 

Jag vet att jag vinner i längden;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martingale är allas vän. Häromdan var jag sugen på lite triss och återupplivade mitt LB konto. Grindade ett tag, men verkade helt ha tappat mina skillz (körde vänster till höger, nerifrån och upp). Gav upp och med 90 kr sitter man vid roulette-bordet, som är ett dokumenterat skicklighetsspel ( har studerat proffsen med roulette-lapparna på CC). Upplever dålig varians då jag gulade med ett bet på röd. Sätter in 300 kr och drar in på röd igen. Vinst såklart! Rullen finfina 600kr och närmar sig miljonen.

 

Då börjar jag köra 6 nummer á 5kr. Hittar 8 raka bom och nu tycker jag det är dags att bli seriös. Dubblar såklart insatsen i sann Martingale anda. Blev gul tyvärr efter 6 bom till. Bara otur.

 

Jag vet att jag vinner i längden;-)

 

Där fick du mej att skratta :D

 

Till trådskaparen: 100 spänn är riktigt riskabelt att spela med på 0,5/1 kr, det krävs bara en liten gnutta otur så har man torskat allt. Allt under 1000 spänn på den nivån kan man utan problem torska en dålig dag.

Du har inte funderat på att köra lite 20-spänns sit n go eller så? Där har du drygt fyra inköp redan från start och behöver bara komma ITM en gång för att få ett "extra-liv" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höhö, tog studenten nu i juni och letar jobb. Jag lever på min farsa, mer eller mindre. Han ger mig 100 kr att spela poker för varje vecka, vilket är snällt av honom tycker jag. Han vet ju att jag kan "förvandla" pengarna till mer än 100. Och mindre än 100.. -.-

 

 

Och jovisst, freerolls spelas av all-innare fram till finalbordet, och att 0,50/1 är lite seriösare i sitt spel, men det märks knappt faktiskt.

 

 

Men föra statistik över mitt spelande och se vad som är bra och dåligt, helt enkelt?

 

Ska jag enbart spela de där top 10 starthänderna (phil helmuths)? För jag VILL inte enbart spela de händerna.. Jag tycker suited connectors i sen position är jättekul att spela, men man kanske måste ha en hög BR för att det ska funka i slutändan?

 

 

Tackar så mycket för er support, sannerligen härligt att kunna vara ärlig och få en positiv respons (dvs inte bli kallad för "lollerball nubf-ck"), ska läsa runt lite på forumet som någon annan sa också.

 

Kanske det är mitt tålamod det är fel på.. Hm. Ja, det blir freerolls ikväll iallafall, hoppas att det går vägen och att man vinner en liten dollar så man kan, förhoppningsvis, spela upp den...

 

Föresten, off topic, varför finns det inge freerolls på SvS? Äger staten SvS?

 

Jag kan inte se så mycket fel med vad du gör. Du provar att spela med 100 kronor på svenska spel. Det går lite upp och lite ned. Du tycker att du har potential för spelet. Bra.

 

Nästa steg är att lära sig mer. NL Hold'em är ett oerhört komplicerat spel.

 

En sak du kan titta på på en gång är relationen mellan stackarnas storlek och starthänder. Med så djupa inköp som på svenska spel blir starthänderna relativt sett mindre viktiga. Det blir lönsamt att spela 9 3 ( vid väl valt tillfälle ) om man vet att man får bra betalt vid en bra flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där fick du mej att skratta :D

 

Till trådskaparen: 100 spänn är riktigt riskabelt att spela med på 0,5/1 kr, det krävs bara en liten gnutta otur så har man torskat allt. Allt under 1000 spänn på den nivån kan man utan problem torska en dålig dag.

Du har inte funderat på att köra lite 20-spänns sit n go eller så? Där har du drygt fyra inköp redan från start och behöver bara komma ITM en gång för att få ett "extra-liv" :)

 

 

Kör på det här. Ska du absolut spela på Svs bör du nog byta tll sng. Annars ska du byta till en annan site med lägre insatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på din fråga är sååå simpel. Skit i vad alla lurade pokernissar skriver till dig. Det finns bara ett svar. RIGG!

 

De låter dig vinna först för att få upp ditt självförtroende. Sen ser de till att du förlorar allt och kollar om du sätter in nytt. De upprepar det där tills de jävlarna vet om att du kommer att fortsätta nöjesspela trots ideliga förluster. Efter det så kommer du precis som tidigare alltid att vinna upp dig först för att sen bli utdragen på rivern några gånger tills dina nya raha är borta.

 

Så mitt tips är att du antingen accepterar riggen och spelar vidare utan att någonsin vinna eller så skiter du i de jävla dårarna och spelar live-poker istället. Där kan man lita på att allt går rätt till.

 

MVH

 

/Hata Riggade jävla SS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Suron. Har personligen bara testad att spela på SvS på en polares konto i 1h och därför borde jag egentligen inte uttala mig om SvS rigg. Men jag tror du är ute och cyklar.

Så himmla konstigt. Varför är det ALLTID förlorande spelare som whinar om rigg?

Och nej. Set mot set händer aldrig i livegame! lol!

Hade du spelat lika många (& ofta) händer live som online så hade du nog fått se en del set ups!

 

Hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weird thing is. Första gången jag spelade on line förvanlade jag 3 buck till 40på en timme. Ska för övrigt tillägga att jag var sjukt dålig.

En vän berättade även att hans FÖRSTA hand någonsin på stars var AA mot KK.

 

Nog om det. Kalla mig naiv men jag tror att allt detta och mycket mer är bara en slump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...