Gå till innehåll

Illvillja - numera en gift tvåbarnspappa!


Illvillja

Recommended Posts

  • Svars 419
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hitills har jag kunnat svara "nej" varje gång någon har frågat ifall jag är orolig inför operationen. Det har varit sant. Jag har inte varit direkt orolig fram tills nu. Jag har mer varit orolig för att det kommer göra ont när jag vaknar eller att jag kommer ha stora besvär under en allt för lång tid efter operationen. Dock slog det mig nu på kvällen, att tänk om de 5% chans som finns att det faktiskt inte går bra med operationen slår in. Jag menar, det är inte SÄRSKILT sällan som ngn träffar sin 2 outer på river.

 

Tänk om jag vaknar upp under operationen pga ett fel i narkosen och skriker för att det gör ont så att läkaren blir rädd och snittar rakt genom ögongloben...

 

Mest rädd är jag egentligen för att något allvarligt ska inträffa så att jag blir blind. Jag vet att jag är larvig som tänker så, de ska ju inte ens greja i ögat, bara runt omkring. Men bara tanken på att inte kunna se min son och hans utveckling gör att jag nästan börjar gråta. Tanken på att jag kanske aldrig mer kan se korten i handen (eller på skärmen) är inte lika smärtsam, men inte långt därifrån...

 

Han är så fantastiskt omtänksam min lille kille, han känner på sig på en gång om något inte är som det ska. Nathalie har mått riktigt skit nu under slutet av graviditeten och har varit nära att svimma flera ggr. Det är ytterligare en anledning till oro ifall jag inte blir bra snabbt, hur hon ska orka med sista perioden under graviditeten utan stöd från mig (vilket är rätt larvigt det med, förra graviditeten var jag nere i Belgien).

 

Igår kom Jamie in och hämtade mig och en av sina snuttefiltar. Nathalie låg då på golvet i datorrummet för att inte svimma. Han hämtade mig för att ta hand om henne, och sin filt för att lägga under hennes huvud. Sedan kröp han så nära intill henne han kunde och klappade henne på kinden för att hon skulle må bättre. Det är fantastiskt hur mycket han förstår och kan redan nu. Han vet (tyvärr) hur man öppnar skåpet under diskbänken och vet att man ska kasta skräp där. Det gör han mer än gärna. Nu ikväll råkade han dock klämma sig när han stängde dörren och blev jätteledsen. Jag försökte trösta honom och hälla kallt vatten på handen för att den inte skulle svullna. Jag hämtade filten och satte mig i soffan. Dock vägrade han sitta hos mig förrän han sprungit och torkat handen på en handduk, som man SKA göra (som vi gör ett antal ggr per dag när vi tvättar honom efter maten osv.).

 

Jag hoppas att jag kommer kunna dyka upp och ge er en uppdatering redan i morgon kväll, men varken jag eller läkarna verkar veta hur lång tid det tar med rehabilitering och så nu. Vissa har tydligen bara besvär ngn dag, andra kan ha besvär upp till ett halvår. Ett halvår utan att se ordentligt känns riktigt tufft...så länge ingen träffar en 2-outare och allt total- failar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis som jag ringde och meddelade Ludvvig igår så har allt gått bra. Något ni troligen märker av att jag redan sitter här. Jag hade sett i princip helt klart om det inte vore för alla salvor som jag måste ta 6 ggr om dagen som gör att mitt öga blir alldeles kladdigt och blurrigt. Jag kan sitta vid datorn iaf, det rinner lite i ögat men jag skyller det på kortisonsalvan.

 

Det blev annars en väldigt lång dag igår. Jamie som alltid vaknar mellan 06 och 07 på morgnarna var omöjlig att väcka när vi försökte vid halv 7. Jag ruskade honom i typ 5 minuter innan jag sa "Jamie, vi måste till dagis". Då satte han sig spikrakt upp och sprang på en gång ner till hallen och ville ta på sig skorna. Vi lämnade honom på dagis kl 7 (2 timmar tidigare än vanligt) och körde sen och hämtade min cigarrvän som skulle vara chaufför för mig. Först fick vi ta en tur till Stenungsund och lämna Nathalie, för hon skulle passande nog in till hjärtläkaren i Göteborg. Så hennes mamma fick köra därifrån. Hjärtat såg förhållandevis bra ut. Något förstorat, men det är det på alla kvinnor under graviditeten. Dock är hon ju så trött att hon nästan svimmar varenda dag så de ska sjukskriva henne nu. Underbart att bråka som egenföretagare med försäkringskassan.

 

Väl i Uddevalla fick jag trängas med alla gamlingar som skulle starropereras. Har varit o ränt så mkt hos läkaren nu så jag fått högkostnadskortet att slå in. E ju lite spännande, jag har knappt varit hos läkaren förr. Jag blir inkallad i rummet och byter om till de oerhört sexiga sjukhuskläderna som alltid får en att känna sig döende. Där ligger jag och väntar... och väntar... jag är vrålhungrig och det enda sjuksköterskorna snackar om är mat! Vad de ätit till frukost, vad som kommer till lunch, vad de åt under sin semester i Grekland. Jag whinar lite och får dropp. Wieehoo, nu e det inte nog med att jag måste ligga med blå sockeplast, nu kan jag inte röra mig heller. Det tar 5 timmar innan jag får komma in på operation. Läkaren var tvungen att gå och äta lunch...

 

När jag väl låg uppe på slaktbänken så hade jag sedan länge slutat att oroa mig. Jag ville bara ha allt överstökat så jag fick äta. De trycker i mig massa mediciner och det nästa jag vet e att jag vaknar med en satans skallebank. Jag känner att jag har en lapp för ögat och påpekar mitt dilemma med det sprickande huvudet. Jag får ingen medicin. 5 minuter senare påpekar jag att det gör ont i ögat. Då får jag något gojs in i armen och smärtan försvinner. Sen glömmer de bort mig känns det som. Jag ligger där och försöker påpeka att jag lever och vill ha mat. Dock har jag syrgasmask på mig och kan bara titta med ena ögat så ingen uppmärksammar min kamp.

 

Efter 1,5 timme kommer det till slut någon och undrar om jag vill ha något att äta och dricka. De smörgåsarna försvann snabbt kan jag lova. Efter ett par staplande steg klarade jag av toaletten också och fick till slut åka upp till mina kläder igen. På vägen hem stannade vi på drive-in så jag fick min Big Mac...

 

Jag och min sambo sov nog båda två innan kl 22 igår iaf. Sov dåligt i natt dock. Vaknade flera ggr och gick upp en vända vid halv 4 i natt. Vi gick till dagis tillsammans nu på morgonen och tog en vända förbi konditoriet på vägen hem så ska snart äta nybakat bröd till frukost... jag får nog vänta med att grinda tills i morgon tidigast... det rinner en del i ögat känner jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att det är förhållandevis bra med ögat. Operationer är alltid lite obehagliga oavsett vad det gäller. Tur man inte har behövt opereras på många år. Senast var när jag var liten grabb och opererade in rör i öronen.

Hmm... Nu lär jag ju få opereras 14 gånger per år bara för att jag skrev detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit tyst från mig denna vecka. Att hoppas att ngn enstaka själ oroat sig för min för tidiga bortgång är kanske att hoppas på för mycket, men saker och ting utvecklades inte så bra efter operationen som jag ville. Jag ser skitbra kan vi iaf slå fast. Vid efterkontrollen i torsdags konstaterades att jag har 1.5 i syn på mitt opererade vänsteröga (150%, alltså betydligt bättre än genomsnittet). Problemet är att jag är så svag i den ögonmuskeln att jag inte orkar fokusera ordentligt, vilket krävs vid datorn/TVn/bilkörning i mer än typ 10-15 minuter. Sen måste jag blunda och vila upp mig.

 

Det är oerhört frustrerande att inte kunna spela eller göra något jobb alls vid datorn. Visst, jag e sjukskriven denna vecka, men inkomsten från företaget går ju tyvärr inte att jämföra med den förväntade värdet om jag kunde spelat denna vecka. Har inte startat datorn alls på 3 dygn nu, och känns bättre i ögat idag. Jag hoppas kunna börja spela igen i nästa vecka. Har en bonus jag måste cleara innan den 29e september och det betyder en 400 SNGs kanske.

 

Min sambo har även hon varit massor hos läkaren denna vecka för hon har som jag tidigare skrivit om svimmat och hållt på. Läkarna kan inte komma på varför hon gör det, så de har sjukskrivit henne resten av graviditeten och hon får inte ens dammsuga eller anstränga sig alls (vilket innebär gå upp för backen till dagis). Jag försöker så klart hjälpa till och har tagit alla morgnar fram till idag osv, men då jag blir trött snabbt nu jag med så har det varit lite jobbigt ibland.

 

Vi har iaf försökt att umgås lite mer än vanligt eftersom jag ändå inte kan vara vid datorn. Hyrde film igår, den hette "The guardian" med Kevin Costner. Den var helt ok. Tyvärr har Jamie blivit lite dålig nu och det innebär att han vaknar och sover oroligt. Han har ngn "snuskradar". Så fort man ens tänker tanken på att ha ngn form av sexuell aktivitet (räcker med att tänka på att kramas eller ge varann massage) vaknar han och vägrar somna om förutom mellan mamma och pappa. Något frustrerande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på takläggarfest igår. Hjälpte ju en vän här i staden med att bygga ställning efter att han ramlat ner från taket och som tack bjöd han in dem som hjälpt honom. Det bjöds på kräftor och alkoholhaltig dryck i mängder. Jag insåg att jag är ganska kass på dart. Jag insåg att jag är ganska kass på luftgevär. Röka cigarr är fina grejer dock. Jag försökte få dem att gå med på att spela poker, men inte ens 5 korts mörkpoker ville de spela mot mig... fegisar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi åkte in till IKEA igår. Var lite småjobbigt för ögonen eftersom de har svårt att bestämma sig för ifall de ska vara i det gamla läget med huvudet på sne, eller i det nya där jag ännu ser lite halvt dubbelt och suddigt. Vi köpte "lite småsaker" som kunde vara bra att ha. Kostade 2500 spänn. *suck*

 

Jag har förhoppning om att spela idag igen och ta tag i grinden. Ögonen känns bättre, men inte helt bra men ett 1,5 timmes pass eller något borde fungera bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit en duktig pojke och gjort undan massa jobb som jag inte kunnat göra medan jag inte suttit vid datorn. Jag hittade också lite grind som såg riktigt lovande ut efter första handen.

 

AA i tidig pos och 2 pers som pushar in i mig. De har 88 och AQo. Man upphör aldrig att förvånas. Jag vinner två, torskar en HU när jag leder stort efter att killen kyler mig totalt med K9 mot KJ och annan skit. På slutet blir det riktigt kallt med torsk med J9 mot AJ på QT8 bräda där jag har färgdrag med osv och QQ mot AJ o all annan skit som alltid händer om det går lite trögt...

 

Inte mkt att göra, slutar två inköp ner, men det viktigaste är att jag kom igång att spela igen åtminstone. Nu bör jag göra lite nytta hemma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsatte att vara duktig igår och handlade mat och träffade försäkringskassan. Ganska ironiskt att det tar 45 minuter att stå i telefonkö till dem och 1 minut att få komma in till en handläggare på kontoret.

 

Idag är jag ensam med Jamie, Nathalie är iväg på alla kvinnors himmel och alla mäns helvete, Gekås i Ullared. Jag har haft förhållande med ngn på västkusten sedan 1999 och har hittills alltid lyckats dodga en resa dit. Bra trackreckord imo...

 

Spelade lite nu på morgonen/förmiddagen efter att ha lämnat en snorig unge på dagis. Det gick bra. Fick gå upp i nivå lite (har dock spelat rejält underrullad på sistone så va ingen direkt fara på taket) för trafiken va riktigt dålig. Slutade upp ganska lagom (4-6 inköp) till slut även om jag fick bubbla lite elakt i de två sista bl.a. med AA mot AQ.

 

Kände en begynnande migrän pga stelhet i axlarna så tog ett pass på träningsmaskinen vi har för att få igång blodflödet igen. Läskigt effektiv mot denna spänningshuvudvärk. Dags att gå och hämta lillen, hoppas han är på bra humör så jag kan dega framför TV'n och lite cardrunnersfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är farligt att släppa iväg flickor till Ullared och säga att de inte behöver fundera så mycket på vad det kostar... nu har vi iaf barnkläder och annan skit så att vi kan göra en rejäl brasa ifall vi inte har råd med värmeräkningarna i höst...

 

Jag fick faktiskt tid att kolla lite grann på CR-filmer igår med Jamie. Kollade sen på sömnmedlet fotboll (Sve - Ung) och det va mest pinsamt att se första halvlek... jag fixade jobbet, gick ut med hunden och gick och lade mig ist... klart bättre värde i det...

 

Ska försöka få in lite grind nu tänkte jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft förhållande med ngn på västkusten sedan 1999 och har hittills alltid lyckats dodga en resa dit. Bra trackreckord imo...

 

Det är farligt att släppa iväg flickor till Ullared och säga att de inte behöver fundera så mycket på vad det kostar...

 

Jag anser ändå att det är klart EV+ att slippa åka med på sådant. Det kan fan inte vara bra för nerverna att vara på sådana ställen utan en ordentlig vilstol, god bok och Ipod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast tjejen blev mest sur när jag sade att det var bra hon hade handlat så mkt, för "då slipper jag handla skit det närmsta året". Antar att hon inte ville att jag skulle kalla saker för 5k för skit...

 

Det blev faktiskt en ganska rejäl grind så här på förmiddagen. Trafiken var riktigt ok och spelarna som vanligt denna tid urusla. Jag hann dock knappt börja spela innan jag fick köra Nathalie till sjukhuset för ytterligare någon kontroll...

 

Under tiden lekte jag lite cashgame på iPoker... backade lite, men var inte mkt spel och ganska kalla händer... Slutade till slut 4 inköp upp på SNGna, men borde varit med. Hamnade utanför pengarna i 6 raka games på slutet och trenden bröts endast av en tredjeplats i sista touren. Va typ samma kille som bustade mig i alla tourer genom att varenda gång rivra en 2 eller 4 outer... (även om flera av händerna va flips pre). Antar jag ska vara nöjd med vinst iaf, men hatar att avsluta dåligt...

 

Bör spela 350 games till innan den 29e, så ska nog hitta lite grind igen i eftermiddag/kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade grind nu på eftermiddagen. Gick upp i nivå igen. Samma sak som innan jag gick ner händer. Jag pushar och antingen är jag uppe mot monster (typ A9 mot AK) och bustar, eller så är jag favorit och torskar med AK mot A4 eller annat mobbat. E så satans sorgligt. Jag har 38% över senaste 150% gamesen i ROI på lägre nivån, och det är exakt samma spelare så fattar inte varför jag backar rakt ut när jag möter dem en nivå upp. Sista handen var ganska representativ. Som stor chipleader pushar jag A9 och får syn av AQ. Jag floppar en 9a och han hittar Q på rivern. Killen bubblar mig sen när han hittar AA på BB mot min knappush.

 

Killen som var min nemesis förut fick iaf stock när jag bubblade honom med 26o mot AK :)

 

Trots det alltså 4 inköp back på 15 games... slutar nu på ungefär samma nivå som i morse...

 

Nu blir det mat, får se om jag orkar hitta lite spel sen ikväll. Ska dock se på film som vi hyrde förra veckan så är inte säkert...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade tvättid med. Det var jobbigt. Jag hatar att tvätta, har nog gjort det själv typ 5 ggr i mitt liv. Tur man har sambo. Efter att lillen till slut somnat efter bad och en väldans massa bus till de vackra tonerna av House of rising sun framfört av hans fader (som för övrigt älskar raden "his father was a gambling man") blev det lite mer poker.

 

Trots att jag torskade två HUs på slutet så var det en riktigt bra session. 10 inköp upp utan att ha riktigt flyt (ok då, jag klonkade bort KK med JJ en gång) men mina händer stod riktigt bra. Jag hade lite bra timing med bra händer. Generellt har jag ofta en stor stack när det är bubbelspel och ITM vilket gör att jag oftast hamnar HU. De ggr jag låg klar trea idag lyckades jag dubbla upp rejält och vinna iaf (bortsett från de två sista då).

 

Nu ska jag gå ut i blåsten med hunden, blir nog en tur ner till hamnen för att se vågorna bättre och sen blir det sängen, brorsan sa han troligen kommer ner i morrn från Älvdalen. Vore kul, han har inte varit här i Lysekil än och har inte träffat honom på länge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen var jag trött igår när jag skrev inlägget, jag plussade visst 20 inköp :)

 

Hade en bra natt, Jamie vaknade inte förrän efter de barnförbjudna scenerna och sov nästan till kl 7 i morse. Var en ganska vanlig morgon med "gomorron Sverige" på TVn samtidigt som Jamie åt välling. Vet inte om det är bra eller dåligt, men så fort Jamie sätter sig i soffan vill han sätta på TVn. Om han inte hittar fjärrkontrollen själv och paniktrycker på alla knappar så pekar han och vägrar äta innan den är på. Efter någon timme i morse så åt Jamie en andra frukost och jag åt en rejäl frukost med hälsofil, juice och smörgås.

 

En ganska fin, men lite kylig morgon. Jag tycker om sådana. Man känner att man lever då... ska försöka hitta lite spel nu på morgonen om det finns ngn fisk vaken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På något mirakulöst sätt lyckas jag plussa denna session trots att jag blev brutalt jävla överkörd. Allt som gick så smidigt igår sket sig idag. Jag kom trea med nöd och näppe i mina tre sista tourer och hamnade på plus. Nu ska jag äta macka med kalvkorv och bregott med havssalt. *mm*

 

Sen blir det lite träning och en dusch innan det är dags för dagishämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en donut till maten. Det får ju inte bli för nyttigt. Han dock aldrig träna, behövde ringa och få ny salva till ögat som doktorn glömt skriva ut på receptet. Jamie var väldigt trött efter dagis och gick mest runt och gnällde. Jag och Nathalie såg på den sista av filmerna vi hyrde förra veckan innan jag och Jamie gick till parken och lekte innan vi lämnade in filmerna.

 

Han har lärt sig att snyta sig och tycker det är jättekul. Vi har försökt upplysa honom om att man inte bör göra det i handflatan. Efter att det i någon minut varit sådär obehagligt tyst hittar vi honom överlycklig i badrummet med hela toarullen utdragen.

 

Lillebror har kommit ner nu från Älvdalen. Första gången han är här i stan, ska bli kul att visa honom Lysekil. Det är "barnens dag" här i morgon med ponnyridning och så, kommer nog kosta lite med tanke på hur mkt Jamie älskar sådant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en donut till maten. Det får ju inte bli för nyttigt. Han dock aldrig träna, behövde ringa och få ny salva till ögat som doktorn glömt skriva ut på receptet. Jamie var väldigt trött efter dagis och gick mest runt och gnällde. Jag och Nathalie såg på den sista av filmerna vi hyrde förra veckan innan jag och Jamie gick till parken och lekte innan vi lämnade in filmerna.

 

Han har lärt sig att snyta sig och tycker det är jättekul. Vi har försökt upplysa honom om att man inte bör göra det i handflatan. Efter att det i någon minut varit sådär obehagligt tyst hittar vi honom överlycklig i badrummet med hela toarullen utdragen.

 

Lillebror har kommit ner nu från Älvdalen. Första gången han är här i stan, ska bli kul att visa honom Lysekil. Det är "barnens dag" här i morgon med ponnyridning och så, kommer nog kosta lite med tanke på hur mkt Jamie älskar sådant...

 

Djurens dag här imorrn. Blir ponnyridning för min Lukas, och förmodligen skulle Max Cady haka oxå. :) På en lördag... Börjar vi bli vuxna mannen?! :roll:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...