Gå till innehåll

Illvillja - numera en gift tvåbarnspappa!


Illvillja

Recommended Posts

Även om jag kan tänka mig att flera av er som nu tittar in i dagboken väntar på en trip report till MikeTime får ni avvakta ett tag tills längre ner i posten. Vi måste ju ta det från början eller ja, där jag bloggade senast vilket är i onsdags. Bountyturren på kvällen gick ju väldigt bra, jag var nära att vinna, men min motståndare fick AA 3 ggr mot mig HU. Va synd, hade varit roliga bragging rights att vinna sin egen bounty tour, men antar att sidan är nöjdare med att få dela ut lite pengar som kanske omsätts av någon annan :)

 

Torsdagen åkte vi till tippen med det sista av skiten från renoveringen och lite annan skit från garaget, va skönt o bli av med de... efter att ha plockat upp Jamie hos dagmamman åkte vi till helvetet IKEA och köpte ett nytt likadant vardagsrumsbord som vi hade eftersom barnen typ slaktat det gamla...blev som vanligt lite annan skit med, men inte så farligt dyrt (ngn krona under tusenlappen tror jag).

 

På fredagen försökte vi få ork att gräva jordgubbsland men blev lite smådåligt med de, jag fick grävt ett tag iaf. Såg en film med Arnold (orka stava efternamnet) och kröp sen ner. Sov oerhört dåligt då jag tänkte massa och längtade efter liveturren. Somnade aldrig om efter att ha matat Alex vid 5:30. Gick upp en dryg timme senare med Jamie och packade o grejade i ordning. Det är otroligt att man kan ha så svårt att sova varje gång man ställer klockan på ringning, även om man oftast e uppe den tiden kl ringer iaf.

 

Jag kom iväg ganska bra enligt plan, men fick ta en tur till kontoret först för att hitta lösenordet till forumturren som spelas i skrivande stund med mig som bounty. Därför blev jag lite sen till Torp där jag plockade upp NiceHandGG. Det gjorde dock inget, Eniro och Google Maps kan inte räkna. De sade att det skulle ta 4:14 till Kumla, det tog oss 3 timmar o då stannade vi o skaffade lite käk o bytte chaufför.

 

Vi fick fördriva 1,5 timme i Kumla, måste vara en av de platser som gud glömde...

 

Till slut kom iaf massa människor och vi hade en trevlig lunch tillsammans innan vi åkte ut till MikeTimes ställe som var ett riktigt paradis. En fantastisk gård med underbar pokerlokal... synd bara de inte fanns ngt vatten i närheten :)

 

Va ruggigt kul att få ett ansikte på alla människor som man bara hade ett nickname på innan...finns många härliga personligheter och människor...

 

Efter en gryta som jm_j scoopade något ofantligt efter att ha slagit ut alla spelare så va vi taggade att komma igång. Vi var väl inga proffs på musikquizen, men jag bidrog iaf med ett svar som var korrekt. Jag började lite lugnt i touren som va väldigt avslappnad och fick några potter. Tyvärr lyckades jag skapa ett episkt monster som i 5 timmar efteråt spökade för oss med sina konstanta utrop "ROCK N ROLL", varje gång han vann en pott. Det var varenda hand typ...

 

Det började dock med det som kan låta otrevligt, men som på värmländska inte alls var otrevligt "SKIIT NER ER" efter att ha dragit in en hålpipa på rivern när vi fick in smeten på turn mot mina 2par. De va mycket snack om hur mkt möss vi va o vilka fjollor som inte kunde spela poker, men de va aldrig otrevligt... ja förutom för dem som åkte ut dock.

 

Jag hade tur o lottades på ett annat bord vid hopslagningen och kunde där roa mig med att sitta med både Lapproffe och Klyka, o dessutom få slå ut den sistnämda som va ute och cyklade lite med J7 mot mina AA...Det gav mig nog med marker för att i princip folda mig till pengarna. Jag spelade oerhört grundläggande poker, va aldrig ute och svansade och va bara inne med degen som underdog en gång och då med Q9 mot QJs.

 

Det var ett mört gäng som klev upp i morse och jag och NHGG var mkt tystare i bilen än på vägen upp. Min hals e ganska tjock efter att ha snackat mer eller mindre oavbrutet typ i 20 timmar (tobaken kan ju inte ha ngt med de o göra heller). Blev en tripp till Nathalies mormor där hon och barnen var, tillsammans med hennes bror. Efter en kort stund där Jamie visade vad han gjort så åkte vi till Nathalies mamma och lämnade igen deras bil som vi lånat för att lösa logistiken under helgen...

 

Nu e de finalbord i bountyturren trots mycket bättre uppslutning idag än i onsdags, vore ju trevligt att dra hem denna med när jag ändå e igång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 419
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

[...]Klyka, o dessutom få slå ut den sistnämda som va ute och cyklade lite med J7 mot mina AA...Det gav mig nog med marker för att i princip folda mig till pengarna.

 

Cyklar gör jag visserligen ofta, men där var jag nog snarare ute och paddlade kanot. Tanken (vars strategimässiga meriter jag avstår från att själv bedöma) var att jag var mycket kortstackad, du hade öppnat för en raise och potten var redan innan dess stor i relation till min stack. När det så blev trebettat så fick jag finfina potodds, förutsatt att trebetten skulle få dig att folda hyffsat ofta. Nu var du ju lite lös och synade med ditt prefloppade TP, och då vart det ju lite värre.. :)

 

Det var jätteroligt att träffas igen. Synd att du inte fick utnyttja dina HU-skillz från the good old times, även om det ändå resulterade i en seger. Jag säger ungefär som Valterego: Fin hand. Gott spel. Bra lirat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft goda intentioner att blogga hela veckan. Tanken har hela tiden att varit att inleda med det faktum att det nu inte längre råder någon tvekan om att det är höst. Det är iskallt och frost på kvällspromenaderna och har fått skrapa bilen. Det luktar så underbart höstigt och kylan rensar hjärnan... och det är vackert! Eftersom jag nu skjutit upp det i en dryg vecka blir det liksom inte så poetiskt som det lät i min skalle men låt gå för det.

 

Veckan har liksom alla andra försvunnit. Jag har varit ruggigt slö i skallen efter förra helgen. Vägrar tro att det enbart handlar om att jag haft sömnbristsbaksmälla eller några som helst ålderstecken utan jag har troligen haft någon dödlig bakterie i kroppen som alla andra utom jag kolar av, men mitt überstarka immunförsvar har så klart klarat av det med den bieffekten att jag varit helt orkeslös ist.

 

Jag har spelat lite datorspel, hittade en "open source"-variant av det ultimata tycoonspelet Transport Tycoon som verkligen gör att spelet håller mer än väl än idag. Har även lekt lite med remaken av sid meiers railroads som jag köpte i augusti i fjol men som jag inte ens hunnit installera typ...o så har jag testat battlefield heroes, kan nog bli några fler timmar av den lättsamma shootern.

 

Detta har så klart tagit pokertimmar och jag har inte varit i närheten av att spela så mycket som jag borde. Igår började jag grinda lite smått men kände ett sådant instinktivt motstånd mot det och ett sug efter turneringar så körde några små turneringar utan direkt framgång. Däremot så coachade jag Crappy till en fin tredjeplats och vill faktiskt tro att jag var skillnaden mellan en inte lika framskjuten placering och den fina plats han fick. Hade även intressanta diskussioner med Totalfarsa samtidigt.

 

Nu börjar det lukta väldigt gott från köket, det blir ryggbiff med klyftpotatis ikväll på vår lediga kväll. Idag har jag fått sova för länge eftersom vädret inte alls inbjöd till Nordens Ark-besök som tanken var från början. Har pga det varit seg hela dagen, men var skönt att få vila ut lite samtidigt. Vi tog sen en tur till badhuset och badade hela familjen. Jamie har varit så oerhört duktig att simma idag med puffar. Barnen behövde sova och vi var hungriga så vi tog sedan en tur till Torp och tillbaka till Lysekil för att utnyttja den förnämliga inrättningen "den gyllene måsen" innan vi hamnade hos Carl, Vicky och Maxim där vi fikade och barnen hade en väldigt rolig eftermiddag.

 

I morrn pratar jag och Carl om att ge oss ut med kajak och paddla om vädret är bättre än idag. Det stormar och spöregnar för tillfället vilket varken känns lockande ur paddlingssynpunkt, men som dessutom försvårar våra drömmar om en härlig cigarr när vi paddlat en bit. Vi ska höras om läget i morrn bitti.

 

Förresten blixtrade det häromnatten. Det var helt klart på himlen typ när jag var ute med Nalle och vi kröp ner i sängen. Har ett litet fönster i trappan som jag ser från sängen och precis när vi skulle somna såg jag en ljusblixt i fönstret och det small så hela huset skakade. Trodde först att det var raffinaderiet som smällt men började snart regna och himlen korsades av flera stora blixtar inom en km. Konstigt nog vaknade inte barnen.

 

Nu blir det mat hoppas jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara standard att jag uppdaterar bloggen denna tid på lördagar. Denna vecka har mest handlar om "bajs" oavsett så inte så mycket att rapportera om. Någon gång i början av veckan konstaterade vi att det började komma upp vatten i avloppet i garaget som luktade jävligt illa. Då det regnade rejält trodde vi väl till en början att det var regnvatten som kom in, med tanke på att vi redan haft översvämning en gång (de e dumt att skriva kontrakt på ett hus fredagen den 13:e). När det dessutom började komma upp slem ur avloppet som stank skit blir man ju småorolig. Jag kollade bäcken flera ggr o borde inte vara översvämning, speciellt inte som brunnen i tvättstugan står lägre och vattnet borde komma in där.

 

Efter lite efterforskning började vi starkt misstänka att avloppstanken va full (har trekammarbrunn tydligen) så vi ringde och fick en akuttömning och vi skottade ut skiten (bokstavligen talat) ur garaget och var glada och nöjda...ända tills vi insåg att det fortfarande kom upp skit i garaget.

 

Det visade sig igår eftermiddag när slamsugarna kom hit igen att det var totalstopp mellan tvättstugan och garaget, vilket ledde om skiten ner i garaget istället för till avloppstanken. Detta har tydligen hänt för ett par år sen med. Börjar kännas som att det blir ett samtal till mäklaren angående dolda fel. Just denna skitgrej kan vi ta, för tanten varnade för "trånga rör", men att hon hävdar att det varit översvämning EN gång för 16 år sedan e uppenbarligen en lögn. Grannarna säger att det kan bli åtminstone ngn gång per år, om inte mer och det påverkar ju helt klart värderingen av huset. Någon som har erfarenhet och kunskap om vad som gäller får gärna slänga en kommentar.

 

Spelmässigt har jag återgått till SNGs ett tag igen med blandat resultat. Är egentligen ganska bra med plus på SNGs denna vecka, men spelat en del MTTs med som varit iskalla så e väl ungefär break even. Igår började jag grinda lite på en ny site igen för att ha lite omväxling (ongame). Hade glömt bort hur urusla spelarna är där, och hur jävligt det kan vara att grinda SNGs ibland.

 

Jag spelade drygt 40 SNGs, jag flippade massa ggr och vann 2 av dem. Trots det låg jag plus efter första settet. Sen började helvetet med 13 raka OOTM innan jag avslutade med 4 raka ITM för ett totalback på 4-5 inköp typ. Som vanligt en lördag så bråkar ungarna och gallskriker och jag har migrän så får se vad som händer resten av kvällen. Film och lite godis vore trevligt, men får se vad ungarna tillåter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har varit en riktig jävla skitdag! Egentligen började det igår med att jag var yr och mådde dåligt större delen av dagen. Hittade verkligen ingen ork till att grinda på kvällen, men hade lovat att spela en bountyturre med Valterego som bounty och det gjorde mig på bättre humör med allt skitsnack i chatten. Speciellt som jag vann OCH klonkade ut Valterego med A6 mot QQ.

 

Efter det gick jag och kollade på dödligt vapen 4 med Nathalie som vi spelade in för ett tag sedan.

 

Idag mådde jag fortfarande inte helt bra när jag kom ner till kontoret. Satt och degade ett tag och försökte organisera allt som behövde göras men slutade med att jag tog fram en madrass och lade mig och sov en stund. Jag va väldigt dålig i magen för att ytterligare spä på min misär och trött eftersom Alex skrikit flera ggr under natten. Min logik säger mig att pizza måste åtgärda en lös mage så blir en riktigt flottig pizza med beasås och oxfilé. Det hjälpte inte och när Nathalie ngn timme senare ringer från grannen och säger at dörren blåst igen hemma när hon ställde in vagnen i garaget och barnen e kvar inne så känns det som att dagen är komplett förstörd.

 

Grannen kommer och hämtar mig och jag låser upp dörren. Alex leker med bilar inne och e lugn medan Jamie ser på TV. Duktiga killar, men e klart man blir lite orolig. Tur att grannen va där. Ironiskt nog snackade vi i lördags med grannen om att de ska få en kopia av våra nycklar ifall ngt sådant händer. Nu gick det ju bra iaf och Jamie var jätteduktig och försökte öppna dörren och ställde en pall så att han skulle nå men det var för trögt.

 

Bara för att helt slutföra har min mage vid detta laget rämnat helt och jag vet inte längre om de e ettan eller tvåan som kommer när man lyssnar på ljudet. När så Nathalie kommer och berättar efter att ha varit ute med hunden att hon har fått brev från sin hjärtläkare som säger att hon måste opereras direkt nu i höst så känns ju allt otroligt kul...

 

Större delen av kvällen har jag nu spenderat i sängen med laptopen för att inte röra mig utan ork att göra ngt vettigt mer än att titta på ngn cardrunnersfilm... o snacka skit på MSN... nu ´ska jag sova i gästsängen för att med lite tur undgå att smitta ngn av de andra... kommer säkert ramla ur den och slå i hvudet i ngn leksak så jag får hjärnskakning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen spenderades mest i sängen då jag återhämtade mig efter måndagen. Idag har jag sittskav efter att ha spenderat större delen av dagen på kontoret. I början av dagen inser jag att den person jag anställt för att göra delar av mitt jobb inte har gjort så på över en vecka. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg bara om det, men låter bli (faktum är att jag skrev det men raderade det innan jag lade upp de) tills jag vet mer om omständigheterna.

 

Detta gör att jag får gå igenom hela hans jobb under denna tid. jag hinner knappt sortera ut vad som måste göras innan jag bestämmer mig för att ta en promenad med Nathalie och barnen och äta lunch. Efter lunchen går vi lite till innan det är dags för frisören, vi e alla långhåriga då vi inte klippt oss sedan bröllopet och även om Jamie gallskrek så e vi iaf snyggare nu.

 

Sedan dess (kl 16) har jag suttit på kontoret och skrivit och pysslat för att ordna upp den kaos som lämnats åt sitt öde. Bussarna har slutat gå nu så de e tur jag har madrass här på kontoret, men ville bli klar med allt o de e jag nu. De e inte kallt här på kontoret men jag vill alltid ha något över mig när jag sover så har tagit ned gardinen jag haft som insynsskydd och ska ha den som täcke...i morrn ska jag titta på nytt kontor... där kommer jag inte behöva stanna om detta upprepar sig igen då det bara är 200 meter hemifrån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... och när Nathalie ngn timme senare ringer från grannen och säger at dörren blåst igen hemma när hon ställde in vagnen i garaget och barnen e kvar inne så känns det som att dagen är komplett förstörd.

 

Trist läge att bli utelåst i. Jag kan rekommendera en sån här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135875815

Jag har satt upp en lite lagom dold i (den olåsta) friggeboden. Klart bra när man glömmer nyckeln eller när vänner/släktingar kommer på spontana besök innan man själv hunnit hem från jobbet.

 

Tack för en bra dagbok! Alltid kul att läsa.

 

/Snickarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist läge att bli utelåst i. Jag kan rekommendera en sån här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135875815

Jag har satt upp en lite lagom dold i (den olåsta) friggeboden. Klart bra när man glömmer nyckeln eller när vänner/släktingar kommer på spontana besök innan man själv hunnit hem från jobbet.

 

Tack för en bra dagbok! Alltid kul att läsa.

 

/Snickarn

 

Tack för tipset, det verkar ju helt klart vara en smidig lösning.

 

I övrigt har det varit en ruggigt seg vecka. Idag är jag riktigt seg men antar att jag får skylla mig själv. Satt och spelade Battlefield Heroes med en kompis till sen i natt. Var bara så ruggigt kul att spela lite datorspel igen med en polare. Dessutom börjar jag ju veta vad jag sysslar med i spelet och toppar oftast poänglistorna (sen e de ju svårt att inte få poäng med dubbelt så mkt liv som alla andra och ett magasin med 130 kulor liksom... gunner ftw!).

 

De e lustigt hur man resonerar. Mina föräldrar e här eftersom vi haft kalas för Alexander som fyller ett år idag. Därför ville jag inte spela poker när de va här, men datorspel går bra.

 

Jag tror att mina problem med magen sedan i måndags kan härröra till de receptfria immigrantabletterna jag tagit. Jag fick ta nya tabletter i fredag eller om de va torsdags pga migrän. Samma problem med magen igen och magen är helt uppsvullen. Jag har ingen aptit och orkar inte äta någonting. Det gör att jag blir helt matt. Samtidigt har denna grej med min anställda slitit oerhört och luften gick verkligen ur mig när jag insåg att det komemr ta tid innan jag kan ha lediga dagar igen utan jobb. Jag känner att jag är ruggigt omotiverad med allt som har med proppingen att göra för tillfället och inte orkar driva på det och sköta det som jag borde.

 

Att sälja av det helt finns helt klart på världskartan men e ju inte så lätt iom att de e helt integrerat med en annan sida som en eventuell köpare måste arbeta med också. Samtidigt är det dålig timing att sälja det nu. Företaget drar ju trots allt in tillräckligt för att betala räkningarna och då Nathalie kommer opereras i slutet av januari eller början av februari med 4-6 veckors rehabilitering e de ju bra med ett jobb som med relativt lite arbete kan betala uppehället. Om någon vill köpa det för en lämplig prissumma så e de bara o höra av sig ;)

 

Kalaset igår gick smidigt. Vi fick vår andrabil nu, Nathalies pappas gamla AUDI. Alex fick massa leksaker o de flesta låter med... han va jättelycklig... våra gäster ska dock veta att vi skriver upp vilka som ger oss låtande leksaker och vilken dB de har o kommer hämnas med leksaker som låter dubbelt så mkt när de e er tur... :) Alex fick även en ny åkpåse och cykelhjälm.

 

Nej nu får jag ta tag i det jobb jag har kvar o rycka upp mig... en cola kanske hjälper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leksaker med ljud är ett satans otyg. Köpte en påse med små bollar som småtjejerna fick för ett par veckor sen. Tänkte inte på att trycka på bollarna pre-köp. Väl hemma upptäcker jag att det ljud som de framkallar får öronen att blöda, hjärtat att skena och hjärnan att säga upp sig.

 

Leksaker som ett- och treåringen uppskattar mest är lego, leksaks-barnvagnar, leksaks-bilar och ett gäng Tellytubbies-figurer... Och Pippi på Dvd :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I natt var jag typ helt medvetslös, och när Nathalie kom upp och väckte mig så skrek verkligen kroppen att jag va dum i huvudet, även om jag borde sovit tillräckligt. Har fortfarande inte helt kommit i fas med aptit och skit. Jag har lirat en del SNGs på Ongame men har återigen fått smaka sådär elak varians som man får ibland. Har tappat ungefär 30 inköp på 85 games vilket ju känns sådär. Dock har jag gått igenom väldigt många händer i SNG EGT och konstaterar att jag spelar rätt, dessutom har jag haft folk som kollat på mig flera ggr så jag vet att de inte bara e min skalle som tror att jag har träffat rätt kallt.

 

Dock måste jag försöka rycka upp mig, sätter man sig på bordet med inställningen att man kommer bli utdragen kommer det inte sluta väl. Spelarna på de nivåer jag spelat är pinsamt dåliga och vissa är så korkade så jag seriöst funderar på hur de har kompetensen nog att klä på sig och gå upp ur sängarna. När man spelat poker så länge som man gjort nu så börjar man tappa hoppet om mänskligheten. E inte konstigt att de händer så mycket idiotiska saker i världen när folk är så genuint korkade.

 

Jag har ungefär 40% 4:e och 5:e platser i 10 handed SNGs på mitt lilla sample enligt sharkscope för tillfället och 4% vunna så e bara bita ihop. Det kan vända fort, det har jag varit med om förut. Ikväll blir det dock inget spel, tänkte ta igen lite tid med Nathalie, äta lövbiff och klyftpotatis och schwarzwaldtårta till efterätt o se på ngn film. Vi behöver det efter sista tidens strul med anställda och födellsedagskalas osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Så va de då närmare en månad sedan jag skrev här. Intet och allt har hänt under den tiden självklart. Rent pokermässigt har jag inte spelat särskilt mycket själv, men jag har däremot studerat en väldigt massa indirekt. Jag kan berätta mer om det projektet senare om det faller väl ut. Jag har även hunnit med en vecka i Stockholm där jag träffade familj och vänner. Alltid mysigt att få komma upp dit. Jag och Nathalie fick en egen kväll och natt när vi såg på bio, åt god middag och åkte ut till vårt landställe i Sthlms skärgård och njöt av tystnaden och av att få sova en hel natt.

 

När det gäller sömnen är det fortfarande det jobbigaste med att vara småbarnsfar. Alex kommer inte till ro och kan sova en hel natt. Sista nätterna har han vaknat och bestämt sig för att gå upp runt kl 5:30. I förrgår var det ok då jag haft migrän kvällen innan och lagt mig vid kl 19, men Nathalie va lite mer sliten i morse. Hon lyckades lägga honom vid 7 igen, men då vaknade Jamie, så jag lät henne sova igen och tog honom.

 

Idag har varit en riktig mysdag, precis som de e tänkt att lördagarna ska vara. Till min glädje har äntligen vintersporterna börjat dra igång igen. Jag längtar efter längdåkningen, men slalom e ju alltid ok att se som idag. Jag, Jamie och Alex gick upp o väckte Nathalie strax efter 10 idag, men vi va inte ur sovrummet förrän vid 11. Låg o busade o myste, va härligt att inte ha ngn tid att passa.

 

Jag tog sen Jamie på ryggen och gick på promenad med Nalle medan Nathalie gjorde mannagrynsgröt till lunch. Medan barnen sov städade jag o Nathalie o grejade. Fick äntligen skruvat bort fösterbrädet i vardagsrummet så vi kunde lufta det sista elementet så nu till slut e alla element luftade och vattenfyllda igen efter renoveringen i våras. Det märks på elräkningen nu kan jag lova. 2700 spänn för Oktober... huga, men så har vi inte heller lika kallt som många villaägare har inne.

 

Nathalie har röjt en massa i källaren, så nu börjar äntligen huset att kännas färdigt. Ska börja ta in lite cyklar och annat jox från garaget så att vi kan använda det. Känns som vettigt iom att audin, vår andrabil inte har vare sig fungerande lås eller motorvärmare. Låset försvann när jag tillsammans med Nathalies bror va på kasinot för ett par veckor sen i Gbg. Någon hade roat sig med att ta sig in i bilen, men hade inget av värde där så de fick inget med sig.

 

Va dock jobbigt att kl 5 på morgonen försöka tanka när tanklocket styrs av centrallåset som inte fungerar när låset e intryckt. Som tur var hade jag åkt till en bemannad mack och han hjälpte mig att bryta upp locket så jag fick tankat. Plussade drygt 3k på trippen till kasinot trots att jag spelade riktigt dåligt stundtals.

 

Jag har börjat grinda SNGs igen denna vecka. Började ok den första dagen med 4-5 inköp upp, vilket va skönt efter att ha börjat med att backa nästan 10 inköp, men igår va de verkligen proppen ur. Inte många händer stod och jag lyckades gång på gång pusha in i monster. Jag förstår hur Eurytmech kan känna då även jag bevisligen varit vinnande spelare över större sample och lång tid för att nu bli totalt assraped med en ROI på -20% för tillfället på knappt 200 games. Har dock kollat igenom alla mina gamla ongamekonton och kan se samma trend på alla. Jag har alltid legat tokback efter 200 games för att ordna upp de så småningom (på ett sample av 4-5 konton).

 

För att återgå till dagens aktiviteter så åkte vi in till stan efter middagsluren och gick en promenad. Va längesen jag gick vändan till pinnevik och över dona. Underbart att få komma nära havet igen även om jag aldrig e långt borta här. Vi avslutade sen på Coop där vi handlade godis och lite mat. Så fort Jamie gett upp att fråga efter mig ska jag gå ner till Nathalie så ska vi ta de lugnt o göra ingenting resten av kvällen o bara njuta av att ha varandra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad jag e trött på att inte få sova på nätterna. Sista veckan har varit extrem med en Alex som vaknar 10 gånger per natt och sen bestämmer sig för att vara klarvaken innan kl 6 på morgnarna. Jag börjar bli för gammal för sömnbrist, speciellt som det allt för ofta leder till migrän o en i allmänhet förstörd dag.

 

Pokern har varit riktigt doomswitchad sista dagarna och jag har sprungit en väldigt massa inköp under all-in EV. Dock hoppas jag att jag bottnat nu då jag igår klarade av att köra break even trots att jag torskade sjukt många 70/30s för att inte tala om flippar. Det faktum att jag faktiskt lyckades vinna en eller annan all-in HU underlättade dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger lite grann. Natten efter mitt klagomål på att Alex aldrig sover så sov han från kl 19 till 06 utan uppehåll. För första gången. Har på något mystiskt sätt lyckats att inte vakna när Jamie kröp upp i sängen med en nallebjörn som e lika stor som han själv, en kanin, en säl och sin snuttefilt. Allt återgick dock till ordningen gällande Alex sömn nästan natt då han återigen vägrade sömn, liksom natten till idag.

 

Onsdagen var väldigt trevlig med besök hos Nathalies familj i Stenungsund och även lite vänner. Jamie ville inte alls åka hem från sin mormor så han fick stanna ett par timmar extra, varpå han blev så glad så han gick o kramade oss o sa "tack snälla mamma o pappa". Ganska skönt med bara en unge när vi var hos en av Nathalies vänner i stan.

 

När vi kom hem på kvällen konstaterade jag när jag svängde av med bilen att gräsmattan såg väldigt vattensjuk ut efter ösregnet som hållt på senaste dygnen. Jag kollar garagebacken och tro fan att det står 1,5 dm vatten där, vilket jag visste betydde att det var 2 dm i hela källaren. Vår planerade myskväll byttes ut till en kväll när man utan stövlar får vada i 6gradigt vatten för att koppla in pumpen som låg kvar efter förra översvämningen.

 

Tog 3 timmar men vattnet försvann iaf. Nu håller det med avfuktarens hjälp på att torka upp där nere. Denna gång hade vi lite mindre tur med vad som fanns. Förra gången kom vi undan helt utan skador, men denna gång så kan träningsmaskinen ha rykt, samt att en låda med alla köksmaskiner vi inte ville ha i köket (matberedare, mixer, juciepressar, osv) blev dränkt, och lite böcker och tidningar.

 

Pokern har gått bättre sista tiden även om det vore helt fel att säga att jag e rungood. Har åtminstone inte tappat allt för många inköp jämfört med all-in EV sista tiden. Nu tänkte jag ha myskväll med min fru och skippa pokern idag. I morrn blir det till att röja i trädgården om vädret kan hålla upp som de lovat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu går saker o ting inte riktigt min väg. Varken pokermässigt som de två senaste dagarna varit total katastrof, men inte heller rent livsmässigt. Framförallt e det huset som strular något enormt. Jag har sagt det förr, men att skriva kontrakt fredagen den 13e e uppenbarligen inte att rekommendera. I onsdags kom det in massa vatten och igår var det dags igen. Med de mängder regn som kommer från ovan e de inte så konstigt, men kommer ju regna hela veckan säger de.

 

Igår när jag gick ner för att sätta igång pumpen så slapp jag åtminstone vada barfota som i onsdags då jag fått låna ett par stövlar. När jag öppnar fönstret för att pumpa ut vattnet ramlar det dock av gångjärnet som har rostat av. Sedan när jag ska flytta undan lite skit så ramlar kattoaletten ner på golvet med all kattsand knastrande under tårna. Dessutom tömde den satans pumpen rummet på 30 sekunder, o sen fylldes rummet på 2-3 minuter. Efter en timme sket jag i det och såg på film med Nathalie istället. Vattnet var borta ngn timme senare av sig självt.

 

Idag tänker jag inte gå ner i källaren och kolla, men med tanke på att det blåser halv storm och har regnat hela dagen e jag inte så hoppfull. Idag så röjde vi ut det sista på kontoret och har nu fått ganska fin ordning i mitt nya kontor hemma. Blev dock inte så mycket jobb idag pga grejandet och så vaccinerade vi barnen mot influensan. I morrn tänkte jag klara av mig själv med så har vi alla blivit inseminerade med den trackinganordning som säkert finns i vaccinet för att storebror ska kunna ha koll på oss.

 

Jag som trodde att min totala doomswitch i pokern hade blivit avstängd, har fortsatt att springa ett par inköp under all-in EV varje session och det känns inte som om en enda hand får stå någonsin. Jag vill dock försöka få in ett par hundra SNGs till för att se om de bara e jag som suger på 6 handed, även om jag krossade det för ett par månader sedan. Jag kommer nog sluta lira på ongame snart dock, folk verkar ha lärt sig att inte åka ut direkt, 6-7 spelare på 300/600 blinds (med 1500 start) e fullt normalt och med en klient som måste vara det största misstaget i världshistorien så känns de inte motiverat. Dessutom e trafiken numera totalt värdelös.

 

Nu ska jag ta på mig stövlar och regnställ och hoppas att jag inte blåser bort när hunden ska ut på promenad. Eventuellt ska jag iväg på en konferens på onsdag till Sthlm, då tar jag med hunden och ger honom till bror som tar upp honom till Huså (nära Åre) där han driver ett vandrarhem. Så om ni vill ha någon billig stans att bo i fjällen får ni kolla in hans ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev konferens i Sthlm. Oerhört roligt var det och fick träffat en massa folk som kan göra att det händer massa roliga saker. Dock bangade jag VIP-festen på Café Opera. Kändes inte som min grej. Träffade två barndomsvänner istället på ett irländskt hak på söder. Vi träffas inte så ofta längre och lär inte bli mer då än av dem dessutom fått jobb i London nu.

 

Igår åkte jag buss ner från Stockholm. Bus4you heter bolaget och mycket trevligt med lädersäten och förvånansvärt stabilt trådlöst Internet hela vägen. Dock så sprang det läck i en av vattentankarna så min väska var dränkt när jag väl kom fram till Göteborg. Åkte vidare till Stenungsund där jag mötte Nathalie och barnen. Nathalie skulle ha tjejkväll med sina barndomsvänner så vi hann typ bara säga hej och sen så tog jag barnen och åkte hem.

 

Försäkringsbolaget har varit här med en besiktningsman och konstaterat höga fukthalter i hela gruden så de har satt in avfuktare o så för att ta bort det. Vår va tydligen för klen tyckte dem. Dessutom verkar det som om det är en annan anledning till att vattnet kommer in än vi trott då vi numera satt en pump i dagvattenbrunnen som ska hålla undan vattnet, men det verkar inte komma vatten dit.

 

Det känns som om enda andra alternativet till att kunna få in vatten genom golvbrunnarna då är ifall avloppstanken svämmer över, vilket förvisso är troligt, men borde vi inte känna att det luktar skit i hela källaren då? Någon som har förslag på detta får gärna kommentera.

 

Både Jamie och Alex börjar bli så stora killar som klarar så mycket själv. Alex har börjat kommunicera på ett helt annat sätt numera och Jamie känns som en stor pojke, även om han nu på kvällen strulat en del. Vi hade de vanliga kvällsrutinerna efter att ha julpyntat lite här hemma och bakat mozartkulor men han har verkligen inte velat somna. Nu när jag kollade till hans rum så hade han bäddat ner nallen där istället och smugit in och lagt sig i mitt och Nathalies rum istället. Får väl gå för denna gången.

 

Ikväll tänkte jag och Nathalie mysa efter 3 kvällar ifrån varandra. Har till o med köpt alkoholhaltiga drycker vilket nog e första gången vi dricker tillsammans på oerhört länge (med tanke på att jag druckit alkohol 2 eller 3 gånger sista året och ingen av dem varit ihop med Nathalie så får ni lite perspektiv).

 

I morrn blir det att ta tag i den enorma bunt visitkort man samlade på sig och ta hand om lite jobb som blev liggande medan man var borta. På eftermiddagen kommer det lite vänner över så blir middag med dem. Ska bli trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det mysigt att vara villaägare när sådant där händer. För egen del tillbringade jag större delen av 1:a advent med att rensa utgående avloppstammen som hade tvärstoppat så att vi inte kunde spola i någon toalett förrän sent på eftermiddagen då stoppet var åtgärdat. Visst, vi hade kunnat ringa efter en spolbil, men det kostar 1700:- på vardagar så jag vågar inte tänka på vad det kostar på en söndag. :cry:

 

Jag är långt ifrån någon expert på avloppsstopp, men några saker har jag snappat upp genom dyrköpt erfarfenhet:

 

Om (med betoning på 'om') det är så att avloppstanken svämmar över så kan det bero på att dagvatten är anslutet till avloppsledningarna. Det är iofs inte ovanligt, jag tror tom att det är krav på det för dagvatten som kan tänkas vara förorenat, såsom på parkeringsplats, garageuppfart m.m. Dessutom tror jag att det var vanligt att bygga så en viss tidsperiod (har dock ingen aning om ifall det är sant eller i så fall vilken tidsperiod) för att spara pengar. Om du har möjlighet att inspektera avloppstanken kan du ju prova att spola vatten i en brunn i taget för att se om det når avloppet.

 

Om det är så att det är dagvatten som får avloppstanken att svämma över är det inte säkert att det blir så mycket lukt av det, eftersom det extra tillflödet är rent vatten och det säkert hinner spola bort det mesta innehållet i avloppstanken innan det svämmar över.

 

Jag har för mig att jag någon gång för länge sedan har sett golvbrunnar med backspärr för inomhusbruk. Om de fortfarande finns kvar kan det kanske vara en lindring för dina besvär, men risken är ju att problemet bara flyttas någon annanstans.

 

Lycka till! Och kom ihåg - hur jävligt det än känns att vara villaägare så här års så är det värt det när våren kommer och man kan se barnen springa omkring och leka på gräsmattan.

 

/Snickarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...