Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Game #19863861050: Tournament #102278100, $200+$15 Hold'em No Limit - Level VI (300/600) - 2008/08/24 - 14:11:17 (ET)

Table '102278100 49' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: hate-camping (7250 in chips)

Seat 2: AA_Legend (24850 in chips)

Seat 3: SillyNutz (13750 in chips)

Seat 4: quadducks (12185 in chips)

Seat 5: brainwash (23440 in chips)

Seat 6: johndif (17680 in chips)

Seat 7: essay (8762 in chips)

Seat 8: Slegga_4 (18926 in chips)

Seat 9: bachelor_80 (21100 in chips)

quadducks: posts small blind 300

brainwash: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 [Qd Ah]

johndif: folds

essay: folds

Slegga_4: raises 920 to 1520

bachelor_80: calls 1520

hate-camping: folds

AA_Legend: folds

SillyNutz: folds

quadducks: folds

brainwash: folds

*** FLOP *** [5c As Jh]

Slegga_4: bets 2400

bachelor_80: calls 2400

*** TURN *** [5c As Jh] [2d]

Slegga_4: bets 5400

Postad

tror jag kör samma linje och foldar river oftast... ser inget vi slår på river och tror inte han kamikaze bluffar rakt igenom så ofta..

edit:såg nu att det var från warmup och kan nog tänka mig att slå om flopp för att få in det mot sämre A som de inte kan släppa.

tror dock att syna river är misstag med vald linje

Postad
slår helst om pre och synar shove. orkar verkligen inte folda river, synar du turn måste du syna river och jag tycker verkligen inte om fold på turn.

Är det verkligen en god ide att spela om 30BB stackar med AQ pre? Vi får ju typ jättesällan syn av en hand vi slår och rätt ofta kommer vi nog få se AK när vi får syn.

Linjen att reraisa pre kommer alltå leda till fold eller rereraise som vi borde vika men inte kommer kunna.

Postad
Varför så passivt på floppen? Det känns väl som en rätt jättebra flopp, eller är det just AJ eller AK du är skraj för?

På flopp synar jag av två anledningar, att inducera bluff på turn och för att ta reda på var jag står. Brädan är megaodragig så inget kort kommer skrämma mig på turn, antingen leder jag stenhårt eller så ligger jag under stenhårt.

Ska jag få värde av Ax eller QQ KK så gör jag bättre i att syna än att höja här.

På turn funderar jag på att trycka, men blir också förvånad då han bettar hårt, tror han oftare väljer att dega/checka här om han inte känner sig 100% säker på att han leder. 2an skrämmer ju inte och nu vet jag att river ofta kommer vara meningslös så frågan är om jag leder eller ligger under.

På en rimlig HD är det ju typ bara A10 eller sjukt agressivt spelad KK eller nåt som jag slår.

Postad
Är det verkligen en god ide att spela om 30BB stackar med AQ pre? Vi får ju typ jättesällan syn av en hand vi slår och rätt ofta kommer vi nog få se AK när vi får syn.

Linjen att reraisa pre kommer alltå leda till fold eller rereraise som vi borde vika men inte kommer kunna.

Låter jättekonstigt att säga att vi "borde vika" men "inte kan". Ja, när pengarna åker in är det flip eller 30 - 70 som gäller men vi kommer ha oddsen för det mot hans range och alltså borde vi inte vika. Allt som oftast kommer killen dock folda och då plockar vi ner en fin pot istället för att syna pre och missa flop jätteofta.

Bör även tilläggas att jag tycker gränsen går vid 30BB, har vi mer kan man alternativt mixa in coldcalls med omslag och fold mot shove beroende på vilka positioner ni sitter i.

Postad
tror jag kör samma linje och foldar river oftast... ser inget vi slår på river och tror inte han kamikaze bluffar rakt igenom så ofta..

edit:såg nu att det var från warmup och kan nog tänka mig att slå om flopp för att få in det mot sämre A som de inte kan släppa.

tror dock att syna river är misstag med vald linje

håller med sulla och mendi

• 3 weeks later...
Postad

Det svider men som spelat så tycker jag det är rätt att lägga sig på turn och hoppas på ett läge längre fram som är ett tydligare EV+. Gratulerar FI om han lyckats få mig att lägga den bättre handen.

Synar för pottkontroll, alternativet är att höja pre för värde. Genom att syna har jag bestämt mig för att jag inte kommer att gå hela vägen om jag inte är hyfsat säker att jag har den bästa handen.

"still learning the game"

Postad
Det svider men som spelat så tycker jag det är rätt att lägga sig på turn och hoppas på ett läge längre fram som är ett tydligare EV+. Gratulerar FI om han lyckats få mig att lägga den bättre handen.

Synar för pottkontroll, alternativet är att höja pre för värde. Genom att syna har jag bestämt mig för att jag inte kommer att gå hela vägen om jag inte är hyfsat säker att jag har den bästa handen.

"still learning the game"

Ja, det är en dålig melodi iallafall.