Zenmuron Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 NL Texas Hold'em $11 USD B Blinds(200/400) bubblan, jag är chipleader. seat 8 spelar för tight och har foldat bort sin stack mer och mer och seat 10 är en spelare som kör flera bord och jag tyckte han verkade vara en hyffsad spelare. såg honom göra nån konstig syn tidigt men annars körde han den vanliga grinderstilen Han hade öppnat ett par potter även från tidiga positioner med 4-5 spelare kvar tidigare. Table Table 126209 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: cdparky ( 3,540 ) Seat 6: HERO ( 9,790 ) Seat 8: BigBlind ( 1,490 ) Seat 10: Disco_78 ( 5,180 ) Trny: 41607746 Level: 5 Blinds(200/400) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Jc Kh ] Disco_78 raises [1,200] cdparky folds HERO is all-In [9,590] BigBlind folds tycker det är ett brott att inte pusha här. BB måste ju se sin chans att casha och lär inte syna med något annat än ett monster här. Och eftersom han är så otroligt nära att att blindas ut och inte visar några tendenser till att göra något åt det så tar jag förgivet att Disco_78 förstår detta och foldar allt utom kanske top 8-10%, om ens det. När jag kollade handen i wizard var den listad som ett misstag och calling ranges på båda aktiva motståndarna var satta till upp emot 20%. Dessutom synade Disco_78 till min stora chock handen med 77..(och J kom rättvist på rivern. ) Är mina antaganden att Bigblind bara synar kanske JJ+ och Fi kanske 8% fel på 11$ nivån? Frågan är om det är EV+ att dra av sånna här spel på en så låg nivå som 11$ eller 22$ eller om re-steals? (justerar man callingranges i wizard till dem jag antog är detta såklart ett +EV spel) slutligen. Om ni var i Disco_78s situation här, vad skulle ni syna med? känns som ett jättemisstag av honom att syna med 77 oavsätt vad han har för read på mig, väl? (ska sägas också att jag inte hade försökt något liknande tidigare i denna SnG. Jag hade ditills bara stulit oöppnande potter ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2008 Tycker det är ett ganska onödigt och dåligt spel, jag förstår absolut ditt argument. Och det hade varit ett bra argument om du spelade emot bara grinders. (kanske inte heller då, för dem skulle förstå vad du kanske gjorde) Det är inte nivån som är för låg, utan det som utgör problemet med ditt spel är att långt ifrån alla som spelar SNG är ute efter att optimera sin ROI över 2399k SNGs. utan spelar någon då o då för skojjs skull eller liknande med en annan mentalitet. Vilket är att det är kul och man satsar på att gå långt. Men man är där för att spela poker, tror man att en syn är bra här så tar man den. Det är absolut inte hela världen om man bubblar. Och så är det även på $110 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2008 Vad har du för image vid bordet då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2008 Det är ett ok spel tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zenmuron Postad 21 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2008 Tycker det är ett ganska onödigt och dåligt spel, jag förstår absolut ditt argument. Och det hade varit ett bra argument om du spelade emot bara grinders. (kanske inte heller då, för dem skulle förstå vad du kanske gjorde) Det är inte nivån som är för låg, utan det som utgör problemet med ditt spel är att långt ifrån alla som spelar SNG är ute efter att optimera sin ROI över 2399k SNGs. utan spelar någon då o då för skojjs skull eller liknande med en annan mentalitet. Vilket är att det är kul och man satsar på att gå långt. Men man är där för att spela poker, tror man att en syn är bra här så tar man den. Det är absolut inte hela världen om man bubblar. Och så är det även på $110 Nej det är klart att inte alla är grinders, men jag tror att dom flesta ändå ogillar att åka på bubblan utan att få ett öre efter kanske 45 minuters spel. Faktum är ju också den att grinders ofta är dem som tar flest risker på bubblan medans vanliga spelare kan sitta och folda med 3BB stacks och sånt. Men visst, många nöjesspelare övervärderar nog sina pockerpairs och sånt extremt mycket och dom har nog inte en tanke på att åka ur när dom synar med dem. Så en poäng har du. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zenmuron Postad 21 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2008 Vad har du för image vid bordet då? Tjae. hade väl varit ganska aggresiv där i några rundor men jag hade ditills bara raisat när alla före mig foldat så jag tror inte det var därför jag fick syn. Men kanske.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Tycker du utnyttjar din stack fel. Du har marker så det räcker du behöver inte göra "desperata moves" Jag skulle shova med AK och JJ+ och i princip folda allt annat. Du riskerar dina marker mot #2 i stackstorlek i bordet och en förlust vore katastrof. bättre att utnyttja den stacken genom att vara först in och höja och sätta press på motspelarna med mindre stackar. Om jag var Btn och höjde 20%+ av min stack så skulle jag syna med AJs+ 99+ AQo+ om jag uppfattade dig som aggresiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zenmuron Postad 22 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Tycker du utnyttjar din stack fel.Du har marker så det räcker du behöver inte göra "desperata moves" Jag skulle shova med AK och JJ+ och i princip folda allt annat. Du riskerar dina marker mot #2 i stackstorlek i bordet och en förlust vore katastrof. bättre att utnyttja den stacken genom att vara först in och höja och sätta press på motspelarna med mindre stackar. Om jag var Btn och höjde 20%+ av min stack så skulle jag syna med AJs+ 99+ AQo+ om jag uppfattade dig som aggresiv. Fast här förstår jag inte riktigt ditt argument. Jag har inte "tillräkligt med marker" förrens jag har vunnit alla. Som chipleader på bubblan är ju mitt främsta mål att ta så mycket marker som möjligt från 2a och 3e stacken innan shortisen åker. håller inte heller med om att det vore en katastrof att förlora här. vid förlust har jag ännu 4600 marker och shortstacken är grymt grymt short. kommer högst troligen ändå att sluta IMT. det intressanta är ju vilken callingrange Fi har här. BB kommer ju folda nästan allt. Jag vet inte om du inser det men om han hade haft den callinrangen du just nämnde dvs AJs+ AQo+ 99+ så skulle mitt spel vara ett jättevinstgivande spel. (förutsatt att han inte öppnar jättetight och det hade han verkligen inte gjort tidigare) diff% på +0.77 enligt wizard med 22% open och det är ju väldigt bra. Den stora frågan är ju såklart hur pass löst Fi synar. med 77 är det marginellt. ska nog undvika sånt här spel på 11 dollars nivån i fortsättningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Frågan är väl snarare vilka händer han öppnar upp med en 20% av stacken höjning när du sitter på BB. Troligt är ju att han bara gör det med händer som han är beredd o spela om hela stacken med med tanke på din aggro image. SnGs prisstruktur gör ju att man ska sikta på ITM först och etta sen. Men med din stack har du all möjlighet att bygga stack på bubblan utan att riskera mer än halva stacken mot chicp tvåan. Helt onödigt för dig. ICM tar ju heller inte hänsyn till om fi har raisat innan och du pushar efter heller. ICM tar heller inte hänsyn till hur bra du kan utnyttja övertaget på senare händer vilket du lätt kan göra här. Tror det är EV- att syna annat än med mycket starka händer då en förlust kraftigt reducerer din chans att vinna medans en fold inte gör någon större skillnad på vinstchansen och en vinst inte ökar din vinstchans så mycket ändå inte heller om fi foldar ökar din vinstchans nämvärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Att folda TT här är sämst punkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Att folda TT här är sämst punkt Spontant kände jag JJ+ AK men TT+ är säker bättre (litar på din erfarenhet här ) Skulle du folda 99 här? AQ hur spelar du den? (KJo tycker jag hamnar i "ren bluff" kategorin här och jag ser inte varför man ska försöka bluffa bort 2:a stacken i det här läget) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Spontant kände jag JJ+ AK men TT+ är säker bättre (litar på din erfarenhet här ) Skulle du folda 99 här? AQ hur spelar du den? (KJo tycker jag hamnar i "ren bluff" kategorin här och jag ser inte varför man ska försöka bluffa bort 2:a stacken i det här läget) 99 och AQ är också jättegivna shoves. Alltså, jag tror du tänker lite fel/inte optimalt. Vi "bluffar" bort 2a stacken i det här läget eftersom vi tjänar marker på det. Jag själv shovar jättebrett här. Pfr kommer inte alls kunna syna light och vi vinner 1800 varje gång han raise-foldar liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Hmm jag är på tok för tight på bubblan alltså. Men å andra sidan är jag inte van att ha så pass mycket chip övertag (kan ju finnas någon orsak till det med). Ska suga lite på den här karamellen. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 ICM tar ju heller inte hänsyn till om fi har raisat innan och du pushar efter heller. Måste vara lite petig här.. ICM tar bara hänsyn till stackarnas relativa storlekar. Inget annat. Så ditt påstående är förvisso sant. Men de program/beräkningar du använder dig av, kan ta hänsyn till dessa faktorer, utifrån beräkningar av ICM i alla upptänkliga situationer. Det är alltså inte ICM som ska ta hänsyn till sådana faktorer, utan det program som använder sig av ICM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Måste vara lite petig här.. ICM tar bara hänsyn till stackarnas relativa storlekar. Inget annat. Så ditt påstående är förvisso sant. Men de program/beräkningar du använder dig av, kan ta hänsyn till dessa faktorer, utifrån beräkningar av ICM i alla upptänkliga situationer. Det är alltså inte ICM som ska ta hänsyn till sådana faktorer, utan det program som använder sig av ICM. Sant. Jag använder SNGEGT som inte klarar "limpar eller mindre än all-in raisar före". Annars är det ju bara pengar i potten och stackstorlekarna och spelarnas syn frekvens som avgör värdet på push eller fold och det spelar i sig ingen roll vad som hänt innan man ska agera. (förutom då att någon som redan höjt kanske har en annan synfrekvens än en som ännu inte agerat) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Är det wiz som tar hänsyn till raisedistributioner? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Vet Ej om Wiz men SNGEGT kan du själv ändra både raise och syn distribution för spelarna med en slider. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prookelito Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Jag tycker att push där är bra mot regs. Om FI vet vad han syslar med så vet han även att han ska folda 77 där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts