Gå till innehåll

Plo 1-2 folda 4tal mot rivershove?


icecoldwind

Recommended Posts

Seat 1: riverman76 ($55.15)

Seat 2: blumpster ($215.35)

Seat 3: Hero ($333.30)

Seat 4: iwilllie ($192.35), is sitting out

Seat 5: rifrifrif ($55)

Seat 6: Fi ($292.50)

rifrifrif posts the big blind of $2

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of Spades8 of Spades10 of Hearts10 of Diamonds

Fi raises to $4

riverman76 folds

blumpster folds

Hero calls $4

rifrifrif folds

*** FLOP *** 7 of Clubs6 of Clubs9 of Clubs

FI bets $5

Hero calls $5

*** TURN *** 7 of Clubs6 of Clubs9 of Clubs10 of Spades

FI checks

Hero checks

*** RIVER *** 7 of Clubs6 of Clubs9 of Clubs10 of Spades10 of Clubs

FI bets $20

Hero has 15 seconds left to act

Hero raises to $80

FIraises to $260

 

Inte spelat många händer mot denna fi, värderaisen på river med fyrtal måste väl vara standard? Vad gör vi mot en shove här från en randomfi vi inte vet någonting om? Orkar vi folda fyrtalet, kan hans shove någonsin vara något annat än nöten?

Och handen i övrigt? ok att syna på knappen eller är fold eller 3bet bättre mot en minraise från utg. Floppspel turnspel ok osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken annan hand än SF shovear han för värde här?? Tror knappast heller en random fi förvarndlar en hand till bluff för 150bbs i en pott som spelats väldigt passivt och är liten vid river.

 

Jag skulle tro att ganska många random omahaspelare är benägna att pusha 66, 77 eller 99 här. Särskilt om han har 8c som gör att du inte kan ha färgstege.

 

Alternativet är väl att han kanske har 8c, men bara det (inte 5c eller Jc), och glömmer bort att man i omaha måste använda två hålkort och degar för att han TROR att han har färgstege.

 

Jag hade aldrig kunnat lägga mig. Jag gör som stonethailand föreslår och pushar och får en historia att berätta hur det än går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att ganska många random omahaspelare är benägna att pusha 66, 77 eller 99 här. Särskilt om han har 8c som gör att du inte kan ha färgstege.

 

Alternativet är väl att han kanske har 8c, men bara det (inte 5c eller Jc), och glömmer bort att man i omaha måste använda två hålkort och degar för att han TROR att han har färgstege.

 

Jag hade aldrig kunnat lägga mig. Jag gör som stonethailand föreslår och pushar och får en historia att berätta hur det än går.

 

Hm tror inte många spelare pushar ett lågt set här för 150bb såvida inte de är totalt retarderade fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

push känns onödigt. syna bara, för övrigt tycker jag inte du ska lägga för mkt energi på detta. jag har levt på omaha bla i några år och jag har förlorat något i stil med en färgstege och nånstans kring 4-5 fyrtal.

 

Uhm vad pratar du om? han har ju pushat allin....

Lägger inte alls nån särskild energi på detta, postade bara en situation som jag tyckte var intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm tror inte många spelare pushar ett lågt set här för 150bb såvida inte de är totalt retarderade fiskar.

 

Man behöver inte vara en totalt retarderad fisk (även om det hjälper) för att shova ett lågt set här. Jag har sett många shova låga kåkar på river på i alla fall nivåer upp till PLO$100. Folk som spelat mest texas övervärderar gärna händer som låga stegar, färger eller kåkar. Blir randomfi så mycket bättre på PLO$200?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte vara en totalt retarderad fisk (även om det hjälper) för att shova ett lågt set här. Jag har sett många shova låga kåkar på river på i alla fall nivåer upp till PLO$100. Folk som spelat mest texas övervärderar gärna händer som låga stegar, färger eller kåkar. Blir randomfi så mycket bättre på PLO$200?

 

Uhm texasspelare som spelar plo och övervärderar händer är ju retarderade fiskar ;D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Readberoende kan man folda river f.ö.

 

Och mot random är det en måstesyn?

 

Potten är liten vid river, vi rivrar second nuts, han pottar efter att ha spelat väldigt passivt hit fram, jag reraisar pott och han trycker pott igen...

 

har svårt att se något annat än nöten här.

 

Kan tillägga att killen är regular på plo 1-2, även om jag inte spelat mot hnm tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt att ni inte tror han kan göra detta spel med lägre kåk.
Spelet är faktiskt inte särskilt konsistent med vare sig bluff eller underkåk.

 

Underkåk för att de flesta PLO-spelare är nits nog (för att inte tala om att det är rätt illa att ge sig på att försöka få 3-betsvärde på en hand som knappt ligger i topp5% av rangen) att inte vilja 3-beta river när alla TX-kåkar slår dem och bluffen för att han inte även dunkade turn. Dessutom så kommer väldigt många 8cXXX-händer ha helt ok showdownvärde på river, varför många spelare helt enkelt checkar dem.

 

Och spelare som gillar att göra jättestora riverbluffar med 8c kommer nog samtidigt ha rätt svårt att låta bli att panga turn också.

 

Så även om jag inte är speciellt sugen på vik så lär andelen sämre händer ligga mycket närmare 1/3 än 1/2 av motståndarens range.

 

Ditt argument hade varit lite rimligare om vi hade T9 istället, så att motståndaren åtminstone kan ha nästnästnötkåken eller splitt att överspela. På river hade jag hellre haft T999 än TTXX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för inputen, för de som undrade överresultatet så svor jag en del och sen gråtfoldade jag. Som handen spelades så trodde jag helt enkelt inte att det var en bluff/push med sämre kåk tillräckligt ofta för att vara ev+ syn... Jag kan naturligtvis ha fel och blivit uppägd men men... Om inte annat så kanske jag kan få ett ryggdunk av Glimne... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att grundbeslutet här måste vara fold, men att man kan göra en syn baserad på read. Så många idioter finns det inte längre på omahaborden som skulle få för sig att pusha med lägre kåk. Antingen str8 flush eller 8cxxx och jag har svårt att se många plo200 spelare göra den bluffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...