Gå till innehåll

Varför spelar jag sämre när jag multitablar?


Existing-user

Recommended Posts

Spelar jag mer än ett bord går det alltid sämre. Nu tror ni att ni har det uppenbara svaret att det är för jag har mindre koll på borden, men så är det inte för även om jag bara spelar 1 bord så har jag ingen vidare koll då jag surfar runt eller tittar tv. Så varför spelar jag sämre? Jag kan inte fatta det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar jag mer än ett bord går det aldrig sämre. Nu tror ni att ni har det uppenbara svaret att det är för jag har mindre koll på borden, men så är det inte för även om jag bara spelar 1 bord så har jag ingen vidare koll då jag surfar runt eller tittar tv. Så varför spelar jag sämre? Jag kan inte fatta det!

 

Rubrik och text är motsägelsefull men jag antar att rubriken är rätt.. Du får bättre reads vid färre bord medan slaskfaktorn samtidigt går upp litegrann. (Iaf är det så för mig) Problemet är alltså att bibehålla reads och full koncentration när jag slänger upp fler bord. Bara för att man spelar många händer samtidigt kan man inte börja spela på "auto-pilot" utan reads och koncentration är ändå det viktigaste. I de banorna tänkte jag iaf när jag började multitabla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar bäst när jag har exakt två bord uppe - då blir det inte så att jag slösurfar runt och samtidigt så är det inte så många så jag tappar koncentration per bord.

 

Jag är gammal gubbe, så siffran två gäller för mig. Dataspelssnoris kan säkert klara fler. Men efter en viss gräns så kommer man börja tappa per bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar bäst när jag har exakt två bord uppe - då blir det inte så att jag slösurfar runt och samtidigt så är det inte så många så jag tappar koncentration per bord.

 

Jag är gammal gubbe, så siffran två gäller för mig. Dataspelssnoris kan säkert klara fler. Men efter en viss gräns så kommer man börja tappa per bord.

 

 

Jag är ju exdatasnoris men blivit gammal 25årig gubbe nu. Jag kan omöjligt koncentrera mig om jag spelar mindre än 4bord. Spelar jag färre bord än 4 så börjar jag genast slaska och sätta folk på alla möjliga orimliga HD's för att kunna göra sjuka syner och bluffar... helt enkelt hitta så mycket situationer som möjligt att spela så mycket kort som möjligt, även fast jag vet att det är sjukt värdelöst ur EV synpunkt. 5-7 bord är optimalt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...