Hest Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Hallo! Vem är Hest? Jo, det är jag, en 22 årig kille som nästa vecka skall börja plugga Media- och komunikation på Örebro universitet, har inte gjort så jätte mycket sen studenten, lumpen och lite jobb med mera, men det skall bli riktigt kul med studentlivet, är sedan den 15/8 innehavare av en riktigt nergången studentkorridorlägenhet(mer om det senare). Ok! så du spelar poker eller? Ja, det kan man väl säga, har legat lågt under sommaren och kommer nu återupptaspelandet, min karriär so far har bestått av odiciplinerat slaskande och tiltande med en massa jävla utag som hindrat mig från att bli fattig. Jag spelar mestadels fullring nl100 som jag känner mig väldigt stabil på, men har även spelat en hel del HU, och det kommer jag förmodligen göra lite igen när bankrullen tillåter. Jag kommer spela poker för att dryga ut studentkassan, kommer ju leva på en ganska begränsad budget som student, och det skulle vara väldigt gott med bara några tusenlappar extra i månaden. Det är därför det också känns väldigt skönt med FR då det ger en liten varians och små svings, jag behöver inte dom psykiska påfrestningarna som poker lätt kan ge just nu. Varför startar du en Dagbok? Det finns två anledningar till detta: 1. Pokermässigt, jag hade en kort dagbok för ett bra tag sedan där jag mest redogjorde mina resultat med mera, jag kända då att det var skönt för diciplinen, jag höll mig från skottning och tiltning. 2. Jag har inte varit nervös inför starten av skolan, men ju närmare det kommer desto större växer nu klumpen i min mage! Jag har knappt läst en bok eller skrivit något annat än msn-språk sedan studenten och jag känner mig så jävla korkad, helt sjukt! Dags att aktivera hjärnan igen och det här är platsen. Vad skall dagboken handla om då? Som namnet antyder "THE LIFE AND ADVUNTURES OF THE HEST" Det blir mycket om studentlivet, det är första gången jag bor ensam och jag kommer till en ny stad etc, sen då självklart mitt pokerspel som det primära men också en del länkar och klipp från tex youtube som jag tyvär har blivit beroende av =) Mycket Nöje! som Emma Andersson skulle ha sagt! Citera
Lisa87 Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 GL, hoppas detta blir en skojj dagbok Citera
Hest Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2008 GL! GL, hoppas detta blir en skojj dagbok Tack Tack =) Kör en snabb update bara. Dagen har hittils gått riktigt bra, just nu upp 400 usd, och då är en del turneringsinköp borträknade. Får se om det blir någon klonk idag. Här är en annan rolig Hest btw: http://uk.youtube.com/watch?v=sswQrPqY3vU Citera
Hest Postad 19 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Klanta till det igår, ett fins plus på ca 500 dollar förvandlas till bara en 100 dollar vinst, men ett plus är ett plus och det känns bra, varje gång jag blir halvt galen efter en utdragning eller allmänt tiltande känslor så repeterar jag högt för mig själv "Jag tiltar inte, jag är bättre än så, det är tilten som skiljer mig från dom dåliga spelarna". Det låter kanske lite larvigt men funker verkligen skitbra för mig. En annan lite reflektion jag har grubblat mycket på sistone är väntelistan för fullringborden på Pokerstars, i vissa fall kan det vara 7-10 st som står på listan, på dom flesta "värdefulla" borden så är väntelistan i alla fall tre eller oftast fyra personer. Nu till själva tvisten, om man ställer sig som femte man i kön och när man väl kommit in så ställs man ju nu mot minst 4 stycker kompetenta spelare som använder sig av tableselection etc(man vill ju åt dom riktiga fiskarna), är det bättre värde i att sätta sig på borden som ingen vill sitta på? alltså dom med låg players/flopp och avg pott stats? Jag är lite kluven på detta, hur resonerar ni andra? Förövrigt så är anledningen till att jag lirar på Pokerstars att det inte finns rakeback, jag tycker att spelarbasen är betydligt sämre och det är mindre grinders än på dom andra sidorna. Citera
Hest Postad 25 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Kort uppdatering, har haft mycket att göra på sistone med flytten etc men har hunnit spela en del och det har gått ganska hyfsat, har gjort ett mindre utag och bankrullen ligger nu på 2600$ Jag har blockerat mig under en vecka nu, för att koppla av från pokern under nollningen och inte fyllespela ^^ Dagboken kommer att komma igång snart, men om det nu är någon som läser detta så får ni vänta lite till =D Citera
Recommended Posts