Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena din löse jävel.. hehe.. :-D

Ursäkta om jag verkade Hit'nrunna dig. Jag hade en spelgräns som slog in. Så blev utslängd. Men kul att jag kan få tillbax lite av mina donationer. Men kan säga att du spelar fan bra alltså. Jag kan inte spela 34/30 med vinst direkt så jag är imponerad. Keep it up man...

• Svars 251
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Har du lirat mot Ostman? Och vad tycker du om honom?

Japp. Han smakar lite hushållsost. Gillar att skjuta många gator vad jag märkt iaf. Sitt helst i position på han eller bered dig på krig. 8-)

Postad
Naturligtvis hade han det

*** River(Board): *** : [9k, 2s, 9s, 3r, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Nollnitton All-in 1419.65

ElderSerbo All-in 1290.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 3885.00

Nollnitton [6r, 9r] Fyrtal i nior Vinst: 3885.00

Ja, det är väl bara kämpa på, kommer ihåg det gick segt när jag hoppa upp till 2.5/5 också förut, ska göra ett ordentligt försök efter nyår igen och inte hoppa ner så fort jag tappar ett inköp. Hur går det för dig annars? Lirar bara 5/10 nu?

Det går bra för mig, Jag har inte spelat mer än 23h i dec iofs pga allt jobb jag haft. Dec är en extremt bizzy månad om man är musiker. Jag jobbar som frilansande gitarrist eller vad man ska kalla det, och har haft vanliga spelningar med två olika band, och suttit i orkestern på en julshow. Så det har varit repor och gig om vartannat sen tidig nov.

Jag spelar fortf 2.50/5 men blandar in 5/10 när jag hittar värde. Tanken är väl att jag ska försöka etablera mig på nivån mer och mer. Jag har börjat tröttna på 2.50/5, och märker att jag spewar och movesar helt för mycket. Dessutom är jag ganska överrullad för 2.50/5, så det känns dumt att inte försöka utveckla sitt game när man har möjlighet att avsätta ett par inköp.

Postad

Det här går väl till historien som en av de sjukare dagarna, jobbade precis in ett stabilt pluss nu så helt plötsligt är det gröna siffror för dagen. Jag har alltså plussat 9k på 2.5/5 och backat 8k på 5/10, sköna svängningar hehe. passerade därmed +40k för månaden.

Tjena din löse jävel.. hehe.. :-D

Ursäkta om jag verkade Hit'nrunna dig. Jag hade en spelgräns som slog in. Så blev utslängd. Men kul att jag kan få tillbax lite av mina donationer. Men kan säga att du spelar fan bra alltså. Jag kan inte spela 34/30 med vinst direkt så jag är imponerad. Keep it up man...

Hehe lugnt, du får gärna byta bord när jag sätter mig ner så jag får värdet för mig själv ;-) måste varit första gången någon nånsin sagt jag spelar löst, annars brukar det vara mest "fan vad tight du är". men det är först på sistonde jag börjat spela mycket fler händer och det fungerar jävligt bra, tror det är en bidragande orsak till varför det gått så bra i december.

Har du lirat mot Ostman? Och vad tycker du om honom?

Han är helt okej, jobbig ha ur pos. spelar typ 27/22 eller nåt sånt har jag för mig

Det går bra för mig, Jag har inte spelat mer än 23h i dec iofs pga allt jobb jag haft. Dec är en extremt bizzy månad om man är musiker. Jag jobbar som frilansande gitarrist eller vad man ska kalla det, och har haft vanliga spelningar med två olika band, och suttit i orkestern på en julshow. Så det har varit repor och gig om vartannat sen tidig nov.

Jag spelar fortf 2.50/5 men blandar in 5/10 när jag hittar värde. Tanken är väl att jag ska försöka etablera mig på nivån mer och mer. Jag har börjat tröttna på 2.50/5, och märker att jag spewar och movesar helt för mycket. Dessutom är jag ganska överrullad för 2.50/5, så det känns dumt att inte försöka utveckla sitt game när man har möjlighet att avsätta ett par inköp.

Ah det låter bra det. det förklarar varför jag knappt sett dig på borden, och det ska jag vara glad för eftersom det är dig jag ligger mest back mot enligt PT :-)

Ja när man har rullen så är det lika bra passa på och försöka etablerera sig på en högre nivå det har du rätt i, jag måste tänka i dom banorna också så man inte blir fast på 2.5/5 för då lär man ju aldrig utveckla sitt spel om man inte får möta tuffare motstånd.

Postad

Sick dagsresultat:shock: Grattis till plusset!

Weird också att du är minus mest mot mig. Jag minns inte att vi krigat så mycket. Det är mest raise,3bet fold eller raise 3bet 4bet osv. Sällan vi kommer förbi floppen. Antar att det är mitt set mot din KK på 5/10 som utgör en stor del av mitt plus mot dig. Jag backade 12.5k den kvällen för övrigt.

Har aldrig floppat så många set,stegar och färger i mitt liv. Blev all in på nästan alla floppar mot drag/kombodrag och torskade alla utom den mot dig.

Postad
Sick dagsresultat:shock: Grattis till plusset!

Weird också att du är minus mest mot mig. Jag minns inte att vi krigat så mycket. Det är mest raise,3bet fold eller raise 3bet 4bet osv. Sällan vi kommer förbi floppen. Antar att det är mitt set mot din KK på 5/10 som utgör en stor del av mitt plus mot dig. Jag backade 12.5k den kvällen för övrigt.

Har aldrig floppat så många set,stegar och färger i mitt liv. Blev all in på nästan alla floppar mot drag/kombodrag och torskade alla utom den mot dig.

fyfan sånna dagar tar på psyket alltså, kan ju bli deprimerad för mindre. ja det va bara 2,2k back eller nåt sånt jag va ner mot dig, så allt e väl nästan från den handen, kommer ihåg den nu när du säger det.

Postad
Nice med fler gnagare här, tycker det verkar vara mest bönder annars ;-) vad nickar du då, inte du som jag brukar prata om matcherna med i chatten kanske?

Haha ja mkt bönder på forumet, det håller jag med dig till 100% om:-D

Nej, har inte spelat särskilt många händer mot dig och inte diskuterat någon match vad jag minns så du vet antagligen inte vem jag är. Inte spewat bort nåt till dig heller tror jag (Du kan vara den enda regen jag inte gjort det till;-) ) Brukar bara få in ca 10 000 händer i månaden dessutom. Om du är väldigt nyfiken så pm:a. Annars önskas du fortsatt god lycka!

Postad
Gratz till resultatet. Har du wallhack? :lol:

Hur väljer du bord när du sätter dig? Sorterar du efter %/flop eller random ledigt? Vilka regs tycker du generellt är tuffast på svs?

Haha, ja ibland tror man att ju att vissa Fi har något liknande så de ser ens kort eftersom de lyckas höja varenda gång man är tom, samtidigt som dom openfoldar innan jag ens hunnit cbetat när jag är stark :-)

Om det inte finns så många bord uppe sätter jag mig bara på waitinglist och drar upp dom fem första borden, annars brukar jag väl mest hålla koll på inte hamna på allt för jobbiga bord och ur pos på folk som kan spela. är snittpotten under 30-40kr en längre tid brukar jag byta. Om det sitter mer än två shortstack på bordet drar jag också, orkar inte med spela mot folk med 100 krs stackar, jobbigaste som finns.

Haha ja mkt bönder på forumet, det håller jag med dig till 100% om:-D

Nej, har inte spelat särskilt många händer mot dig och inte diskuterat någon match vad jag minns så du vet antagligen inte vem jag är. Inte spewat bort nåt till dig heller tror jag (Du kan vara den enda regen jag inte gjort det till;-) ) Brukar bara få in ca 10 000 händer i månaden dessutom. Om du är väldigt nyfiken så pm:a. Annars önskas du fortsatt god lycka!

,

Oki, så viktigt var det inte, men du kan ju hojta till i chatten om vi hamnar på samma bord, gl :-)

Postad
Så hur gick dagens spel mannen? (eller du kanske sover nu, dygnsrytmen)

Spelade bara en timme typ så plusminus noll typ, han som satt brevid oss drog ut mig tre händer irad efter du drog.

Drog till krogen istället igår med lite folk, söndagskrök är underskattade. Det hela slutar i efterfest och bortamatch hos en riktig pingla på andra sidan stan och idag mår jag så sjukt jävla dåligt, sitta och shotta sambuca kl 06 en måndagmorgon tar på krafterna haha fyfan :-D

Postad

Drog till krogen istället igår med lite folk, söndagskrök är underskattade. Det hela slutar i efterfest och bortamatch hos en riktig pingla på andra sidan stan och idag mår jag så sjukt jävla dåligt, sitta och shotta samcuba kl 06 en måndagmorgon tar på krafterna haha fyfan :-D

Living the dream!

Postad
Nu snackar vi action, keep up the good party yo! Hur har du mått sedan söndagskröket? Fick du till det med bruden?

Ja det är klart, det är ju ingen riktig bortamatch om det inte händer saker,haha. Har varit ute ett par söndagskvällar nu på sistonde och det är fan riktigt nice, mer avslappnad stämning än en fredagkväll och när man ändå inte har några fasta tider passa så spelar det ju ingen roll egentligen. Måste dock komma ihåg att alltid ta med mina resorb ut jag klarar fan inte av att leva dagen efter utan ha tagit det innan jag går och lägger mig, rena mirakelkuren alltså. För man vet aldrig var man hamnar efter en utekväll, för två helger sen vaknade jag hos en tjej i Uppsala, alltså typ tio mil från där jag var ute, lagom ångest när man inser att man har lååång väg hem 8-)

Living the dream!

Haha, ja så kanske man kan sammanfatta det :-)

Postad

Fyfan alltså, efter att jag legat mått dåligt hela måndagen så kommer århundradets livstilt när jag vaknar upp igår morse. Ligger och skakar och yrar och har 40-gradig feber, jag har nog aldrig varit så sjuk tidigare. Har lugnat ner sig lite nu men jag orkar inter resa mig ur sängen så det blir en julafton där jag kommer ligga och stirra upp i taket, kul!

är du i Australien då Aussie millions pågår ? klonka en sattelit dit i söndags :-D

haha, fan vilka resultat du gör alltså. vinner du allt du spelar? :-D vilka datum är det du kommer vara där? vi åker ner i början av februari, se till klonka hela den turren också så kan du stanna kvar där borta med oss 8-)

Håller med, Resorb är ju nöten! WP i söndags btw. ;)

Jaa verkligen, jag upptäckte inte denna underbara produkt förens i somras, undrar hur jag klarat mig alla dessa år utan det. ok så du mötte mig i söndags, vem är du då?

Postad

Sjukdomen har inte gått över ännu, har dragit på mig influensan antar jag, alla symptom stämmer in och jag är halvt förstörd men nu börjar febern gå ner iaf. Kan trösta mig att jag har orkat spela lite idag iaf och det är ju brutalt fiskigt såhär vid julen. Upp 8k eller nåt sånt tror jag sen sist, vaknade rätt nyligen så ska sätta mig och göra ett längre pass nu då jag har tröttnat på att bara ligga still i sängen. Vore nice kliva över 50k-gränsen för månaden inom kort

Är där i åtta dagar nån gång mellan 16-27 januari... så vi missar varann precis då. Ifall jag vinner hela kanske jag kan kosta på mig några extra dagar 8-)

Fan dålig timing då, vi hade planerat åka nånstans då också men det blev uppskjutet ett par dagar, fast såg att aussi millions går i melbourne och vi åker till sydney först.

Postad
Vore nice kliva över 50k-gränsen för månaden inom kort

Ja, det va ju inga problem det, och mer än så blev det. Just nu smått fantastiska (för min del) +60 000 kr för december. Och jag är äntligen frisk igen efter en veckas sjukdom, livet leker 8-)

Postad
Just nu smått fantastiska (för min del) +60 000 kr för december. Och jag är äntligen frisk igen efter en veckas sjukdom, livet leker 8-)

Gött man! Sjukt bra resultat. Är det endast 2,5/5 nivån så är det fenomenalt ultrabra. :mrgreen:

Du kanske skulle lära mig hur man spela poker med 33/30 stats :-D

Postad
Gött man! Sjukt bra resultat. Är det endast 2,5/5 nivån så är det fenomenalt ultrabra. :mrgreen:

Du kanske skulle lära mig hur man spela poker med 33/30 stats :-D

decemberok2.jpg

w660.png

Bifogar den här om nån skulle tvivla på sanningshalten, det hade jag gjort om någon sagt dom vunnit den summan på 2.5/5 ;-) som ni ser har jag spelat väldigt många händer. Antal timmar blir fel då PT räknar tiden på varje bord, nån som vet hur man ändrar det? Dela på fem bord så blir det rätt antal timmar.

Så ja allt och lite till på nivån, är typ 5k back på 5/10 eller nåt sånt. spelar dock inte 33/30 i snitt utan det blir nåt runt 25/22 den här månaden, men varierar rätt kraftigt beroende på vilket humör och vilka typer av Fi man har.

Postad
spelar dock inte 33/30 i snitt utan det blir nåt runt 25/22 den här månaden, men varierar rätt kraftigt beroende på vilket humör och vilka typer av Fi man har.

Tänkte nästan höra om det, har en bit över 2K händer på dig och siffrorna 26/22.. Därför tyckte jag 33/30 lät lite uppåt väggarna.

Imponerande oavsett, grymt resultat också.

Precis som Neuen är jag helt enormt imponerad över din disciplin. Jag är otroligt stolt varje månad jag når 50K händer.

Antar att du varit helledig stora delar av December? Annars är jag GALET imponerad.