Gå till innehåll

Mellan hopp och förtvivlan - en omahadagbok

Recommended Posts

Postad

Jag är en microstakes-spelare som (liksom många andra) har gått över från Hold em till PLO och nu spelar jag i princip uteslutande PLO.

Min pokerhistoria är väl liknande många andra på forumet som är 25+: först mörkpoker och lite stötpoker, sen hold em med pokerboomen och det mesta av det live. Jag testade att spela på nätet för ett gäng år sedan (när limit hold em var the shit), men saknade det sociala spelet i livepoker, så tills i vintras har jag nästan uteslutande spelat live. Vi har haft ett bra homegame tills för ungefär ett år sedan, då flyttar och bristande intresse bland folk i utkanten av spelet har gjort att homegamet dog.

Så jag tänkte motvilligt att jag skulle ge nätpoker en chans igen och upptäckte att det var kul, så sen i mars har jag spelat åtminstone 4-5 dagar i veckan.

Jag försöker jobba ganska mycket med mitt spel: läser böcker, kollar på cardrunnersvideos och analyserar händer i pokertracker och pro poker tools och allt det ger mig mycket, men det känns alltid bra att kunna diskutera händer med folk och på så vis få ny kunskap och bryta tankemönster som man har.

Under sommaren har jag och en kompis bollat händer mellan varandra, men han var tvungen att casha ut sin rulle och har ett spelavbrott, så jag tänkte att jag kanske kunde lägga upp en dagbok här istället och förhoppningsvis få lite feedback på olika spel jag gör.

Jag spelar 6-max PLO, vilket jag började fuska med i början på sommaren, men nu helt har gått över till. Från början fick NLHE-spelet finansiera PLOn, jag hade rätt svårt för att plussa. Men jag kände att PLO ändå är roligare än NLHE, så jag gjorde en studieinsats och sen en månad tillbaks är jag på grönt i PTOmaha och hoppas att kunna hålla det så.

Mina mål är än så länge ganska blygsamma:

- vara en plussande PLO-spelare

- spela 15K händer i månaden (4 bord, 6max)

Visst har jag drömmar om hur saker ska utvecklas, men de håller jag än så länge för mig själv :).

• Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelade en liten session idag som var relativt odramatiskt, tog en halvstor pott med topset mot ett wrap, torskade en lika stor pott med en underfull kåk. Summa summarum: 5$

Inga direkt spännande händer, men det blir en till session efter middagen så förhoppningsvis dyker det upp någonting då.

Postad

Drygt en timmes spel, 12$ blev resultatet. Spelade helt ok, lyckades ta mig ur två underfulla kåkar, vilket jag är nöjd med. Har annars haft svårt för just det, jag antar att det är HE-spelaren i mig som tänker "wow, en kåk".

Postad

Fan va roligt med en Omaha dagbok till:)

Har percis som dej lirat Texas men fasnat för Omaha, De är ju så sjukt mkt roligare!

Var lirar du och vilken nivå?

Kommer defenitivt följa denna dagbok!

Lycka till! :D

/ Jamton

Postad

Kul att du läser min dagbok!

Jag spelar mest PLO10 på pokerstars, ett par vändor på svs 0,5/1 har det blivit också, men jag avskyr verkligen klienten. Spelade NL20 (betfair)/NL25(full tilt) tidigare, så jag har gått ner i nivå för omahan, kände att jag ville börja från botten och arbeta mig uppåt :). Sen är jag lite bankrullenit också, vill kunna ta svängningar utan att det berör mig så mycket (så länge jag spelar bra dvs) och bara grinda vidare. Men planen är (nu går jag emot min första, blygsamma post, men men) att ta mig till PLO50 till årsskiftet och det känns inte orimligt.

Postad

712 händer idag och resultatet blev 21$ vilket jag är nöjd med.

Torskade ett inköp när jag med ett löst ess försökte representera nötfärgen, men fick syn av nästnötfärgen. Jag tänker att sånt ska funka, men det kanske det inte gör på de här nivåerna. Brukar vara försiktig med det annars, men FI är en ok spelare (för att vara på PLO10 dvs) så jag trodde att det skulle gå hem. Om nån läser det här, vad är era tankar om att reppa nötfärgen med esset på micronivåer?

Postad

Jahapp, då var gårdagens vinst uppäten. 20$ orkade jag ta, sen gav jag upp. Ungefär såhär såg dagens spel ut:

POKERSTARS GAME #19760741917: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/08/20 - 11:48:40 (ET)

Table 'Phocaea II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: TJ.Kaczynski ($11.45 in chips)

Seat 2: sliby123 ($9.95 in chips)

Seat 3: MMdomination ($12.15 in chips)

Seat 4: macndosch ($4.85 in chips)

Seat 5: wallie999 ($12.20 in chips)

Seat 6: willcol ($10.35 in chips)

macndosch: posts small blind $0.05

wallie999: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 King of Clubs9 of Clubs5 of ClubsKing of Hearts

willcol: folds

TJ.Kaczynski: folds

sliby123: folds

MMdomination: raises $0.25 to $0.35

macndosch: calls $0.30

wallie999: calls $0.25

*** FLOP *** 6 of HeartsKing of DiamondsJack of Diamonds

macndosch: bets $1

wallie999: raises $2.50 to $3.50

MMdomination: folds

macndosch: raises $1 to $4.50 and is all-in

wallie999: calls $1

*** TURN *** 6 of HeartsKing of DiamondsJack of Diamonds7 of Hearts

*** RIVER *** 6 of HeartsKing of DiamondsJack of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs

*** SHOW DOWN ***

macndosch: shows Queen of Hearts10 of SpadesQueen of Clubs4 of Hearts (a straight, Ten to Ace)

wallie999: mucks hand

macndosch collected $9.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $10.05 | Rake $0.50

Board 6 of HeartsKing of DiamondsJack of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs

Seat 1: TJ.Kaczynski folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: sliby123 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: MMdomination (button) folded on the Flop

Seat 4: macndosch (small blind) showed Queen of Hearts10 of SpadesQueen of Clubs4 of Hearts and won ($9.55) with a straight, Ten to Ace

Seat 5: wallie999 (big blind) mucked King of Clubs9 of Clubs5 of ClubsKing of Hearts

Seat 6: willcol folded before Flop (didn't bet)

Dumt att whina egentligen, borde ju vara glad åt att folk ställer med sämre händer, men det är ju lite surt när ingen av ens händer inte får stå. I övrigt är jag rätt nöjd med mitt spel, tog några halvstora potter genom att vara aggro och fick in pengarna som favorit ett par gånger, men ibland hjälper inte det heller. Men det är bara att komma igen imorgon.

Postad

18$ blev det idag. Det började aningen frustrerande med ett par utdragningar, men jag lyckades behålla tålamodet och kämpa mig tillbaka och hitta ett plus ändå.

En av mina pokerkompisar kom hem ifrån grekland idag, så i helgen blir det förhoppningsvis lite live heads up-poker. Vi har spelat ganska mycket heads up mot varandra, så vi har rätt bra koll på varandras tendenser vilket gör matcherna väldigt roliga. Jag hoppas att jag lyckas övertala honom att köra lite PLO heads up - jag har aldrig spelat Omaha live så det skulle vara kul att testa. Nån vända får man väl slänga in i alla fall...

Postad

En lång räcka av förnedring... så har denna dag varit. 20$ är kanske inte så farligt, men det känns lite bittert när ens drag aldrig träffar och när ens färdiga händer aldrig får stå. Att det inte blev värre har jag lite donks att tacka, men det var en grymt trist session. Pokerev grafen från idag är inte vacker, eller kanske är den det enda som är vackert med det här: 3 inköp under förväntat i all in situationer. Kul, kul... tur att det är fredag i alla fall :).

Postad

Gick igenom ett gäng händer i pokerevs hand replayer och upptäckte (eller upptäckt och upptäckt...påmindes om kanske är bättre) att jag är för dålig på att ta betalt med ickenöthänder på river. Här är ett exempel:

POKERSTARS GAME #19810339786: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/08/22 - 12:03:45 (ET)

Table 'Chromios IV' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: sliby123 ($9.95 in chips)

Seat 2: Senterpied ($13.25 in chips)

Seat 3: paicuc ($21.25 in chips)

Seat 4: dpay02 ($8.50 in chips)

Seat 5: biood_one ($10 in chips)

Seat 6: wallie999 ($11.50 in chips)

paicuc: posts small blind $0.05

dpay02: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 7 of Diamonds8 of Diamonds6 of Spades4 of Diamonds

biood_one: folds

wallie999: calls $0.10

sliby123: folds

Senterpied: folds

paicuc: calls $0.05

dpay02: checks

*** FLOP *** 8 of Spades2 of Diamonds7 of Hearts

paicuc: checks

dpay02: checks

wallie999: bets $0.30

paicuc: calls $0.30

dpay02: folds

*** TURN *** 8 of Spades2 of Diamonds7 of HeartsQueen of Diamonds

wallie999: bets $0.60

paicuc: calls $0.60

*** RIVER *** 8 of Spades2 of Diamonds7 of HeartsQueen of Diamonds3 of Clubs

wallie999: checks

*** SHOW DOWN ***

paicuc: shows 5 of Spades5 of HeartsJack of Spades6 of Hearts (a pair of Fives)

wallie999: shows 7 of Diamonds8 of Diamonds6 of Spades4 of Diamonds (two pair, Eights and Sevens)

wallie999 collected $2 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $2.10 | Rake $0.10

Board 8 of Spades2 of Diamonds7 of HeartsQueen of Diamonds3 of Clubs

Seat 1: sliby123 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Senterpied (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: paicuc (small blind) showed 5 of Spades5 of HeartsJack of Spades6 of Hearts and lost with a pair of Fives

Seat 4: dpay02 (big blind) folded on the Flop

Seat 5: biood_one folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: wallie999 showed 7 of Diamonds8 of Diamonds6 of Spades4 of Diamonds and won ($2) with two pair, Eights and Sevens

I situationen kände jag mig rätt osäker på min hand, turnbeten var lite av en semibluff med färgdraget, men nu i efterhand var det nog dumt att checka med en blank river. Vad tycker ni, är detta en stor lucka eller är en riverbet i händer liknande den ovan marginella?

Postad

3 dollar har jag plussat i helgen efter typ 1500 händer - mindre lyckat alltså. Spelet har känts ok, men jag har inte marginalerna på min sida. Det är lite för mycket sånt här:

POKERSTARS GAME #19856606121: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/08/24 - 07:43:34 (ET)

Table 'Klio IV' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: uups ($23.15 in chips)

Seat 2: wallie999 ($10.85 in chips)

Seat 3: Eggpie ($9.25 in chips)

Seat 5: PopeYoss ($5.90 in chips)

Seat 6: HengistPod ($4.95 in chips)

uups: posts small blind $0.05

wallie999: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 9 of HeartsAce of DiamondsJack of HeartsAce of Spades

Eggpie: folds

PopeYoss: folds

HengistPod: folds

uups: raises $0.20 to $0.30

wallie999: raises $0.60 to $0.90

uups: calls $0.60

*** FLOP *** 10 of SpadesQueen of DiamondsKing of Hearts

uups: bets $1.75

wallie999: raises $5.25 to $7

MrSpooky111 leaves the table

uups: raises $5.25 to $12.25

wallie999: calls $2.95 and is all-in

Uncalled bet ($2.30) returned to uups

*** TURN *** 10 of SpadesQueen of DiamondsKing of HeartsKing of Clubs

*** RIVER *** 10 of SpadesQueen of DiamondsKing of HeartsKing of ClubsJack of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

uups: shows Queen of Clubs4 of HeartsQueen of Hearts7 of Clubs (a full house, Queens full of Kings)

uups collected $20.65 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $21.70 | Rake $1.05

Board 10 of SpadesQueen of DiamondsKing of HeartsKing of ClubsJack of Diamonds

Seat 1: uups (small blind) showed Queen of Clubs4 of HeartsQueen of Hearts7 of Clubs and won ($20.65) with a full house, Queens full of Kings

Seat 2: wallie999 (big blind) mucked 9 of HeartsAce of DiamondsJack of HeartsAce of Spades

Seat 3: Eggpie folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: PopeYoss folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: HengistPod (button) folded before Flop (didn't bet)

Inte direkt någon bad beat, men jag tycker det är rätt svårt att plussa när man torskar fler händer liknande den ovan än man vinner. Det är bara att fortsätta spela antar jag, det ska ju jämna ut sig i längden.

Postad

Det är fortsatt kämpigt, +-0 idag. Jag har otur i all in situationer, marginalerna är verkligen inte på min sida, drar de inte dött så kan man ge sig fan på att de lyckas träffa. Tråkigt att bara whina, men det är rätt bittert när händerna ser ut såhär:

POKERSTARS GAME #19914007218: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/08/26 - 13:14:24 (ET)

Table 'Deimos II' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Rikardosan ($5.90 in chips)

Seat 2: BIG_Casper ($3.70 in chips)

Seat 3: wallie999 ($9.85 in chips)

Seat 4: rich1506 ($9.95 in chips)

Seat 5: PH1957 ($5.70 in chips)

Seat 6: DBstud ($7.10 in chips)

PH1957: posts small blind $0.05

DBstud: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 7 of Spades5 of Spades6 of Diamonds8 of Diamonds

Rikardosan: folds

BIG_Casper: folds

wallie999: raises $0.25 to $0.35

rich1506: folds

PH1957: folds

DBstud: raises $0.35 to $0.70

wallie999: calls $0.35

*** FLOP *** 9 of Diamonds3 of Spades6 of Spades

DBstud: bets $1.40

wallie999: raises $4.20 to $5.60

DBstud: raises $0.80 to $6.40 and is all-in

wallie999: calls $0.80

*** TURN *** 9 of Diamonds3 of Spades6 of Spades3 of Clubs

*** RIVER *** 9 of Diamonds3 of Spades6 of Spades3 of ClubsKing of Hearts

*** SHOW DOWN ***

DBstud: shows 4 of Clubs4 of DiamondsKing of Spades5 of Diamonds (two pair, Kings and Threes)

DBstud collected $13.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $14.25 | Rake $0.70

Board 9 of Diamonds3 of Spades6 of Spades3 of ClubsKing of Hearts

Seat 1: Rikardosan folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: BIG_Casper folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: wallie999 mucked 7 of Spades5 of Spades6 of Diamonds8 of Diamonds

Seat 4: rich1506 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: PH1957 (small blind) folded before Flop

Seat 6: DBstud (big blind) showed 4 of Clubs4 of DiamondsKing of Spades5 of Diamonds and won ($13.55) with two pair, Kings and Threes

Postad

Det har blivit lite live heads up med min kompis, sjukt kul är det. Problemet är bara att vi är lite väl jämnbra, häromdagen spelade vi en match som tog drygt 4 timmar utan paus. Efteråt kändes huvudet ungefär som efter mastig tenta, men det var det värt (särskilt när jag tog hem matchen också:)).

Jag har spelat på nätet idag och plussat 21$, vilket var skönt. Det har ju annars varit lite segt senaste veckan, så det var trevligt att det släppte lite.

Postad

Vad tycker ni om mitt spel i den här handen?

POKERSTARS GAME #20016615116: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/08/30 - 14:08:26 (ET)

Table 'Tamara' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Satch&Mitch ($5.90 in chips)

Seat 2: DavidStetler ($17.10 in chips)

Seat 3: KingKlutterS ($10.20 in chips)

Seat 4: wallie999 ($9.85 in chips)

Seat 5: Road Closer ($2.95 in chips)

Seat 6: jdoles214 ($11.65 in chips)

Satch&Mitch: posts small blind $0.05

DavidStetler: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 King of DiamondsAce of HeartsJack of HeartsJack of Clubs

KingKlutterS: calls $0.10

wallie999: raises $0.35 to $0.45

Road Closer: calls $0.45

jdoles214: raises $1.15 to $1.60

Satch&Mitch: folds

DavidStetler: folds

KingKlutterS: folds

wallie999: calls $1.15

Road Closer: raises $1.35 to $2.95 and is all-in

jdoles214: raises $7.75 to $10.70

wallie999: folds

Uncalled bet ($7.75) returned to jdoles214

*** FLOP *** 9 of DiamondsJack of Diamonds10 of Diamonds

*** TURN *** 9 of DiamondsJack of Diamonds10 of DiamondsAce of Spades

*** RIVER *** 9 of DiamondsJack of Diamonds10 of DiamondsAce of Spades3 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Road Closer: shows Queen of Spades5 of DiamondsQueen of Clubs4 of Diamonds (a flush, Jack high)

jdoles214: mucks hand

Road Closer collected $7.40 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $7.75 | Rake $0.35

Board 9 of DiamondsJack of Diamonds10 of DiamondsAce of Spades3 of Hearts

Seat 1: Satch&Mitch (small blind) folded before Flop

Seat 2: DavidStetler (big blind) folded before Flop

Seat 3: KingKlutterS folded before Flop

Seat 4: wallie999 folded before Flop

Seat 5: Road Closer showed Queen of Spades5 of DiamondsQueen of Clubs4 of Diamonds and won ($7.40) with a flush, Jack high

Seat 6: jdoles214 (button) mucked King of Spades10 of ClubsJack of SpadesAce of Clubs

Edit: Körde lite simuleringar på handen och min hand har sjukt lite equity mot deras ranges, så jag antar att min fold var standard

Postad

Jag tog ett skott på PLO25, men det blev kortvarigt. Sprang in i den här som en av de första händerna och gav upp skottandet efter det:

POKERSTARS GAME #20033853153: OMAHA POT LIMIT ($0.10/$0.25) - 2008/08/31 - 06:28:10 (ET)

Table 'Eucharis' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: honkinghorn ($30.75 in chips)

Seat 2: schlepppe ($16.45 in chips)

Seat 3: KAHLABLUE ($15.40 in chips)

Seat 4: Dashimon ($10.95 in chips)

Seat 5: wallie999 ($24.65 in chips)

Seat 6: JoeSaph ($26.35 in chips)

JoeSaph: posts small blind $0.10

honkinghorn: posts big blind $0.25

schlepppe: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 6 of Hearts8 of Clubs5 of Clubs7 of Spades

schlepppe: checks

KAHLABLUE: calls $0.25

Dashimon: folds

wallie999: raises $1.10 to $1.35

JoeSaph: calls $1.25

honkinghorn: folds

schlepppe: calls $1.10

KAHLABLUE: calls $1.10

*** FLOP *** 4 of Diamonds2 of Clubs3 of Clubs

JoeSaph: bets $1.75

schlepppe: folds

KAHLABLUE: folds

wallie999: raises $8.90 to $10.65

JoeSaph: calls $8.90

*** TURN *** 4 of Diamonds2 of Clubs3 of Clubs4 of Hearts

JoeSaph: checks

wallie999: bets $12.65 and is all-in

JoeSaph: calls $12.65

*** RIVER *** 4 of Diamonds2 of Clubs3 of Clubs4 of HeartsKing of Clubs

*** SHOW DOWN ***

JoeSaph: shows 5 of Spades4 of ClubsKing of SpadesKing of Diamonds (a full house, Kings full of Fours)

JoeSaph collected $49.75 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $52.25 | Rake $2.50

Board 4 of Diamonds2 of Clubs3 of Clubs4 of HeartsKing of Clubs

Seat 1: honkinghorn (big blind) folded before Flop

Seat 2: schlepppe folded on the Flop

Seat 3: KAHLABLUE folded on the Flop

Seat 4: Dashimon folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: wallie999 (button) mucked 6 of Hearts8 of Clubs5 of Clubs7 of Spades

Seat 6: JoeSaph (small blind) showed 5 of Spades4 of ClubsKing of SpadesKing of Diamonds and won ($49.75) with a full house, Kings full of Fours

Sen grindade jag tillbaks allt på PLO10, så jag antar att det är lugnt :).

Postad

Bra dag idag, 33$ på drygt 900 händer. Var helt kortdöd i början av sessionen och träffade mest mellanset och annat hemskt, låg ca 2 inköp back efter 2-300 händer, men sen sprang jag bra och lyckades vända alltsammans.

En fråga till er som läser denna dagbok: Vad tycker ni om c-betande i micro-PLO? Jag tycker att det är klurigt, många spelare synar väldigt lätt och jag är osäker på hur lönsamt det är egentligen. Är det någon som vet om och isåfall hur man kan kolla det i PTO?

Postad

19$ på 600 händer blev det idag och det är jag nöjd med. Hade gärna spelat längre, men plikten kallade. Eller plikten... var i alla fall på min första riktiga personalfest - en märklig, men ganska rolig, företeelse. Det var nog tur att jag smet därifrån i tid; fick en stark känsla av att festen nog skulle urarta till ett intrigtätt fylleslag av vilket jag knappast skulle vilja ta konsekvenserna :-P .

Postad

Skottade lite på PLO25 idag och det gick såklart dålig, backade runt 3 inköp och det var ju inte riktigt vad jag hade hoppats på. Är inte missnöjd med spelet eller så, hade bara inte marginalerna på min sida. Resten av dagen gick åt till skadereducering på PLO10, vilket jag lyckades bättre med, så totalt är jag 36$ back för dagen.

Nu blir det hold em-slask i PF-turneringen :).

Postad

Nu har jag återhämtat mig ifrån skottandet, 19$ plus idag så 1$ mer än i söndags :). Spelet kändes rätt bra, torskade nån stor pott med nästnöten, annars var det mest folk som jagade mot oddsen och lyckades klonka som jag förlorade pengar emot. Det kan dock vara lite psykande ibland, hade en spelare vid ett av borden som jagade som en galning och till mitt förtret lyckades träffa river på 3 händer där jag hade floppnötterna, allt inom loppet av 10 minuter.

PLO10 har sin charm ändå - man får ett övermått av tips av växlande kvalitet. Jag hade en spelare vid mitt bord igår som hade statsen 97/40 och läxade upp "fiskarna" vid bordet på löpande band. Det är gott om speltekniska genier som bara tycks förlora för att motståndet är så dåligt (i alla fall enligt dem) :mrgreen:.

Postad

Mycket omahahaha idag. PokerEV-grafen ser ut som en berg och dal-bana och en rad småroliga händer har spelats.

Här hade FI gett upp och ville mest göra slut på sig själv (sa han iaf i chatten efter handen), men korten ville annorlunda:

POKERSTARS GAME #20322810384: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/09/11 13:26:14 ET

Table 'Spica' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Leech24 ($9.10 in chips)

Seat 3: gillouch ($9.50 in chips)

Seat 4: wallie999 ($12.60 in chips)

Seat 5: NICEBUNS ($8.55 in chips)

Seat 6: Zeckenstyle ($6.45 in chips)

NICEBUNS: posts small blind $0.05

Zeckenstyle: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 Jack of SpadesAce of Clubs6 of HeartsAce of Hearts

Leech24: folds

gillouch: folds

wallie999: raises $0.25 to $0.35

NICEBUNS: raises $0.80 to $1.15

Zeckenstyle: folds

wallie999: raises $2.40 to $3.55

NICEBUNS: raises $5 to $8.55 and is all-in

wallie999: calls $5

*** FLOP *** Queen of Clubs8 of Diamonds5 of Diamonds

*** TURN *** Queen of Clubs8 of Diamonds5 of Diamonds9 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Clubs8 of Diamonds5 of Diamonds9 of Diamonds4 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

NICEBUNS: shows 7 of Diamonds6 of DiamondsKing of Hearts10 of Hearts (a straight flush, Five to Nine)

NICEBUNS collected $16.35 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $17.20 | Rake $0.85

Board Queen of Clubs8 of Diamonds5 of Diamonds9 of Diamonds4 of Hearts

Seat 1: Leech24 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: gillouch folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: wallie999 (button) mucked Jack of SpadesAce of Clubs6 of HeartsAce of Hearts

Seat 5: NICEBUNS (small blind) showed 7 of Diamonds6 of DiamondsKing of Hearts10 of Hearts and won ($16.35) with a straight flush, Five to Nine

Seat 6: Zeckenstyle (big blind) folded before Flop

Den här handen fick jag sjukt mycket skit av FI efteråt, men jag tyckte att det var ok spelat av mig. Han hade bluffat rätt friskt innan och en hyfsad del av hans range är förmodligen luft här:

POKERSTARS GAME #20321860713: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/09/11 12:37:42 ET

Table 'Sophia' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: zigzagsmoke2 ($13 in chips)

Seat 2: audrelisa ($10 in chips)

Seat 3: wuzzzza ($12.25 in chips)

Seat 4: thenielsen ($3.50 in chips)

Seat 5: wallie999 ($11 in chips)

Seat 6: tonttoM ($7.80 in chips)

wallie999: posts small blind $0.05

tonttoM: posts big blind $0.10

audrelisa: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 King of Spades3 of SpadesKing of Diamonds9 of Diamonds

zigzagsmoke2: calls $0.10

audrelisa: checks

wuzzzza: calls $0.10

thenielsen: folds

wallie999: calls $0.05

tonttoM: raises $0.20 to $0.30

zigzagsmoke2: calls $0.20

audrelisa: calls $0.20

wuzzzza: calls $0.20

wallie999: calls $0.20

*** FLOP *** Queen of DiamondsJack of Diamonds3 of Hearts

wallie999: checks

tonttoM: bets $1.45

zigzagsmoke2: folds

audrelisa: folds

wuzzzza: folds

wallie999: raises $4.35 to $5.80

tonttoM: raises $1.70 to $7.50 and is all-in

wallie999: calls $1.70

*** TURN *** Queen of DiamondsJack of Diamonds3 of Hearts10 of Spades

*** RIVER *** Queen of DiamondsJack of Diamonds3 of Hearts10 of SpadesAce of Hearts

*** SHOW DOWN ***

wallie999: shows King of Spades3 of SpadesKing of Diamonds9 of Diamonds (a straight, Nine to King)

tonttoM: mucks hand

wallie999 collected $15.70 from pot

tonttoM said, "fck aick"

*** SUMMARY ***

Total pot $16.50 | Rake $0.80

Board Queen of DiamondsJack of Diamonds3 of Hearts10 of SpadesAce of Hearts

Seat 1: zigzagsmoke2 folded on the Flop

Seat 2: audrelisa folded on the Flop

Seat 3: wuzzzza folded on the Flop

Seat 4: thenielsen (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: wallie999 (small blind) showed King of Spades3 of SpadesKing of Diamonds9 of Diamonds and won ($15.70) with a straight, Nine to King

Seat 6: tonttoM (big blind) mucked Ace of DiamondsQueen of SpadesQueen of Clubs7 of Hearts

40/60 underdog säger PokerEV, så det var inte så farligt. Vad tycker ni, borde jag ha spelat den annorlunda?

12$ blev dagsresultatet i alla fall.