deom_on Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Killen i fråga satt sig precis vid bordet, inte lirat me han innan. med detta i åtanke möjligen gjuten fold på river? Vänta på anant tillfälle? ***** Hand 775124205 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, August 16, 2008 12:49:29 PM Britta 7 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: nompan (70.43) Plats 2: Doc Rocket (411.82) Plats 3: Love2Tilt (575.61) Plats 4: balk3n (91.00) Plats 5: deom_on (348.86) deom_on lägg LM 1.00 Doc Rocket lägg SM 2.00 ** Giv ** deom_on [] *** Bet Runda 1 *** Love2Tilt Lägg balk3n Syna 2.00 deom_on Syna 2.00 Doc Rocket Passa *** Flop(Board): *** : [] *** Bet Runda 2 *** deom_on Passa Doc Rocket Passa balk3n Passa *** Turn(Board): *** : [] *** Bet Runda 3 *** deom_on Satsa 4.00 Doc Rocket Lägg balk3n Syna 4.00 *** River(Board): *** : [] *** Bet Runda 4 *** deom_on Satsa 12.00 balk3n All-in 85.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 luktar väl minst lika mycket slowplayat set->kåk som stege... Det enda som skulle motivera syn är ju att slowplayarna nästan alltid kör en minraise här lr nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Krävs väldigt stark read för att jag ska folda här för 50 BB effektiv stack, så jag synar. Eller för att förtydliga, jag foldar aldrig i det här läget för 50 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Jag tror man kan hitta en exploativ fold här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flyrre Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Standard fold i limpad pott tkr jag. En raise pre hade varit lämpligt tycker jag. Som spelat har du ingen aning vart du står i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Vete fan om han ska höja pre fr SB med TJo mot två spelare. Det funkar väl nån gång, men inte riktigt standard, utan syn bör väl räknas som standardspelet här. Sen limpar Fi fr knappen så han har nog någon typ av spelbar hand, kontra om han hande checkat i BB o då kunde suttit på vad som helst. Det man är orolig för här är väl 22 och 55. JQ-AJ bör Fi ha höjt med pre och J2, J5, Q2 och Q5 är väl inte så sannolika även om fi kan ha limpat med suitade såna. Överlag tycker jag inte ens att man ställs inför något som helst beslut i och med att Fi bara har 50BB stack, så jag förstår inte frågeställningen. Har fi floppat triss så är det väl bara o betala av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andpet Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 SOLKLAR fold. Att försöka hitta en hjältesyn där kommer i långa loppet att gravt försämra din BR. Utan read på fienden finns det absolut ingen anledning till att hitta en syn där du måste riskera så mycket för en pott som är så liten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Krävs väldigt stark read för att jag ska folda här för 50 BB effektiv stack, så jag synar. Eller för att förtydliga, jag foldar aldrig i det här läget för 50 BB. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Notering till mig själv: Bluffa river mycket oftare, för folk slänger triss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 Men herregud, folda aldrig. Push ligger isf närmare för mig som spelat, men det känns väl spewigt utan reads. Beta flop för övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 Men herregud, folda aldrig. Push ligger isf närmare för mig som spelat, men det känns väl spewigt utan reads. deom_on Satsa 12.00 balk3n All-in 85.00 Och om han nu hade raisat till 85 med exempelvis 100 bakom i stacken så hade jag absolut inte pushat mot en okänd eller någotsånär vettig spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 beta flopp.. syna river... mest för att se vad han håller på med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 Asså snälla? Instafold han har ju färg 9/10? Supertequila. Hur tänker du? Han kan ha högre triss, kåk och färg. Med tanke på att vi inte betar flop så är ju handen helt förstörd? edit: är fi spewig ska vi såklart syna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 deom_on Satsa 12.00balk3n All-in 85.00 Och om han nu hade raisat till 85 med exempelvis 100 bakom i stacken så hade jag absolut inte pushat mot en okänd eller någotsånär vettig spelare. Nej, men hellre än fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 Asså snälla? Instafold han har ju färg 9/10? Supertequila. Hur tänker du? Han kan ha högre triss, kåk och färg. Med tanke på att vi inte betar flop så är ju handen helt förstörd? edit: är fi spewig ska vi såklart syna Färg 9/10? Öh. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deom_on Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Alla verkar ha ganska delade meningar här.. Instasyn eller instafold, vet inte om ja har fått nått vettigt svar än =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jierli Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Jag säger fold, men hade synat själv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Triss är väl toppen av din range här. Ska du folda toppen av din range mot riverraise så blir du lätt bluffad i det här läget, för hur ofta sitter du på nötterna när du värdebetar river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ekelund_ Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2008 Färg 9/10? Öh. Jag tror på en svart färg här. Kanske en slowspelad . Som spelat syna river mot okänd fi, beta flop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts