Gå till innehåll

Otrevliga spelare - Vad gör man?


estling

Recommended Posts

Tjenare,

 

det är så att jag den senaste tiden har kommit över väldigt otrevliga och jobbiga typer på Svenska Spels pokerbord.

 

Att man kan blockera dem är ju en sak man kan göra, men jag gillar inte att ha folk mutade.

 

 

Så jag undrar vad man gör åt folk som säger saker som:

 

- Haha, fy fan vad du är kass!

- Oooj, vilken stor pott du vann nu du, hela FEM kronor!

- Vad ska du göra för den vinsten, köpa 80st Bubbatuggummin?

- Alltså, höj mig nu, jag har ingenting men du kan få tillbaka den tjugan du förlorade mot mig innan.

- Men jag lovar, höj mig nu!!! Jag lägger mig, jag lovar!

 

 

Dettar är ju då på 0.50/1SEK NLH-borden, oftast 5-mannaborden också. Jag är skapligt trött på sådant beteende och, såklart, tråkigt nog så förlorar jag _alltid_ när jag möter sådant här folk. Vad skriver jag tillbaka? Jag försöker vara lugn och be dem sluta spela Counter-Strike, ungefär. Men någonstanns inom mig så snappar jag väl, eftersom det är de som sitter med största stacken och det är de som skrattar åt en när man försvinner från bordet..

 

 

Någon idé? Vänta på monsterhanden och smeka deras _________n så det skriker om det? Eller bara gå därifrån med svansen mellan benen..

 

Discuss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför gillar du inte att ha folk mutade? Mute-knappen är din vän, orka höra på alla idioter på SvS. Personligen gillar jag den mycket och insta-"bannar" (iaf i min egen lilla värld) folk då dom skriver saker som "ty" när dom dragit ut i en stor pott eller liknande (även om det inte är mot mig).

 

Sen verkar det av ditt inlägg som att du faktiskt spelar sämre när dom håller på så, så det är ju inget snack om saken. Vill du är det ju bara un-muta dom när du vunnit en stor pott och reta på, men det känns lite under ens värdighet tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gillar du inte att ha folk mutade? Mute-knappen är din vän, orka höra på alla idioter på SvS. Personligen gillar jag den mycket och insta-"bannar" (iaf i min egen lilla värld) folk då dom skriver saker som "ty" när dom dragit ut i en stor pott eller liknande (även om det inte är mot mig).

 

Sen verkar det av ditt inlägg som att du faktiskt spelar sämre när dom håller på så, så det är ju inget snack om saken. Vill du är det ju bara un-muta dom när du vunnit en stor pott och reta på, men det känns lite under ens värdighet tycker jag.

 

Okej att man inte behöver bete sig omoget. Men finns det värde i att trigga nån är det ju bara dåligt att inte ta fördel av att man kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, sänk dig till deras nivå och driv lite med dem.. Tror inte att de reagerar på mer "vuxna" förolämpningar, så bara dissa deras mammor lite..

 

Exempelvis:

- Oooj, vilken stor pott du vann nu du, hela FEM kronor!

- Räcker gott för mig. Köper mig en timma eller två med din mamma i eftermiddag.

 

Variationerna är nästan oändliga.. :-D Bara att vänta på att deras tiltpengar rullar in sedan. Räkna bara med att de kommer att försöka bluffa sönder dig efteråt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej att man inte behöver bete sig omoget. Men finns det värde i att trigga nån är det ju bara dåligt att inte ta fördel av att man kan.

 

Det är väl upp till var och en hur man vill bete sig. Men skulle det öka min ptBB med 0.1 att sitta och förolämpa folk bete mig som en idiot i chatten skulle jag inte tycka det var värt det iaf. Men det är ju ganska irrelevant nuförtiden när folk kan muta varandra om dom vill.

 

För övrigt vore det fan inte lätt att göra ändå om man 5-tablar med nåt turbobord i mixen. Då ska det fan till mad skillz att munhuggas mycket på SvS. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle det öka min ptBB med 0.1 att sitta och förolämpa folk bete mig som en idiot i chatten skulle jag inte tycka det var värt det iaf.

 

Det är typ som att säga att du slänger vissa marginella händer eftersom dom bara höjer din ptbb litegrann?

 

Jag tycker man ska ta alla tillfällen man kan utnyttja för att få andra att göra misstag. Sen kanske det är svårt att räkna i ptbb och inte. Men ett inköp hit och dit är ganska viktigt t.ex i en downperiod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är typ som att säga att du slänger vissa marginella händer eftersom dom bara höjer din ptbb litegrann?

 

Jag tycker man ska ta alla tillfällen man kan utnyttja för att få andra att göra misstag. Sen kanske det är svårt att räkna i ptbb och inte. Men ett inköp hit och dit är ganska viktigt t.ex i en downperiod.

 

Jag skulle inte heller gå runt och kalla folk för kukhuvuden och fittor på stan om jag fick lite pengar för det. Att bete sig civiliserat och inte försöka få andra att må dåligt är värt mer än en möjlig minimal höjning av mitt resultat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa i din situation om du blir påverkad av det de säger är bara att mute:a dem. Jag brukar aldrig svara de som håller på så, men stänger inte av chatten för det är bra att veta om någon är lite tiltad när de åker på en beat.

 

Förr brukade jag svara snällt och trevligt tillbaka och det får en del att tilta ännu mer, till exempel om jag trycker på floppen med färgdrag och får syn och sätter färgen mot motståndarens topset. Han tiltar och börjar kalla mig otrevliga saker i chatten. Om jag då skriver; Tack så mycket, det var snällt att du kallar mig k-khuvud, jag älskar dig med! finns det en del som tiltar ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trashtalk är ju en helt underbar del av pokern, jag lirar CG lågt nu och jag är väääldigt loose på mina shorthands bord, när jag väl förlorar en större pott där jag visar upp en dålig hand. Så skriver jag diverse elakheter om mina motstånder och det brukar resultera i att dem skriver att jag är på tilt osv.

 

Då är ju inte mitt val så svårt efter att dom skrivit det, jag tightar till mig rejält, fortsätter skriva i chatten och tar rejält med betalt när jag har bra kort.

 

standard imo 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte heller gå runt och kalla folk för kukhuvuden och fittor på stan om jag fick lite pengar för det. Att bete sig civiliserat och inte försöka få andra att må dåligt är värt mer än en möjlig minimal höjning av mitt resultat för mig.

 

Öh.. har jag sagt att du ska kalla folk för kukhuvven och fittor?

 

wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...