Matfrid Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Jag spelar litegrann pĂ„ PokerHeaven och har mĂ€rkt att det blir vĂ€ldigt lite rake om man tittar i det dagliga rapporterna. SĂ„ det blir lite rb pĂ„ mikronivĂ„erna. Eller ingen alls eftersom hela nĂ€tverket har ett âŹ100 minimum per mĂ„nad. Det verkar bli betydligt mer pĂ„ Prima(vip) och pĂ„ Betfair t ex. Citera
Opteron Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 LÄter vÀl underbart?  rakeback Àr bara nÄt du fÄr tillbaka pÄ det du redan betalat.  Betala 10000 fÄ 6000 tillbaka eller betala 3000 och fÄ noll tillbaka? De flesta kommer i praktiken vÀlja första alternativet. Citera
Odrike Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Jag spelar litegrann pĂ„ PokerHeaven och har mĂ€rkt att det blir vĂ€ldigt lite rake om man tittar i det dagliga rapporterna. SĂ„ det blir lite rb pĂ„ mikronivĂ„erna. Eller ingen alls eftersom hela nĂ€tverket har ett âŹ100 minimum per mĂ„nad. Det verkar bli betydligt mer pĂ„ Prima(vip) och pĂ„ Betfair t ex.  Du kanske Ă€r en tightnisse som aldrig spelar nĂ„gra potter. Boss kör med contributed rake. SĂ„ du kan inte folda till dig rakeback. Citera
Supertequila Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Contributed rules för 42/30/4-nissar som gillar o spela poker. Citera
Matfrid Postad 15 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2008 LÄter vÀl underbart? rakeback Àr bara nÄt du fÄr tillbaka pÄ det du redan betalat.  Betala 10000 fÄ 6000 tillbaka eller betala 3000 och fÄ noll tillbaka? De flesta kommer i praktiken vÀlja första alternativet.  Det Àr inte sÄ enkelt. De olika pokersajterna vÀljer de mest olika sÀtt att rÀkna pÄ, Àven de som anvÀnder samma principer (contributed etc) och procentsatser. De sÀtter Àven grÀnserna olika. Det finns ingen fÀrdig metod att utifrÄn principer och procentsatser berÀkna resultatet. DÀrför frÄgar jag de som spelat mÄnga hÀnder och har bildat sig en uppfattning. Citera
Matfrid Postad 15 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Du kanske Àr en tightnisse som aldrig spelar nÄgra potter. Boss kör med contributed rake. SÄ du kan inte folda till dig rakeback.  Det stÀmmer nog bra det, jag har spelat extremt tight med inriktning pÄ att ta hem stora potter. Citera
DrRoland Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Jag spelar litegrann pĂ„ PokerHeaven och har mĂ€rkt att det blir vĂ€ldigt lite rake om man tittar i det dagliga rapporterna. SĂ„ det blir lite rb pĂ„ mikronivĂ„erna. Eller ingen alls eftersom hela nĂ€tverket har ett âŹ100 minimum per mĂ„nad. Det verkar bli betydligt mer pĂ„ Prima(vip) och pĂ„ Betfair t ex.  Det har ingenting med det att göra. Det beror pĂ„ att berĂ€kningssystemet Ă€r vĂ€gt contributed. 30% vĂ€gt contributed rakeback motsvarar ca 15-20% rakeback av det man sjĂ€lv betalar... Citera
DrRoland Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Boss kör med contributed rake.  TyvÀrr gör de inte det. Boss och B2B kör med contributed av pott, inte contributed av rake. Citera
Supertequila Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 TyvÀrr gör de inte det. Boss och B2B kör med contributed av pott, inte contributed av rake.  Förtydliga mera tack. Citera
gdaily Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Jag TROR att doktorn menar att:  Egentligen Àr det bara vinnaren av potten som betalar rake över huvud taget, och det Àr dÄ bara vinnaren av potten som ska ha rakeback. Citera
Odrike Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 TyvÀrr gör de inte det. Boss och B2B kör med contributed av pott, inte contributed av rake.  Definitionerna varierar lite. Visst det finns varianter pÄ metoder att berÀkna contributed. Men svaret pÄ OP's frÄga Àr helt enkelt att han inte kan rÀkna med att ta del av rejken som genereras utan att sjÀlv ha bidragit till potten. Citera
jm_j Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 TyvĂ€rr gör de inte det. Boss och B2B kör med contributed av pott, inte contributed av rake.  Förtydliga mera tack.  Jag TROR att doktorn menar att: Egentligen Ă€r det bara vinnaren av potten som betalar rake över huvud taget, och det Ă€r dĂ„ bara vinnaren av potten som ska ha rakeback.  PĂ„ Entraction/B2B fĂ„r man rakebacken i förhĂ„llande i det hur mycket man lagt in i potten.  T.ex fold frĂ„n BB med âŹ5 blindar, pott âŹ100, fĂ„r man 5/100 av raken till sin "betalt rake pool".  Ăr för lat att kolla BOSS, nĂ„gon lite mer driftig fĂ„r lov att göra det. Citera
Matfrid Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Definitionerna varierar lite. Visst det finns varianter pÄ metoder att berÀkna contributed. Men svaret pÄ OP's frÄga Àr helt enkelt att han inte kan rÀkna med att ta del av rejken som genereras utan att sjÀlv ha bidragit till potten.  Just det. Jag uppskattar svaren, och konstigare Àn sÄ Àr det inte. Trodde att det var mer komplicerat. Nu vet jag inte sÄ exakt hur de berÀknar pÄ Prima med vip, Redbet rb och Everest med sin nordiska bonus, men dÀr verkar det trilla in mycket mer poÀng under foldandet. à andra sidan Àr det ju inte sÄ dumt att spela fÄ potter, ha en hög vinrate och betala lite i rake, sÄ som ocksÄ har pÄpekats ovan. Citera
-mange- Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 TyvÀrr gör de inte det. Boss och B2B kör med contributed av pott, inte contributed av rake.  vilka sidor kör pÄ "contributed av rake" metoden? Citera
Supertequila Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Just det. Jag uppskattar svaren, och konstigare Àn sÄ Àr det inte. Trodde att det var mer komplicerat. Nu vet jag inte sÄ exakt hur de berÀknar pÄ Prima med vip, Redbet rb och Everest med sin nordiska bonus, men dÀr verkar det trilla in mycket mer poÀng under foldandet. à andra sidan Àr det ju inte sÄ dumt att spela fÄ potter, ha en hög vinrate och betala lite i rake, sÄ som ocksÄ har pÄpekats ovan.  Spelar du fÄ hÀnder sÄ tjÀnar du pÄ att multitabla pÄ sidor som tillÀmpar dealt hands-metoden. Prima kör dealt hands, om inte jag har helt fel. Citera
DrRoland Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 vilka sidor kör pÄ "contributed av rake" metoden?  Ingen. Det Àr vÀldigt mysko faktiskt, att det inte finns en enda sida som ger rakebacken till den som ska ha den.  à andra sidan Àr det ju inte sÄ dumt att spela fÄ potter, ha en hög vinrate och betala lite i rake, sÄ som ocksÄ har pÄpekats ovan.  Riktigt sÄ enkelt Àr det inte. Att betala lite i rake Àr en kombination som inte gÄr ihop med att vinna mycket pengar (Eller vinna pengar överhuvudtaget för den delen.). NÀr pengarna vÀl Äker in med trissen mot topparet sÄ kommer din fi att fÄ lika mycket RB som dig (Tveksamt om han ens fÄr det med minimumrake och bonusar som slÀpps med 10Euro/75...) trots att han bara kommer att betala raken var 20:e gÄng. Med andra berÀkningssystem Àn vÀgt contributed sÄ blir man iaf kompenserad för detta i andra hÀnder.  Definitionerna varierar lite. Visst det finns varianter pÄ metoder att berÀkna contributed.  Hur menar du med definition? Vem som betalar raken Àr ju inte direkt nÄgon defintionsfrÄga. Pengarna dras alltid frÄn den som vunnit potten. NÄgon sajt som gör annorlunda finns ju inte. Citera
Supertequila Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 I vilket fall sÄ mÄste jag sÀga att hellre contributed pot-metoden Àn den jÀvla dealt hands-metoden. Citera
Matfrid Postad 17 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2008 I vilket fall sÄ mÄste jag sÀga att hellre contributed pot-metoden Àn den jÀvla dealt hands-metoden.  Oavsett vad man tycker om det sÄ skulle jag vilja se en jÀmförelse som visar hur mycket rb/vip/annat det faktiskt blir pÄ mikroborden, i olika nÀtverk. Citera
Odrike Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Hur menar du med definition? Vem som betalar raken Àr ju inte direkt nÄgon defintionsfrÄga. Pengarna dras alltid frÄn den som vunnit potten. NÄgon sajt som gör annorlunda finns ju inte.  Gör dig inte dummare Àn vad du Àr.  Det jag menade med definitionsfrÄgan var angÄende vad som rÀknas som contributed metod för att berÀkna rejken. (vÀldigt oviktigt i sammanhanget)  Pengarna dras alltid frÄn den som vunnit potten. NÄgon sajt som gör annorlunda finns ju inte.  Du vet mycket vÀl om att nÀtverken fördelar rejken mellan pokersidorna efter olika berÀkningsmodeller. Det Àr den rejk som har fördelats som man som spelare ser att man har genererat. Denna rejk som man har genererat Àr inte det man i verkligheten har betalat men det Àr ju den som man kan fÄ rakback pÄ. Citera
DrRoland Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Gör dig inte dummare Àn vad du Àr. Det jag menade med definitionsfrÄgan var angÄende vad som rÀknas som contributed metod för att berÀkna rejken. (vÀldigt oviktigt i sammanhanget)  Nej, det Àr inte oviktigt att poÀngtera eftersom en del hÀrinne som tex Opteron verkar tro att man betalar mindre i rake bara för att berÀkningsmetoden Àr annorlunda. Citera
Odrike Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Nej, det Àr inte oviktigt att poÀngtera eftersom en del hÀrinne som tex Opteron verkar tro att man betalar mindre i rake bara för att berÀkningsmetoden Àr annorlunda.  Okej, ja dÄ förstÄr jag varför du poÀngterar det.. Citera
DrRoland Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Boss Àr iaf numera en rÀtt vÀrdelös sida för oss som gillar micronivÄerna. Med kassa bonusar och minimumrake pÄ 100Euro (I praktiken 150Euro.) sÄ blir rakebacken dÀr exakt noll. Citera
Ambe Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Ett skepp kommer lastat med en frÄga som jag vill ha besvarad. Jag spelar CG,endast fullring. Hade tÀnkt att prova redbet(boss), ska jag satsa pÄ rakeback eller en bonus?  Tack pÄ förhand Citera
Odrike Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Ett skepp kommer lastat med en frÄga som jag vill ha besvarad. Jag spelar CG,endast fullring. Hade tÀnkt att prova redbet(boss), ska jag satsa pÄ rakeback eller en bonus? Tack pÄ förhand  Normalt sÄ kan du spela bonusar tillsammans med rakeback. Generellt pÄ boss sÄ dras inte heller bonusen frÄn den genererade raken nÀr man berÀknar rb. Citera
Recommended Posts