Gå till innehåll

Pokerkryssning från Ystad?


rocket4u

Recommended Posts

Jaha, så har man åkt båt igen: Denna gång mellan Ystad och... Ystad? Det fanns möjlighet att gå iland i Polen, men ingen kom väl på den tanken.

 

60 pers någonting blev vi till slut. I alla fall en spelare ringde mig två timmar före avgång och ville ha numret till PlayCherry representannterna, för han ville följa med. Att pokerspelare aldrig kan planera i förväg. Det här är ett skäl till att jag slutat att arrangera saker, jag gav upp efter förra pokerseminariet då man inte visste om det skulle bli brakförlust eller gå ihop sig. Och sedan ville alla komma...

 

 

Det spelades poker, i alla fall. Det kan inte varit någon hög kvalitet på spelet, det ser man direkt på resultatlistan, då Tjuren från Lund, aka Den Fede, aka Jens Jadbäck tog sig hela vägen till fjärde plats. Det var väl hans första ITM i livet antar jag.

 

Här der ni finalbordet från lite olika vinklar:

200809080518550.jpg

200809080519082.jpg

 

Tobias Wennerlund vann hela bataljen till slut, efter en massa timmars nattmanglande. Jimmy Westergren kom tvåa och Kim Elgander kom trea. Jag tror att det var sex priser (Oskar Pardo (5) och Mattias Carlsson som sexa). Som brukligt på dessa resor är det inte så många tjejer med, men några fanns det i alla fall. Bästa tjej blev tant Helena Forsell (min sidekick i poker.se TV) på plats 11.

 

200809080520441.jpg

 

Cashgames och SnG spelades hela tiden. Mitt resesällskap Caroline Holmgren slaktade 5-10 bordet med en maratonsitning (den tjejen gillar att ta sig ett spel, efter att jag slocknat på hotellet i Malmö när båten landat så tog hon en tur till Cosmopol också :-)). Man kan ju inte kliva under 48 timmars spelande, eller hur? Eder favoritmoderator spelade Omaha, med lite framgång.

 

200809080520370.jpg

 

Sedan var det som vanligt, inte en drink över 40 kronor fanns att uppbringa, och Bison blev såklart utdragen och lät sin besvikelse gå ut över HataB2B.

 

200809080519153.jpg

 

Skämt åsido - kul att det arrangeras något utanför storstäderna, hoppas på en fortsättning, och jag har lite idéer jag tänkte ta med Cherry för att kanske dra lite mer folk. Fast 60 pers var ett utmärkt antal rent spelmässigt, Ålandskryssningarna har varit för stora för att det ska bli "bra poker". Å andra sidan förstår jag att man vill ha ett större antal spelare så det blir ekonomi i arrangemanget också - det beror på om man ser det som business eller promotion, vilket som man ska göra. Jag tror att ett optimalt antal kanske är 70-80 pers, inte mer.

 

200809080519011.jpg

 

Tack Cherry i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja det var sannerligen rätt skönt att få komma ITM. Har väl spelat poker i typ fem år och vem kunde ana att det var så kul att vinna pengar? Som lite added value hade jag också ett last longer-bet med både Tjurdrivaren Micke Centing och Ola "jag synar med halva min stack mot ett fyrtal" Brandborn. Du vet väl att Glimne hade lagt den handen Ola?

 

Men som sagt, lagom stort startfält och det var skönt att slippa shootouts med turbostruktur och annat lottofierande som brukar förekomma på kryssningar. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...