Gå till innehåll

ztoobez </3


ztoobez

Recommended Posts

Jag har ändrat mig. Som en del i att jag inte ska tilta tänker jag toktrasha den här db'n med allt jag har att whina om. Ingen som behöver lyssna eller läsa om dom inte vill. Bara för min egen skull :mrgreen:

 

Kommer dock köra lite resultat och stats om nån vill kika. Förmodligen mest i slutet av varje månad då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som ni ser så snodde jag rubriken till ett kapitel från Alan Schoonmakers bok Your worst poker enemy till min db's tittel. Känns lite väl billigt och fantasilöst, men det är trots allt det jag i första hand vill lära mig så det får bli så för tillfället.

 

Ska glida in till stan o shoppa lite nu. Men förhoppningsvis kommer min första vettiga post ikväll. Tänkte där försöka mig på en lite analys av varför det gick så fruktansvärt (onödigt) dåligt igår kväll.

 

Det lutar mot att det istället för att vara droppen som fick bägaren att rinna över, så blev det mer mot att droppen som fick bägare att välta helt och hållet :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Verkar spännande. Tilt är mitt största problem också. En tiltsession kan ibland förstöra hela månadsresultatet som det sett ut.. så kan man inte ha det. Ska följa med intresse. :-)

 

Nice! Alla läsare uppskattas ;-) Hoppas bara jag kan bjuda på lite intressant läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behandlar ett ämne som jag tror de flesta har problem med, från och till iaf, och jag kommer självklart följa dig för fullt!

 

Lycka till min käre ztoobez!:-D

 

Tack så mycket. Känns bra att ha pf's trevligaste prick här ;-)

 

Hallo,

vad har du för BB krav? Den brukar vara ganska avgörande för tiltfaktorn.

 

Det har du verkligen rätt i. Jag kör dock med ganska väl tilltagna marginaler, imo iaf. Har lirat NL100 med 6000BB i rullen, ligger lite under det atm. Jag har egentligen inga jätte stora problem med tilt men att tilta bort ett inköp är ändå ett för mycket. Sen är det ingen som vill följa en db där det handlar om att slå motståndet på lowlimitborden så jag tänkte lägga vikten på nått som jag hoppas folk kan intressera sig av. Vilka nivåer lirar du själv på?

 

Nu blir det dock ingen vettig post ikväll då jag varit på middag hos min morbror och varit lite social hela kvällen. Men imorron blir det återigen ett grindpass och förhoppningsvis lite psykologibabbel efteråt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag mer eller mindre suger på att skriva och formulera mig väl så vet jag inte riktigt hur det här ska gå. Men jag får la göra ett försök :-)

 

Tänkte skriva nått om torsdagens grind som gick ganska dåligt. Tappade egentligen inte så jätte mycket, ca 5 inköp. Problemet började egentligen redan innan jag satte mig ner för att lira.

 

De tre senaste kvällarna (innan torsdagen) hade börjat med att jag floppat nötstege och hamnat ai på flopp bara för att bli utdragen mot tpgk. Ganska saftiga utdragningar med andra ord. För mig känns det ganska frustrerande att börja dagen på ett sånt sätt, hellre tar jag nåra sånna händer när man väll fått in rytmen. Iaf så tänkte jag ganska mycket på det här i torsdags, det gick väll i stil med "ikväll kan det ju bara börja bättre. Måste va omöjligt att få samma start fyra kvällar i rad". Men icke! Tror det va tredje handen jag lirade där jag floppar set och får in degen på flopp mot floppad färg. Inget att göra åt med andra ord. Tyvärr resulterade detta i att jag lirade ganska dåligt och gjorde många dåliga syner och det rann iväg mer och mer.

 

Nu verkar det här kanske va nån slags "whina av mig historia". Det är absolut inte meningen. Jag skyller inte på nåra hemska utdragningar som förstörde mitt resultat utan det är ju helt upp till mig själv hur jag tar dessa smällar. Korten faller helt random och det är inget att göra åt.

 

Kontentan av det här blir att inte bry sig om vilken tid på sessionen som dessa utdragningar kommer. Först, mitten eller på slutet ska absolut inte påverka slutresultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm! Kom just på att om jag ska babbla på så här varje gång jag har nått att säga så kanske det blir tröttsam läsning, lite väl mycket text kanske. Men så får det nog bli. Tanken med att skriva ner det jag tänker på är ju framförallt att påminna mig själv om hur jag ska tänka istället för hur jag tänkte då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltande spelare!

 

Hur gör man egentligen när det sitter en spelare på samma bord som är en riktig tilttrigger? Kan man verkligen göra något annat än att lämna bordet?

 

Alldeles nyss lirade jag två stycken sit n gos (kom på 3e plats i båda). På det ena bordet satt det en riktigt jobbig kille när vi bara var tre kvar. Han utnyttjade verkligen sin pos på mig och jag kunde inte göra ett skit. Nån som har nått bra sätt att hantera det här? Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Är det så att jag springer på en sån kille när jag lirar cg så lämnar jag bordet ganska snabbt. Även om jag anser att han är en fisk, tycker inte det finns nått värde i att lira mot nån man irriterar sig på då det verkligen påverkar mitt spel negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den här kvällen...Slutade plus, men droppade tyvärr riktigt mycket nånstans i mitten av kvällen.

 

Kan väll säga så mycket som att jag höll mig borta från dåliga moves och spelade väll för det mesta helt okej. Jag är dock ganska lack på vissa händer som inte gick min väg. Men men, jag slutar i tid ikväll iaf.

 

Nu blir det till att dra nåra låtar på gitarren för att stilla sinnet :-)

 

gnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu under augusti har jag märkt att det är otroligt bra värde på vissa sidor under morrontimmarna. Samtidigt som man får lite skönare dygnsrytm rullar även pengarna in. Kunde inte bli bättre 8-)

 

Det är alltid bra att bli påmind igen när minnet börjar ta slut. Läste kapitlet Handling tilt nu på morronen. Där jag återigen blev påmind om hur viktigt det är att resa på sig och byta bord om det finns minsta tendens till nått som tiltar en själv på det bord man nu sitter på. Tyvärr är det väll så att om man inte klarar av att lugna ner sig och spela sitt spel så kan man gå miste om mycket pengar ifall det nu är fisken/fiskarna runt bordet som tiltar en.

 

Nått att jobba på kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så uppgiven jag är nu. Har suttit o nött lite drygt en timme ikväll där det gått segt. Kände på ca 200 händer NL100 som slutar med att jag floppar triss där jag betar pott hela vägen men blir utdragen mot runner runner färg. Då är det inge roligt att spela. Så stänger ner ytterligare en kväll på ett duktigt back :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger upp handen ifall det kan va nått att kommentera. Känns inte riktigt som det va?! Det ända är väll om en check på river vore nått, eller?

 

 

STAGE #1053252402: HOLDEM NO LIMIT $1 - 2008-08-17 15:49:55 (ET)

Table: HIGHLAND PARK AVE (Real Money) Seat #2 is the dealer

Seat 2 - MONIHOG ($210.13 in chips)

Seat 3 - PLAYER631 ($55.10 in chips)

Seat 4 - HIGHFLIAR ($151.80 in chips)

Seat 5 - PAQUIN02 ($146.90 in chips)

Seat 6 - SSUP ($181.70 in chips)

Seat 1 - ZTOOBEZ ($132.95 in chips)

PLAYER631 - Posts small blind $0.50

HIGHFLIAR - Posts big blind $1

*** POCKET CARDS ***

Dealt to ZTOOBEZ [Jc Kc]

PAQUIN02 - Folds

SSUP - Folds

ZTOOBEZ - Raises $3.50 to $3.50

MONIHOG - Folds

PLAYER631 - Calls $3

HIGHFLIAR - Calls $2.50

*** FLOP *** [Js Jh Ad]

PLAYER631 - Checks

HIGHFLIAR - Checks

ZTOOBEZ - Bets $7.50

PLAYER631 - Folds

HIGHFLIAR - Calls $7.50

*** TURN *** [Js Jh Ad] [9h]

HIGHFLIAR - Checks

ZTOOBEZ - Bets $17

HIGHFLIAR - Calls $17

*** RIVER *** [Js Jh Ad 9h] [4h]

HIGHFLIAR - Checks

ZTOOBEZ - Bets $28

HIGHFLIAR - Raises $80 to $80

ZTOOBEZ - Calls $52

*** SHOW DOWN ***

HIGHFLIAR - Shows [5h Ah] (Flush, ace high)

ZTOOBEZ - Mucks

HIGHFLIAR Collects $216 from main pot

*** SUMMARY ***

Total Pot($219.50) | Rake ($3) | Jackpot Rake ($0.50)

Board [Js Jh Ad 9h 4h]

Seat 1: ZTOOBEZ HI: [Mucked] [Jc Kc]

Seat 2: MONIHOG (dealer) Folded on the POCKET CARDS

Seat 3: PLAYER631 (small blind) Folded on the FLOP

Seat 4: HIGHFLIAR (big blind) won Total ($216) HI:($216) with Flush, ace high [5h Ah - P:Ah,B:Jh,B:9h,P:5h,B:4h]

Seat 5: PAQUIN02 Folded on the POCKET CARDS

Seat 6: SSUP Folded on the POCKET CARDS

 

 

Lessen för den brunkiga hh, men orka converta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, har egentligen inte så mycket att uppdatera här. Lirat rätt sparsamt de senaste 2-3 dagarna. Spelade två turrar igår, där jag kom itm i en men det blev bara tröstpengar.

 

Har redan klarat av målen jag satte upp i början av månaden. Tyvärr springer jag verkligen inte bra på NL100 för tillfället så nu dumpar jag det helt månaden ut. Känns meningslöst att lira på en nivå där jag inte känner mig helt trygg. Förmodligen beror det väll på att de knappa 1000 händerna jag lirat där den här månaden har jag haft nåra trist utsugningar emot mig. Men jag orkar inte vända det den här månaden så jag skiter helt enkelt i det. Blir lättare så :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en lite halvseriös fråga till de som läser nu.

 

Jag ser alltid varje månad som en nystart och det brukar oftast funka bra första två veckorna. Det går stadigt uppåt tills jag når en punkt då jag liksom tröttnar lite. Detta brukar resultera i att jag spelar breakeven under ett par tusen händer för att sedan droppa nåra inköp. Hur ska jag hantera det här? Jag vill ju orka med att grinda på seriöst på iaf halvtid. Visst skulle jag kunna ta lite fler strödagar ledigt då o då men när det är skoj att lira vill man ju inte ta ledigt :-)

 

Tips skulle uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en lite halvseriös fråga till de som läser nu.

 

Jag ser alltid varje månad som en nystart och det brukar oftast funka bra första två veckorna. Det går stadigt uppåt tills jag når en punkt då jag liksom tröttnar lite. Detta brukar resultera i att jag spelar breakeven under ett par tusen händer för att sedan droppa nåra inköp. Hur ska jag hantera det här? Jag vill ju orka med att grinda på seriöst på iaf halvtid. Visst skulle jag kunna ta lite fler strödagar ledigt då o då men när det är skoj att lira vill man ju inte ta ledigt :-)

 

Tips skulle uppskattas.

 

Du säger att du tröttnar på att spela, men du vill inte ta ledigt för att det är skoj att spela?

En sak som jag tror är viktig är att bokföra sina resultat och timmar spelade så man får en överblick över att all grind faktiskt lönar sig i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du tröttnar på att spela, men du vill inte ta ledigt för att det är skoj att spela?

En sak som jag tror är viktig är att bokföra sina resultat och timmar spelade så man får en överblick över att all grind faktiskt lönar sig i slutändan.

 

Det är snarare så att jag tröttnar i det avseendet att jag inte orkar hålla fokus. Kan ändå tycka att det är roligt att sitta o slaska lite :mrgreen:

 

Men tyvärr så är det nog så att för ofta sätter jag mig o lirar i brist på annat att göra. Typ vissa kvällar då jag nog hellre skulle sett en film kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, idag börjar iaf mina två veckor semester jag har tänkt o ta innan plugget börjar igen. Har egentligen inte planerat in så mycket aktiviteter. Men förhoppningsvis orkar jag åka över till varberg för lite vindsurf :-D

 

Nattens spel slutade nåra bi plus. Tyvärr bustade jag ganska taskigt i de två turrarna jag testade. Va lite surt att loosa QQ mot AT på brädan 55T9 där fi hittar en T på river. Va pott för chiplead :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumpar ett sista inlägg innan jag beger mig från Sthlm ner till Västervik.

 

Eftersom alla db'r verkar bli intressanta först när man presenterar lite siffror (framför allt bankrullar) så får jag väll bjussa på det då.

 

Där jag lirar cg ligger nu rullen på exakt $1500, har oxå $250 på pokerstars för att kunna testa lite turrar. Gjorde en hygglig cashout alldeles nyss då jag tänkte ha en trevlig semester 8-)

 

Total rulle som jag räknar att jag har till enbart poker ligger dock på nära $6k

 

Så där ja, då får jag hoppas på lite mer intresse här nu då. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...