Gå till innehåll

IMDB scams


MacDaddy

Recommended Posts

Tycker mig ha märkt att alla premiär filmer på imdb nu har typ runt 7.0 i betyg, ofta över 8.0. Det är sjukt bra betyg om man jämför med andra filmer och det känns som att nya filmer får högre betyg än de fick för bara 6mån sen.

Visst de kanske är bättre men konspiratorisk som man är tror jag Hollywood pumpar upp betygen där medvetet med massa scamkonton. De borde kolla upp det imdb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen fenomenet sedan länge. Vet inte vad det beror på dock, nästan alla filmer har högt betyg när de släpps för att sedan dala.

 

Formeln för ratingen finns på wiki-sidan men jag ska sova nu så orkar inte kolla om det har med den att göra.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Movie_Database#Ranking

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mig ha märkt att alla premiär filmer på imdb nu har typ runt 7.0 i betyg, ofta över 8.0. Det är sjukt bra betyg om man jämför med andra filmer och det känns som att nya filmer får högre betyg än de fick för bara 6mån sen.

Visst de kanske är bättre men konspiratorisk som man är tror jag Hollywood pumpar upp betygen där medvetet med massa scamkonton. De borde kolla upp det imdb.

 

Jag passade på att se hur det gått för My Little Pony: The Princess Promenade, och blev riktigt ledsen. De hundratals lyriska kommentarerna är raderade. Ett stycke historia har gått förlorat.

 

[edit: för de som inte såg det, var det en omfattande kampanj för att ge filmen högsta betyg, och att skriva oerhört pompösa cineastiska kommentarer som höjde den till skyarna]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passade på att se hur det gått för My Little Pony: The Princess Promenade, och blev riktigt ledsen. De hundratals lyriska kommentarerna är raderade. Ett stycke historia har gått förlorat.

 

[edit: för de som inte såg det, var det en omfattande kampanj för att ge filmen högsta betyg, och att skriva oerhört pompösa cineastiska kommentarer som höjde den till skyarna]

 

haha, vad underbart! Finns det inte kvar någon skildring av händelsen?

 

On topic: Jag känner personer som röstade en 10a på "300" efter att bara ha sett trailern. Då talar vi om chalmersstudenter, personer man förväntar sig ska vara sansade. Det är säkert otroligt vanligt att folk gör sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...