Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad gör vi på river ?

Fi verkar vara en kompetent TAG med cirka 22/17.

Runt cirka 230 kr kvar på river.

***** Hand 770789165 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 augusti 2008 17:46:45

Britta Turbo 14 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HERO (385.92)

Plats 4: lilenstand (456.29)

Plats 5: VaNiaL (1056.21)

lilenstand lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [Ds,Dr]

lilenstand [N/A, N/A]

VaNiaL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

VaNiaL Höj till 6.00

HERO Höj till 24.00

lilenstand Lägg

VaNiaL Syna 24.00

*** Flop(Board): *** : [3h, 9k, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

VaNiaL Passa

HERO Satsa 40.00

VaNiaL Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [3h, 9k, Dh, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

VaNiaL Passa

HERO Satsa 95.00

VaNiaL Syna 95.00

*** River(Board): *** : [3h, 9k, Dh, 6k, 8h]

*** Bet Runda 4 ***

VaNiaL Passa

HERO ??

Postad

Om han nu är kompetent och check/synar den floppen, synar den turn, samt checkar den rivern tar jag för givet att jag har nöten. AQ eller nåt kan väl säkert betala en bra riverbet om han nu har synat hela vägen.

Postad
Potten är på typ 160 på river. Jag bettar ut 125 typ och blixsynar alla omslag samtidigt som jag springer ett glädjevarv runt laptopen med armen i luften.

poten är på 320 inför river.

Edit: Allin helt solklart!

Postad

Ok verkar vara som dom flesta vill pusha här , push blev det och han synade med J,10 klöver och hade stegen. Kände mig rätt lost här när jag pushade med river och killen synar mig och vinner så därför jag frågade om push är en helt ok linje.

Postad
poten är på 320 inför river.

Edit: Allin helt solklart!

my bad.

Ok verkar vara som dom flesta vill pusha här , push blev det och han synade med J,10 klöver och hade stegen. Kände mig rätt lost här när jag pushade med river och killen synar mig och vinner så därför jag frågade om push är en helt ok linje.

Allt annat än push är dåligt.

Postad
Bägge dragen sitter på river. Vilken sämre hand skulle Fi syna ett bet/push med tror ni? Jag personligen tror att man bara får syn av bättre hand i det läget.

.

Känns som att fi gör fel som inte bettar.

Varför inte utnyttja det, och fotografera honom med byxorna nere (check).

Lätt att säga med facit i hand, men som sagt... alla drag sitter.

Postad
.

Känns som att fi gör fel som inte bettar.

Varför inte utnyttja det, och fotografera honom med byxorna nere (check).

Lätt att säga med facit i hand, men som sagt... alla drag sitter.

Givetvis är det lätt att säga i efterhand , jag var nära check eftersom färgdraget kom , satte han inte på tex stegdraget. Men att missa en eventuellt värde med en check där om han sedan visar upp sämre hand skulle kännas lite fel , speciellt på 1/2 så måste valuebettar jag i princip dom flesta träffarna eftersom fi synar ner med marginella händer hela tiden. Dock kändes denna fi ganska kompetent.

Postad
Bägge dragen sitter på river. Vilken sämre hand skulle Fi syna ett bet/push med tror ni? Jag personligen tror att man bara får syn av bättre hand i det läget.

Mja , jag såg fi hyffsad iallafall annars pushar jag utan att tveka mot dom flesta. Nu valde jag ändå push mot han , mkt pågrund av att han checkar river. Men visst kan man checka ner river , men allt för många gånger checkar man ner där för att dom sedan skall visa upp A,Q eller liknande.

Postad
Men visst kan man checka ner river , men allt för många gånger checkar man ner där för att dom sedan skall visa upp A,Q eller liknande.

Visst är det så men å andra sidan kan du vända på det. Skulle FI verkligen syna med en sådan hand när brädan ser ut som den gör? Jag har svårt att se det.

Postad

Man synar inte open ended eller FD på turn OOP utan potodds. Därav utgår vi från att fi sitter med en stark hand som set, KK, AA, AQ eller tvåpar och går givetvis allin för värde. Allt annat än push river e ju värdelöst.

Postad
Man synar inte open ended eller FD på turn OOP utan potodds.

Du har inte lirat mkt på SvS 1/2 va? :mrgreen:

Allvarligt. Man ser såna syner väldigt ofta på SvS. Utgå från att de inte bryr sig om pottodds etc utan bara ser sina egna kort. Tills annat är bevisat på random SvS-spelare.

Just färgdrag och öppet stegdrag älskar folk att syna in till döden med på låga nivåer på SvS, därför checkar jag bara bakom. Så att säga att allt annat än push här är värdelöst tycker jag inte stämmer. Kanske ett marginellt fel men definitivt inte värdelöst.

Postad

Allvarligt. Man ser såna syner väldigt ofta på SvS. Utgå från att de inte bryr sig om pottodds etc utan bara ser sina egna kort. Tills annat är bevisat på random SvS-spelare.

Just färgdrag och öppet stegdrag älskar folk att syna in till döden med på låga nivåer på SvS, därför checkar jag bara bakom. Så att säga att allt annat än push här är värdelöst tycker jag inte stämmer. Kanske ett marginellt fel men definitivt inte värdelöst.

Är spelaren så dålig att han kan syna FD och OE OOP utan potodds på turn så kommer han även syna en riverpush ganska enkelt med sämre hands än topset. Speciellt när han synat pottbett på två gator tidigare. Allt annat än push på river e värdelöst.

Postad
Är spelaren så dålig att han kan syna FD och OE OOP utan potodds på turn så kommer han även syna en riverpush ganska enkelt med sämre hands än topset. Speciellt när han synat pottbett på två gator tidigare. Allt annat än push på river e värdelöst.

Nä det är inte alls säkert. Många av spelarna på denna nivå på SvS kan syna med TPTK, tvåpar ända till river bara för att kolla så inte färgen/stegen sitter och när den gör det så foldar de. Däremot så tror jag inte de skulle syna enbart med set på flopp/turn utan då slår de om på någon gata.

Postad
Man synar inte open ended eller FD på turn OOP utan potodds. Därav utgår vi från att fi sitter med en stark hand som set, KK, AA, AQ eller tvåpar och går givetvis allin för värde. Allt annat än push river e ju värdelöst.

Just push på river gör det lönsamt att syna turn OOP utan potodds. (väl?)

Postad
Just push på river gör det lönsamt att syna turn OOP utan potodds. (väl?)

Väl inte!:) mot set i Q ja men inte mot HD.

Fö är det är bara att ställa in på handen självklart, fis HD är starkt viktad mot sämre ffa pga detta så har han oftast sämre när han synar.

Postad

Fanns ju en viss chans att snubben har ett färgdrag men eftersom jag fått en bild av han som hyffsad så tror jag aldrig han skulle checka färgen på river. Jag trodde absolut inte han hade J,10 för stegdraget med tanke på att han synade turn. Visst , fiskarna älskar att checka sina nuts i princip men dom bra spelarna bombar ofta och vill ha betalt genom crying calls även om dom vet att det ser tydligt ut att han har färgen på river om han betar en 125 +. När han då checkar river så antar jag att jag har bäst hand när jag pushar.

Hoppas du förstod , blev lite rörigt med texten ;)

• 4 weeks later...
Postad

Om man spelat vettigt tidigare är det mycket värde i push. Jag har pratat folk som möts av en massa riverfolds när dom bettar, men jag vet inte riktigt hur dom har förtjänat en sådan stål-image...

I början av sessionen, visst, och när man möter en massa kassa spelare som gör lite hur som helst, visst, men denna kille var ju utmärkande kompetent.