sulla Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Har en stilla undran om vart man ska ligga för att lira optimalt, jag själv har lucka att jag spelar för tajt och för aggro. Har stats seen flop 10% prfl raise 8% VPIP 15% aggro factor 6 Hur ser era stats ut? Vore kul att se mendi, eisen rebonius mfl posta Citera
Arnan Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Vilka inköp för det är rätt stor skillnad på dom turrarna mendi o reb lirar jämfört med low limit turrar. Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2008 $20-215 freezeout $10-50 rebuy EDIT: statsen ovan gäller freezeout Citera
riosatiy Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 att tro att det finns något optimalt är verkligen inte opimalt Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Vet att det inte finns en mall, men vore ju kul att se stats från nån som är väldigt duktig Citera
Thorn- Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 ofta man håller koll på sina stats. Citera
Drunken_Penguin Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Statsen lär ju variera ganska kraftigt beroende på vilket skede turneringen är i, vilken stack vi har och hur mycket information vi har om våra motståndare. Att titta på genomsnittsstats över en eller flera hela turneringar tror jag inte ger särskilt mycket. Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2008 ofta man håller koll på sina stats. Inte? Hjälper ju rätt kraftigt att veta FIs stats för att sätta ranges, och de kan göra samma mot dig, alltdå bra att veta sina egna. Citera
Haslo Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Inte? Hjälper ju rätt kraftigt att veta FIs stats för att sätta ranges, och de kan göra samma mot dig, alltdå bra att veta sina egna. Asså ingen ide i turrar. Du har spelat alldeles för få händer mot folk sen e det så olika från turre till turre. Skippa dom Nu talar jag iofs bara för mig sjv men jag spelar bättre utan pt i turrar. Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Asså ingen ide i turrar. Du har spelat alldeles för få händer mot folk sen e det så olika från turre till turre. Skippa dom Knappast...har stats sen 4 år tillbaka, har på de flesta regulars på stars på min nivå, alltid några varje turre, dessutom spelar man ju ett antal hundra händer mot en del under turren. Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Statsen lär ju variera ganska kraftigt beroende på vilket skede turneringen är i, vilken stack vi har och hur mycket information vi har om våra motståndare. Att titta på genomsnittsstats över en eller flera hela turneringar tror jag inte ger särskilt mycket. PO tar hänsyn till blindsstrl, alltså jämför inte ett finalbord med första handen Citera
Thorn- Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Inte? Hjälper ju rätt kraftigt att veta FIs stats för att sätta ranges, och de kan göra samma mot dig, alltdå bra att veta sina egna. Men tror du inte jag kommer ihåg ungefär hur jag spelat på varje bord? Så vet man hur folk brukar anpassa sig till det och så anpassar man sig efter dom. Sitter i ryggmärgen, behövs inga stats. F.ö. var Drunken-Penguins inlägg precis vad jag hade skrivit om jag hade orkat. Citera
mendieta19 Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 jag tippar att denna diskussionen kommer att sluta med att thorn postar sina nick:roll: Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2008 jag tippar att denna diskussionen kommer att sluta med att thorn postar sina nick:roll: lol Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Men tror du inte jag kommer ihåg ungefär hur jag spelat på varje bord? Så vet man hur folk brukar anpassa sig till det och så anpassar man sig efter dom. Sitter i ryggmärgen, behövs inga stats. F.ö. var Drunken-Penguins inlägg precis vad jag hade skrivit om jag hade orkat. det fanns ett svar till det om du orkade läsa Citera
gibbsson Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Jag kör utan. Det kan säkert vara bra med stats för att direkt hitta spelare som kraftigt sticker ut istället för att vänta några varv innan man upptäcker det. Citera
Rebonius Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Tror att OPRa folk hjälper mer än att se deras stats. Citera
mr-flow Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 jag tippar att denna diskussionen kommer att sluta med att thorn postar sina nick:roll: Nu blev ju jag nyfiken! Citera
sulla Postad 22 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Tror att OPRa folk hjälper mer än att se deras stats. En kombination är super. Att se stats i OPR visar ju nivå de lirar samt om de är vinnande, men att urläsa om han semibluffar drag går ju knappast där samt hur han spelar runt knappen. Citera
Thorn- Postad 3 September , 2008 Rapport Postad 3 September , 2008 jag tippar att denna diskussionen kommer att sluta med att thorn postar sina nick:roll: Citera
LegalizeIt2 Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Tror att OPRa folk hjälper mer än att se deras stats. Lite OT, men jag blev nyfiken. Jag använder mig av både OPR och HUD, kör du utan HUD? (på vippen att sätta ett utropstecken efter frågetecknet) Tillbaka på ämnet... Finns en gratis film på DC (se nedan) som handlar om att använda Holdem Manager (HEM) stats för att plugga läckor. Finns en "guide" där man kan jämföra sina olika stats med 5.000 vinnande(?) spelares. Nu är ju det statistiska underlaget baserat på CG, men om man låtsas att djupstackad MTT i början av turneringen nästan är som CG så.... Använder själv Poker Tracker, så jag har inte provat den här "guiden". När jag gick igenom mina egna stats efter en tids downswing (alltså igår), så upptäckte jag att mitt spel sakta hade förändrats utan att jag tänkt på det. http://www.deucescracked.com/videos/26-Tool_Time/470-HEM_Plugging_Leaks_1 Citera
Rebonius Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Lite OT, men jag blev nyfiken.Jag använder mig av både OPR och HUD, kör du utan HUD? (på vippen att sätta ett utropstecken efter frågetecknet) Ja, har aldrig aktivt använt mig av liknande program. Tappar säkert på att inte göra det i cg, men orka liksom Citera
Recommended Posts