hurorkardu Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Postad 8 Augusti , 2008 Exakt hur vet Fi vilken hand som Hero har? Han vet inte EXAKT vilken hand, men spelet (5bb rais i andra pos efter en UTG-limp + nästan pottbet på floppen) indikerar på JJ, QQ, KK, AA. Just därför är det så svårspelat. Vi vet inte om FI bluffar pga denna kunskap eller om han höjer en stark han för att han vet att hans FI har en bra hand...jag vet bara att man normalt sett höjer en bra hand oftare än man bluffar mot en bra hand...och att FI uppenbarligen inte höjer så ofta postflopp om jag förstod "siffrorna" rätt. Citera
Snabelguy Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Postad 8 Augusti , 2008 Han vet inte EXAKT vilken hand, men spelet (5bb rais i andra pos efter en UTG-limp + nästan pottbet på floppen) indikerar på JJ, QQ, KK, AA. Just därför är det så svårspelat. Vi vet inte om FI bluffar pga denna kunskap eller om han höjer en stark han för att han vet att hans FI har en bra hand...jag vet bara att man normalt sett höjer en bra hand oftare än man bluffar mot en bra hand...och att FI uppenbarligen inte höjer så ofta postflopp om jag förstod "siffrorna" rätt. Skulle inte hero kunna göra likadant spel med en hel mängd andra händer? Typ AKs, AKo, AQs, AQo, AJ osv... Utan read på Fi är det ett lite knepigt läge. Fi kan höja med en mängd olika händer. Allt ifrån toppar till luft till set. Jag tycker det luktar set i 5or eller 2or och som vektight fisk hade jag bara synat här. Annars är väl en reraise att föredra? Citera
Ängeln17 Postad 8 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2008 Personligen så kan jag inte sätta honom på en hand eftersom jag inte lirat mot honom . Men lirar han 70% av händerna preflopp så kan han mkt väl spela alla suitade kort på BB, dvs T5s, T2s, 52s, alla pockets 22, 55, (kanske inte spelat TT likadant utan höjt, men sannolikheten finns). Jag bad inte om en hand. Jag bad om en HD eftersom vi aldrig spelar mot en specifik hand utan en handdistribution. Han vet inte EXAKT vilken hand, men spelet (5bb rais i andra pos efter en UTG-limp + nästan pottbet på floppen) indikerar på JJ, QQ, KK, AA. . 2,5 innebär att han är hyffsat aggro efter flopp. Om du bara höjer med 2% av dina händer pre efter en limp och som du cb på flopp så borde du nog fundera lite mer på nått annat spel än poker. Vår HD här är mycket bredare och vårt cb på denna flopp kan den innehålla allt från rena bluffar till floppade set. Okey; det är några som bara vill syna och till er ställer jag frågan då: Hur spelar vi vidare om turn innehåller ett klöver eller A respektive K eller T? Citera
Drunken_Penguin Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Postad 8 Augusti , 2008 Han vet inte EXAKT vilken hand, men spelet (5bb rais i andra pos efter en UTG-limp + nästan pottbet på floppen) indikerar på JJ, QQ, KK, AA. Just därför är det så svårspelat. Vi vet inte om FI bluffar pga denna kunskap eller om han höjer en stark han för att han vet att hans FI har en bra hand...jag vet bara att man normalt sett höjer en bra hand oftare än man bluffar mot en bra hand...och att FI uppenbarligen inte höjer så ofta postflopp om jag förstod "siffrorna" rätt. För att citera ditt första inlägg: Är det bara jag eller har vi inte lite för lite information om FI för att börja trycka in degen och bara "hoppas" på att det håller? Om vi har för lite information om Fi för att tro att vi leder med QQ så har Fi knappast tillräcklig information för att kunna sätta oss på ett överpar. Som Snabelguy skriver är vår range MYCKET bredare än så. Om den inte är det så är vi ju så sjukt lättlästa att vi aldrig borde kunna gå plus på poker... Citera
hurorkardu Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Postad 8 Augusti , 2008 Ok, känns som att Ängeln vill ha ett speciellt svar så jag ångrar mig om allt jag sagt hittils. Jag tycker du ska trycka in allt du äger med ett par i damer där du troligen bara får syn av en bättre hand. Du leder förmodligen, all in! Du har rätt och slipper förmodligen göra något snällt åt din fru också, grattis Ha en skön kväll Citera
Tomte Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Postad 8 Augusti , 2008 På de nivåer som jag spelar så är det insta-push på en reraise i den situationen, speciellt på shorthanded. FI är nog övertygad om att du sitter med två stora kort och har missat floppen. Troligen har har han ett drag eller träff på ett par. Hur som helst vill han nog få dig att folda innan det dyker upp någon otäckt för FI på floppen och spelar därför aggressivt. Citera
Ängeln17 Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Ok, känns som att Ängeln vill ha ett speciellt svar Jag vill inte ha ett speciellt svar jag vill diskutera hur man spelar vidare i den här situtionen. Du får gärna ha en egen åsikt men måste oxå orka med att den blir ifrågasatt. Du har rätt och slipper förmodligen göra något snällt åt din fru också, grattis Om du bara visste vad jag gör för min fru så skulle du förstå att jag inte vill slippa något. Anyway. Svaren verkar ha klingat ut och så här gick det. Baserat på Fis tidigare aggrospel så var hans HD här för raise i mina ögon så pass bred att vi leder tillräckligt många gånger för att spela vidare. Syn var inget alternativ eftersom jag tycker att det blir väldigt svårspelat ifall det kommer ett klöver eller A/K/T på turn. En reraise till ca 110 tycker jag gör att vi blir comittade i mina ögon och därför tyckte jag att det va bättre att trycka direkt och låta FI få det svåra beslutet (frugan tyckte likadant). Fi blixtsynade (vilket jag tyckte va lite konstigt) med AA och ingen hjälp av brädan kom. Det va då frugan började prata om att vi kanske skulle vikt osv.... Anyway så laddade hon om och efter en 30 minuter så hade vi vunnit tillbaka stacken plus ränta. Tack för era svar och case closed. Citera
Recommended Posts