deom_on Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 Har spelat vid bordet ett tag, inte sett så mycke från killen ja lirar mot.. ***** Hand 767537296 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, August 08, 2008 2:16:31 AM Britta 7 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Huset (371.81) Plats 2: deom_on (537.62) Plats 3: leggdej (810.39) Plats 4: Vejko (109.35) Plats 5: Snöboll (632.65) leggdej lägg LM 1.00 Vejko lägg SM 2.00 ** Giv ** Huset [N/A, N/A] deom_on [Dr, Ds] leggdej [N/A, N/A] Vejko [N/A, N/A] Snöboll [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Snöboll Höj till 8.00 Huset Lägg deom_on Höj till 24.00 leggdej Lägg Vejko Lägg Snöboll Syna 24.00 *** Flop(Board): *** : [5k, Kk, 6h] *** Bet Runda 2 *** Snöboll Passa deom_on Satsa 26.00 Snöboll Höj till 129.00 Är det för tight å lägga mina damer här? Kan gissa jag får kritik för ja lägger upp denna hand, men vill veta om de är för tight å slänga den... blir galen av floppen å höjjningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Deader Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 det är en fold i min värld iaf visserligen är ditt lilla c-bet en inbjudan till en bluff för vissa aggrodonks, men som sagt, en fold för mej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 fold , har dock ingen bra förklaring till varför... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 Nej inte för tight. Däremot bör du betta närmare 40 om du ska betta. Man dock fundera på vad han väljer att c/r med på floppen. Sitter han med AA, KK, AK så borde han syna och låta dig skjuta igen. Men 1-2 e svåranalyserat... inte alla tänker. Släng upp lite fler händer om du vill ha mer och bättre feedback. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 beror helt på motståndaren om jag foldar, har jag ingen read så foldar jag och gråter för mig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deom_on Postad 8 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 Nej inte för tight. Däremot bör du betta närmare 40 om du ska betta. Man dock fundera på vad han väljer att c/r med på floppen. Sitter han med AA, KK, AK så borde han syna och låta dig skjuta igen. Men 1-2 e svåranalyserat... inte alla tänker. Släng upp lite fler händer om du vill ha mer och bättre feedback. Väljer nog en för liten reis ja, och som Deader säger kan den vara lite inbjudan till en bluff. får bli en större reis nästa gång! Tack för analysen, å kommer nog bli mer händer här som ja hoppas på samma respons som denna, spec tettyville Tack för att folden verkade vara den rätta saken. Handen slutade med att jag foldade den, och fick lägga en tår som Megakillah säger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 En solklar fold mot okänd FI. Du har spenderat 50kr med dina damer och floppen kommer inte helt angenäm, släng och vänta på ett bättre tillfälle för jag antar att du inte vill spela för stack i detta läge? Nåt jag tycker du gör fel är din bet på flopp, den borde vara större. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 Nej inte för tight. Däremot bör du betta närmare 40 om du ska betta. Man dock fundera på vad han väljer att c/r med på floppen. Sitter han med AA, KK, AK så borde han syna och låta dig skjuta igen. Men 1-2 e svåranalyserat... inte alla tänker. Släng upp lite fler händer om du vill ha mer och bättre feedback. Precis som totty säger, har han AA KK AK så borde han syna, men många spelare på denna nivå tänker inte längre utan dom tänker "jag har en toppträff, jag höjer" och i detta läge får han inget värde ur sin hand om han nu sitter på en K el bättre. Du ska alltså vara tacksam att han höjer dig på flopp och inte senare i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snobollen Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 Väljer nog en för liten reis ja, och som Deader säger kan den vara lite inbjudan till en bluff. Jupp, din bet på flop är för liten. Det känns svagt eller (lite avlägset) som en block för färgdraget. Men och andra sidan är FI's C/R nästan FÖR stor. Precis som totty säger, har han AA KK AK så borde han syna, men många spelare på denna nivå tänker inte längre utan dom tänker "jag har en toppträff, jag höjer" och i detta läge får han inget värde ur sin hand om han nu sitter på en K el bättre. Du ska alltså vara tacksam att han höjer dig på flopp och inte senare i handen. Det där är ju bara rubbish och det vanliga "spelare på den nivån -bullshiten" för att legitimera ogenomtänkta skitinlägg. Om FI tror att han leder, exakt hur mycket mer kan han tjäna på {Check flop - Donk/CR turn} givet att turn blankar? 25 kr? Och hur kul är det att sitta ur pos om tredje klövern sitter? Dock, om action på flop var för värde så var både belopp och C/R fel. För övrigt. Tyckte du spelade bra deom. Du fick in en fin en med AQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deom_on Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 En solklar fold mot okänd FI. Du har spenderat 50kr med dina damer och floppen kommer inte helt angenäm, släng och vänta på ett bättre tillfälle för jag antar att du inte vill spela för stack i detta läge? Nåt jag tycker du gör fel är din bet på flopp, den borde vara större. Låter vettigt de du säger, inte läge att spel för stack där. Och större bet i det läget.. Tack för inlägget =) För övrigt. Tyckte du spelade bra deom. Du fick in en fin en med AQ. Tackar tackar Snobollen Så du va å lira på dom borden me då ? =) nickar snöbollen där me? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Det där är ju bara rubbish och det vanliga "spelare på den nivån -bullshiten" för att legitimera ogenomtänkta skitinlägg. Om FI tror att han leder, exakt hur mycket mer kan han tjäna på {Check flop - Donk/CR turn} givet att turn blankar? 25 kr? Och hur kul är det att sitta ur pos om tredje klövern sitter? Dock, om action på flop var för värde så var både belopp och C/R fel. För övrigt. Tyckte du spelade bra deom. Du fick in en fin en med AQ. Ja många tänker inte längre, sen vet jag inte hur du är som spelare....men standard är väl iaf att dom inte tänker tog du illa upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Jag skulle 4beta AI för att fejka min image. Man måste tänka lite långsiktigt på pokerborden. Du kommer få betalt nästa gång du har set eller liknande! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snobollen Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Tackar tackar Snobollen Så du va å lira på dom borden me då ? =) nickar snöbollen där me? Hehe, levling eller? Det förstår du väl att det är jag som är FI. (Snöboll) Ja många tänker inte längre, sen vet jag inte hur du är som spelare....men standard är väl iaf att dom inte tänker tog du illa upp? Tog lite illa upp. Men det har gått över nu. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zaixer Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 inte en enda person som föreslagit en check på floppen? det är ju solklart wa/wb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Har man en vettig cont.-range på SvS 1/2 är det bra att betta floppen, för av random får du syn av en massa händer du leder över rätt stort. Bättre att värdebetta flopp+turn än river när brädan är dragig. Men jo, känns som en fold. Cry-shove med AK till och med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deom_on Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Hehe, levling eller? Det förstår du väl att det är jag som är FI. (Snöboll) Haha missade de... jag har inte riktigt alla hästar hemma verkar de som Om du du minns handen, får man möjligen höra va du satt på denna hand, vill gärna höra att jag är slagen Har man en vettig cont.-range på SvS 1/2 är det bra att betta floppen, för av random får du syn av en massa händer du leder över rätt stort. Bättre att värdebetta flopp+turn än river när brädan är dragig. Men jo, känns som en fold. Cry-shove med AK till och med. Har en vääldigt bred forts range, så bred att ja kan känna att vissa rereisar mig bara för jag forts satsar jämnt får nog ta å balansera det lite... Och därför känns denna handen med jobbig då de kan kännas som han gör detta bara för han sett mig forts satsa så ofta =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Vet inte riktigt om du behöver balansera den.. Menar, gör han samma move med air på en J-high flopp är han ju rätt broke sedan. Enligt vad jag har uppfattat är det iaf svårt att betta *för mycket* på 1/2 ens om man försöker, så länge man inte dummar sig tom stup i kvarten. Jag gissar förövrigt att snöbollen har ett set eller ett tvåpar och hoppas att du har AK/AA och betalar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts