Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Tycker nästan alltid det är bättre att checkraisa flopp i det här läget. Vilka andra händer donkar du floppen med för att sedan syna? Jag har inte det spelet i min arsenal ens.

Spelar själv NL50 och tycker jag får syn av all möjlig skit när jag checkraisar den här (och andra) typer av floppar, vilket jag nästan jämt gör med set. Om du mot förmodan märker att folk börjar folda mot det movet så gör det med lite luft och drag här och där, så tjänar du pengar och så börjar säkert syna förr eller senare igen.

Varför i helvete ska han checka triss när där ligger färgdrag på bordet? Vad ska han göra om FI checkar och sen börjar betta/raisa starkt när ett färgkort kommer på turn? Vilka händer bettar ut floppen för att sedan syna en raise? Tjaaa nästan alla färgdrag kanske? Säker på att du spelar NL50 och inte NL5? Som spelat hade jag check raisat turn.

Postad
Varför i helvete ska han checka triss när där ligger färgdrag på bordet? Vad ska han göra om FI checkar och sen börjar betta/raisa starkt när ett färgkort kommer på turn? Vilka händer bettar ut floppen för att sedan syna en raise? Tjaaa nästan alla färgdrag kanske? Säker på att du spelar NL50 och inte NL5? Som spelat hade jag check raisat turn.

Droppa attityden, ingen här kommer tycka du är cool med det där snacket. Vet inte ens varför jag svarar någon som beter sig så.

Vilka andra händer donkar du den floppen med? Jag är inte ute efter att checka ner ett set, bara att låta original raisern skjuta igen eftersom vi är oop.

Kamma till dig lite.

Postad
Droppa attityden, ingen här kommer tycka du är cool med det där snacket. Vet inte ens varför jag svarar någon som beter sig så.

Vilka andra händer donkar du den floppen med? Jag är inte ute efter att checka ner ett set, bara att låta original raisern skjuta igen eftersom vi är oop.

Kamma till dig lite.

+1

Postad

Hur ofta kommer PFR checka ett färgdrag i det här läget? typ inte ofta IMO, alltså kan vi ganska bekvämt checka utan att riskera att FD drar gratis..

För övrigt, okej, vi donkar FI synar färgen kommer turn, vad gör du då? checkar ner troligtvis.. du lär inte tjäna mer på det imo.

men det är skönt att vi är trevliga iaf

Postad
Hur ofta kommer PFR checka ett färgdrag i det här läget? typ inte ofta IMO, alltså kan vi ganska bekvämt checka utan att riskera att FD drar gratis..

För övrigt, okej, vi donkar FI synar färgen kommer turn, vad gör du då? checkar ner troligtvis.. du lär inte tjäna mer på det imo.

Hmm...jag upplever att många checkar färgdraget därför som jag betade ut både på floppen och turn.

Postad

Kamma till dig lite.

Fan också. Jag som trodde att mitt tappra försök till att se cool ut skulle fungera.

Det är första handen. Vad vet vi om FI? Ingenting. Hur vet du att han kommer CBa? Hur vet du att han inte checkar sitt färgdrag?

Som sagt. Första handen så vad vet vi om FI. Du menar alltså att det inte är lönt att betta starka händer på dragiga bräden?

Postad
Fan också. Jag som trodde att mitt tappra försök till att se cool ut skulle fungera.

Det är första handen. Vad vet vi om FI? Ingenting. Hur vet du att han kommer CBa? Hur vet du att han inte checkar sitt färgdrag?

Som sagt. Första handen så vad vet vi om FI. Du menar alltså att det inte är lönt att betta starka händer på dragiga bräden?

Jo men vårat mål är att få in degen på turn, det får vi inte om vi betar pott två gator utan då kommer vi ha en psb kvar på river, då kan det vara värt att c/r floppen ibland.

Det är ju säkert större chans att han kommer checka bakom ett FD på turn än på floppen eftersom om vi donkat floppen och checkar turn så "vet" han ju att vi har någon slags hand. Vs om vi checkar floppen kommer han försöka ta hem potten oftare eftersom vi ser så veka ut.. imo

Postad

Man vet väl aldrig vad en fi kommer göra, men CB är ju helt extremt vanligt. Tycker det är ovanligt som fan att original raisern checkar bakom på flopp om de fått nån som helst träff, färgdrag inkluderat.

Tycker du hela tiden missar att vi sitter OOP, och jag väntar på svar på frågan om vilka händer du brukar donka flopp med? De flesta gör inte det med så många andra händer och då ser det jävligt suspekt ut att göra nu. Det är ingen som vill att vi ska checka om vi suttit i pos.

Svar på din lösryckta fråga: Det är lönt at beta starka händer på dragiga brädor.