Gå till innehåll

Hasse^Bra månad


Haslo

Recommended Posts

  • Svars 898
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tankar i sista handen?

 

Ja jag visste att han hade träffat på nåt sätt. Sist jag gjorde samma move visa jag överpar så kände att han skulle släppa allt som inte va toppar. Sen hade han typ raisat ut mig i nåra potter innan där så jag va less på att bli överkörd. Sen om han ändå hittat synen med par så hade jag haft helt ok med outs ändå. Att han hade QJ gick aldrig i mina tankar. Och eftersom han syna med den så kanske min read att han bara hade synat med tp va fel ;) Men men, shit happends.

 

Här är den för er som inte såg.

 

Full Tilt Poker Game #12323355979: $10 + $1 Tournament (91860796), Table 8 - 3000/6000 Ante 750 - No Limit Hold'em - 23:34:50 ET - 2009/05/19

Seat 1: Haslo (226,948)

Seat 9: tical90706 (352,052)

Haslo antes 750

tical90706 antes 750

Haslo posts the small blind of 3,000

tical90706 posts the big blind of 6,000

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Haslo [Jh 8d]

Haslo raises to 15,000

tical90706 calls 9,000

*** FLOP *** [Th 5h 9c]

tical90706 has 15 seconds left to act

tical90706 bets 20,000

Haslo raises to 211,198, and is all in

tical90706 calls 191,198

Haslo shows [Jh 8d]

tical90706 shows [Qd Js]

*** TURN *** [Th 5h 9c] [3s]

*** RIVER *** [Th 5h 9c 3s] [5c]

Haslo shows a pair of Fives

tical90706 shows a pair of Fives

tical90706 wins the pot (453,896) with a pair of Fives

Haslo stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 453,896 | Rake 0

Board: [Th 5h 9c 3s 5c]

Seat 1: Haslo (small blind) showed [Jh 8d] and lost with a pair of Fives

Seat 9: tical90706 (big blind) showed [Qd Js] and won (453,896) with a pair of Fives

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

btw, hur gör du för att länka youtubevideos?

 

btw, det är bara att citera mitt inlägg med agnes igen så ser du exakt hur jag gjort. Och den delen av youtubelänken du tar är allt efter = tecknet. Hoppas jag gjort mig förståd

 

okej..

 

grattis till pengarna fö

 

ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger du än förklarar kommer Orrarah aldrig förstå det här med youtube på pf. Har förklarat det minst 3 gånger för honom redan.... :)

 

och grattis till semiklonken. ;)

 

HAHA man kanske ska göra en videoguide? :D

 

And ty

 

gj hasse

 

thnx m8 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet allvarligt talat inte hur jag ska göra längre. Har tappat ca 14-16 inköp på 2 dagar nu på NL hold em utan att jag gjort speciellt mycket fel. Jag inleder varje session med back 4 inköp minst och har jag tur så hämtar jag tbax och slutar + några dollar. Har jag oflyt backar jag minst 4. Det är setup på setup eller utdragning på utdragning. Självklart får jag vinna några all ins oxå men dom väger inte upp dom jag förlorar.

 

Jag vet att jag för det mesta spelar "bra" eller ett spel som slår nivån så därför är det ännu mer frustrerande att förlora. Sen innan dessa 2-3 dagar har det stått i stort sett stilla i 2 veckor. Har haft tur att jag vunnit lite i turrar men jag har aldrig grindat så här mycket cash förrut och tycker heller inte jag spelat såhär bra cashgame tidigare. Men det ger som sagt var nästan inga resultat.

 

Sen att jag lyckats hålla mig på begränsat minus är för att dom på nivån suger så totalt mycket. Det gör det nästan ännu mer frustrerande att veta alla pengar man går miste om pga man knappt vinner en pott.

 

Detta ska inte vara nåt whineinlägg utan bara mer hur jag känner. Att va supertaggad inför varje session men sen bli sparkad i ansiktet i 85% av dom gör att jag verkligen bryts ner psykiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet allvarligt talat inte hur jag ska göra längre. Har tappat ca 14-16 inköp på 2 dagar nu på NL hold em utan att jag gjort speciellt mycket fel. Jag inleder varje session med back 4 inköp minst och har jag tur så hämtar jag tbax och slutar + några dollar. Har jag oflyt backar jag minst 4. Det är setup på setup eller utdragning på utdragning. Självklart får jag vinna några all ins oxå men dom väger inte upp dom jag förlorar.

 

Jag vet att jag för det mesta spelar "bra" eller ett spel som slår nivån så därför är det ännu mer frustrerande att förlora. Sen innan dessa 2-3 dagar har det stått i stort sett stilla i 2 veckor. Har haft tur att jag vunnit lite i turrar men jag har aldrig grindat så här mycket cash förrut och tycker heller inte jag spelat såhär bra cashgame tidigare. Men det ger som sagt var nästan inga resultat.

 

Sen att jag lyckats hålla mig på begränsat minus är för att dom på nivån suger så totalt mycket. Det gör det nästan ännu mer frustrerande att veta alla pengar man går miste om pga man knappt vinner en pott.

 

Detta ska inte vara nåt whineinlägg utan bara mer hur jag känner. Att va supertaggad inför varje session men sen bli sparkad i ansiktet i 85% av dom gör att jag verkligen bryts ner psykiskt.

 

Tyvärr är det där hur standard och vanligt som helst när man kommer lite högre upp så det är inte mycket annat att göra än att bita ihop och vänta på att det vänder igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det där hur standard och vanligt som helst när man kommer lite högre upp så det är inte mycket annat att göra än att bita ihop och vänta på att det vänder igen.

 

Bra :D

 

Alltså jag skrev mest inlägget för att inte tilta i spelet. Bättre att ta ut sin frustation här oavsett om det är intressant för andra eller ej. Sen så tycker jag sjv många av tiltinläggen är jättelöjliga när jag väl lugnat ner mig men det hjälper för stunden. Så ta inte alla på för stort allvar.

 

JAG ÄR VÄRLDENS SÄMSTA FÖRLORARE vilket bidrar en del oxå. Men många av inläggen e för att avreagera mig vilket jag inte kan få utlopp för längre när jag inte kan slå i saker. Så ta allt med en nypa salt =)

 

Edit: Och jag är inte så runbad som jag vill tro. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den här handen är kul. Ere kallt att pusha river?

 

 

Full Tilt Poker Game #12331218570: Table Findlay (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 12:58:57 ET - 2009/05/20

Seat 1: Haslo ($31.38)

Seat 2: aalpine ($25.25)

Seat 3: AK157 ($5.53)

Seat 4: Jogadho ($28.89)

Seat 5: MrGotti1 ($10.25), is sitting out

Seat 6: curriculumvitae ($6.29)

curriculumvitae posts the small blind of $0.10

Haslo posts the big blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Haslo Ace of DiamondsAce of Clubs

aalpine folds

AK157 calls $0.25

Jogadho has 15 seconds left to act

Jogadho raises to $1.10

curriculumvitae folds

Haslo has 15 seconds left to act

Haslo raises to $3.45

AK157 folds

Jogadho calls $2.35

*** FLOP *** 6 of Clubs6 of Diamonds3 of Clubs

Haslo bets $3.25

Jogadho calls $3.25

*** TURN *** 6 of Clubs6 of Diamonds3 of ClubsKing of Clubs

Haslo bets $7

Jogadho calls $7

*** RIVER *** 6 of Clubs6 of Diamonds3 of ClubsKing of Clubs3 of Hearts

Haslo bets $17.68, and is all in

Jogadho calls $15.19, and is all in

Uncalled bet of $2.49 returned to Haslo

*** SHOW DOWN ***

Haslo shows Ace of DiamondsAce of Clubs two pair, Aces and Sixes

Jogadho shows King of Spades3 of Spades a full house, Threes full of Kings

Jogadho wins the pot ($55.23) with a full house, Threes full of Kings

Haslo adds $22.51

*** SUMMARY ***

Total pot $58.13 | Rake $2.90

Board: 6 of Clubs6 of Diamonds3 of ClubsKing of Clubs3 of Hearts

Seat 1: Haslo (big blind) showed Ace of DiamondsAce of Clubs and lost with two pair, Aces and Sixes

Seat 2: aalpine didn't bet (folded)

Seat 3: AK157 folded before the Flop

Seat 4: Jogadho (button) showed King of Spades3 of Spades and won ($55.23) with a full house, Threes full of Kings

Seat 5: MrGotti1 is sitting out

Seat 6: curriculumvitae (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra :D

 

Alltså jag skrev mest inlägget för att inte tilta i spelet. Bättre att ta ut sin frustation här oavsett om det är intressant för andra eller ej. Sen så tycker jag sjv många av tiltinläggen är jättelöjliga när jag väl lugnat ner mig men det hjälper för stunden. Så ta inte alla på för stort allvar.

 

JAG ÄR VÄRLDENS SÄMSTA FÖRLORARE vilket bidrar en del oxå. Men många av inläggen e för att avreagera mig vilket jag inte kan få utlopp för längre när jag inte kan slå i saker. Så ta allt med en nypa salt =)

 

Edit: Och jag är inte så runbad som jag vill tro. :D

 

Absolut ska du göra det, menade inte att du skulle sluta böla :mrgreen: Bara att det är att vänja sig (tyvärr) om du vill klättra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade nyss denna misära monsterGRINDsession. Tror jag suttit i 5 timmar eller nåt. Började med 6 bord och avslutade med 12 bord.

 

Hade som mest 8 inköp back hålet men lyckades genom "bättre" spel och mindre otur vinna tillbaks. Så slutade på 1.9 inköp back eller närmare bestämt -$44

 

Tror att jag kanske måste tighta till mitt spel pre lite. Speciellt i tidig och mellanposition men även på SB. Har upplevt enorma swings dom senaste dagarna. Ska iaf göra pizza nu så får vi se om jag lirar mer sen. Eller ja, jag vet att jag kommer lira iaf 10 minuter till sen. Missade mitt personliga rekord för Iron Man poäng under en dag med just 1 poäng. Så det ska slås vilket tar kanske 20 händer :D

 

För övrigt ligger jag bra till med mina mål denna månad.

 

Jag kommer lyckas bli Iron Man

Jag kommer kanske lyckas spela 50k händer om jag spelar på lite dom sista 10 dagarna.

 

Jag kommer nog ha haft mer tur denna månad oxå. Framförallt pgv turreklonkarna.

 

Fast är ju 10 dagar kvar så mycket kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela som du gör eller siza större flop och pusha turn. Föredrar den större varianten men har nog inget emot din linje på en flop som 663.

 

Fridsjö: Fi synar 4bet med K3s och du tror att det enda sämre han synar med på river här är "möjligtvis AK"? Du får nog tänka om lite.

Dessutom skulle ditt argument snarare peka på checkfold river om fi tar sig dit med så få händer. Alla svaga envisa made hands som 77-JJ lär checka bakom om de får chansen och färgdraget på flop sitter redan så vi har nog rätt få bluffar kvar att hämta värde ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag visste att han hade träffat på nåt sätt. Sist jag gjorde samma move visa jag överpar så kände att han skulle släppa allt som inte va toppar. Sen hade han typ raisat ut mig i nåra potter innan där så jag va less på att bli överkörd. Sen om han ändå hittat synen med par så hade jag haft helt ok med outs ändå. Att han hade QJ gick aldrig i mina tankar. Och eftersom han syna med den så kanske min read att han bara hade synat med tp va fel ;) Men men, shit happends.

 

Här är den för er som inte såg.

 

Full Tilt Poker Game #12323355979: $10 + $1 Tournament (91860796), Table 8 - 3000/6000 Ante 750 - No Limit Hold'em - 23:34:50 ET - 2009/05/19

Seat 1: Haslo (226,948)

Seat 9: tical90706 (352,052)

Haslo antes 750

tical90706 antes 750

Haslo posts the small blind of 3,000

tical90706 posts the big blind of 6,000

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Haslo Jack of Hearts8 of Diamonds

Haslo raises to 15,000

tical90706 calls 9,000

*** FLOP *** 10 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs

tical90706 has 15 seconds left to act

tical90706 bets 20,000

Haslo raises to 211,198, and is all in

tical90706 calls 191,198

Haslo shows Jack of Hearts8 of Diamonds

tical90706 shows Queen of DiamondsJack of Spades

*** TURN *** 10 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs3 of Spades

*** RIVER *** 10 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs3 of Spades5 of Clubs

Haslo shows a pair of Fives

tical90706 shows a pair of Fives

tical90706 wins the pot (453,896) with a pair of Fives

Haslo stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 453,896 | Rake 0

Board: 10 of Hearts5 of Hearts9 of Clubs3 of Spades5 of Clubs

Seat 1: Haslo (small blind) showed Jack of Hearts8 of Diamonds and lost with a pair of Fives

Seat 9: tical90706 (big blind) showed Queen of DiamondsJack of Spades and won (453,896) with a pair of Fives

 

 

 

hur mycket gav det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick upp kl 11.30 idag. Fick sen besök så har inte hunnit spela mycket alls. Började en grind för ca 1.5 timme sen som jag precis avslutade. Spelade bättre än förrut(tightare) och lyckades plussa dryga 2 inköp.

 

Fast i början av grinden va det rätt många all in händer från min sida. Dock va det bara massa standard grejjer så dom slutade på ca plus minus noll. Fortsatte sen gneta på och lyckades som sagt plussa dryga $50.

 

Ska göra en äggmacka nu och dricka lite juice. Sen tänkte jag fortsätta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...